چگونه برندها می توانند در طول یک بحران مسئولانه عمل کنند


53 روز از زمانی که طوفان هلن زادگاهم اشویل را ویران کرد می‌گذرد، اما من با شما همسطح می‌شوم: امروز صبح در یک تریلر FEMA دوش گرفتم، بنابراین هنوز ادامه دارد. واقعا اهمیت دادن به نرخ ارسال و بهینه سازی تبدیل سخت است.

چارلا شلوتر، صاحب بازی گیمر هانت در اشویل، NC

خوشبختانه برای من و شما (و تقویم تحریریه من)، داستانی پیدا کردم که واقعاً به آن اهمیت می دهم. و حس شوخ طبعی من هنوز (بیشتر) دست نخورده است.

این داستان زیرکی و مهربانی است. داستانی در مورد اینکه چگونه یک صاحب کسب و کار از نفوذ خود برای کمک به جامعه خود استفاده کرد. و یک داستان در مورد اینکه چگونه برند شما می تواند همین کار را انجام دهد، اگر خود را در میانه یک بحران بیابید.

برای اشتراک در کارشناسی ارشد بازاریابی اینجا را کلیک کنید

و نگران نباشید: ما همچنین نمونه‌هایی را بررسی می‌کنیم که چگونه کسب‌وکارهایی با اندازه‌های مختلف وارد بازار شدند، بنابراین برای شما SMB‌ها و بازاریاب‌های سازمانی نیز مقدار زیادی وجود دارد.

ساخت جادو در زمان مشکل

چارلا شلوتر روبروی من می نشیند و با دقت عرشه ای را به هم می زند Magic the Gathering کارت ها با این حال هر بار که در کنار ما باز می شود، او با لبخند و نام کوچک به هر تازه وارد سلام می کند.

Schlueter مالک و اپراتور Gamers’ Haunt، یک فروشگاه بازی کوچک در اشویل، کارولینای شمالی است. از زمان وقوع طوفان، من و پسرم هر هفته به دنبال چیزی بودیم که مغازه به صورت رایگان به شما می دهد: عادی بودن.

اما ما در واقع در بازی Gamers’ Haunt نیستیم. نه به درستی. ما در یک استودیوی دو اتاقه کونگ فو نشسته‌ایم که به شلوتر اجازه داد تا یک مغازه موقت را میزبانی کند، زیرا درخت افرا در طول طوفان بی‌رحمانه خود را در پشت بام او فرو کرد.

اندام درختی که از پشت بام محله بازی‌ها می‌چسبد

منبع تصویر

علیرغم تغییر مکان، استودیو دیوار به دیوار با مشتریان همیشگی Schlueter پر شده است. شب بازی است و حضور مردم زیاد است. آنها نیز برای کمی عادی بودن اینجا هستند، اما همچنین برای حمایت از شلوتر و تیمش اینجا هستند.

این همان جامعه ای است که مدیر رسانه های اجتماعی شما مرتکب جرم می شود. به شدت وفادار است و پیوسته درگیر است. و این به دلیل دوستی بی‌پرده شلوتر است.

دوستی او فقط با دو چیز رد می شود: روشی که او کاملاً نابود می کند بچه 9 ساله من در سحر و جادو. و زیرکی که با آن از نفوذ تجاری خود برای کمک به این جامعه استفاده می کند.

عجیب به نظر می رسد، اما من به شدت معتقدم که اگر شما از یک جامعه مراقبت کنید، آن هم از شما مراقبت خواهد کرد. نقل قول از چارلا شلوتر.

یک سورپرایز طوفانی

هر کدام از ما هفت کارت می کشیم و شروع به معامله داستان می کنیم که چگونه طوفان همه چیز را روی سرش برگرداند.

شلوتر در حالی که دستش را مرتب می کند به من می گوید: «بعد از طوفان، تمام تلاشم را کردم تا سعی کنم تا جایی که می توانستم مشتری های زیادی را ردیابی کنم تا وضعیت آنها را ببینم و مطمئن شوم که خوب هستند.

در طی یکی از این چک‌این‌ها، او و خدمه‌اش به مشتری کمک کردند تا لاشه‌های خانه‌اش را که سیل زده بود پاک کند.

او می‌گوید: «ما به اتاق او می‌رویم، و همه‌جا پر از گل است، زیرا تمام خانه زیر آب رفته بود. با این حال، در میان گل و لای و لجن، یک شگفتی وجود داشت: کارت هایی که او از بازی گیمر هانت خریده بود زنده مانده بودند. جعبه‌هایی که در آن‌ها نگهداری می‌شدند و برای محافظت در برابر سایش و پارگی معمولی طراحی شده بودند، ظاهراً ضد بلایا نیز بودند.

“مطمئناً، ما جعبه های بولدر را باز می کنیم، و آنها کاملاً خوب هستند.”

Schlueter برای انتشار کمی ساده لوح بودن در طول دوران سخت، این کشف را در صفحه فیس بوک Gamers’ Haunt به اشتراک گذاشت. آن موقع بود که برند پشت جعبه ها متوجه شد.

شلوتر کارتی می گذارد.

زمانی که من در مورد آن پست گذاشتم، گارد نهایی با من تماس گرفت و گفت: اوه، این باور نکردنی است. آیا برای شما مهم نیست که ما این را به اشتراک بگذاریم؟ و من گفتم “مطمئنا!”

او کارت را به طرفین می چرخاند تا نشانه حمله او باشد.

او پوزخند می زند: «تا زمانی که شما GoFundMe مشتری من را با آن به اشتراک بگذارید.

کارت های محافظ جعبه بولدر ضد بلایا

منبع تصویر

اگر به اندازه کافی باشم، خوبم.

Ultimate Guard موافقت کرد که GoFundMe مشتری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد – تقریباً 10 برابر افرادی که Haunt گیمرها می توانست به آنها دسترسی پیدا کند. (به عنوان پاداش، آنها همچنین مقداری سواگ رایگان هم برای مشتری و هم برای مغازه ارسال کردند.)

از شلوتر پرسیدم که چرا او درخواست نکرد که GoFundMe خودش را به اشتراک بگذارند. به هر حال، پس از اینکه سوراخ درخت اجازه داد طوفان بدون درخواست وارد شود، مغازه باید از بین می رفت.

شلوتر می گوید: “من همیشه این شعار را داشته ام، “اگر به اندازه کافی داشته باشم، خوب هستم.” “در این مرحله، جامعه برخاسته بود و کارهای فوق العاده زیادی برای کسب و کار من انجام داده بود.”

برای این منظور، GoFundMe خود فروشگاه در کمتر از دو روز به هدف اولیه خود رسید. و جامعه چیزی بیش از حمایت مالی به او داد.

” باور نکردنی بود. شش نفر میز و صندلی آوردند. انبوهی از مردم آمدند که به من کمک کنند تا موجودی مغازه را در زمانی که هنوز سیل بود بیرون بیاورم. حتی نمی توانم تعداد مشتریانی را که آمدند و به من کمک کردند نام ببرم.»

پس چرا جامعه برای آنها قیام کرد؟ شاید به این دلیل است همه از کارمندان آنها را به نام می شناسند. شاید به این دلیل است که این مغازه توسط افرادی اداره می شود که برای آشنایان معمولی گل می پاشند.

شلوتر فکر می کند که این چیزی عمیق تر است.

“به نظر بد می رسد، اما من به شدت معتقدم که اگر شما از یک جامعه مراقبت کنید، آن جامعه از شما مراقبت خواهد کرد. و طوفان ثابت کرد که حق با من است.»

مواد غذایی از یک طوفان

می‌دانم که ساختن یک جامعه تمرین متفاوتی برای فروشگاه‌های مادر و پاپ است، اما اگر کوچک‌نمایی کنید، در اینجا برای برندهایی با هر اندازه‌ای درس‌هایی وجود دارد.

من صمیمانه امیدوارم هرگز به این درس ها نیاز نداشته باشید، اما باید آنها را در نظر بگیرید قبل از یک بحران رخ می دهد

1. مراقب جامعه خود باشید.

وقتی فاجعه رخ می دهد، بد نیست نگران کسب و کار خود باشید. ابتدا ماسک اکسیژن خود را قرار دهید. اما وقتی ایمن شدید، فکر بعدی شما باید جامعه شما باشد.

پس از طوفان، شلوتر و تیمش عرشه های رایگانی را ایجاد کردند سحر و جادو کارت هایی برای افرادی که کارت خود را در طوفان گم کرده اند.

و در حالی که این یک کار مهربانانه برای انجام در سطح فردی است، فقط جایگزین کردن آن نیست مواد کالاها اعضای انجمن بدون کارت خود نمی توانند به بازی های هفتگی بپیوندند.

“اگر خودت را از دست بدهی سحر و جادو عرشه، شما جامعه خود را از دست می دهید. بنابراین من فکر می‌کنم که چیزهای بسیار بیشتری از فقط متعلقات به آن گره خورده است.»

2. از آنچه در دست دارید استفاده کنید.

شلوتر به عنوان یک صاحب کسب و کار، توجه یک تامین کننده را به خود جلب کرد، که او از آن استفاده کرد تا آگاهی بیشتری را نسبت به نیازهای جامعه خود بیاورد.

این چیزی است که او اتفاقاً در دست داشت. کسب و کار شما ممکن است منابع مختلفی داشته باشد.

وقتی رستوران‌های محلی Blunt Pretzels و Bear’s Smokehouse مجبور شدند پس از طوفان فعالیت‌های عادی خود را تعطیل کنند، می‌توانستند درهای خود را ببندند. در عوض، آنها با World Central Kitchen شریک شدند تا از فضای آشپزخانه خود برای ارائه غذاهای گرم رایگان به جامعه استفاده کنند.

منبع اصلی هایلند بروینگ فضای فراوانی بود که آنها به سازمان های امدادی مانند Beloved Asheville، World Central Kitchen و Wine To Water ارائه کردند. این سازمان ها از کارخانه آبجوسازی به عنوان یک مرکز مرکزی و یک منطقه ذخیره سازی برای حجم عظیمی از لوازم مورد نیاز استفاده کردند.

3. حمایت نیز یک منبع است.

فراموش نکنید که پولی که خرج می‌کنید (برای عملیات روزانه، تلاش‌های امدادی یا حتی بهبودی خودتان) نیز می‌تواند نوعی تسکین باشد.

هنگامی که Red Fiddle Vittles و Mother Earth Food شروع به ارائه غذاهای تازه پخته شده به پناهگاه ها کردند، مواد اولیه را از کشاورزان محلی تهیه کردند. این حمایت به معنای جهان برای کسب و کارهای کوچک است که ممکن است توانایی خود را برای حمایت از خود از دست داده باشند.

4. لازم نیست همه چیز را درست کنید.

در عواقب یک بحران، دامنه آنچه که باید به آن پرداخته شود، برای کسانی که می‌خواهند کمک کنند، بسیار دشوار است.

نفس عمیق بکش. لازم نیست همه چیز را درست کنید. حوزه ای را پیدا کنید که بتوانید به آن بپردازید و روی آن تمرکز کنید.

وقتی مدارس ما برای چند هفته تعطیل شد، بچه ها به چیزی نیاز داشتند که وقتشان را اشغال کند. (به خاطر داشته باشید که ما در آن هفته ها برق نداشتیم.)

Comic Envy، یک فروشگاه طنز مورد علاقه محلی، با پیشنهاد فروش کتاب های کودکان و کمیک ها پاسخ داد.

به عنوان پدر و مادر یک کودک 9 ساله، می توانم به شما بگویم که فروش بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

5. با آن مانند یک کمپین رفتار نکنید.

در سراسر اکتبر، یک ایستگاه مراقبت از جامعه با دوش، ماشین لباسشویی، و آب آشامیدنی در پارکینگ یک خواربارفروشی در نزدیکی راه اندازی شد.

هزینه آن را پرت اند ویتنی، یک شرکت هوافضا با یک کارخانه تولیدی در اشویل، بی سر و صدا پرداخت کرد. هیچ نشانه ای از این خبر وجود نداشت. هیچ بنری مبنی بر اینکه با افتخار حمایت شده است. هیچ آگاهی از برند ایجاد نمی شد.

اما کلمه به گوش می رسد. و مردم محلی این چیزها را به خاطر می آورند.

چگونه می توانید کمک کنید

در حالی که کارولینای شمالی غربی از چرخه اخبار خارج شده است، ما همچنان به توجه شما بسیار نیاز داریم.

در روزها و هفته‌های بلافاصله پس از طوفان، هجوم غذا، آب، لباس، دارو و عشق به ما کمک کرد تا به سادگی زنده بمانیم.

اما با گذار از بقا به بهبودی، نوع کمکی که به آن نیاز داریم نیز در حال گذار است.

منبعی که اتفاقاً در دست دارم، یک خبرنامه و یک وبلاگ است، با مخاطبان زیادی پر از افراد زیبایی مانند شما. بنابراین من این مقاله را با پیوندهایی به مارک های محلی باورنکردنی بارگذاری کردم که می توانند از پشتیبانی شما استفاده کنند. اگر متوجه شدید که برای کمک به شما منتقل شده‌اید، روی پیوند کلیک کنید و آنچه را که آنها برای ارائه دارند بررسی کنید.



منبع