چگونه تاکو بل نبرد علامت تجاری را به یک کمپین بازاریابی تبدیل کرد؟

به اخبار بازاریابی HubSpot خوش آمدید! برای غواصی عمیق کمپین، آخرین اخبار صنعت بازاریابی، و بینش های آزمایش شده و واقعی تیم رسانه ای HubSpot ضربه بزنید.

Taco Bell یک کمپین بازاریابی کامل در مورد Taco Tuesday Trademark Battle راه اندازی می کند

انگشتان توییتر: تحقیقات pew بینش جدیدی در مورد چگونگی تغییر رفتار کاربران توییتر از زمان خرید این پلتفرم توسط ایلان ماسک منتشر کرد.

از طریق بیانیه شرکت، درخواست عمومی در change.org و مشارکت با جیمز، آزادی “Taco Tuesday” بیشتر شبیه یک کمپین بازاریابی است تا یک پیگیری قانونی.

در بیشتر موارد، دنبال کردن حال و هوای خوب برای براندازی یک علامت تجاری کافی نیست – اما تاکو بل قطعا تلاش می‌کند.

اگرچه این عبارت اغلب در مکالمه استفاده می شود، اما در واقع یک علامت تجاری ثبت شده متعلق به زنجیره ای مستقر در وایومینگ تاکو جان است و از سال 1989 وجود داشته است.

متا به تازگی یک مدل سهم درآمد تبلیغاتی مبتنی بر عملکرد را برای جایگزینی برنامه جایزه Reels Play خود در غروب خورشید در اوایل سال جاری عرضه کرد.

دعوت به اقدام جدید



منبع

گوگل برنامه های خود را برای حذف حساب های غیرفعال جیمیل از دسامبر 2023 اعلام کرد.

در 16 مه، تاکو بل دادخواستی را به USPTO ارائه داد و خواستار لغو علامت تجاری شد و ادعا کرد که این اصطلاح بسیار رایج است و به طور گسترده برای تاکو جانز برای حفظ حقوق آن استفاده می شود. تاکو بل ادعا می کند که هدف در این پرونده “آزادسازی” اصطلاح برای هر و همه رستوران ها برای استفاده آزادانه است.

آخرین اخبار بازاریابی و بینش استراتژی.

این اولین بار نیست که “Taco Tuesday” درگیر جنجال علامت تجاری می شود.

همچنین در اخبار متا: این شرکت به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا با جریمه 1.3 میلیارد دلاری مواجه شد.

در سال 2019 لبرون جیمز تلاش کرد این اصطلاح را علامت تجاری بگذارد، اما PTO آن را رد کرد زیرا بسیار گسترده بود. به طور طبیعی، جیمز بیانیه‌ای منتشر کرد که از تلاش‌های تاکو بل برای لغو این علامت تجاری حمایت می‌کرد و اکنون در آخرین تبلیغ این شرکت به نام «Taco Bleep» بازی می‌کند.

این زنجیره محبوب فست فود، اصطلاح “Taco Tuesday” را مورد توجه قرار داده است که می خواهد آزادانه برای تبلیغ از آن استفاده کند. حراجی شادی در بین دوستداران تاکو فقط یک مشکل وجود دارد

تلویزیونی تلویزیون‌های رایگانی را معرفی می‌کند که دارای جریان دائمی تبلیغات هستند و داده‌های کاربر را ردیابی می‌کنند.

با این حال، تاکو جان این چالش را دراز کشیده نمی پذیرد. این شرکت بیانیه ای (به طرز خنده دار کوچک) در پاسخ به Taco Bell منتشر کرد که یک پیشنهاد ویژه سه شنبه جدید را با دو تاکو به قیمت 2 دلار اعلام کرد.

ما مشتاقانه منتظر پاسخ USPTO به این حماسه تاکو هستیم…

جاهای دیگر در بازاریابی

جدیدترین در مورد هوش مصنوعی: وبلاگ بازاریابی HubSpot به تازگی وضعیت هوش مصنوعی مولد را منتشر کرده است که شامل داده های جدید از بیش از 1300 بازاریاب است.

منبع تصویر

لبرون-جیمز-تاکو-بلیپ

در این بیانیه، جیم کریل، مدیرعامل تاکو جان، می‌گوید: «می‌خواهم از رقبای شایسته‌مان در تاکو بل تشکر کنم که به همه یادآوری کردند که تاکو سه‌شنبه به بهترین وجه در تاکو جانز® جشن گرفته می‌شود.»