چگونه تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی استفاده می کند


آه، هوش مصنوعی این به سرعت به یکی از پر سر و صداترین کلمات سال 2023 تبدیل شد، شبیه به محبوبیت عبارت “عادی جدید” در سال 2022.

و دلیل خوبی دارد. هوش مصنوعی آماده است تا روش‌های کار، تعامل و حتی بازی ما را کاملاً متحول کند.

من بیش از پنج سال است که در تیم وبلاگ HubSpot هستم و در این مدت، تغییرات زیادی را دیده ام. به عنوان مثال، در سال 2017، ما زیرساخت وبلاگ خود را با معرفی مدل ستون-خوشه به طور کامل اصلاح کردیم.

و سپس، در سال 2018، فرآیند طوفان فکری هفتگی خود را «پرتاب اسپاگتی به دیوار و ببینید چه می‌چسبد» به نفع چیزی که کمی کارآمدتر است، کنار گذاشتیم: گزارش‌های بینش جستجو، که هنوز هم امروز از آن استفاده می‌کنیم.

اما به نظر نمی رسد هیچ یک از این تغییرات با آنچه که با هوش مصنوعی در راه است مقایسه شود. در اینجا، توضیح خواهم داد که چگونه تیم بلاگ HubSpot قصد دارد از هوش مصنوعی بدون قربانی کردن «عنصر انسانی» که باعث موفقیت محتوای ما در وهله اول می‌شود، استفاده کند.

(PS ما هنوز هم مانند شما در حال کشف این موضوع هستیم، بنابراین به این به عنوان یک سند کاری فکر کنید که من به صورت دوره‌ای به‌روزرسانی می‌کنم تا استراتژی‌های هوش مصنوعی خود را در آینده تغییر دهیم.)

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

چگونه تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی استفاده می کند

1. تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی مولد برای یادگیری سریعتر موضوعات استفاده خواهد کرد – اما ما از هوش مصنوعی به تنهایی برای ایجاد محتوا استفاده نمی کنیم.

یکی از قوی ترین مزایای هوش مصنوعی مولد توانایی آن در اسکن وب و ارائه پاسخ های مختصر و مفید بر اساس منابع گسترده اطلاعات است.

به عبارت دیگر: من به عنوان یک نویسنده، دیگر برای کسب اطلاعات ابتدا به گوگل مراجعه نمی کنم. در عوض، به هوش مصنوعی روی می‌آورم.

به عنوان مثال، روز پیش نیاز داشتم که پستی در مورد – از قضا – تفاوت‌های بین ChatGPT، Google’s Bard و موتور جستجوی جدید Bing با هوش مصنوعی بنویسم.

بنابراین از ChatGPT پرسیدم: “آیا می‌توانید تفاوت‌های بین ChatGPT، Google’s Bard و موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی Bing را به من بگویید؟ لطفاً مزایا و معایب را در قالب جدول قرار دهید.”

این چیزی است که من برگشتم:

به من توجه کنید نکرد از ChatGPT بخواهید که پست را برای من بنویسد.

در تیم ما، ما از هوش مصنوعی برای نوشتن پست های کامل استفاده نمی کنیم. در عوض، معیارهای ما به شرح زیر است:

  • ما هرگز از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن یک پست وبلاگ کامل، از ابتدا تا انتها، بدون هیچ گونه ویرایشی برای صدا، دقت، یا افزودن دیدگاه منحصر به فرد و انسانی استفاده نخواهیم کرد.
  • ما معمولاً از هوش مصنوعی بیشتر برای پست‌های تاکتیکی، ساده و ساده استفاده می‌کنیم. موضوعاتی مانند “11 بهترین راه برای ارسال فایل های بزرگ” به ویژه با استفاده از هوش مصنوعی عملکرد خوبی دارند. اما محتوای پیچیده تر، مد روز یا از نوع رهبری فکری اینطور نیست.
  • ما از هوش مصنوعی برای طوفان فکری موضوعات یا ایده‌های تحقیق استفاده خواهیم کرد، اما همیشه تحقیقات بعدی خود را برای اطمینان از دقیق بودن اطلاعات و محدود کردن سوگیری‌های احتمالی انجام خواهیم داد.

همانطور که Kaitlin Milliken، مدیر برنامه وبلاگ HubSpot و ویرایشگر محتوا، به اشتراک می گذارد: “هوش مصنوعی بخش بزرگی از فرآیند تحقیق من است. برخی از توضیحات محصول مبهم هستند یا اطلاعات کافی در مورد آنچه که نرم افزار را متمایز می کند ارائه نمی کنند. در این موارد، من از هوش مصنوعی می‌پرسم که چه چیزی یک محصول خاص را منحصربه‌فرد می‌کند. فهرستی از ویژگی‌هایی به من می‌دهد که می‌تواند به اطلاع‌رسانی نوشتن/ویرایش من کمک کند.”

به عبارت ساده، انسان ها پست های وبلاگ HubSpot را می خوانند تا یاد بگیرند که چگونه دیگر انسان ها در حال فروش، بازاریابی یا خدمات رسانی به مشتریان خود هستند. ما می خواهیم با ادامه تولید محتوایی که برای آموزش، مشارکت و لذت بردن است، به این اعتماد احترام بگذاریم.

وقتی می‌توانیم از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به زمان تحقیق درباره موضوعات یا ایجاد طرح‌های کلی استفاده کنیم، عالی است – این به معنای زمان بیشتری برای صرف صدا، لحن و دیدگاه است.

اما ما هرگز از هوش مصنوعی برای جایگزینی آنچه که انسان ها همیشه بهترین انجام داده اند استفاده نخواهیم کرد: داستان سرایی.

نقل قول در مورد اینکه HubSpot چگونه عنصر داستان سرایی انسانی را به جای استفاده از هوش مصنوعی در محتوا حفظ می کند

2. تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد خطوط کلی استفاده می کند … اما نه پست های کامل.

همانطور که قبلا ذکر شد، تیم بلاگ ما از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد پست های کامل وبلاگ استفاده نخواهد کرد.

این بدان معنا نیست که ما از قدرت هوش مصنوعی برای کاهش زمان زیادی که برای نوشتن صرف می کنیم استفاده نمی کنیم. این به سادگی به این معنی است که ما با خروجی‌های هوش مصنوعی مانند رفتاری که می‌توانیم با طرح‌های کلی یا پیش‌نویس‌های مستقل رفتار کنیم، رفتار خواهیم کرد.

یعنی: خروجی های هوش مصنوعی می توانند به عنوان اولین پیش نویس مقاله عمل کنند، اما نه نسخه نهایی.

به عنوان مثال، پستی را در نظر بگیرید که ارائه می دهد 34 تعاریف کلیدواژه ها، عملگرها و عبارات SQL که مدیر وبلاگ HubSpot، بازاریابی کلینت فونتانلا اخیراً برای وبلاگ وب سایت نوشته است. یک پست به این طول معمولاً به هفته‌ها تحقیق و نوشتن نیاز دارد.

با هوش مصنوعی، فونتانلا به من گفت که ساخت آن تقریباً 40 درصد زمان می برد.

همانطور که او می گوید، “هوش مصنوعی فرآیند دستی تولید محتوا را حذف می کند تا نویسندگان بتوانند دوباره به بازاریاب تبدیل شوند و بیشتر بر روی فرآیند خلاقیت تمرکز کنند. کپی رایتینگ هوش مصنوعی کارهای خسته کننده مانند نوشتن تعاریف و ایجاد خطوط کلی را حذف می کند، بنابراین نویسندگان می توانند زمان بیشتری را صرف کنند. در بهینه‌سازی پست (احتمالاً با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی) با مواردی مانند چند رسانه‌ای سفارشی، ماژول‌های تعاملی، پیوندهای داخلی با هدف بالا و موارد دیگر.”

اینجا را کلیک کنید تا یک یادآوری تقویم Google برای وضعیت هوش مصنوعی مولد و چگونه بازاریابی را متحول کند. [New Data + Expert Insights]، در تاریخ 17 می 2023.

به‌ویژه برای موضوعات ساده‌تر مانند فهرست‌های طولانی، ضروری است که نویسندگان ما به هوش مصنوعی تکیه کنند تا در وقت خود برای قطعات پیچیده‌تر صرفه‌جویی کنند یا عناصر چندرسانه‌ای موجود در پست‌های خود را ارتقا دهند.

علاوه بر این، بسیاری از نویسندگان ما از هوش مصنوعی برای نوشتن استفاده می کنند بخش ها از پست های وبلاگ

به عنوان مثال، تریستن تیلور، مدیر بازاریابی تیم HubSpot بلاگ، به من گفت: “قبل از استفاده از هوش مصنوعی، اغلب خود را در حال بازنویسی پاراگراف های مقدمه و نتیجه گیری در پست های وبلاگ می دیدم. اکنون که به این ابزارها دسترسی دارم، زمان لازم برای تکمیل پست های وبلاگ است. یا مقالات به شدت کاهش یافته است زیرا می تواند لحن، هدف و کلمات کلیدی هدفمند مورد نیاز من را از طریق درخواست های AI اصلاح شده به تصویر بکشد.”

او می‌افزاید: «همچنین به من این امکان را می‌دهد که کارم را بیشتر بر روی محتوا یا اطلاعات ارزشمندی که خوانندگان به دنبال آن هستند متمرکز کنم، به‌جای اینکه در ابتدا یا انتها در مورد جزئیات کوچک فکر کنم.»

3. تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی مولد به عنوان ابزار طوفان فکری جدید و مطمئن ما استفاده خواهد کرد.

من در مورد چگونگی تبدیل شدن خرید زنده به «هنجار» جدید در خرده‌فروشی زیاد مطالعه کرده‌ام و می‌دانستم که می‌تواند زاویه جالبی برای نوشتن وجود داشته باشد. اما من نتوانستم به طور کامل یکی را بیان کنم.

بنابراین من به ChatSpot، چت ربات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی HubSpot مراجعه کردم و پرسیدم: “لطفاً هفت ایده پست وبلاگ را بر اساس مفهوم خرید زنده تبدیل به وضعیت موجود برای صنعت خرده فروشی به من ارائه دهید.”

در اینجا پاسخ آن است:

خیلی هم کهنه نیست، نه؟ از آنجا می توانم به تنهایی یا با یک همکار برای تدوین موضوع نهایی کارگاه آموزشی انجام دهم. اما در این مورد، ChatSpot فقط در وقت من صرفه جویی نکرد، بلکه دیدگاهی جدید و ایده های خلاقانه تر و جالب تری را معرفی کرد که قبلاً در نظر نگرفته بودم.

به عبارت دیگر، یکی از بزرگترین مزایای هوش مصنوعی مولد توانایی آن برای عمل به عنوان همکار جدید، همیشه در دسترس و بی نهایت خلاق شما است.

و این باعث می شود که تمام جلسات طوفان فکری حضوری تیم HubSpot Blog بسیار مؤثرتر و قانع کننده تر باشد.

4. تیم وبلاگ HubSpot با ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای پست های وبلاگ ما آزمایش می کند.

ویدیو مهم تر از همیشه است. در واقع، گزارش وضعیت بازاریابی ما در سال 2023 نشان داد که ویدیو برای چهارمین سال متوالی محبوب ترین و مؤثرترین قالب رسانه ای است.

اما ساختن ویدیوها زمان و منابع لازم دارد. و موضوعاتی مانند طرح‌بندی شبکه‌ای CSS وجود دارد که قبلاً ارزش تلاشی را که از نظر ویدیوی بالقوه MSV انجام می‌داد، نداشتند.

این باعث شد که شکاف های عمده ای در استراتژی محتوای ما ایجاد شود. اگرچه CSS Grid Layouts ممکن است جذاب‌ترین ویدیوی YouTube نباشد (من متوجه شدم … احتمالاً ویروسی نخواهد شد)، اما است موضوعی پیچیده و بالقوه گیج‌کننده – آن را به یک کاندید ایده‌آل برای یک ویدیوی سریع و آسان برای خوانندگان ما تبدیل می‌کند که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد طرح‌بندی‌های CSS هستند.

وارد کنید: Veed.io، یک نرم افزار ویرایش ویدیو با ابزارهای هوش مصنوعی داخلی، مانند تولید کننده تصویر هوش مصنوعی و متن خوان AI.

وبلاگ وب سایت از Veed استفاده کرد تا ویدیوی شبکه CSS خود را با صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی در کمتر از یک ساعت ایجاد کند.

به علاوه، از آنجایی که تیم ما برای طوفان فکری، طرح‌ریزی و تحقیق به هوش مصنوعی متمایل می‌شود، می‌توانیم زمان بیشتری برای آزمایش پروژه‌هایی مانند این پیدا کنیم.

برای تیم ما، این تازه آغاز راه است. ما همچنان به آزمایش و تکرار استراتژی ویدیویی خود با هوش مصنوعی ادامه خواهیم داد تا ویدیوها را در سراسر وبلاگ ها برای تأثیر بیشتر در ماه های آینده گسترش دهیم.

5. تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی مولد برای توضیحات متا، خلاصه های اجتماعی و توضیحات ایمیل استفاده خواهد کرد.

بنا به دلایلی، من اغلب پس از اتمام یک پست و یک مدیر رسانه اجتماعی یا مدیر ایمیل از من می‌خواهد که آن را خلاصه کنم، به بزرگترین نویسنده نویسنده ضربه می‌زنم.

از برخی جهات، شاید سخت ترین باشد زیرا من موضوع را خیلی خوب می دانم. همه چيز در پست من مهم به نظر می رسد چگونه می توانم آنچه را که بیشتر مرتبط است انتخاب کنم؟

کشف سریع پیام‌رسانی مناسب برای تبلیغ محتوای خود یکی از قدرتمندترین فرصت‌های هوش مصنوعی است. در واقع، من با ChatSpot کار کردم تا به توضیحات متا برای این پست برسم:

جیمی جوویلر، مدیر مسئول وبلاگ وب سایت، همچنین از هوش مصنوعی برای توضیحات متا استفاده می کند. او پیشنهاد می کند پاراگراف مقدمه خود را در یک ربات چت هوش مصنوعی قرار دهید و سپس از آن بخواهید که یک متا توضیحات 100 تا 150 کاراکتری تولید کند.

یافتن راه‌های کوچک برای ارتقاء نسخه تبلیغاتی خود با استفاده از هوش مصنوعی، کلید بهره‌برداری کامل از پتانسیل آن است.

تیم وبلاگ HubSpot ابتدا به نوشتن انسان به انسان ادامه خواهد داد.

یک چیز دیگر – ما می‌خواهیم با شفافیت برای مخاطبان خود رهبری کنیم، بنابراین این قول را می‌دهیم: در هر پستی که می‌نویسیم که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی شده است (یا توسط هوش مصنوعی تولید شده است، حتی اگر توسط انسان ویرایش شده باشد)، ما خواهیم بود. مطمئن شوید که یک سلب مسئولیت به شما نشان می دهد که ما از هوش مصنوعی برای تکمیل پست استفاده کرده ایم.

به گفته تیم وبلاگ HubSpots، هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین انسانیت در پشت بازاریابی شود

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که تیم ما در حال یادگیری است. مانند ظهور هر فناوری جدید و هیجان انگیز، هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد … و معایب زیادی دارد.

یادگیری نحوه تبدیل هوش مصنوعی به نوع ابزاری که متناسب با اولویت‌های موجود و معیارهای کیفیت ما باشد، کلید حفظ مخاطبانی است که برای ساختن آن‌ها سخت تلاش کرده‌ایم. در هسته خود، ما می دانیم که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین انسانیت پشت بازاریابی شود. بنابراین ما تلاش نمی کنیم.

دعوت به اقدام جدید



منبع