ما همچنین مرتباً در حال بررسی بازاریابان در مورد چگونگی تأثیر رکود بر آنها و استراتژی هایی هستیم که آنها برای تداوم استفاده می کنند.
بهره برداری از رسانه های کسب شده فرصتی عالی (و رایگان) برای گسترش دسترسی شما در زمانی که کاهش بودجه در افق است.
هوش مصنوعی می تواند چنان تحول بزرگی در اقتصاد و محل کار امروزی باشد که حتی موضوع گزارش و مجموعه تحقیقاتی بعدی ما باشد که وضعیت هوش مصنوعی در تجارت را پوشش می دهد. برای بررسی نکات مهم بازاریابی نظرسنجی ما، این صفحه را نشانه گذاری کنید.
3. استقبال از فرصت های بازاریابی در حال ظهور
اکنون که میدانید رهبران بازاریابی چگونه برای کاهش هزینهها برنامهریزی میکنند، با بررسی کتاب راهنمای بازاریابی رهبران، به نتایج کامل نظرسنجی بپردازید.
پس از خواندن محتوای وبلاگ ما، با دانلود رایگان گزارش وضعیت بازاریابی ما در زیر، با آخرین روندها، نوآوری ها و دیگر چالش های جاری در فضای بازاریابی امروز آشنا شوید.
استفاده از اینها اغلب رایگان است و قرار گرفتن در میان اولین برندهایی که روی یک روند جدید راه می افتند، فرصتی عظیم را ارائه می دهد.
گزارش کامل ما، کتاب راهنمای بازاریابی رهبران، نشان داد که 80٪ از رهبران قبلاً اقداماتی را برای برنامهریزی یا آماده شدن برای رکود انجام دادهاند – پس بیایید درست وارد آن شویم و ببینیم چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم.
یکی از یافتههای قطعی این است که وبلاگها با وجود اینکه دومین کانال بازاریابی محبوب هستند، جزو کمترین احتمالها هستند که قطع میشوند. بر این اساس، میتوان فرض کرد که وبلاگها نسبت به سایر کانالهای بازاریابی به همان اندازه محبوب مانند رسانههای اجتماعی، ایمیل و ویدیو، عقبنشینی کمتری خواهند داشت.
با بینش های اقتصادی کلیدی پیش بروید
آره. نوشته بالا کامل نیست اما، نکات لازم را بیان می کند و برای عالی بودن فقط به چند ترفند نیاز دارد.
چگونه رهبران بازاریابی از قبل در حال چرخش هستند
از آنجایی که این کانالها از محبوبترین کانالهای بازاریابی هستند، جای تعجب نیست که کاهش بودجه به طور نامتناسبی بر آنها تأثیر بگذارد، صرفاً به این دلیل که بازاریابان بیشتری در وهله اول از آنها استفاده میکنند.
بیایید از هوش مصنوعی (با اجازه OpenGPT) بنویسیم که چگونه هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند:
همچنین به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر شناخته می شود، دارایی های ایجاد شده توسط مشتریان خوشحال راهی عالی برای تبلیغ برند شما به روشی معتبر و معتبر است. به اشتراک گذاری و تعامل با UGC در صفحه رسمی شما همچنین ارتباط شما با مشتریان خود را عمیق تر می کند و دیگران را نیز تشویق می کند تا داستان های خود را به اشتراک بگذارند!
2. استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون مقرون به صرفه
در حالی که هوش مصنوعی به تنهایی آماده نوشتن پستهای کامل وبلاگ جذاب نیست، و ما جایگزینی تیم شما با هوش مصنوعی را نمیپذیریم، بازاریابان و رهبران میتوانند از اتوماسیون، مانند دستیار محتوای HubSpot، برای صرفهجویی در زمان و هزینه خود استفاده کنند. طیف وسیعی از راه ها، مانند:
- استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیقات اساسی وب
- ایجاد رئوس مطالب پست
- ایجاد توضیحات کوتاه متا یا رسانه های اجتماعی
نمونههای سنتی رسانههای کسبشده شامل جلب توجه برند شما توسط یک نشریه خبری یا رتبهبندی توسط یک سایت بررسی است. نه تنها رایگان است، بلکه این واقعیت که از یک منبع مستقل می آید به برند شما اعتبار می بخشد.
برای کمک به کاهش بودجه بازاریابی خود در سال 2023، از ابزارهایی مانند Glimpse برای بررسی بیش از 500 رهبر بازاریابی در مورد استراتژی های برتر آنها برای کاهش هزینه ها استفاده کردیم. ما همچنین از آنها پرسیدیم که آنها انتظار دارند ابتدا از کدام کانال ها عقب نشینی کنند، بنابراین می توانید ایده ای در مورد آنچه انتظار دارید داشته باشید.
رهبران بازاریابی میگویند گرایش به رسانههای کسبشده، استفاده از اتوماسیون یا هوش مصنوعی، جستجوی فرصتهای بازاریابی نوظهور، استفاده از کانالهای بازاریابی ارگانیک و بهینهسازی ترکیب رسانهای، بهترین استراتژیها برای کاهش هزینهها هستند، بنابراین بیایید در زیر به هر یک با جزئیات بیشتر نگاهی بیندازیم.
در شش ماه گذشته، بررسیهای روند اقتصادی که ما انجام دادهایم نشان داد که 37 درصد از بازاریابان کاهش بودجه را گزارش میکنند – احتمالاً به دلیل تغییر اقتصاد ما.

عملکرد کانال های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید و کانال هایی را که بهترین بازگشت سرمایه را به شما می دهند تقویت کنید. در عین حال، میتوانید کانالهای با عملکرد ضعیف را کاهش دهید یا استراتژی خود را تغییر دهید.
استفاده از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن آگاهی ارگانیک و رایگان در این روزگار، به ویژه برای رهبرانی که مورد بررسی قرار گرفتیم، کار بیهوده ای است. به جای سرمایه گذاری زمان و پول برای ساخت تبلیغات پولی، می توانید محتوای عالی متناسب با علایق مخاطبان خود ایجاد کنید و به الگوریتم های اجتماعی اجازه دهید هدف گذاری را برای شما انجام دهند.
رهبران بازاریابی چگونه هزینه ها را در سال 2023 کاهش می دهند
علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند برای بهبود تجربه مشتری استفاده شود، که منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری می شود، که می تواند به کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید کمک کند.
بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه ها به روش های مختلفی استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری مانند ورود و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنند که می تواند باعث صرفه جویی در زمان و کاهش نیاز به نیروی کار انسانی شود.
یکی دیگر از داراییهای قدرتمند رسانهای، محتوای مشتریان راضی شماست که ممکن است تجربیات دلپذیر خود را در رسانههای اجتماعی، سایتهای بررسی یا کانالهای دیگر به اشتراک بگذارند.
چند ایده ایده بگیرید، گوشی خود را بردارید یا Canva را باز کنید و دکمه پست را فشار دهید. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید، آنچه را که کار می کند دو برابر کنید و رشد مخاطبان خود را تماشا کنید.