در مقابل، وقتی از آنها پرسیده شد که کدام نقشها را برای افزایش تلاشهای خود در نظر دارند، سه نفر برتر عبارت بودند از:
- استراتژیست سئو
- تحلیلگر داده های بازاریابی
- کارگردان خلاق
کدام شرکت ها و صنایع بیشترین تاثیر را خواهند دید؟
دقیقا چطور؟ 35 درصد می گویند که باید تلاش های استخدام را کند یا متوقف کنند. علاوه بر این، 24 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شرکت های آنها قصد دارند کارمندان خود را اخراج یا اخراج کنند.
بر اساس گزارش ما، می دانیم که تقریباً نیمی از بازاریابان در سطح جهان می گویند که اقتصاد فعلی بر برنامه های استخدام آنها در سال تأثیر گذاشته است. سوال این است که چگونه.
در اوایل سال جاری، گفتگوها پیرامون رکود اقتصادی آتی آغاز شد. سپس، ما شاهد اخراج های دسته جمعی و توقف استخدام ها بودیم، به ویژه در دنیای فناوری.
طبق گزارش ما، 10 درصد از بازاریابان همچنان پیش بینی می کنند که در سال 2023 با استخدام استعدادهای برتر دست و پنجه نرم کنند. و 42 درصد از پاسخ دهندگان می گویند رکود بر برنامه های استخدام آنها در سال آینده تأثیر می گذارد.
83 درصد از پاسخ دهندگان در آن دسته می گویند که پتانسیل رکود اقتصادی یا رکود منجر به کاهش تلاش های استخدام در سال 2023 می شود. در میان افراد مورد بررسی، افرادی که در دولت و تجارت الکترونیک کار می کنند کمترین پتانسیل را برای کاهش تلاش های استخدام نشان می دهند.
هر شرکتی نقش های متفاوتی را می سنجد. بسته به اهداف تجاری خود، شرکت ها به برخی از نقش ها در مقابل برخی دیگر اهمیت بیشتری می دهند.
با توجه به شرایط اقتصادی، شرکت ها ممکن است بیشتر بر حفظ و نگهداری متمرکز شوند تا خرید، که توضیح دهنده تغییر این نقش است. در مورد نقش مدیر بازاریابی عمومی، یک نظریه این است که شرکتها ترجیح میدهند در نقشهای تخصصی سرمایهگذاری کنند که بتواند نتایج سریعتری ارائه دهد.
رکود فقط یک موضوع موجود را تشدید کرده است. در اینجا برخی از چهره های برجسته آورده شده است:
- 35 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که باید تلاش های استخدام را کند یا متوقف کنند.
- 27 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شرکت آنها مجبور به اخراج یا اخراج کارکنان شده است.
- 26 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که شرکت آنها مجبور شد پیشنهادات ارائه شده به کارمندان احتمالی را لغو کند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که این تأثیر تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. در این مقاله، ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
چگونه رکود بر استخدام تا کنون تأثیر گذاشته است
هنوز ناشناخته های زیادی پیرامون اقتصاد فعلی وجود دارد. با این حال، گزارش ما نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها رویکرد محافظه کارانه ای را برای استخدام در سال 2023 در پیش گرفته اند تا برای شرایط سخت مالی آماده شوند.
ما در طول این مقاله ذکر کردهایم که هیچ دو شرکتی در طول رکود اقتصادی تحت تأثیر یکسان قرار نمیگیرند.
یکی از یافتههای جالب این است که شرکتهایی که استراتژی بازاریابی خود را مؤثر توصیف میکنند، تقریباً 20 درصد بیشتر احتمال دارد که تلاشهای خود را برای استخدام در سال 2023 افزایش دهند.
چگونه رکود بر استخدام در سال 2023 تأثیر می گذارد
بر اساس گزارش استراتژی بازاریابی 2023 ما، 48 درصد از بازاریابان جهانی می گویند که احتمال رکود اقتصادی یا رکود بر برنامه های استخدام شرکت آنها در سال 2022 تأثیر گذاشته است.
همچنین به نظر می رسد بین اندازه یک شرکت و برنامه های استخدام آن همبستگی وجود دارد. طبق گزارش ما، شرکتهایی که تیمهای بازاریابی بزرگ (201 تا 500 بازاریاب) دارند، 20 درصد بیشتر احتمال دارد که تلاشهای خود را برای استخدام در سال 2023 افزایش دهند.
این چیزی است که ما متوجه شدیم: دو نقشی که شرکتها برای کاهش تلاشهای استخدامی خود بیشتر برنامهریزی میکنند عبارتند از: مدیران بازاریابی عمومی و مدیران بازاریابی اکتسابی.
گزارش ما نشان می دهد که شرکت های صنعت رسانه و سرگرمی به احتمال زیاد در سال 2023 تلاش های استخدام را کاهش می دهند، 13 درصد بیشتر از سایر صنایع.
ما علاقه مند بودیم بفهمیم که آیا تداخل زیادی بین صنایع با نقش هایی که آنها برای سرمایه گذاری در بیشتر یا حداقل در سال 2023 انتخاب کرده اند وجود دارد یا خیر.
این نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها در سال جدید با انجماد استخدام مواجه خواهند شد.
این گزارش حاکی از آن است که بازاریابان در حال حاضر با استخدام استعدادهای برتر دست و پنجه نرم می کنند و 47 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که این یکی از بزرگترین چالش های آنهاست. به طور خاص، پاسخ دهندگان می گویند که بزرگترین موانع، یافتن نامزدهایی با مجموعه مهارت های مناسب و برآورده کردن انتظارات حقوق است.
با این حال، با انعکاس چشم انداز سال 2022، بسیاری از شرکت ها – 48٪ – برای افزایش تلاش های استخدام برنامه ریزی می کنند که نشان می دهد همه صنایع تحت تاثیر منفی رکود اقتصادی قرار نمی گیرند.
هنگامی که در پاییز 2022 از او پرسیدند، “انتظار دارید تلاش های استخدام در شرکت شما تا چه زمانی کند یا متوقف شود؟” 43 درصد چهار تا شش ماه را تخمین زدند در حالی که 27 درصد گفتند در طول هفت ماه.
در همین حال، ما شاهد بالاترین اعداد برای افزایش تلاشهای استخدام در این پنج صنعت هستیم:
- دفاع و هوانوردی
- دولت
- تجارت الکترونیک
- مواد شیمیایی و فلزات
- تبلیغات یا بازاریابی
البته شایان ذکر است که رکود بر همه شرکتها به یک شکل تأثیر نکرده است. به گفته 34 درصد از بازاریابان مورد بررسی، این گزارش نشان می دهد که برخی از شرکت ها واقعاً استخدام را افزایش داده اند.