تحقیقات وبلاگ HubSpot پیدا شد 44 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات یا محتوای حمایت شده کشف کنند – پس از آن 34٪ که ترجیح می دهند محصولات جدید را از طریق پست فید کشف کنند، و 32٪ که بازارهای رسانه های اجتماعی (مانند بازار فیس بوک) را ترجیح می دهند، و 28٪ که فروشگاه های رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند که در آن خرید در برنامه انجام می شود (مانند فروشگاه اینستاگرام).
فروشگاه های فیس بوک می تواند فرصت خوبی برای برند شما باشد تا ویترین دیجیتال خود را ایجاد کند. فروشگاههای فیسبوک بهجای اینکه کاربران را ملزم به کلیک بر روی وبسایت شما برای خرید محصولات کنند، به شما این امکان را میدهد تا با امکان خرید مستقیم از پلتفرم به مشتریان، فرآیند را آسانتر کنید.
2. حلقه های اینستاگرام و پیشروی
طبق تحقیقات وبلاگ HubSpot، فیس بوک محبوب ترین سایت اجتماعی برای خرید محصولات است، به طوری که 36 درصد از مصرف کنندگان گزارش داده اند که یک محصول را مستقیماً از این پلتفرم خریداری کرده اند.
فراتر از فروشگاههای فیسبوک، بوتیک تگ پینک رویدادهای خرید زنده را نیز آزمایش کرده است، که یک پخش زنده است که در آن افراد میتوانند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات شما بیاموزند و مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.
تبلیغات Reels که تمام صفحه و عمودی هستند، در بین حلقههای سازندگان محتوا در برنامه ظاهر میشوند. ویدیوها می توانند حداکثر 30 ثانیه باشند و افراد می توانند این ویدیوها را نظر بدهند، لایک کنند، مشاهده کنند، ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند.
و به عنوان کسی که اکنون اکثر محصولات مراقبت از پوست خود را از پیوندهای “Swipe Up to Buy” خریداری می کند، می توانم تأیید کنم: ابزارهای خرید رسانه های اجتماعی موثر هستند.
1. فروشگاه های فیس بوک و بوتیک تگ صورتی
Pink Tag Boutique، یک بوتیک پوشاک و لوازم جانبی مستقر در کنتاکی، شاهد رشد چشمگیری در این پلتفرم بود. در واقع، آنها 44448 دلار فروش افزایشی از فروشگاههای فیسبوک را نسبت میدهند و میانگین ارزش سفارش خریداران در فروشگاههای فیسبوک را در مقایسه با کسانی که مستقیماً از وبسایت خرید کردهاند، 66 درصد بیشتر دیدهاند.
TikTok با بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه، یک پلت فرم غیرقابل انکار قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان بزرگ است. علاوه بر این، TikTok بیشترین استفاده را در Gen Z (26٪) و پس از آن اینستاگرام (23٪) و YouTube (22٪) دارد – بنابراین اگر مخاطبان هدف برند شما Gen Zers هستند، منطقی است که قابلیت های تبلیغات TikTok را آزمایش کنید.
این کمپین موفقیت بزرگی برای این برند بود که منجر به افزایش بازده در هزینه تبلیغات تا 31 درصد و افزایش ارزش سفارش تا 13 درصد شد. Abbott Lyon همچنین هزینه هر خرید را 20 درصد کاهش داد.
خرید در شبکه های اجتماعی در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده است.
به همان اندازه مهم است که توجه داشته باشید – اگر Reels به نظر بهترین گزینه برای برند شما نباشد، فرصتهای تجارت الکترونیک اینستاگرام زیادی وجود دارد. محبوب ترین ابزارهایی که توسط بازاریابان استفاده می شود عبارتند از فروشگاه های اینستاگرام (47٪)، خرید زنده اینستاگرام (44٪)، خرید پست اینستاگرام (40٪) و خرید راهنمای اینستاگرام (39٪).
3. TikTok و Abbott Lyon
در سال 2020، فیس بوک فروشگاه های فیس بوک را راه اندازی کرد، یک ابزار تجارت الکترونیک رایگان که برای “ایجاد تجربه خرید از طریق موبایل برای مخاطبان خود” طراحی شده است. در اصل، این یک فروشگاه آنلاین است که به شما امکان میدهد محصولات یا مجموعههای خاصی از اقلام را برجسته کنید و فونتها و رنگها را سفارشی کنید تا مطمئن شوید که با برند شما مطابقت دارد.
در اینجا، بیایید بررسی کنیم که چگونه سه شرکت با استفاده از ابزارهای خرید فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک درآمد خود را افزایش داده اند.
Abbott Lyon، یک برند لوازم جانبی مد، استراتژی مناقصه بهینهسازی مبتنی بر ارزش (VBO) TikTok را آزمایش کرد که به برندها اجازه میدهد تبلیغات را به کاربرانی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان با ارزش را دارند، ارائه دهند. علاوه بر این، این برند از تبلیغات In-Feed و SparkAds استفاده کرد.
در نهایت، ابزارهای خریدی که در نظر دارید استفاده کنید بستگی به این دارد که مخاطبان هدف شما کدام پلتفرم ها را ترجیح می دهند و کدام ابزارها برای اهداف تجاری شما منطقی تر هستند. اما خرید از رسانه های اجتماعی به جایی نمی رسد، بنابراین اکنون زمان خوبی است تا تمام ابزارهای خرید شبکه های اجتماعی را که در اختیار دارید آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شرکت شما منطقی تر است.
به عنوان مثال، Headway، یک برنامه فناوری آموزشی که محتوای رشد شخصی را ارائه میکند، با تبلیغات Reels کاهش 15 درصدی هزینه به ازای هر خرید، افزایش 10 درصدی بازدیدهای ویدیویی با تبلیغات Reels، و افزایش 10 درصدی در آزمایشها با Reels را شاهد بود. تبلیغات
در واقع، 57 درصد از مصرفکنندگان، رسانههای اجتماعی را به عنوان شبکههای اجتماعی خود گزارش میکنند ارجح روشی برای کشف محصولات جدید – بیش از تبلیغات تلویزیونی (56٪)، تبلیغات YouTube (49٪)، و فروشگاه های خرده فروشی (42٪)، و تنها با “جستجو در اینترنت” (58٪) پیشی گرفته است.
علاوه بر این، 26٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات جدید را از طریق ویدیوهای کوتاه مانند Instagram Reels کشف کنند. از آنجایی که ویدیو همچنان از نظر محبوبترین قالب محتوا به تسلط خود ادامه میدهد، منطقی است که تبلیغات ویدیویی یا Reels را برای تعامل با مشتریان آزمایش کنید.
همانطور که رئیس بازاریابی Headway، ولاد استریکون، به اینستاگرام گفت: “قرار دادن Reels به ما این فرصت را داد تا مخاطبان خود را گسترش دهیم و با انواع جدیدی از محتوای تبلیغاتی – توضیح دهنده های ویدئویی به مشتریان جدید دست پیدا کنیم. کاهش هزینه هر خرید و افزایش تبدیل برای ادامه کار در این منطقه امیدوارکننده Reels به اندازه کافی متقاعد کننده است.”