همه بازاریابان دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای کامل راحت نیستند.
اکنون که موضوع خود را انتخاب کرده اید و تحقیقات خود را جمع آوری کرده اید، وقت آن است که آن را با هم ترکیب کنید. شما می خواهید که محتوای شما هم برای انسان ها و هم برای ربات های خزنده موتور جستجو معنا پیدا کند.
اگر در مورد آن فکر کنید، تیم های بازاریابی داخلی در واقع کسانی هستند که کشتی را هدایت می کنند. بعید است آنها منبع خارجی داشته باشند، مانند مشتری، که لیستی از موضوعات یا موضوعات پیشنهادی برای ایجاد محتوا را برای آنها ارسال می کند.
حقیقت این است که ما به سادگی نمیتوانیم بدون کمک کوچک به همه امتیازها برسیم. اینجاست که هوش مصنوعی وارد می شود.
داده ها از بسیاری جهات مفید هستند. با این حال، وقتی مقدار زیادی از آن دارید، تلاش برای هضم آن و سپس چرخاندن آن برای استفاده مفید می تواند دلهره آور باشد.
از سوی دیگر، بازاریابان آژانس، گزارش را به عنوان دومین مورد استفاده خود برای هوش مصنوعی (مرتبط با کمک ویرایش و ایجاد طرحواره) شناسایی کردند.
کمک ویرایش
ابزارهای تحقیق هوش مصنوعی، مانند Bit.ai، به شما و تیم هایتان امکان می دهد داده ها، اسناد و یادداشت ها را در یک مکان جمع آوری کنید. همچنین از همکاری زنده پشتیبانی می کند، چه با هم باشید و چه در سراسر جهان. با Semantic Scholar، یک ابزار هوش مصنوعی که به شما امکان میدهد به سرعت مطالعه، ذخیره و حتی اعلانهای مقالات تحقیقاتی را بر اساس کلمات کلیدی، نام نویسنده یا حتی موضوعات گسترده دریافت کنید، یک قدم جلوتر بروید.
کمک با طرح کلی
گستردگی ابزارهای هوش مصنوعی به این معنی است که AI می تواند توسط شرکت شما به روش های مختلف استفاده شود. امیدواریم که نمونههای بالا از پاسخدهندگان نظرسنجی ما در هنگام استفاده از هوش مصنوعی به شما الهام بخشد.
آیا از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ تبلیغات رایگان Grader ما را امتحان کنید!
بازاریابان داخلی:
39.1 درصد گفتند که با ادغام هوش مصنوعی در کمپین های خود احساس راحتی می کنند
33 درصد گفتند که تا حدودی راحت هستند
27.9 درصد گفتند که راحت نیستند
شاید به همین دلیل است که پاسخ دهندگان مستقل به نظرسنجی ما گفتند که کمک به تحقیق مورد استفاده شماره یک آنها برای فناوری هوش مصنوعی است.
به همین دلیل است که بازاریابان آژانس در نظرسنجی ما ایجاد طرحواره را به عنوان یکی دیگر از موارد استفاده شماره دو خود برای هوش مصنوعی نشان دادند.
در هر سه مورد، افراد بیشتری نسبت به هر چیز دیگری احساس راحتی میکردند، اما ما تفاوتهایی را مشاهده میکنیم، مانند فریلنسرها که در بین هر سه گروه احساس راحتی میکنند. این به طور بالقوه ممکن است به این دلیل باشد که یک بازاریاب که به تنهایی کار می کند ممکن است از پتانسیل صرفه جویی در زمان ابزارهای هوش مصنوعی بیشترین هیجان را داشته باشد و همچنین از نظر رویه ها کمترین موانع را برای ورود داشته باشد.
ایجاد محتوای جزئی
بنابراین کدام بازاریابان دیجیتال از هوش مصنوعی برای تولید محتوای جزئی استفاده می کنند؟
به طور خاص، ما در مورد بخش هایی از یک محتوای بزرگتر مانند بخش سؤالات متداول (پرسش های متداول) یا یک پاراگراف صحبت می کنیم.
تیمهای بازاریابی داخلی و آژانسهای دیجیتال احتمالاً فرآیندهای طرح کلی بسیار محکمی دارند. در مورد فریلنسرها چطور؟
این کار با ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی مانند نویسنده هوش مصنوعی Ubersuggest امکان پذیر است.
فقط تصور کنید که با ده ها، اگر نه صدها مشتری، چقدر دلهره آور خواهد بود.
ربات های چت، نوعی هوش مصنوعی، یک اتفاق رایج در وب سایت های تجاری است. نمونه های دیگر در بازاریابی عبارتند از هدف گذاری تبلیغات، قیمت گذاری پویا و ChatGPT.
هوش مصنوعی چگونه صنعت بازاریابی را تغییر می دهد؟
به گفته پاسخ دهندگان نظرسنجی ما، این روش شماره یک است که هم بازاریابان داخلی و هم بازاریاب های آژانس دیجیتال از هوش مصنوعی استفاده می کنند.
ایجاد محتوای کامل
یک تماس رزرو کنید
نیازی نیست که هوش مصنوعی را در کسب و کار خود جا بیندازید که مناسب نیست.
آیا سوالات بیشتری در مورد نحوه استفاده شرکت ها از هوش مصنوعی برای بازاریابی دارید؟ ما پاسخ آن سوالات متداول را داریم.
چند نمونه از هوش مصنوعی در بازاریابی امروزی چیست؟
در مراحل اولیه تولید محتوا، فرآیند طوفان فکری است. به هر حال، اگر برای شروع ایده ای برای موضوع نداشته باشید، نمی توانید محتوا ایجاد کنید.
بیشترین تأثیری که هوش مصنوعی بر صنعت بازاریابی داشته است در اتوماسیون کارهای تکراری است. این زمان را برای بازاریابان دیجیتال آزاد می کند تا روی پروژه های مقیاس بزرگتر و استراتژی سطح بالاتر تمرکز کنند.
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال چیست؟
به طور خاص، پاسخ دهندگان مستقل و داخلی ما هر دو این روش را به عنوان راه دوم خود برای استفاده از هوش مصنوعی انتخاب کردند.
این دقیقاً شبیه چه چیزی است؟
احتمالاً به همین دلیل است که بازاریابان داخلی تنها کسانی بودند که به ایجاد موضوع/طوفان فکری به عنوان روشی برای استفاده از هوش مصنوعی اشاره کردند.
کمک به گزارش
شاید به همان اندازه که خود تولید محتوا وقت گیر است، تحقیق.
منظور من از آن چیست؟
دلایل زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی شما وجود دارد. از آنجایی که این مقاله بیشتر بر روی چگونه از چرا، ما روی یکی از قانع کننده ترین دلایل تمرکز خواهیم کرد: اتوماسیون.
استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای جزئی یک رسانه خوشحال کننده است. همچنان در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کند، اما همچنین به شما کمک می کند تا از بسیاری از معایب استفاده از هوش مصنوعی مانند ترس از جریمه شدن گوگل یا نداشتن «صدای انسانی» جلوگیری کنید.
ما موضوعات زیادی را در رابطه با هوش مصنوعی (AI) پوشش داده ایم. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر بخواهم هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بپذیرم، گام های بعدی من چیست؟
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway تصحیح و ویرایش هزاران کلمه را در چند دقیقه آسان تر از همیشه می کنند. چنین ابزارهایی احتمالاً هر هفته ساعتهایی از وقت خود را به بازاریابان باز میگردانند، به همین دلیل است که بازاریابان آژانس «کمک ویرایش» را به عنوان یکی از موارد استفاده از ابزار هوش مصنوعی شماره دو خود شناسایی کردهاند.
ایجاد طرحواره
برای اینکه بدانیم بازاریابان چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنند، از 1000 بازاریاب دیجیتال در صنعت نظرسنجی کردیم. این شامل کسانی میشود که به طور فعال در بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده کار میکنند، چه فریلنسر باشند، چه بازاریاب داخلی یا بازاریاب آژانس.
این معمولاً برای فریلنسرها یا بازاریابهای داخلی که فهرست مشتریان کوچکتری دارند (فریلنسرها) یا مجموعه گزارشدهی داخلی (بازاریابهای داخلی) مشکلی ایجاد نمیکند. احتمالاً به همین دلیل است که هیچ یک از این گروهها «کمک به گزارشدهی» را به عنوان چیزی که از هوش مصنوعی برای آن استفاده میکنند شناسایی نکردهاند.
هوش مصنوعی این توانایی را دارد که بسیاری از کارهای تکراری یک بازاریاب را خودکار کند. از زمانبندی جلسات و قرار ملاقاتها تا گزارشدهی در مورد معیارهای کمپین تا بهینهسازی مکان و زمان کمپینهای تبلیغاتی. با مجموعه ای مناسب از ابزارها، هوش مصنوعی می تواند همه این کارها را برای کسب و کار شما و موارد دیگر انجام دهد.
اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده بازاریابان از هوش مصنوعی
بنابراین در محتوای جزئی چه چیزی گنجانده شده است؟
وقتی صحبت از پذیرش فناوری های جدید می شود، همیشه سؤالات و نگرانی هایی وجود دارد. به طور خاص، چگونه شما یا شرکتتان می توانید از این فناوری استفاده کنید؟
در حالی که ما نمی توانیم به شما بگوییم که شما چیست باید ما میتوانیم نمونههایی از نحوه استفاده دیگر بازاریابان دیجیتال از هوش مصنوعی برای بازاریابی امروز ارائه کنیم.
نشانه گذاری طرحواره بخش مهمی از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که این امکان را به موتورهای جستجو می دهد که دقیقاً محتوای صفحه شما چیست و چه کاری انجام می دهد. در حالی که ایجاد طرحواره برای یک یا پنج یا ده مقاله در هفته بسیار قابل مدیریت است، انجام این کار در مقیاس بزرگتر می تواند غیرممکن به نظر برسد.
بزرگترین مزیت استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال اتوماسیون است. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود. مزایای دیگر عبارتند از تصمیم گیری سریعتر و مبتنی بر داده و شخصی سازی پیشرفته فرآیندهای داخلی و تعامل با مشتری.
آیا باید به ابزارهای هوش مصنوعی اعتماد کرد؟
موارد دیگری وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است هنوز در جایی که لازم است نباشند تا شما در استفاده از آنها احساس امنیت کامل داشته باشید. به عنوان مثال، در تنظیماتی که بررسی قانونی یا پزشکی رایج است، ممکن است بخواهید نگاه دقیقتری به هر محتوایی نسبت به آنچه AI میتواند ارائه دهد داشته باشید.
بنابراین منطقی است که پاسخ دهندگان نظرسنجی مستقل ما تنها کسانی بودند که از هوش مصنوعی برای کمک به طرحهای کلی استفاده کردند. در واقع، آنها این مورد را به عنوان مورد استفاده شماره سه خود در پشت کمک به تحقیق (شماره یک) و ایجاد محتوای کامل (شماره دو) فهرست کردند.
ایجاد موضوع / طوفان فکری
یکی از مواردی که باعث بسیاری از این واکنش ها می شود، احتمالا سطح راحتی با این ابزارهای هوش مصنوعی است. وقتی با فریلنسرها، بازاریابهای داخلی و بازاریابهای آژانس صحبت میکردیم، هر کدام سطوح راحتی متفاوتی را با ادغام هوش مصنوعی در کمپینهای خود احساس میکردند:
فقط تصور کنید که آژانسها میتوانند با خودکار کردن فرآیند با ابزارهای هوش مصنوعی در زمان صرفهجویی کنند!
یافتن استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی برای شما
وقتی صحبت از فناوری هوش مصنوعی به میان میآید، پاسخ آنقدرها هم ساده نیست.
اشکالی ندارد، راه های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند در غیر این صورت کمک کند.
از منبع یابی اطلاعات قابل اعتماد گرفته تا سازماندهی آن به آنچه که در نهایت یک طرح کلی خواهد بود، تحقیق می تواند ساعت ها وقت گرانبها را ببرد. این امر به ویژه برای عملیات های تک نفره مانند فریلنسرها صادق است.
شاید شما زمانی را که می خواهید برای مدیریت کمپین های رسانه های اجتماعی خود اختصاص دهید، ندارید. ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارند که نه تنها میتوانند از کمپینهای بازاریابی شما گزارش دهند، بلکه حتی میتوانند آنها را برای مکانیابی، زمانبندی و حتی اجرای تستهای A/B روی کپی و تصاویر بهینهسازی کنند.
بازاریابان آژانس:
37 درصد گفتند که با ادغام هوش مصنوعی در کمپین های خود احساس راحتی می کنند
34.75 درصد گفتند که تا حدودی راحت هستند
27.59 درصد گفتند که راحت نیستند
چه راهی بهتر از هوش مصنوعی برای ارتقای مقیاس فرآیندهای خود؟
بیایید بگوییم که نوشتن محتوا در حال حاضر یکی از بزرگترین دردسرهای شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال نیست. شاید شما یک کپی رایتر اختصاصی در تیم خود داشته باشید، یا شاید تعداد زیادی از پست های وبلاگ هنوز منتظر انتشار باشید.
به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی ابزاری برای کمک به شماست. بنابراین آن را در جایی قرار دهید که بیشتر به آن نیاز دارید و مطمئناً از مزایای آن بهره مند خواهید شد. با این حال، توجه به این ابزارها در حین توسعه نیز مفید است، زیرا راه هایی که می توانند به شما کمک کنند احتمالاً رشد می کنند.
سوالات متداول
به عنوان بازاریاب دیجیتال، گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم که فهرست وظایف ما در حال رشد است. همیشه یک رسانه جدید برای ارائه محتوا یا یک پلت فرم رسانه اجتماعی جدید برای ترند وجود دارد.
چگونه از هوش مصنوعی برای بازاریابی استفاده می کنید؟
بازاریابهای دیجیتال آزاد به احتمال زیاد با مشتریان متعددی کار میکنند، که همگی ممکن است رویهها و الزامات مختص به خود را داشته باشند. مدیریت این امر می تواند زمان و تلاش قابل توجهی را ببرد.
اگر اینطور است، استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا برای شما منطقی نیست.
ابزارهای هوش مصنوعی به خودی خود جای هیچ ترسی ندارند. هیچ چیز ذاتا بدی در مورد هوش مصنوعی یا ابزارهای هوش مصنوعی وجود ندارد. با این حال، شما میخواهید هر اثری را که از آنها بیرون میآید مرور کنید تا از نگرانیهایی مانند سرقت ادبی یا عدم دقت جلوگیری کنید.
نتیجه
در این پست، نحوه استفاده شرکتها از هوش مصنوعی برای بازاریابی را شرح میدهیم. این شامل بازاریابان دیجیتال مستقل و همچنین بازاریابان داخلی و آژانس های بازاریابی دیجیتال می شود. این مثالها میتوانند برای شما الهامبخش باشند، زیرا شما شروع به ترکیب هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی فعلی خود میکنید.
چرا از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی استفاده کنیم؟
وقتی نوبت به استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی شما می رسد، همه چیز به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما و کسب و کار شما بهترین کار را انجام می دهد.
فریلنسرها:
46.72 درصد گفتند که با ادغام هوش مصنوعی در کمپین های خود احساس راحتی می کنند
27.51 درصد گفتند که تا حدودی راحت هستند
25.76 درصد گفتند که راحت نیستند
وقتی کار را در مقیاس بزرگ تولید می کنید، باید فرآیندهای ویرایش خود را ارتقا دهید. پس از همه، دقت و خوانایی مهم است.
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
اگر استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای کامل باعث میشود در مورد امنیت شغلی احساس ناراحتی کنید، فقط به یاد داشته باشید که انسانها هنوز برای بسیاری از جنبههای بازاریابی دیجیتال مورد نیاز هستند. به عنوان مثال، ما هنوز باید کاری کنیم که محتوای هوش مصنوعی به نظر انسانی برسد.
کمک به تحقیق
اگر از بسیاری از بازاریابان دیجیتال بپرسید که یکی از بزرگترین تعهدات زمانی آنها چیست، احتمالاً تولید محتوا خواهد بود. از مقالهها و پستهای وبلاگ گرفته تا کاغذهای سفید و کتابهای الکترونیکی، ایجاد محتوا به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد.
برای فریلنسرها و بازاریابان آژانس های دیجیتال، احتمالاً ورودی های زیادی از مشتریان خود دریافت می کنند. اگرچه ممکن است همیشه ایدههای موضوعی خاصی را دریافت نکنند، حداقل پارامترهایی به آنها داده میشود که میتواند به آنها کمک کند تمرکز خود را محدود کنند.
به همین دلیل جای تعجب نیست که بسیاری از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما نشان دادند که در حال حاضر از فناوری هوش مصنوعی به عنوان راهی برای ایجاد محتوای کامل استفاده می کنند.
از 1000 بازاریاب که مورد بررسی قرار دادیم، 209 نفر از آنها در حال حاضر از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند. نتایج زیر نشان می دهد که پاسخ دهندگان چقدر در مورد استفاده آینده از هوش مصنوعی در مشاغل خود احساس می کنند.