این دقیقاً شبیه چه چیزی است؟
بیشترین تأثیری که هوش مصنوعی بر صنعت بازاریابی داشته است در اتوماسیون کارهای تکراری است. این زمان را برای بازاریابان دیجیتال آزاد می کند تا روی پروژه های مقیاس بزرگتر و استراتژی سطح بالاتر تمرکز کنند.
این دقیقاً شبیه چه چیزی است؟
بیشترین تأثیری که هوش مصنوعی بر صنعت بازاریابی داشته است در اتوماسیون کارهای تکراری است. این زمان را برای بازاریابان دیجیتال آزاد می کند تا روی پروژه های مقیاس بزرگتر و استراتژی سطح بالاتر تمرکز کنند.
احتمالاً به همین دلیل است که بازاریابان داخلی تنها کسانی بودند که به ایجاد موضوع/طوفان فکری به عنوان روشی برای استفاده از هوش مصنوعی اشاره کردند.
آیا سوالات بیشتری در مورد نحوه استفاده شرکت ها از هوش مصنوعی برای بازاریابی دارید؟ ما پاسخ آن سوالات متداول را داریم.
نیازی نیست که هوش مصنوعی را در کسب و کار خود جا بیندازید که مناسب نیست.
هوش مصنوعی این توانایی را دارد که بسیاری از کارهای تکراری یک بازاریاب را خودکار کند. از زمانبندی جلسات و قرار ملاقاتها تا گزارشدهی در مورد معیارهای کمپین تا بهینهسازی مکان و زمان کمپینهای تبلیغاتی. با مجموعه ای مناسب از ابزارها، هوش مصنوعی می تواند همه این کارها را برای کسب و کار شما و موارد دیگر انجام دهد.
شاید شما زمانی را که می خواهید برای مدیریت کمپین های رسانه های اجتماعی خود اختصاص دهید، ندارید. ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارند که نه تنها میتوانند از کمپینهای بازاریابی شما گزارش دهند، بلکه حتی میتوانند آنها را برای مکانیابی، زمانبندی و حتی اجرای تستهای A/B روی کپی و تصاویر بهینهسازی کنند.
از سوی دیگر، بازاریابان آژانس، گزارش را به عنوان دومین مورد استفاده خود برای هوش مصنوعی (مرتبط با کمک ویرایش و ایجاد طرحواره) شناسایی کردند.
اگر اینطور است، استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا برای شما منطقی نیست.
وقتی نوبت به استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی شما می رسد، همه چیز به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما و کسب و کار شما بهترین کار را انجام می دهد.
ابزارهای هوش مصنوعی به خودی خود جای هیچ ترسی ندارند. هیچ چیز ذاتا بدی در مورد هوش مصنوعی یا ابزارهای هوش مصنوعی وجود ندارد. با این حال، شما میخواهید هر اثری را که از آنها بیرون میآید مرور کنید تا از نگرانیهایی مانند سرقت ادبی یا عدم دقت جلوگیری کنید.
در مراحل اولیه تولید محتوا، فرآیند طوفان فکری است. به هر حال، اگر برای شروع ایده ای برای موضوع نداشته باشید، نمی توانید محتوا ایجاد کنید.
به همین دلیل جای تعجب نیست که بسیاری از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما نشان دادند که در حال حاضر از فناوری هوش مصنوعی به عنوان راهی برای ایجاد محتوای کامل استفاده می کنند.
استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای جزئی یک رسانه خوشحال کننده است. همچنان در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کند، اما همچنین به شما کمک می کند تا از بسیاری از معایب استفاده از هوش مصنوعی مانند ترس از جریمه شدن گوگل یا نداشتن «صدای انسانی» جلوگیری کنید.
در این پست، نحوه استفاده شرکتها از هوش مصنوعی برای بازاریابی را شرح میدهیم. این شامل بازاریابان دیجیتال مستقل و همچنین بازاریابان داخلی و آژانس های بازاریابی دیجیتال می شود. این مثالها میتوانند برای شما الهامبخش باشند، زیرا شما شروع به ترکیب هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی فعلی خود میکنید.
ابزارهای تحقیق هوش مصنوعی، مانند Bit.ai، به شما و تیم هایتان امکان می دهد داده ها، اسناد و یادداشت ها را در یک مکان جمع آوری کنید. همچنین از همکاری زنده پشتیبانی می کند، چه با هم باشید و چه در سراسر جهان. با Semantic Scholar، یک ابزار هوش مصنوعی که به شما امکان میدهد به سرعت مطالعه، ذخیره و حتی اعلانهای مقالات تحقیقاتی را بر اساس کلمات کلیدی، نام نویسنده یا حتی موضوعات گسترده دریافت کنید، یک قدم جلوتر بروید.
دلایل زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی شما وجود دارد. از آنجایی که این مقاله بیشتر بر روی چگونه از چرا، ما روی یکی از قانع کننده ترین دلایل تمرکز خواهیم کرد: اتوماسیون.
ما موضوعات زیادی را در رابطه با هوش مصنوعی (AI) پوشش داده ایم. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر بخواهم هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بپذیرم، گام های بعدی من چیست؟
به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی ابزاری برای کمک به شماست. بنابراین آن را در جایی قرار دهید که بیشتر به آن نیاز دارید و مطمئناً از مزایای آن بهره مند خواهید شد. با این حال، توجه به این ابزارها در حین توسعه نیز مفید است، زیرا راه هایی که می توانند به شما کمک کنند احتمالاً رشد می کنند.
وقتی صحبت از فناوری هوش مصنوعی به میان میآید، پاسخ آنقدرها هم ساده نیست.
به گفته پاسخ دهندگان نظرسنجی ما، این روش شماره یک است که هم بازاریابان داخلی و هم بازاریاب های آژانس دیجیتال از هوش مصنوعی استفاده می کنند.
در هر سه مورد، افراد بیشتری نسبت به هر چیز دیگری احساس راحتی میکردند، اما ما تفاوتهایی را مشاهده میکنیم، مانند فریلنسرها که در بین هر سه گروه احساس راحتی میکنند. این به طور بالقوه ممکن است به این دلیل باشد که یک بازاریاب که به تنهایی کار می کند ممکن است از پتانسیل صرفه جویی در زمان ابزارهای هوش مصنوعی بیشترین هیجان را داشته باشد و همچنین از نظر رویه ها کمترین موانع را برای ورود داشته باشد.
به عنوان بازاریاب دیجیتال، گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم که فهرست وظایف ما در حال رشد است. همیشه یک رسانه جدید برای ارائه محتوا یا یک پلت فرم رسانه اجتماعی جدید برای ترند وجود دارد.
وقتی کار را در مقیاس بزرگ تولید می کنید، باید فرآیندهای ویرایش خود را ارتقا دهید. پس از همه، دقت و خوانایی مهم است.
همه بازاریابان دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای کامل راحت نیستند.
موارد دیگری وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است هنوز در جایی که لازم است نباشند تا شما در استفاده از آنها احساس امنیت کامل داشته باشید. به عنوان مثال، در تنظیماتی که بررسی قانونی یا پزشکی رایج است، ممکن است بخواهید نگاه دقیقتری به هر محتوایی نسبت به آنچه AI میتواند ارائه دهد داشته باشید.
یک تماس رزرو کنید
اشکالی ندارد، راه های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند در غیر این صورت کمک کند.
بنابراین در محتوای جزئی چه چیزی گنجانده شده است؟
به همین دلیل است که بازاریابان آژانس در نظرسنجی ما ایجاد طرحواره را به عنوان یکی دیگر از موارد استفاده شماره دو خود برای هوش مصنوعی نشان دادند.
یکی از مواردی که باعث بسیاری از این واکنش ها می شود، احتمالا سطح راحتی با این ابزارهای هوش مصنوعی است. وقتی با فریلنسرها، بازاریابهای داخلی و بازاریابهای آژانس صحبت میکردیم، هر کدام سطوح راحتی متفاوتی را با ادغام هوش مصنوعی در کمپینهای خود احساس میکردند:
آیا از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ تبلیغات رایگان Grader ما را امتحان کنید!
شاید به همین دلیل است که پاسخ دهندگان مستقل به نظرسنجی ما گفتند که کمک به تحقیق مورد استفاده شماره یک آنها برای فناوری هوش مصنوعی است.
بزرگترین مزیت استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال اتوماسیون است. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود. مزایای دیگر عبارتند از تصمیم گیری سریعتر و مبتنی بر داده و شخصی سازی پیشرفته فرآیندهای داخلی و تعامل با مشتری.
وقتی صحبت از پذیرش فناوری های جدید می شود، همیشه سؤالات و نگرانی هایی وجود دارد. به طور خاص، چگونه شما یا شرکتتان می توانید از این فناوری استفاده کنید؟
چه راهی بهتر از هوش مصنوعی برای ارتقای مقیاس فرآیندهای خود؟
برای اینکه بدانیم بازاریابان چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنند، از 1000 بازاریاب دیجیتال در صنعت نظرسنجی کردیم. این شامل کسانی میشود که به طور فعال در بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده کار میکنند، چه فریلنسر باشند، چه بازاریاب داخلی یا بازاریاب آژانس.
منظور من از آن چیست؟
گستردگی ابزارهای هوش مصنوعی به این معنی است که AI می تواند توسط شرکت شما به روش های مختلف استفاده شود. امیدواریم که نمونههای بالا از پاسخدهندگان نظرسنجی ما در هنگام استفاده از هوش مصنوعی به شما الهام بخشد.
شاید به همان اندازه که خود تولید محتوا وقت گیر است، تحقیق.
ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway تصحیح و ویرایش هزاران کلمه را در چند دقیقه آسان تر از همیشه می کنند. چنین ابزارهایی احتمالاً هر هفته ساعتهایی از وقت خود را به بازاریابان باز میگردانند، به همین دلیل است که بازاریابان آژانس «کمک ویرایش» را به عنوان یکی از موارد استفاده از ابزار هوش مصنوعی شماره دو خود شناسایی کردهاند.
بازاریابان داخلی:
داده ها از بسیاری جهات مفید هستند. با این حال، وقتی مقدار زیادی از آن دارید، تلاش برای هضم آن و سپس چرخاندن آن برای استفاده مفید می تواند دلهره آور باشد.
این کار با ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی مانند نویسنده هوش مصنوعی Ubersuggest امکان پذیر است.
ربات های چت، نوعی هوش مصنوعی، یک اتفاق رایج در وب سایت های تجاری است. نمونه های دیگر در بازاریابی عبارتند از هدف گذاری تبلیغات، قیمت گذاری پویا و ChatGPT.
حقیقت این است که ما به سادگی نمیتوانیم بدون کمک کوچک به همه امتیازها برسیم. اینجاست که هوش مصنوعی وارد می شود.
برای فریلنسرها و بازاریابان آژانس های دیجیتال، احتمالاً ورودی های زیادی از مشتریان خود دریافت می کنند. اگرچه ممکن است همیشه ایدههای موضوعی خاصی را دریافت نکنند، حداقل پارامترهایی به آنها داده میشود که میتواند به آنها کمک کند تمرکز خود را محدود کنند.
اگر از بسیاری از بازاریابان دیجیتال بپرسید که یکی از بزرگترین تعهدات زمانی آنها چیست، احتمالاً تولید محتوا خواهد بود. از مقالهها و پستهای وبلاگ گرفته تا کاغذهای سفید و کتابهای الکترونیکی، ایجاد محتوا به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد.
اکنون که موضوع خود را انتخاب کرده اید و تحقیقات خود را جمع آوری کرده اید، وقت آن است که آن را با هم ترکیب کنید. شما می خواهید که محتوای شما هم برای انسان ها و هم برای ربات های خزنده موتور جستجو معنا پیدا کند.
تیمهای بازاریابی داخلی و آژانسهای دیجیتال احتمالاً فرآیندهای طرح کلی بسیار محکمی دارند. در مورد فریلنسرها چطور؟
فریلنسرها:
اگر در مورد آن فکر کنید، تیم های بازاریابی داخلی در واقع کسانی هستند که کشتی را هدایت می کنند. بعید است آنها منبع خارجی داشته باشند، مانند مشتری، که لیستی از موضوعات یا موضوعات پیشنهادی برای ایجاد محتوا را برای آنها ارسال می کند.
از 1000 بازاریاب که مورد بررسی قرار دادیم، 209 نفر از آنها در حال حاضر از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند. نتایج زیر نشان می دهد که پاسخ دهندگان چقدر در مورد استفاده آینده از هوش مصنوعی در مشاغل خود احساس می کنند.
بنابراین کدام بازاریابان دیجیتال از هوش مصنوعی برای تولید محتوای جزئی استفاده می کنند؟
بازاریابان آژانس:
نشانه گذاری طرحواره بخش مهمی از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که این امکان را به موتورهای جستجو می دهد که دقیقاً محتوای صفحه شما چیست و چه کاری انجام می دهد. در حالی که ایجاد طرحواره برای یک یا پنج یا ده مقاله در هفته بسیار قابل مدیریت است، انجام این کار در مقیاس بزرگتر می تواند غیرممکن به نظر برسد.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
از منبع یابی اطلاعات قابل اعتماد گرفته تا سازماندهی آن به آنچه که در نهایت یک طرح کلی خواهد بود، تحقیق می تواند ساعت ها وقت گرانبها را ببرد. این امر به ویژه برای عملیات های تک نفره مانند فریلنسرها صادق است.
این معمولاً برای فریلنسرها یا بازاریابهای داخلی که فهرست مشتریان کوچکتری دارند (فریلنسرها) یا مجموعه گزارشدهی داخلی (بازاریابهای داخلی) مشکلی ایجاد نمیکند. احتمالاً به همین دلیل است که هیچ یک از این گروهها «کمک به گزارشدهی» را به عنوان چیزی که از هوش مصنوعی برای آن استفاده میکنند شناسایی نکردهاند.
بازاریابهای دیجیتال آزاد به احتمال زیاد با مشتریان متعددی کار میکنند، که همگی ممکن است رویهها و الزامات مختص به خود را داشته باشند. مدیریت این امر می تواند زمان و تلاش قابل توجهی را ببرد.
به طور خاص، پاسخ دهندگان مستقل و داخلی ما هر دو این روش را به عنوان راه دوم خود برای استفاده از هوش مصنوعی انتخاب کردند.
اگر استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای کامل باعث میشود در مورد امنیت شغلی احساس ناراحتی کنید، فقط به یاد داشته باشید که انسانها هنوز برای بسیاری از جنبههای بازاریابی دیجیتال مورد نیاز هستند. به عنوان مثال، ما هنوز باید کاری کنیم که محتوای هوش مصنوعی به نظر انسانی برسد.
فقط تصور کنید که با ده ها، اگر نه صدها مشتری، چقدر دلهره آور خواهد بود.
در حالی که ما نمی توانیم به شما بگوییم که شما چیست باید ما میتوانیم نمونههایی از نحوه استفاده دیگر بازاریابان دیجیتال از هوش مصنوعی برای بازاریابی امروز ارائه کنیم.
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
بیایید بگوییم که نوشتن محتوا در حال حاضر یکی از بزرگترین دردسرهای شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال نیست. شاید شما یک کپی رایتر اختصاصی در تیم خود داشته باشید، یا شاید تعداد زیادی از پست های وبلاگ هنوز منتظر انتشار باشید.
چگونه از هوش مصنوعی برای بازاریابی استفاده می کنید؟
به طور خاص، ما در مورد بخش هایی از یک محتوای بزرگتر مانند بخش سؤالات متداول (پرسش های متداول) یا یک پاراگراف صحبت می کنیم.
فقط تصور کنید که آژانسها میتوانند با خودکار کردن فرآیند با ابزارهای هوش مصنوعی در زمان صرفهجویی کنند!
بنابراین منطقی است که پاسخ دهندگان نظرسنجی مستقل ما تنها کسانی بودند که از هوش مصنوعی برای کمک به طرحهای کلی استفاده کردند. در واقع، آنها این مورد را به عنوان مورد استفاده شماره سه خود در پشت کمک به تحقیق (شماره یک) و ایجاد محتوای کامل (شماره دو) فهرست کردند.