چگونه طرح کسب و کار محلی می تواند دید آنلاین شرکت شما را افزایش دهد


شما یک وب‌سایت برای کسب‌وکار محلی خود راه‌اندازی کرده‌اید، اما با وجود رقابت بسیار زیاد، ممکن است در تلاش باشید که وب‌سایت خود را به صورت آنلاین بیشتر نمایان کنید. این عدم دید می تواند مانع از یافتن شرکت شما توسط مشتریان بالقوه شود. برای بهبود دید خود در نتایج موتورهای جستجو، طرحواره کسب و کار محلی می تواند ابزار مورد نیاز شما باشد.

با گنجاندن طرح واره کسب و کار محلی در کد وب سایت خود، موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو می توانند کسب و کار شما را بهتر درک کنند و آن را در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند. اما قبل از اینکه بتوانید اجرای طرح کسب و کار محلی را شروع کنید، ابتدا باید بدانید که چیست و چگونه کار می کند.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

طرح کسب و کار محلی چیست؟

طرح واره کسب و کار محلی نوعی کد نشانه گذاری داده های ساخت یافته است که می تواند به وب سایت کسب و کار شما اضافه شود تا تشخیص نوع سازمان شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید برای موتورهای جستجو آسان تر شود.

نشانه گذاری طرحواره توسط موتورهای جستجو برای درک بهتر و نمایش داده ها با استفاده از گروه های متداول برچسب ها ایجاد شده است. کسب‌وکار شما می‌تواند از نشانه‌گذاری طرح‌واره سود ببرد، زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت خود را برای سئوی محلی بهتر بهینه کنید – یکی از عوامل تعیین‌کننده در نحوه رتبه‌بندی محتوای شما در SERP.

نحوه اضافه کردن طرح کسب و کار محلی

برای افزودن طرح کسب و کار محلی به وب سایت خود، ابتدا از schema.org/LocalBusiness دیدن کنید سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: دسته بندی شرکت خود را تعیین کنید.

دسته بندی ویژه ای را که وب سایت خود را برای آن بهینه می کنید، شناسایی کنید و تا حد امکان خاص باشید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران برگر هستید، از کد “FoodEstablishment” استفاده کنید. اگر محل برگر شما فست فود در نظر گرفته می شود، می توانید با انتخاب «کد رستوران فست فود» بیشتر بهینه سازی کنید.

FoodEstablishment برای طرح کسب و کار محلی انتخاب شده است

منبع تصویر

اگر نمی‌توانید مقوله‌ای را پیدا کنید که مناسب کسب‌وکارتان باشد، به سادگی از یک طرح کلی کسب‌وکار مانند کسب‌وکار یا سازمان محلی استفاده کنید، سپس از ویژگی «sameAs» برای اضافه کردن یک ورودی ویکی‌پدیا یا ویکی‌داده‌ای که بیشتر به نوع کسب‌وکار شما اختصاص دارد، استفاده کنید.

مرحله 2: صفحه درباره خود را ایجاد یا به روز کنید.

صفحه درباره شما باید با اطلاعات مربوط به کسب و کار شما پر شود و شامل یک مورد طرح منحصر به فرد “AboutPage” باشد. اطمینان حاصل کنید که محتوا به راحتی برای بازدیدکنندگان سایت شما قابل خواندن است و به تعداد – یا به تعداد کمی – ویژگی های طرحواره مرتبط اضافه کنید تا موتورهای جستجو را بهتر در مورد سازمان خود مطلع کنید.

مرحله 3: کد خود را با استفاده از Rich Results Test Google یا Schema Markup Validator آزمایش کنید.

می‌توانید کد خود را در Rich Results Test وارد کنید تا ببینید کدام نتایج غنی Google توسط داده‌های ساختاریافته در صفحه شما ایجاد می‌شوند. همچنین می‌توانید از این ابزار برای پیش‌نمایش اینکه چگونه نتایج غنی در جستجوی Google به نظر می‌رسند استفاده کنید.

Rich Results Test در طرحواره کسب و کار محلی استفاده می شود

منبع تصویر

برای آزمایش داده های ساختاریافته خود بدون هشدارهای ویژه Google، کد خود را در Schema Markup Validator وارد کنید.

Schema Markup Validator در طرحواره تجاری محلی استفاده می شود

منبع تصویر

مرحله 4: طرح کسب و کار محلی خود را به وب سایت خود اضافه و منتشر کنید.

می توانید طرح خود را مستقیماً در کد HTML خود اضافه کنید یا از یک رابط کاربری مدیریت شده، برنامه طرحواره یا افزونه استفاده کنید.

مرحله 5: با استفاده از نشانه‌گذاری طرح‌واره کسب‌وکار محلی خود خزیده و آزمایش کنید کنسول جستجوی گوگل

دامنه یا پیشوند URL خود را وارد کنید تا عملکرد ترافیک جستجوی وب سایت خود را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا مشکلات یا بهبودهایی وجود دارد یا خیر.

در ادامه، نتایج طرحواره خود را زیر نظر بگیرید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید. احتمالاً باید در آینده این فرآیند را دوباره تکرار کنید زیرا Google رویکرد خود را به طرح و اگر چیزی در فهرست کسب و کار شما تغییر کند تغییر می‌کند.

کنسول جستجوی گوگل در طرح واره کسب و کار محلی استفاده می شود

منبع تصویر

نمونه های طرحواره کسب و کار محلی

در زیر نمونه ای از طرح کسب و کار محلی است که از schema.org/LocalBusiness گرفته شده است. مثال مربوط به رستورانی به نام GreatFood است.

مثال طرحواره کسب و کار محلی GreatFood بدون علامت گذاری

نمونه ای از کد طرح کسب و کار محلی بدون نشانه گذاری

منبع تصویر

در کد HTML بالا به وضوح می توانید نام رستوران (GreatFood)، آدرس، شماره تلفن و ساعات کار را مشاهده کنید. در مثال زیر از همان رستوران، می توانید این اطلاعات را در کد طرحواره مشاهده کنید. این فرمت فرمت میکروداده طرحواره استاندارد است، رایج ترین قالبی که ساده ترین قالب برای پیاده سازی است.

نمونه ای از قالب استاندارد ریزداده طرحواره کسب و کار محلی

منبع تصویر

در زیر فرمتی که برای فرمت JSON-LD استفاده می کنید، وجود دارد که برای جاوا اسکریپت استفاده می شود.

نمونه ای از یک کد طرح تجاری محلی در قالب JSON-LD، که برای جاوا اسکریپت استفاده می شود.

منبع تصویر

در نهایت، مثال زیر فرمت RDFa است که در اسناد مختلفی از جمله XML، HTML 4، SVG و موارد دیگر کار می‌کند.

ترکیب طرح کسب و کار محلی می تواند پیچیده به نظر برسد. با این حال، اگر می‌دانید که کسب‌وکار شما در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد و شامل اطلاعات مهمی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و ساعات کار است، می‌توانید به راحتی از طرح کسب‌وکار محلی برای تقویت وب‌سایت خود در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنید.

بازار یابی



منبع