چگونه فناوری Web3 بر آینده گرایش های مصرف کننده تأثیر می گذارد [Expert Insights]


سال‌ها پیش، ساعت‌ها بعد از یک کنسرت در صف منتظر ماندم تا یک امضای ارزنده سلنا گومز بگیرم.

بعد از اینکه او پوستر من را امضا کرد، آن را در اتاق خوابم آویزان کردم، جایی که احساس می کردم با ارزش ترین دارایی من است. زیرا، اگرچه بسیاری از افراد امضای سلنا را داشتند – هیچ کس نداشت این یکی خاص

در نوع خود بی نظیر بود. و ارزش هر پنی را دارد که برای شرکت در ملاقات و سلام پرداختم.

و اگرچه ممکن است در ابتدا اینطور به نظر نرسد، فناوری وب 3 – و اینکه چگونه در نهایت بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد – در واقع بسیار شبیه به تجربه من در کنسرت سلنا گومز است.

در اینجا، من با سه متخصص وب 3 صحبت کردم تا در مورد اینکه چگونه وب 3 بر آینده گرایش های مصرف کننده تأثیر می گذارد، بیشتر بیاموزم.

اما اول … web3 چیست؟

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی

Web3 چیست؟

اگر مطمئن نیستید که web3 چیست، تنها نیستید. تحقیقات وبلاگ HubSpot اخیرا پیدا شده است 51 درصد از مصرف کنندگان مفهوم web3 را درک نمی کنند.

قبل از نوشتن این پست، من هم این کار را نکردم.

ما در این پست به طور کامل به وب 3 می پردازیم، اما برای یک خلاصه کوتاه: وب 3 یا نسل سوم اینترنت، چشم اندازی از یک وب غیرمتمرکز است که قدرت را به جای فناوری بزرگ در دستان کاربران قرار می دهد. شرکت هایی مانند گوگل، اپل و نتفلیکس.

Web3 بر روی بلاک چین ها با استفاده از زیرساخت های موجود با هدف دسترسی بیشتر، خصوصی و ایمن کردن اینترنت برای کاربران ساخته شده است.

آنا سیکات، معاون بازاریابی و جامعه web3 در Proxy و یکی از بنیانگذاران Glypta.org، می‌گوید یکی از مزایای اصلی web3 مالکیت بر داده‌ها است.

همانطور که Seacat می گوید، “امروز، وقتی محتوا ایجاد می کنیم یا داده های شخصی را به صورت آنلاین ارسال می کنیم، مالکیت را به شرکت هایی واگذار می کنیم که می توانند آن را تغییر دهند، حذف کنند، یا بفروشند. با web3، ما مالک داده های خود هستیم. شما می توانید محتوا را از طریق برنامه غیرمتمرکز، اما آن برنامه هرگز نمی تواند آن را تغییر دهد یا حذف کند، زیرا برای همیشه مال شماست، مگر اینکه تصمیم به فروش آن داشته باشید.”

نقل قول آنا سیکات در وب 3

اساساً، این تکامل اینترنت است که توسط بلاک چین پشتیبانی می‌شود و به جای تعداد معدودی از شرکت‌ها، بر روی سرورهای متعلق به افراد و بسیاری از سازمان‌ها میزبانی می‌شود. این به کاربران این امکان را می دهد که به قوانین و مقررات وب رای دهند، نه اینکه تمام قدرت را به دست کسانی که صاحب سرورها هستند (فکر کنید: دموکراسی در مقابل سلطنت).

حداقل، این ایده است – اگرچه هنوز در روزهای اولیه توسعه است، بنابراین معلوم نیست که آیا واقعیت مطابق با این ایده‌آل‌ها خواهد بود یا خیر.

اما چگونه وب 3 به طور خاص با مصرف کنندگان و مارک های تجارت الکترونیک ارتباط دارد؟ بیایید آن را در ادامه بررسی کنیم.

وب 3 چگونه با مصرف کنندگان ارتباط دارد؟

Web3 بنیادی برای امور مالی غیرمتمرکز فراهم خواهد کرد

بنابراین … چگونه web3 با مصرف کنندگان مرتبط است؟ خب، از بسیاری جهات، web3 فرصت‌های جدیدی را برای چگونگی خرج کردن و فروش افراد در نهایت باز می‌کند.

در اصل، وب 3 می تواند به پایه ای قوی برای یک اقتصاد دیجیتال ایمن و محافظت شده تبدیل شود.

به عنوان مثال، یکی از مؤلفه های حیاتی وب 3، امور مالی غیرمتمرکز است.

امور مالی غیرمتمرکز، که از همان فناوری بلاک چین مورد استفاده ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، هدفی مشابه خود وب 3 دارد: به مردم قدرت کنترل پول خود را از طریق کیف پول دیجیتالی بدهید، نه اینکه به موسسات مالی و بانک‌های بزرگ تکیه کنند. (همان گونه که وب 3 قصد دارد به مردم قدرت کنترل داده های خود را به جای تکیه بر شرکت های بزرگ فناوری بدهد.)

بسیاری از برندها در حال حاضر ارزهای دیجیتال را از مصرف کنندگان می پذیرند. به عنوان مثال، مایکروسافت به مصرف کنندگان اجازه می دهد محصولات را از فروشگاه ویندوز با بیت کوین خریداری کنند. AT&T ارز دیجیتال را برای پرداخت قبض می پذیرد. و حتی خرده فروشانی مانند Overstock.com بیت کوین را در سایت آنلاین خود می پذیرند.

بنابراین، امور مالی غیرمتمرکز می‌تواند جهش بعدی به سمت تشویق تراکنش‌های دیجیتالی بیشتر با ایجاد انگیزه برای مصرف‌کنندگان برای ذخیره‌سازی دیجیتالی منابع مالی خود باشد.

ارزهای دیجیتال، بیت کوین و سیستم مالی غیرمتمرکز سه مؤلفه ای هستند که می توانند در وب 3 شکوفا شوند. اما هر سه به همان شکلی که دلار وجود دارد وجود دارد: به عنوان یک قابل تعویض نشانه به عبارت دیگر، شما می توانید یک دلار بیت کوین را با یک دلار مشابه دیگر بیت کوین معامله کنید. قابل تعویض هستند.

اما یک عنصر اصلی دیگر از web3 وجود دارد که بسیاری از برندها ارزش آن را می بینند، و احتمالاً چیزی است که قبلاً چیزی در مورد آن شنیده اید: NFT.

مشتریان بیشتری شروع به خرید NFT خواهند کرد

NFT – یا غیرتوکن‌های قابل تعویض – بخشی از بلاک چین اتریوم هستند و در چند سال گذشته رشد زیادی داشته‌اند. در واقع، بانک سرمایه گذاری جفریز پیش بینی می کند که ارزش بازار NFT در سال 2022 به بیش از 35 میلیارد دلار و تا سال 2025 به بیش از 80 میلیارد دلار برسد.

بسیاری از ما غرب وحشی NFT ها را دست اول دیده ایم. چند مثال به ذهن می رسد، از جمله الف توییتی که 2 میلیون دلار فروخته شد، یک میم که به قیمت 590000 دلار فروخته شد و یک بسته طراحی میمون که بیش از 24 میلیون دلار فروخته شد.

اما «خرید» هر یک از این دارایی‌های دیجیتال واقعاً به چه معناست؟ اساساً به این معنی است که شما گواهی دیجیتالی را خریداری می کنید که تأیید می کند شما تنها مالک گواهی اصلی هستید. آن را مترادف با داشتن مونالیزا اصلی در مقابل خرید یک کپی در نظر بگیرید.

با این حال، NFT ها به آثار هنری دیجیتال محدود نمی شوند. NFT ها می توانند یک دارایی دیجیتال از هر صنعتی، از جمله بازی، مد و حتی موسیقی باشند.

پیامدهای بالقوه NFTها بسیار زیاد است. همانطور که مصرف کنندگان به سمت NFT ها حرکت می کنند، شرکت های بزرگی مانند گوگل یا متا ممکن است شاهد کاهش تعداد مصرف کنندگان از ابزار خرید خود باشند.

همانطور که Seacat می گوید، “اگر NFT ها نشانه ای از چگونگی تغییر بازاریابی، خرید و فروش آنلاین باشد، ما در معرض اختلال واقعی هستیم. به عنوان مثال، Google برای خرید NFT استفاده نمی شود. در عوض، مصرف کنندگان به برنامه های دردار و بسته متکی هستند. بازارهای غیرمتمرکز – هیچ کدام در نتایج موتورهای جستجوی سنتی نشان داده نمی شوند.

Web3 منجر به اعتماد بیشتر بین خریداران و فروشندگان و کاهش قیمت ها می شود

همانطور که قبلاً ذکر شد، web3 امنیت و کنترل بیشتری بر روی داده های شخصی ارائه می دهد – که به طور مستقیم بر حس اعتماد مصرف کننده در هنگام تصمیم گیری خرید تأثیر می گذارد.

جرمی مرل ویلیامز، مدیر عامل شرکت Vyudu Inc و تحلیلگر وب 3 و بلاک چین، می گوید وب 3 بر نحوه خرید مصرف کننده در آینده تأثیر زیادی خواهد داشت.

ویلیامز می‌گوید: «به عنوان مثال، با فناوری بلاک چین، خریداران می‌توانند مستقیماً با تولیدکنندگان و خرده‌فروشان بدون نیاز به مراجعه واسطه‌ها ارتباط برقرار کنند. این می‌تواند منجر به اعتماد بیشتر بین خریداران و فروشندگان و همچنین کاهش قیمت‌ها به دلیل کاهش هزینه‌ها شود.»

او می افزاید: “بازارهای مبتنی بر وب 3 نیز می توانند یافتن بهترین معاملات در مورد محصولات و خدمات را برای مصرف کنندگان آسان تر کنند.”

در نهایت، با web3، نیازی نیست که اعتماد و اطلاعات خود را به دست یک شرکت شخص ثالث بسپارید. با توجه به اینکه ۷۶ درصد از مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند نمی‌دانند شرکت‌ها با داده‌هایشان چه می‌کنند، این در نهایت می‌تواند منجر به تجدید حس اعتماد بین مصرف‌کنندگان و برندها شود.

برخی از مصرف کنندگان به دلیل نوسانات کریپتو نسبت به Web3 محتاط خواهند بود

قبل از اینکه بخواهیم به نحوه استفاده برندها از وب 3 بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به برخی نگرانی های مصرف کننده در مورد وب 3 بیندازیم.

یک نگرانی عمده؟ روند خرید بسیار گیج کننده است.

Seacat می‌گوید، “Web3 در حال حاضر از فرآیند خرید مصرف‌کننده‌های معمولی پشتیبانی نمی‌کند. شما باید قمارهای بزرگی را انجام دهید و وارد چیزی شوید که “حفره خرگوش” نامیده می‌شود تا آموزش و پذیرش دریافت کنید.

تنها به همین دلیل، سیکات و تیمی از زنان، یک غیرانتفاعی به نام Glypta.org را راه اندازی کردند تا وب 3 را برای زنان، به ویژه آنهایی که تازه وارد این فضا شده اند، ایمن تر کنند. سیکات می افزاید: «نباید مجبور باشیم هزاران دلار در سوراخ خرگوش به خطر بیاندازیم تا بخشی از وب 3 باشیم».

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال ثابت شده‌اند که نوسان دارند، که بسیاری را از سرمایه‌گذاری در وهله اول منصرف می‌کند. و از آنجایی که نمی توانید از دلار آمریکا در وب 3 استفاده کنید، کسانی که از خرید ارزهای دیجیتال اطمینان ندارند از خرید در وب 3 حذف می شوند.

در نهایت، برخی از کارمزدهای سنگین در web3 وجود دارد، به ویژه هنگام خرید NFT.

همانطور که هالی شانون، تهیه کننده Culture Factor، یک پادکست NFT و فناوری های نوظهور رتبه بالا، به من گفت: “هزینه هایی که هنگام خرید NFT روی بلاک چین دریافت می شود، بالاست. به آنها “هزینه گاز” گفته می شود. استفاده از رمزارز. و هزینه های گاز نسبت به خرید در این زمان یک نقطه ضعف بزرگ است.”

شانون می افزاید: “تمرین برای بدست آوردن کیف پولی که منحصر به این چارچوب است نیز دست و پا گیر و پر از اصطکاک است. کیف پول های گرم، گرم و سرد وجود دارد. کدهای مخفی و لایه های احراز هویت وجود دارد.”

در نهایت، ما خیلی فاصله داریم تا اینکه وب 3 به عنوان جریان اصلی برای مصرف کنندگان به نظر برسد. اما هنوز هم در نظر گرفتن مفید است: زمانی که مصرف کنندگان انجام دادن شروع به پیوستن به وب 3 کنید، چگونه برندها می توانند آنها را در آنجا ملاقات کنند؟

چگونه برندها می توانند از Web3 استفاده کنند

برندها می توانند از NFT ها برای ایجاد روابط مستقیم با مصرف کننده استفاده کنند

در سال‌های اخیر، برندهای بزرگ شروع به دیدن ارزش NFT کرده‌اند. به عنوان مثال، نایک شروع به فروش کفش های کتانی مارک در Roblox، یک دنیای مجازی، کرده است تا آواتارهای طرفداران آن را هنگام ورزش مجازی بپوشند. آن کفش‌های ورزشی مجازی که در زندگی واقعی وجود ندارند، نمونه‌ای از NFT هستند.

در همین حال، در صنعت مد، Dolce & Gabbana رکوردی نزدیک به 6 میلیون دلار را برای یک مجموعه 9 تکه از NFT های دیجیتال، از جمله “کت و شلوار شیشه ای” که آواتار برنده حراج می تواند در یک متاورس بپوشد، به دست آورد.

شانون می‌گوید: “من معتقدم توانایی اثبات مالکیت یک فرصت عالی را ایجاد می‌کند. فرض کنید یک کیف هرمس خریداری می‌کنید. با استفاده از NFT که خرید را در یک بلاک چین ایجاد می‌کند، یک رکورد دائمی از آن فروش ایجاد می‌کند.”

نقل قول هالی شانون در وب 3

شانون می‌افزاید: “آن NFT را به‌عنوان یک بلیت یا نشانه‌ای در نظر بگیرید که نشان‌دهنده یک دارایی است – یا کیف دستی هرمس شما. خرید شما را به‌عنوان نسخه اصلی تأیید می‌کند. به عنوان یک کنار، مورد خوبی برای کاهش فروش تقلبی است. علاوه بر این، باعث می‌شود. نام تجاری فرصتی برای ارتباط مستقیم با مصرف کننده است.”

در نهایت، شانون معتقد است که قدرت NFT برای برندها در این مفهوم نهفته است: مستقیم به مصرف کننده.

به عنوان مثال، شانون خاطرنشان می‌کند، هرمس می‌تواند از NFTها برای خوشحال کردن مشتریان خود با تجربه‌های غیرقابل قفل استفاده کند.

شانون می‌گوید: “هرمس می‌تواند مشتریان را به یک نمایش مد دعوت کند یا با استفاده از NFT برای آنها هدیه بفرستد. ممکن است یک تیم ورزشی از NFT استفاده کند تا به طرفداران فرصت ملاقات با بازیکنان مورد علاقه خود را بدهد یا SWAG را مستقیماً برای آنها بفرستد. این فقط باعث خراش می‌شود. سطح بازاریابی تجربی است، اما امیدوارم شما هم بتوانید جادو را ببینید.”

که من را به سمت بعدی و امیدوارم آخرین کلمه‌ای که صدای ماتریکس دارد هدایت می‌کند: Metaverse.

برندها می توانند با مصرف کنندگان در متاورس درگیر شوند

متاورس اساساً یک واقعیت مجازی سه بعدی است (اگر نیاز به تجدید نظر دارید، این پست را با خلاصه کامل متاورس بررسی کنید)، و اینجا جایی است که بسیاری از مصرف کنندگان اقلام دیجیتالی را که ما تاکنون فهرست کرده ایم خریداری کرده و می پوشند.

من حاضرم شرط ببندم که فکر می کنید NFT و متاورس برای اکثر مصرف کنندگان کمی دور از ذهن به نظر می رسد. (به هر حال من در موقعیت مالی نیستم که خودم یک توییت 2 میلیون دلاری بخرم.)

اما تحقیقات وبلاگ HubSpot دریافت که در واقع امروزه بر بسیاری از مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. چند آمار سریع:

  • بیش از نیمی از کسانی که تا به حال ارز/اقلام مجازی خریداری کرده اند، در سه ماه گذشته این کار را انجام داده اند. (از جمله 75٪ کسانی که ارزهای دیجیتال خریداری کردند؛ 62٪ کسانی که آیتم های مجازی مانند پوسته فورتنایت خریدند؛ و 60٪ کسانی که NFT خریداری کردند.)
  • 30 درصد می گویند که برندهای بیشتری باید فروشگاه های مجازی در متاورس داشته باشند.
  • 34 درصد از صاحبان ارزهای دیجیتال از رمزنگاری برای خرید استفاده کرده اند (به غیر از استفاده از آن برای خرید رمزارزهای دیگر).
  • 27 درصد می گویند که اگر از یک پلتفرم برای استفاده از آن ارز مجازی دریافت کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که از آن استفاده کنند.

همانطور که مشخص است، مصرف کنندگان علاقه مند به خرید محصولات و خدمات مجازی هستند. و آنها علاقه مند به استفاده از ارزهای مجازی برای انجام این کار هستند.

از بسیاری جهات، این منطقی است: بسیاری از کارهایی که امروزه انجام می دهیم به صورت آنلاین وجود دارد. ما با شرکای خود به صورت آنلاین با استفاده از برنامه های دوستیابی ملاقات می کنیم. ما از طریق جوامع اجتماعی مانند فیس بوک دوستان جدیدی پیدا می کنیم. و برخی از ما حتی کاملاً آنلاین کار می کنیم و از ابزارهای راه دور مانند زوم برای برقراری ارتباط با همکاران استفاده می کنیم.

Web3 تکراری است که در حالت ایده آل می تواند نیازهای مصرف کنندگان بیشتری را در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، راحتی، اجتماعی شدن و سرگرمی برآورده کند.

و اگر مصرف کنندگان شما در وب 3 هستند، چرا نمی خواهید آنها را در آنجا ملاقات کنید؟

دعوت به اقدام جدید





منبع