ابزار هشتگ رسانههای اجتماعی میتواند پیشنهادات هشتگ را بر اساس کلیدواژههای پرطرفدار ارائه دهد و به شما کمک کند هشتگهای خود را در گروهها سازماندهی کنید، بنابراین میتوانید به راحتی آنها را برای گردش کار یکپارچه به زیرنویسهای خود اضافه کنید.
بازاریابان برنامه ریزی کرده اند تا با اجرای تبلیغات TikTok، بهبود تولید ویدیو، استفاده از ابزار مدیریت TikTok و همکاری با سازندگان UGC، سرمایه گذاری های خود را در این برنامه افزایش دهند.
بنابراین، اگر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید که با ویدیوی شما مطابقت دارد و آن را به متن و عنوان درون ویدیوی خود اضافه کنید – این یک راه مطمئن برای افزایش دید شماست.
چگونه کلمات کلیدی مرتبط را برای TikTok پیدا کنیم
1. محتوای خود را دسته بندی کنید.
این الگوریتم اطلاعات ویدیویی مانند حسابهایی را که دنبال میکنید یا با آنها تعامل داشتهاید، تنظیمات دستگاه مانند مکان و زبان، و تعداد زیادی سیگنال رتبهبندی دیگر مانند صدا و هشتگها را در نظر میگیرد.
این می تواند به تحقیقات کلمات کلیدی کمک کند تا ببینید چه چیزی در TikTok در زمان واقعی ویروسی می شود – و ببینید از چه کلمات کلیدی در آن ویدیوها استفاده می شود.
3. به محتوای سازندگان دیگر نگاه کنید.
این تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان علاقه مند است و به ویدیوهای شما قابل مشاهده است.
فاکتورهای رتبه بندی سئو TikTok
بحث زیادی در مورد «مرده بودن هشتگ ها» وجود دارد، اما TikTok از هشتگ ها برای دسته بندی محتوا در برنامه استفاده می کند.
TikTok ویژگیهای بیشتری را برای پشتیبانی از افزایش قابلیت کشف ویدیو در این پلتفرم اضافه کرده است.
به عنوان مثال، اگر شما یک برند زیبایی هستید، اصطلاحات گسترده شما به طور خلاصه میتواند پیشنهاد کلی شما را خلاصه کند. اصطلاحات گسترده می تواند محصولات زیبایی، هک های زیبایی و نکات زیبایی باشد.
از کلمات کلیدی گرفته تا سازندگان UGC، ما توضیح میدهیم که چگونه در استراتژی TikTok خود یک رویکرد SEO را اتخاذ کنید تا دنبالکنندگان خود را افزایش دهید و یک انجمن قوی TikTok ایجاد کنید.
1. تحقیق کلمات کلیدی TikTok را انجام دهید.
TikTok میخواهد کلمات کلیدی جستجو را با محتوایی مرتبط کند که به بهترین وجه با آن عبارت مطابقت دارد.
مصرف کنندگان Gen-Z خریداران باهوشی هستند – آنها اساساً مراحل آگاهی و بررسی قیف فروش را با کشف مارک ها از طریق محتوا در قالب بررسی، راهنمایی و مشاوره ادغام می کنند.
همانطور که رفتار مصرف کننده تغییر می کند و شبکه های اجتماعی بیشتر به عنوان یک موتور جستجو مورد استفاده قرار می گیرند، زمان آن رسیده است که در استراتژی SEO خود تجدید نظر کنید و آن را با پلتفرم های رسانه های اجتماعی ادغام کنید.
همانطور که رفتار مصرف کننده تغییر می کند و افراد بیشتری برای برندها در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند، اتخاذ رویکرد SEO می تواند قابلیت کشف شما را در TikTok افزایش دهد.
بنابراین، با یک استراتژی قوی سئو TikTok، میتوانید قابلیت کشف خود را در برنامه افزایش دهید (یعنی در صفحات بیشتری برای شما ظاهر شود) و تعامل را افزایش دهید.
روی کلمات کلیدی و سازندگان UGC که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند تمرکز کنید و پست های TikTok خود را برای حفظ حس سازگاری با الگوریتم برنامه ریزی کنید.
اگر در کار با سازندگان تازه کار هستید، با یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار با رتبه برتر شریک شوید تا در این فرآیند از شما پشتیبانی کند.
3. یک استراتژی هشتگ ایجاد کنید.
اما، افزودن هشتگ های مربوط به TikTok (آنها را به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید) که موضوعات پوشش داده شده در ویدیوی شما را توضیح می دهد، می تواند به الگوریتم کمک کند تا محتوای ویدیوی شما را بهتر درک کند.
تمرکز اصلی بر روی بهبود عنصر قابل جستجوی ویدیوها و ارتباط آن با کاربران علاقه مند است. الگوریتم TikTok اطلاعات ویدیویی را جمعآوری میکند تا مشخص کند پست درباره چه چیزی است و چه کسی ممکن است آن را جالب بداند.
در مرحله بعد، متوجه خواهید شد که ویدیوهای برتر نیز آن کلمه کلیدی را در عنوان (یعنی توضیحات ویدیو) دارند.
بنابراین، اگر میخواهید قابلیت کشف خود را افزایش دهید، اکنون زمان آن است که استراتژی سئوی TikTok خود را ارتقا دهید.
سئوی TikTok چیست؟
نکته حرفه ای: اگر از چالش های پرطرفدار یا روال رقصی استفاده می کنید، حتماً هشتگ ترند را به پست خود اضافه کنید.
بسته بندی
2. از ابزار کشف روند TikTok استفاده کنید.
سایر هشتگهای TikTok را که به توضیحات ویدیو اضافه کردهاند، کشف کنید یا به نظرات نگاه کنید تا ببینید افراد برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، چه درخواستی میکنند.
2. به سازندگان محتوای تولید شده توسط کاربر ضربه بزنید.
اصطلاحات خاص تر بر دسته های مختلف محصولات تمرکز می کنند: توصیه کرم پودر، هک فونداسیون و فونداسیون برای پوست های خشک.
درک نحوه استفاده از استراتژی های سئو TikTok به نفع خود می تواند دید شما را در برنامه افزایش دهد.
این یک استراتژی جدید است که به سرعت در حال به دست آوردن یک تن از کشش است. در TikTok، هشتگ #ugccreator 147.1 میلیون بازدید دارد و در حال رشد است.
Gen Z ترجیح می دهد یک جستجوی سریع در برنامه انجام دهد و نمایش تصویری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در قالب بررسی ها، توصیه ها و نکات مصرف کنندگان روزمره ببیند تا اینکه در مورد آن مطالعه کند.
اکنون، اینفلوئنسر مارکتینگ در Tiktok لزوما یک استراتژی جدید نیست، اما همکاری با یک سازنده UGC یک استراتژی جدید است.
الگوریتم TikTok از بسیاری از سیگنالهای رتبهبندی پیچیده برای ارائه محتوای کاربران در صفحه اصلی پلتفرم – صفحه For You (FYP) استفاده میکند.
بدیهی است که پرتاب یک دسته از هشتگهای تصادفی در افزایش تعامل کار نمیکند و میتواند به عنوان هرزنامه شناخته شود.
الگوریتم TikTok میخواهد محتوایی را به شما نشان دهد که آنها فکر میکنند بیشتر به آن علاقه دارید، بنابراین اطلاعات ویدیویی عامل مهمی برای دسترسی بالقوه به برنامه است.
بنابراین، برای مثال، اگر «بهترین عینک آفتابی» را در TikTok جستجو کنید، ویدیوهایی که در بالای صفحه قرار میگیرند، متن کلمه کلیدی «بهترین عینک آفتابی» را به صفحه اضافه میکنند – که ثابت میکند متن درون ویدیویی چقدر برای الگوریتم قدرتمند است.
اخیراً آنها از گسترش گسترده خود خبر دادند قسمت توضیحات ویدیو از 300 کاراکتر به 2200 کاراکتر — این فضای موجود برای افزودن متن در مورد کلیپ خود را تا 730% افزایش می دهد.
شما نمیخواهید مجموعهای از ویدیوها را از حسابها به زبان دیگری که نمیفهمید ببینید، بنابراین الگوریتم تنظیمات دستگاه شما (یعنی زبان و مکان) را در نظر میگیرد. در اینجا برخی از تنظیمات دستگاه است که در نظر گرفته شده است:
مکان ارسال
ترجیحات زبان
نوع دستگاه موبایل
3 استراتژی سئو TikTok برای افزایش قابلیت کشف شما
برای برندها، کار ساده است، در TikTok سازندگانی را در جایگاه یا حسابهای خود جستجو کنید که ممکن است قبلاً محصول یا خدمات شما (یا رقبای شما) را در یک ویدیو برای همکاری گنجانده باشند.
سئوی TikTok (بهینه سازی موتور جستجو) به معنای تقویت ویدیوهای TikTok شما برای نمایش در بالای نتایج جستجو در برنامه است.
اگرچه جزئیات متعددی می توانند بر الگوریتم تأثیر بگذارند، این 3 سیگنال رتبه بندی عوامل اصلی هستند:
1. اطلاعات ویدئویی
تقویت مهارتهای سئوی TikTok باعث میشود محتوای شما برای جستجوی دوستانهتر و محبوبتر الگوریتم باشد.
چرا سئوی TikTok مهم است؟
5 تا 10 دسته موضوعی (یعنی قسمت هایی) را که می خواهید محتوای شما در زیر آنها نمایش داده شود، کنار هم قرار دهید. سعی کنید 3-5 اصطلاح گسترده و سپس 3-5 اصطلاح خاص تر را ارائه کنید.
خالق UGC سازنده محتوایی است که به طور خاص محتوایی شبیه به UGC ایجاد می کند — اما برای آن پول پرداخت شده است.
کلمه کلیدی مرتبط با محتوای شما را در جستجو وارد کنید. توجه داشته باشید که کدام ویدیوها ابتدا نمایش داده می شوند – آیا آنها آن کلمه کلیدی را در متن داخل ویدیو دارند؟ آیا این کلمه کلیدی در عنوان است؟
فعل و انفعالات و بازدیدها در یک ویدیو سیگنال کلیدی رتبه بندی هستند. اساساً به الگوریتم میگوید: “ما میخواهیم بیشتر از این را ببینیم.” بنابراین، محتوایی که تعداد زیادی تعامل داشته باشد به مخاطبان بزرگتری نشان داده میشود. تعاملات کلیدی کاربر عبارتند از:
دوست دارد
نظرات
سهام
تکمیل و تماشای مجدد
حساب دنبال می شود
3. تنظیمات دستگاه
بنابراین، هنگامی که شخصی چیزی را در TikTok از طریق یک کلمه کلیدی یا هشتگ جستجو می کند، می خواهید ویدیوی شما در بالای لیست ظاهر شود تا بتوانید دسترسی و تعامل محتوای خود را افزایش دهید.
با استراتژی مناسب سئو TikTok، در کمترین زمان ممکن از مزایای آن بهره مند خواهید شد.
به گفته گوگل، 40 درصد از Gen Zers استفاده از TikTok را به موتورهای جستجوی سنتی ترجیح می دهند.
ابزار کشف روند TikTok میتواند به بازاریابان کمک کند تا بر اساس مکان، هشتگ، سازنده، صدا و موارد دیگر، ترندها را کشف کنند.