سئوی TikTok چیست؟
بحث زیادی در مورد «مرده بودن هشتگ ها» وجود دارد، اما TikTok از هشتگ ها برای دسته بندی محتوا در برنامه استفاده می کند.
این می تواند به تحقیقات کلمات کلیدی کمک کند تا ببینید چه چیزی در TikTok در زمان واقعی ویروسی می شود – و ببینید از چه کلمات کلیدی در آن ویدیوها استفاده می شود.
شما نمیخواهید مجموعهای از ویدیوها را از حسابها به زبان دیگری که نمیفهمید ببینید، بنابراین الگوریتم تنظیمات دستگاه شما (یعنی زبان و مکان) را در نظر میگیرد. در اینجا برخی از تنظیمات دستگاه است که در نظر گرفته شده است:
- مکان ارسال
- ترجیحات زبان
- نوع دستگاه موبایل
3 استراتژی سئو TikTok برای افزایش قابلیت کشف شما
این الگوریتم اطلاعات ویدیویی مانند حسابهایی را که دنبال میکنید یا با آنها تعامل داشتهاید، تنظیمات دستگاه مانند مکان و زبان، و تعداد زیادی سیگنال رتبهبندی دیگر مانند صدا و هشتگها را در نظر میگیرد.
تمرکز اصلی بر روی بهبود عنصر قابل جستجوی ویدیوها و ارتباط آن با کاربران علاقه مند است. الگوریتم TikTok اطلاعات ویدیویی را جمعآوری میکند تا مشخص کند پست درباره چه چیزی است و چه کسی ممکن است آن را جالب بداند.
اگر در کار با سازندگان تازه کار هستید، با یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار با رتبه برتر شریک شوید تا در این فرآیند از شما پشتیبانی کند.
3. یک استراتژی هشتگ ایجاد کنید.
ابزار هشتگ رسانههای اجتماعی میتواند پیشنهادات هشتگ را بر اساس کلیدواژههای پرطرفدار ارائه دهد و به شما کمک کند هشتگهای خود را در گروهها سازماندهی کنید، بنابراین میتوانید به راحتی آنها را برای گردش کار یکپارچه به زیرنویسهای خود اضافه کنید.
ابزار کشف روند TikTok میتواند به بازاریابان کمک کند تا بر اساس مکان، هشتگ، سازنده، صدا و موارد دیگر، ترندها را کشف کنند.
3. به محتوای سازندگان دیگر نگاه کنید.
همانطور که رفتار مصرف کننده تغییر می کند و افراد بیشتری برای برندها در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند، اتخاذ رویکرد SEO می تواند قابلیت کشف شما را در TikTok افزایش دهد.
فعل و انفعالات و بازدیدها در یک ویدیو سیگنال کلیدی رتبه بندی هستند. اساساً به الگوریتم میگوید: “ما میخواهیم بیشتر از این را ببینیم.” بنابراین، محتوایی که تعداد زیادی تعامل داشته باشد به مخاطبان بزرگتری نشان داده میشود. تعاملات کلیدی کاربر عبارتند از:
- دوست دارد
- نظرات
- سهام
- تکمیل و تماشای مجدد
- حساب دنبال می شود
3. تنظیمات دستگاه
از کلمات کلیدی گرفته تا سازندگان UGC، ما توضیح میدهیم که چگونه در استراتژی TikTok خود یک رویکرد SEO را اتخاذ کنید تا دنبالکنندگان خود را افزایش دهید و یک انجمن قوی TikTok ایجاد کنید.
1. تحقیق کلمات کلیدی TikTok را انجام دهید.
2. از ابزار کشف روند TikTok استفاده کنید.
سایر هشتگهای TikTok را که به توضیحات ویدیو اضافه کردهاند، کشف کنید یا به نظرات نگاه کنید تا ببینید افراد برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، چه درخواستی میکنند.
2. به سازندگان محتوای تولید شده توسط کاربر ضربه بزنید.
1. محتوای خود را دسته بندی کنید.
درک نحوه استفاده از استراتژی های سئو TikTok به نفع خود می تواند دید شما را در برنامه افزایش دهد.
الگوریتم TikTok از بسیاری از سیگنالهای رتبهبندی پیچیده برای ارائه محتوای کاربران در صفحه اصلی پلتفرم – صفحه For You (FYP) استفاده میکند.
تقویت مهارتهای سئوی TikTok باعث میشود محتوای شما برای جستجوی دوستانهتر و محبوبتر الگوریتم باشد.
چرا سئوی TikTok مهم است؟
خالق UGC سازنده محتوایی است که به طور خاص محتوایی شبیه به UGC ایجاد می کند — اما برای آن پول پرداخت شده است.
اصطلاحات خاص تر بر دسته های مختلف محصولات تمرکز می کنند: توصیه کرم پودر، هک فونداسیون و فونداسیون برای پوست های خشک.
5 تا 10 دسته موضوعی (یعنی قسمت هایی) را که می خواهید محتوای شما در زیر آنها نمایش داده شود، کنار هم قرار دهید. سعی کنید 3-5 اصطلاح گسترده و سپس 3-5 اصطلاح خاص تر را ارائه کنید.
بنابراین، اگر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید که با ویدیوی شما مطابقت دارد و آن را به متن و عنوان درون ویدیوی خود اضافه کنید – این یک راه مطمئن برای افزایش دید شماست.
چگونه کلمات کلیدی مرتبط را برای TikTok پیدا کنیم
بدیهی است که پرتاب یک دسته از هشتگهای تصادفی در افزایش تعامل کار نمیکند و میتواند به عنوان هرزنامه شناخته شود.
در مرحله بعد، متوجه خواهید شد که ویدیوهای برتر نیز آن کلمه کلیدی را در عنوان (یعنی توضیحات ویدیو) دارند.
بنابراین، هنگامی که شخصی چیزی را در TikTok از طریق یک کلمه کلیدی یا هشتگ جستجو می کند، می خواهید ویدیوی شما در بالای لیست ظاهر شود تا بتوانید دسترسی و تعامل محتوای خود را افزایش دهید.
TikTok اطلاعات ویدیویی را توسط:
- زیرنویس کلمات کلیدی
- صدا
- هشتگ ها
- جلوه ها
- محتوا (به عنوان مثال رونوشت های ویدئویی)
2. تعامل با کاربر
الگوریتم TikTok میخواهد محتوایی را به شما نشان دهد که آنها فکر میکنند بیشتر به آن علاقه دارید، بنابراین اطلاعات ویدیویی عامل مهمی برای دسترسی بالقوه به برنامه است.
TikTok میخواهد کلمات کلیدی جستجو را با محتوایی مرتبط کند که به بهترین وجه با آن عبارت مطابقت دارد.
بنابراین، برای مثال، اگر «بهترین عینک آفتابی» را در TikTok جستجو کنید، ویدیوهایی که در بالای صفحه قرار میگیرند، متن کلمه کلیدی «بهترین عینک آفتابی» را به صفحه اضافه میکنند – که ثابت میکند متن درون ویدیویی چقدر برای الگوریتم قدرتمند است.
به گفته گوگل، 40 درصد از Gen Zers استفاده از TikTok را به موتورهای جستجوی سنتی ترجیح می دهند.
نکته حرفه ای: اگر از چالش های پرطرفدار یا روال رقصی استفاده می کنید، حتماً هشتگ ترند را به پست خود اضافه کنید.
بسته بندی
روی کلمات کلیدی و سازندگان UGC که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند تمرکز کنید و پست های TikTok خود را برای حفظ حس سازگاری با الگوریتم برنامه ریزی کنید.
این تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان علاقه مند است و به ویدیوهای شما قابل مشاهده است.
فاکتورهای رتبه بندی سئو TikTok
اخیراً آنها از گسترش گسترده خود خبر دادند قسمت توضیحات ویدیو از 300 کاراکتر به 2200 کاراکتر — این فضای موجود برای افزودن متن در مورد کلیپ خود را تا 730% افزایش می دهد.
Gen Z ترجیح می دهد یک جستجوی سریع در برنامه انجام دهد و نمایش تصویری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در قالب بررسی ها، توصیه ها و نکات مصرف کنندگان روزمره ببیند تا اینکه در مورد آن مطالعه کند.