برای برندهای تجارت الکترونیک، این یک خبر عالی است. برای برندهای آفلاین، این ممکن است نیاز به اتخاذ رویکرد جدیدی داشته باشد که استراتژی اول آنلاین را در اولویت قرار دهد.
به عبارت دیگر، برنامه ریزی استراتژی تبلیغاتی خود را از اوایل نوامبر آغاز نکنید. شما می خواهید به تیم خود زمان کافی برای برنامه ریزی یک استراتژی موثر بدهید که در مکان و زمان مناسب به مخاطبان هدف شما برسد.
در گزارش وضعیت بازاریابی 2022 خود، متوجه شدیم که ویدیو شکل اصلی محتوای بازاریابی است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. و، با Gen-Z و نسل هزاره که بیشتر از همیشه ویدیو را برای کشف محصول در آغوش میکشند، این قالب هر سال به میوهای کمرنگ تبدیل میشود.
برای ایجاد یک برنامه، توسعه استراتژی، ایجاد دارایی های خلاقانه و راه اندازی کمپین به زمان کافی نیاز دارید. همچنین باید در مورد موانعی که ممکن است در این مسیر با آن روبرو شوید حساب کنید.
2. مشخص کنید که چگونه یک خدمات یا محصول می تواند برای مشتری شما حل شود.
ما اشاره کردیم که رسانه های اجتماعی یک درآمد زایی بزرگ در جمعه سیاه هستند.
در اینجا یک رقم تکان دهنده دیگر وجود دارد: معاملات آنلاین برای خرده فروشان ایالات متحده بیش از 374٪ در ماه به ماه افزایش یافته است در حالی که معاملات در فروشگاه فقط 64٪ افزایش یافته است. این نشان می دهد که معاملات آنلاین برای مصرف کنندگان جذاب تر است.
به گفته Nerd Wallet، برندهایی مانند Target و Amazon کمپین های جمعه سیاه خود را از 6 اکتبر امسال آغاز کردند.
یک نظرسنجی Criteo نشان می دهد که جمعه سیاه بیشتر شبیه دوشنبه سایبری شده است، زیرا مصرف کنندگان بیشتر تراکنش های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.
اما، ممکن است برای افرادی که در فیدهای خود به دنبال اطلاعات ارزشمند محصول یا محتوای سرگرم کننده می گردند، جذاب نباشد. در عوض، ایجاد یک ویدیوی بازاریابی کوتاه یا مجموعهای از عکسهای مشتریان با محصول خود را برای جذب بهتر این مخاطب در نظر بگیرید.
یکی از راههایی که مصرفکنندگان با تورم فزاینده برخورد کردند، استفاده از خدمات خرید کن، پرداخت بعداً است. طبق گزارش CNBC، این معاملات نسبت به هفته قبل 78 درصد افزایش یافته است.
یک خبرنامه دارید؟ پیشنهادات خود را در آنجا به اشتراک بگذارید همچنین می توانید یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کنید.
وقتی صحبت از تبلیغات جمعه سیاه به میان میآید، رسانههای اجتماعی میتوانند عامل درآمدزایی زیادی باشند. و فرصت هایی که ارائه می دهد همچنان در حال گسترش هستند.
هر جمعه سیاه فرصتی است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود. به این که چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست توجه کنید و به دنبال روندهایی باشید که به شما در بهبود استراتژی تبلیغاتی شما کمک می کند.
در حالی که این ویدیو به بینندگان نشان میدهد که چقدر آسان است که کلاه گیس را بپوشند، عنوان همچنین ارزش محصول و معاملات جمعه سیاه این شرکت را برجسته میکند.
4. معاملات، فروش یا پیشنهادات مقرون به صرفه را ارائه دهید.
با ایجاد محتوایی متناسب با پلتفرم هایی که مشتریان شما از آنها استفاده می کنند، احتمال جلب توجه آنها را در حین حرکت در صفحات وب بی پایان، فیدها یا صندوق های ایمیل افزایش می دهید. و هنگامی که توجه آنها را جلب کردید، می توانید از آن محتوا برای برجسته کردن ارزش پیشنهادی خود به شیوه ای سرگرم کننده یا جالب استفاده کنید.
بیشتر در مورد آن در بخش بعدی.
2. برندهای تجارت الکترونیک عملکرد بهتری از فروشگاه ها دارند.
جدای از تبلیغ بالا، والمارت محتوایی با پیام زیبایی شناختی و معامله گرا مشابه برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ایجاد کرده است. در اینجا یک اسکرین شات از محتوای ویژه در صفحه تجاری فیس بوک آن آمده است.
با توجه به Retail Dive، برندهایی مانند Target و ThredUp درآمد کمتری را برای سه ماهه چهارم پیش بینی کردند.
کلمه ای که همه در هفته های منتهی به جمعه سیاه در ذهن داشتند تورم بود. با افزایش تورم بیش از 7 درصد، خرده فروشان نگران این بودند که هزینه های مصرف کننده بسیار کمتر از حد معمول باشد.
خرده فروشان در منطقه EMEA نیز روندهای مشابهی را مشاهده کردند، اگرچه این افزایش ها چندان زیاد نبود.
با این حال، این بدان معنا نیست که این تنها کانالی است که باید برای جذب خریداران از آن استفاده کنید. در واقع، شما باید تبلیغات خود را در همه کانال ها تبلیغ کنید تا دسترسی خود را به حداکثر برسانید.
گذراندن جمعه سیاه بدون دیدن حداقل یک تبلیغ غیرممکن به نظر می رسد. وقتی سال گذشته این نظرسنجی را انجام دادیم، پاسخ دهندگان بیشتر روی تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی دیده بودند کلیک کردند.
در این توییت، InfoArmor یک پست وبلاگی در مورد خطرات امنیت اطلاعات هنگام کار از راه دور و اینکه چگونه InfoArmor می تواند از اطلاعات کارمندان از راه دور محافظت کند به اشتراک گذاشت.
3. کانال های تبلیغاتی خود را متنوع کنید.
خریداران به دنبال تخفیفهای بزرگتر از حد معمول هستند در حالی که خردهفروشان میتوانند برای ارائه آنها مشکل داشته باشند.
ما از 325 مصرفکننده آمریکایی نظرسنجی کردیم و وقتی از آنها پرسیدند: «آیا پس از دیدن تبلیغی برای معاملات آن، در جمعه سیاه به فروشگاه فیزیکی رفتید؟» فقط 38.5% پاسخ مثبت دادند.
3. رسانه های اجتماعی یک کانال برتر برای تبلیغات جمعه سیاه بود.
بیایید به عنوان مثال به اینستاگرام نگاهی بیندازیم. میتوانید یک نام تجاری را کشف کنید، در نمایه آن پیمایش کنید، محصولی را که دوست دارید ببینید، و خرید را بدون ترک پلتفرم تکمیل کنید.
خریدارانی که از بودجه آگاه هستند در این فصل تعطیلات به دنبال بهترین معاملات خواهند بود. اگر می توانید یک معامله یا فروش بر روی محصول یا پیشنهاد خود ارائه دهید، آن اطلاعات را در تبلیغات خود برجسته کنید.
در بالا نمونه ای از محتوای توییتر از InfoArmor، یک سرویس امنیت اطلاعات متعلق به Allstate است.
در سال گذشته، ما شاهد بودیم که انواع برندهای کوچک و بزرگ با قیمت مقرون به صرفه ویدیو را برای جذب و پرورش سرنخ ها پذیرفتند.
طبق مطالعه Criteo، یک دلیل بزرگ برای آن قیمت است. مصرف کنندگان زمان زیادی را به صورت آنلاین صرف می کنند تا بهترین معاملات را پیدا کنند و همچنین معتقدند که می توانند قیمت های بهتری را از این طریق نسبت به حضوری پیدا کنند.
امسال، مصرف کنندگان زودتر خرید تعطیلات را آغاز کردند.
اما، وقتی واقعاً یک محصول ضروری را نمی فروشید، چگونه می توانید نشان دهید که پیشنهادات شما ارزشمند، مهم یا ضروری هستند؟ اگرچه ممکن است کمی خلاقیت لازم باشد، اما انجام این کار ممکن است.
ما نمی توانیم با دقت کامل پیش بینی کنیم که اوضاع در سال آینده چگونه خواهد بود. بنابراین، در غیاب دانش، بهتر است آماده بمانید تا نیازی به آماده شدن نداشته باشید.
با بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که ویژگیهای تجارت الکترونیک را ارائه میکنند، برندها میتوانند خریداران را در هر مرحله از سفر خریدار جذب کنند و مصرفکنندگان میتوانند یک تجربه خرید بینقص را تجربه کنند. این یک برد-برد است.
یک چیز مسلم است: جمعه سیاه دیگر صف های طولانی و افتتاحیه نیمه شب نیست. مصرف کنندگان بر این باورند که می توانند معاملات مشابه – یا بهتر – را به صورت آنلاین دریافت کنند و به این ترتیب، بازدید از یک فروشگاه به انگیزه متفاوتی نیاز دارد.
صرف نظر از اینکه از کدام پلتفرم های آنلاین استفاده می کنید، مطمئن شوید که محتوایی ایجاد کنید که با آن مشتریان صحبت کند، نه اینکه فقط یک تبلیغ اولیه در هر وب سایتی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید قرار دهید.
اگر فکر می کنید بازاریابی ویدیویی فقط برای برندهای بزرگ است، دوباره فکر کنید.
امسال، تبلیغات آنلاین (به معنای در وب سایت ها یا موتورهای جستجو) با 32.9٪ از پاسخ دهندگان، رتبه اول را به خود اختصاص دادند و گفتند که این تبلیغات جمعه سیاه است که روی آنها کلیک کرده اند. با این حال، رسانه های اجتماعی با 32 درصد نزدیک شدند.
در زیر یک نمونه عالی از یک پست جمعه سیاه است که می تواند به عنوان یک تبلیغ در اینستاگرام نیز به خوبی کار کند. این پست یک نسخه نمایشی ویدیویی از شخصی از Hair Vivi را نشان می دهد که یکی از کلاه گیس های این برند را می گذارد.
از منظر تبلیغات، مهم است که برندها استراتژی داشته باشند و کمپین های خود را زودتر راه اندازی کنند.
بر اساس اداره آمار کار، تورم بین سپتامبر 2021 و سپتامبر 2022 8.2 درصد افزایش یافت. در نتیجه، کارشناسان این نظریه را مطرح کردند که این امر هم برای خرده فروشان و هم برای خریداران ضرر خواهد داشت.
به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک تبلیغ برای اینستاگرام هستید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که فقط از یک تصویر تبلیغاتی که برای یک وب سایت یا روزنامه در آن ایجاد کرده اید با یک کپشن اولیه استفاده کنید.
5. بازاریابی ویدئویی را در آغوش بگیرید.
این نظرسنجی نشان داد که وب سایت های خرده فروشان در هفته منتهی به جمعه سیاه شاهد افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته بوده اند. علاوه بر این، مصرف کنندگان تراکنش های آنلاین خود را 4.8 درصد در سطح جهانی افزایش دادند.
برخلاف گمانه زنی ها، هزینه های مصرف کننده در سال جاری کاهش شدیدی نداشته است. در واقع، یک گزارش Adobe Analytics نشان داد که هزینه های آنلاین 2.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
همراه با تبلیغاتی که تعداد زیادی از معاملات و گزینه های جایگزین برای فروش حضوری جمعه سیاه را برجسته می کند، این تبلیغ همچنین جالب است زیرا آنلاین تعاملی است اما قالب بندی شده است بنابراین می تواند در صورت نیاز به عنوان یک تبلیغ چاپی ثابت نیز کار کند.
در اینجا یک تبلیغ عالی از Walmart آمده است که تمام معاملات آنلاینی که امسال ارائه خواهند کرد را برجسته می کند:
در زیر، آنچه را که از نظرسنجی از بیش از 300 مصرفکننده پس از این جمعه سیاه آموختیم، برجسته میکنیم. سپس، چند نکته بازاریابی در مورد ایجاد تبلیغات موثر جمعه سیاه را به اشتراک می گذاریم.
آنچه در مورد خریداران و برندهای جمعه سیاه در سال 2022 آموختیم
1. تورم تاثیری که ما انتظار داشتیم نداشت.
بنابراین، به جای اینکه منتظر هفته منتهی به جمعه سیاه باشید، زمانی که جدولهای زمانی مملو از تبلیغات هستند، از چند هفته قبل شروع کنید و ممکن است نتایج بهتری بگیرید.
5 نکته برای ایجاد تبلیغات موثر جمعه سیاه
1. زودتر برنامه ریزی کنید (و راه اندازی کنید).
یادداشت سردبیر: این پست وبلاگ در ابتدا در دسامبر 2019 منتشر شد اما برای تازگی و جامعیت به روز شد.
هدف تبلیغات شما باید آموزش دادن به مشتریان ایده آل در مورد پیشنهادات شما، نحوه کمک به آنها یا اینکه چرا ممکن است در زندگی روزمره خود به آنها نیاز داشته باشند.
این در پاسخ به روند اخیر مصرف کننده است که در آن خریداران زودتر از سال های گذشته خرید تعطیلات خود را آغاز می کنند. در نتیجه، برندها زود راه اندازی می شوند تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان بالقوه تبلیغاتی را که باید ارائه دهند، ببینند.