چگونه می توان از داده های بزرگ برای نتایج بزرگ استفاده کرد
انتشار: دی 06، 1401
بروزرسانی: 24 تیر 1404

چگونه می توان از داده های بزرگ برای نتایج بزرگ استفاده کرد

هنگامی که داده های جالبی در دست دارید، به راهی برای تجسم آن نیاز دارید. با گزارش دهی واضح، می توانید به راحتی کسرها را انجام دهید و بینش خود را با سایر اعضای تیم و ذینفعان به اشتراک بگذارید.

کلان داده می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تر و سریع تری بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از آن در کسب و کار کوچک خود، ادامه مطلب را بخوانید.

مزیتی که کسب و کارهای کوچک نسبت به افراد بزرگ دارند، توانایی آنها در زیرک بودن، شکست سریع و تکرار ایده ها به راحتی است. این در مورد کلان داده نیز صدق می کند.

به نقل قول برنامه نویس معروف کامپیوتر، دنیل کیز موران: "شما می توانید بدون اطلاعات داده داشته باشید، اما بدون داده نمی توانید اطلاعات داشته باشید."

شما می توانید از داده های بزرگ برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد قیمت محصولات و خدمات خود استفاده کنید. اگر قیمت محصول شما خیلی بالا باشد، مشتریان به دنبال معامله بهتری در جای دیگری خواهند بود و شما فروش کمتری خواهید داشت.

ساختار یافته. داده های ساخت یافته در یک پایگاه داده سنتی مانند صفحه گسترده یا پایگاه داده SQL قرار می گیرند. نمونه ای از داده های ساخت یافته، صفحه گسترده یا گزارشی از تمام بازدیدهای صفحه مشتریان شما و تاریخ های خریدهای اخیر است.

  • با جدیدترین داده ها، می توانید حوزه هایی از کسب وکار خود را برای افزایش یا کاهش مقیاس پیدا کنید. این می تواند مزایای مالی طولانی مدت داشته باشد.

    2. بهبود خدمات مشتری

    برخی از مزایای اصلی استفاده از داده های بزرگ در کسب و کار کوچک خود را بخوانید.

    1. کاهش هزینه ها

    G2 Crowd برخی از آنها را فهرست کوتاه می کند بهترین راه حل های کلان داده در بازار، از جمله آzure Databricks و اسپلانک.

    "داده های بزرگ آماده است تا به بازاریابان کمک کند تا به روش هایی که کسب و کارها تازه شروع به درک آنها کرده اند به مشتریان و مشتریان بالقوه دست یابند و آنها را درگیر کنند." روزنامه نگار تجاری آلن برنارد می گوید، نوشتن برای CIO.com. شرکت هایی که از تجزیه و تحلیل استقبال نمی کنند، ممکن است به زودی شاهد رأی دادن مشتریان متعصب با کیف پول خود باشند.»

    کلان داده بی نقص نیست، اما یکی از قدرتمندترین سلاح ها در زرادخانه هر بازاریاب است. از داده های بزرگ در کسب و کار کوچک خود استفاده کنید و می توانید مشتریان بیشتری را از طریق قیف های فروش و بازاریابی خود جابه جا کنید. به همین سادگی.

    کلان داده ها می توانند با شناسایی فرآیندهای گران قیمت و گردش کار اضافی، تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه ها در سازمان شما داشته باشند.

    داده های خوب ممکن است به شما اعتماد به نفس لازم برای راه اندازی یک محصول جدید یا تنوع بخشیدن به تجارت خود را بدهد و این می تواند سودآور باشد.

    با استفاده از داده های بزرگ، می توانید قیمت تعداد زیادی از اقلام و قیمت آنها را از رقبا جمع آوری کنید. پس از آن، می توانید آن داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا به قیمت ایده آلی برسید که هم رقابتی و هم سودآور است.

    اگرچه تجزیه و تحلیل داده ها یک علم دقیق نیست، اما ابزارهایی را که برای حل طیف وسیعی از مسائل پیچیده نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

    چگونه می توانیم از این داده ها برای ارائه تجربه شخصی تر استفاده کنیم؟

  • بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل بینش عمیق تری در مورد عملیات کسب و کار شما ارائه می دهند و جایگزین بسیاری از روش های دستی مرتبط با تجزیه و تحلیل داده ها می شوند.

    با کلان داده، در نهایت می توانید به همه آن سؤالات آزاردهنده پاسخ دهید: wچرا مشتریان چرخ دستی های خود را رها می کنند؟ چه زمانی مشتریان احتمال خرید دارند؟
    ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها می توانند بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار مشتری در حین حرکت در قیف های شما ارائه دهند.

    داده های بزرگ برای مزایای کسب و کار کوچک

    چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از داده های بزرگ استفاده کنند

    با این حال، اگر استراتژی داده ای در دسترس تر می خواهید، با برنامه هایی که قبلاً دارید شروع کنید، به پلتفرم خود نگاه کنید و آنچه را که در مورد مخاطبین خود می دانید غنی کنید.

    هر راه حل داده ای فقط به اندازه داده هایی است که استفاده می کند. اطلاعات قدیمی و متناقض هیچ اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار نمی دهد. باید مطمئن شوید که داده های شما همگام و یکپارچه شده است.

    این به این دلیل است که سیستم های تحلیلی بینش هایی را ایجاد می کنند که به شما کمک می کند بهره وری را افزایش دهید و کارکنان را راضی نگه دارید.

    کلان داده می تواند به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید باشد، از افزایش فروش گرفته تا مدیریت بهتر تیم. با این حال، شما باید از همه این داده ها به درستی استفاده کنید تا کسب و کار کوچک خود را به پتانسیل کامل خود ارتقا دهید.

    به یاد داشته باشید: داده های بزرگ تنها یک تکه از پای است. شما باید آن داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و از یافته ها برای اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه استفاده کنید که سوزن را به حرکت درآورد و مشتریان خود را خوشحال کند.

    برای ارائه بهترین خدمات، جریان های کاری داخلی را بر اساس اقدامات مشتری راه اندازی کنید.

  • نیمه ساختار یافته داده های نیمه ساختار یافته در قالب پایگاه داده رابطه ای سنتی قالب بندی نمی شوند. در عوض، تا حدی با طرحواره خاصی سازماندهی شده است که تجزیه و تحلیل آن را نسبت به داده های بدون ساختار آسان تر می کند. نمونه ای از داده های نیمه ساختاریافته کد HTML است.

  • ارزشی که کلان داده برای مدیریت کارکنان به ارمغان می آورد در شناسایی و تجزیه و تحلیل رابطه بین مشارکت و حفظ است. وب سایت تعامل کارکنان Hppy می گوید. چگونه و چرا مردم با کاری که انجام می دهند درگیر می شوند، چگونه به معیارهای کسب وکار تبدیل می شود، و چه چیزی می توانید برای حفظ آنها بهبود دهید.»

    از تحقیقات سئو برای تأثیرگذاری بر استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

  • هر نوع داده ای که می توانید به آن فکر کنید، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده می شود تا تجربه مشتری بسیار شخصی سازی شده را ارائه دهد.