در حالی که پلتفرمهای استریم شرکتهای بزرگی هستند، استفاده آنها از کلان داده به عنوان یک مطالعه موردی مفید عمل میکند. این شرکتها دادههایی را درباره زمان تماشای مشتریانشان، مدت زمانی که تماشا میکنند، نوع محتوایی را که مشاهده میکنند و اینکه آیا آنها متوقف شده یا نه جمعآوری میکنند.
خدمات مشتری شخصی برگرفته از تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ به شما کمک میکند با مشتریان در سطح عمیقتری تعامل داشته باشید و خدمات سفارشیسازی شدهای را ارائه دهید که باعث فروش میشود.
کلان داده در چند نوع وجود دارد:
4. از CRM خود هوشمندانه استفاده کنید.
چگونه می توانیم از این داده ها برای ارائه تجربه شخصی تر استفاده کنیم؟
هنگامی که داده های مفیدی در کسب و کار خود دارید، چه کاری می توانید با آن انجام دهید؟ پاسخ کوتاه: اتوماسیون، شخصی سازی و سفارشی سازی.
در اینجا برخی از حقایق چشمگیر در مورد کلان داده آورده شده است:
مزایای داده های بزرگ برای مشاغل کوچک
به طور خودکار مخاطبین را در مرتبط ترین گروه ها و لیست ها در CRM خود سازماندهی کنید.
کلان دادهها برای کسبوکارهای کوچک ممکن است به نظر بینظیر به نظر برسد، اما دادههای بزرگ به همان اندازه که برای شرکتهای بزرگ ضروری است، برای کسبوکارهای کوچک نیز ضروری است. با استفاده از داده های بزرگ برای کسب و کار کوچک خود، می توانید بینش های معناداری را کشف کنید که شما را یک قدم جلوتر از رقبا قرار می دهد.
5. مدیریت تیم
تست های A/B را برای ایمیل ها ایجاد کنید و به طور خودکار بهترین محتوا را ارسال کنید.
هر نوع دادهای که میتوانید به آن فکر کنید، جمعآوری، تجزیه و تحلیل و استفاده میشود تا تجربه مشتری بسیار شخصیسازی شده را ارائه دهد.
با استقرار یک راه حل یکپارچه سازی، می توانید پایگاه داده مخاطبین خود را بین برنامه ها ثابت نگه دارید. می توانید مخاطبین را در زمان واقعی همگام کنید و مدیریت تماس را ساده کنید.
7. گزارش دهی روشنگرانه ایجاد کنید.
با کلان داده، در نهایت میتوانید به همه آن سؤالات آزاردهنده پاسخ دهید: wچرا مشتریان چرخ دستیهای خود را رها میکنند؟ چه زمانی مشتریان احتمال خرید دارند؟
ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها می توانند بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار مشتری در حین حرکت در قیف های شما ارائه دهند.
کلان داده می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تر و سریع تری بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از آن در کسب و کار کوچک خود، ادامه مطلب را بخوانید.
کلان داده برای کسب و کارهای کوچک چیست؟
شما می توانید از داده های بزرگ برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد قیمت محصولات و خدمات خود استفاده کنید. اگر قیمت محصول شما خیلی بالا باشد، مشتریان به دنبال معامله بهتری در جای دیگری خواهند بود و شما فروش کمتری خواهید داشت.
این به این دلیل است که سیستم های تحلیلی بینش هایی را ایجاد می کنند که به شما کمک می کند بهره وری را افزایش دهید و کارکنان را راضی نگه دارید.
از تحقیقات سئو برای تأثیرگذاری بر استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
بدون ساختار. داده های بدون ساختار در پایگاه های داده غیر سنتی مانند ایمیل، پست های رسانه های اجتماعی، متون و ویدئوها یافت می شوند. به عنوان مثال، تمام توییتهایی در توییتر است که نام برند شما را ذکر میکنند. داده های بدون ساختار تا حد زیادی فراوان ترین نوع داده های بزرگ هستند.
کلان داده خدمات بهتری را به مشتریان ارائه می دهد. با بینش در زمان واقعی در مورد پایگاه مشتری خود، می توانید کشف کنید که مصرف کنندگان چگونه فکر می کنند و چگونه رفتار می کنند. پس از دریافت این اطلاعات، می توانید تغییراتی را در کسب و کار خود ایجاد کنید.
کلان داده تمام اطلاعاتی است که ما ایجاد می کنیم. ایمیل ها متن ها توییت ها TikToks. همه چيز. این دادههایی است که از دستگاههای دیجیتال به روترها به سرورها به ابرها و دوباره برمیگردند. شما می توانید از این اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات تجاری هوشمندانه استفاده کنید.
ایمیل های خود را شخصی سازی کنید
داده های خوب ممکن است به شما اعتماد به نفس لازم برای راه اندازی یک محصول جدید یا تنوع بخشیدن به تجارت خود را بدهد و این می تواند سودآور باشد.
برای ارائه بهترین خدمات، جریان های کاری داخلی را بر اساس اقدامات مشتری راه اندازی کنید.
همراه با فرهنگ تیمی عالی که الهام بخش تعامل است، پشته فناوری که استفاده می کنید می تواند در مدیریت تیم شما تفاوت ایجاد کند.
مزیتی که کسب و کارهای کوچک نسبت به افراد بزرگ دارند، توانایی آنها در زیرک بودن، شکست سریع و تکرار ایده ها به راحتی است. این در مورد کلان داده نیز صدق می کند.
یک CRM فقط می تواند چیزهای زیادی در مورد مشتریان بالقوه و مشتریان شما بگوید. با این حال، با راه حل های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، می توانید تمام داده های داخل CRM خود (و سایر برنامه های موجود در پشته فناوری خود) را تجزیه و تحلیل کنید و الگوهایی را در همه این داده ها پیدا کنید.
بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل بینش عمیق تری در مورد عملیات کسب و کار شما ارائه می دهند و جایگزین بسیاری از روش های دستی مرتبط با تجزیه و تحلیل داده ها می شوند.
هر راه حل داده ای فقط به اندازه داده هایی است که استفاده می کند. اطلاعات قدیمی و متناقض هیچ اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار نمی دهد. باید مطمئن شوید که داده های شما همگام و یکپارچه شده است.
مرتبط ترین محتوا را بر اساس ترجیحات مشتری برای مشتری ارسال کنید.
کلان داده می تواند به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید باشد، از افزایش فروش گرفته تا مدیریت بهتر تیم. با این حال، شما باید از همه این داده ها به درستی استفاده کنید تا کسب و کار کوچک خود را به پتانسیل کامل خود ارتقا دهید.
نیمه ساختار یافته داده های نیمه ساختار یافته در قالب پایگاه داده رابطه ای سنتی قالب بندی نمی شوند. در عوض، تا حدی با طرحواره خاصی سازماندهی شده است که تجزیه و تحلیل آن را نسبت به داده های بدون ساختار آسان تر می کند. نمونه ای از داده های نیمه ساختاریافته کد HTML است.
.jpg?width=650&height=433&name=small-business-for-big-data-benefits%20(1).jpg)
چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از داده های بزرگ استفاده کنند
.jpg?width=650&height=433&name=leverage-data%20(1).jpg)
روی داده های خود عمل کنید
نکته حرفه ای: استفاده از داده های بزرگ برای اطلاع از انتخاب قیمت می تواند برای اکثر مشاغل مفید باشد. با این حال، ما فکر می کنیم که این فرصت برای کسب و کارهای کوچکی که محصولات فیزیکی را می فروشند و رقبای زیادی دارند که محصولات مشابه را می فروشند، بهترین است.
2. تجربه را شخصی کنید.
مهم است که توجه داشته باشید که داده های بزرگ به خودی خود کار زیادی برای سازمان شما نخواهد داشت. با این حال، فناوری مناسب به طور سیستماتیک مجموعه داده های بزرگ را از منابع مختلف استخراج می کند تا بتوانید الگوها، روندها و همبستگی ها را در این داده ها پیدا کنید.
قبل از غواصی در سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل، به طور کامل داده هایی را که قبلاً در CRM خود دارید بررسی کنید. در اینجا چند سوال ارزشمند وجود دارد که باید در حین انجام این کار بپرسید.
-
کلان داده درآمد را به طرق مختلف افزایش می دهد. تجزیه و تحلیل اطلاعات عمیقی را در چرخه عمر مشتری به شما ارائه می دهد و می توانید راه های جدیدی را برای تشویق فروش شناسایی کنید.
با استفاده از داده های بزرگ، می توانید قیمت تعداد زیادی از اقلام و قیمت آنها را از رقبا جمع آوری کنید. پس از آن، می توانید آن داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا به قیمت ایده آلی برسید که هم رقابتی و هم سودآور است.
ارزشی که کلان داده برای مدیریت کارکنان به ارمغان می آورد در شناسایی و تجزیه و تحلیل رابطه بین مشارکت و حفظ است. وب سایت تعامل کارکنان Hppy می گوید. چگونه و چرا مردم با کاری که انجام میدهند درگیر میشوند، چگونه به معیارهای کسبوکار تبدیل میشود، و چه چیزی میتوانید برای حفظ آنها بهبود دهید.»
G2 Crowd برخی از آنها را فهرست کوتاه می کند بهترین راه حل های کلان داده در بازار، از جمله آzure Databricks و اسپلانک.
چیزی که ما دوست داریم: شرکتهای پخش جریانی بر تجربه شخصی مشتری تسلط دارند. مشتریان برای تعاملات بدون اصطکاک و مثبت با مشاغل ارزش زیادی قائل هستند. داده های بزرگ می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند تا ارتباطات با مشتریان را شخصی کند و آنها را خوشحال کند.
3. چابک بمانید.
یاد آوردن: نرم افزار کلان داده باید کاربرپسند و به اندازه کافی انعطاف پذیر برای همه اعضای تیم شما که داده ها را مدیریت می کنند باشد. همچنین باید متناسب با بودجه و نیازهای شما باشد. بهعنوان یک کسبوکار کوچک، احتمالاً از برنامه دادهای که برای بزرگترین شرکتهای چندملیتی جهان طراحی شده است، سود نخواهید برد.
با یک پلتفرم ادغام به عنوان سرویس (iPaaS)، میتوانید برنامههای مبتنی بر ابر خود را برای دادههای غنیشده و وسیعترین طیف بینش متصل کنید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
یک کسب و کار کوچک این فرصت را دارد که یک استراتژی مبتنی بر داده را به سرعت یا حتی از همان ابتدا اتخاذ کند. رویکرد داده های کلان را در سازمان خود در نظر بگیرید و از هر درد و رنج رو به رشدی بیاموزید. شما همیشه می توانید کشتی را بعدا درست کنید.