مطالب جالب برای همه جالب است. این بدان معناست که سایتهای دیگر نیز دیدگاه خود را در مورد محتوای موضوعی ارسال میکنند، که باعث میشود متمایز شدن از جمعیت سختتر شود.
مشکل شماره 2: اعتماد ساخته شده است، ارسال نشده است
هرچه محتوای همیشه سبز بیشتری پست کنید، فکر کردن به موضوعات جدید سخت تر می شود. این وضعیتی را ایجاد میکند که تیم شما ممکن است زمان بیشتری را صرف خرید پستهای کاری به جای ایجاد محتوای همیشه سبز کند.
منفی شماره 2: موفقیت یک فرآیند آهسته است
وبلاگ اخیر HubSpot State of Consumer Trends نمونه خوبی از محتوای موضوعی است. آمار ارائه شده به موقع، مرتبط و در آینده نزدیک قابل اجرا است.
محتوای موضوعی بر رویدادها یا اطلاعات جاری تمرکز دارد تا محتوای هدفمند و مرتبط را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. به عنوان مثال، یک شرکت سقفسازی محلی ممکن است از رویداد طوفان بزرگی که در شهر یا شهرستان میگذرد، بهعنوان نقطه پرش برای یک پست وبلاگ در مورد رسیدگی به خسارت تگرگ یا باد استفاده کند. این نوع محتوای موضوعی مربوط به مخاطبان هدف آنها در لحظه است، توصیه های عملی ارائه می دهد و ممکن است به افزایش تبدیل کمک کند.
البته، این یک سوال مهم را ایجاد می کند: وقتی صحبت از محتوای موضوعی در مقابل محتوای همیشه سبز می شود، کدام یک بهترین ضربه را برای سرمایه مجازی شما ارائه می دهد؟ کدام نوع باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری بمانند؟ در اینجا چیزی است که باید در مورد افزایش ترافیک با این نوع محتوای رایج بدانید.
محتوای موضوعی چیست؟
برای مرتبط نگه داشتن محتوای موضوعی، بهروزرسانیهای منظم را برنامهریزی کنید. مدت زمان بین بهروزرسانیها به نوع محتوا بستگی دارد – برای پستهای رسانههای اجتماعی، بیش از یک هفته ممکن است کهنه شود. برای پست های وبلاگ، حداکثر دو هفته تا یک ماه.
3. ابزار مناسب را دریافت کنید
محتوای موضوعی به موقع، مرتبط و به طور منظم به روز می شود. این مربوط به رویدادهایی است که رخ داده یا اطلاعاتی که اخیراً کشف شده است و راه خوبی برای جلب توجه کاربر است.
فقط به این دلیل که شما یک پست عالی ایجاد می کنید و ترافیک سایت خود را جذب می کنید، به این معنی نیست که بازدیدکنندگان به طور خودکار خریدار می شوند. درعوض، ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد، به این معنی که برای ایجاد تبدیل به محتوایی بیشتر از محتوای موضوعی نیاز دارید.
مزایا و معایب محتوای همیشه سبز
به زبان ساده؟ هم محتوای موضعی و هم محتوای همیشه سبز مزایایی برای سایت شما دارد. در جایی که تلاشهای همیشه سبز میتواند به افزایش سئو و ارائه تعداد بازدیدکنندگان ثابت کمک کند، محتوای موضوعی به سایت شما کمک میکند زمانی که رویدادهای مرتبط و بهموقع مشتریانی به دنبال پاسخ هستند، مورد توجه قرار گیرد.
انواع متداول محتوای همیشه سبز شامل مقاله ها، نکات، یا فهرست هایی است که به طور گسترده قابل اجرا هستند. فهرست 15 معیار موفقیت مشتری که در واقع مهم هستند HubSpot نمونه ای عالی از محتوای همیشه سبز عملی است.
محتوای همیشه سبز به طور طبیعی برای مدت طولانی تری تازه تر می ماند و به نوبه خود باعث ایجاد ترافیک ثابت به سایت شما می شود. همچنین میتوانید بهجای جایگزینی این محتوا، در صورت نیاز، بهروزرسانی کنید تا کاربران دوباره برگردند.
حرفه ای شماره 2: ایده آل برای محتوای سطح ورودی
در جایی که پستهای محتوای موضوعی میتوانند در بازههای زمانی کوتاه جهش زیادی در ترافیک ایجاد کنند، محتوای همیشه سبز کندتر و ثابتتر است. اگرچه این برای رشد بلندمدت عالی است، اما اگر به دنبال سرمایهگذاری بر تقاضای فصلی یا رویداد محور هستید، کمکی نخواهد کرد.
نحوه استفاده از محتوای موضعی و همیشه سبز برای رشد ترافیک
- برای محتوای موضوعی و همیشه سبز خود از قالب های برنامه ریزی محتوا استفاده کنید
- یک برنامه زمانی برای تجدید منظم موضعی تنظیم کنید
- ابزار مناسب را دریافت کنید
- مطالب موضوعی: درنگ نکنید
- محتوای همیشه سبز: به دراز مدت فکر کنید
- تعادل محتوا را پیدا کنید
قبل از ایجاد محتوای خود، مطمئن شوید که در مسیر درست سئو هستید. ابزارهایی مانند Google AdWords و Google Trends میتوانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی را پیدا کنید که در راه افزایش هستند یا حجم جستجوی ثابتی دارند تا استراتژی محتوای شما را مشخص کنند.
4. مطالب موضوعی: خودداری نکنید
مزایا و معایب محتوای موضوعی
محتوای موضوعی در مقابل محتوای همیشه سبز
هر چه وبلاگ یا سایت شما ترافیک بیشتری دریافت کند، بهتر است. اما درایو بایها برای افزایش تعامل کاربر و در نهایت افزایش فروش کافی نیستند – در عوض، شما باید مشتریان بالقوه را متقاعد کنید که ارزش ماندن در اطراف را دارد. محتوای موضوعی و همتای آن، محتوای همیشه سبز، می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.در نظر بگیرید که اگر محتوا یا طرحبندی جذاب نباشد، ۳۸ درصد از افراد سایت شما را ترک خواهند کرد. به عبارت دیگر، اگر در اسرع وقت چیزی با ارزش پیدا نکنند، نمی مانند.
داستانهای مرتبط میتوانند در نقاط مختلف محتوا مورد توجه قرار گیرند. در عمل، این بدان معنی است که می توانید ترافیک سایت های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و جستجوهای وب را به طور همزمان به سایت خود هدایت کنید.
منفی شماره 1: این فقط شما نیستید
به تلاشی همیشه سبز در وب سایت خود فکر می کنید؟ در اینجا برخی از مزایا و معایب رایج وجود دارد.
حرفه ای شماره 1: شاداب تر، طولانی تر می ماند
2. برنامه ای برای تجدید منظم موضعی تنظیم کنید
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در آوریل 2010 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
مانند درخت همیشه سبز، این نوع محتوا همیشه در اطراف و مرتبط است. برخلاف ماهیت مبتنی بر زمان محتوای موضوعی که برای جذاب ماندن نیاز به بهروزرسانی منظم دارد، محتوای همیشه سبز جذابیت طولانیمدتی دارد که به شما امکان میدهد آن را پست کنید و (بیشتر) آن را فراموش کنید.
دستورالعملها و فهرستهایی که برای مبتدیانی که یک مهارت جدید را یاد میگیرند یا یک موضوع را درک میکنند، گزینههای عالی برای محتوای همیشه سبز هستند، زیرا همیشه کسی وجود دارد که به دنبال یادگیری باشد.
اشکال شماره 1: طوفان فکری می تواند خشک شود
الگوی رایگان برنامه ریزی بازاریابی محتوا HubSpot را بررسی کنید تا کمپین تولید محتوای خود را راه اندازی کنید.
محتوای همیشه سبز برای مدت طولانی مرتبط و قابل اجرا باقی می ماند. این محتوا همچنین از نظر SEO بهینه شده است تا ترافیک وب سایت یا وبلاگ را افزایش دهد. از آنجایی که محتوا به ندرت تغییر می کند، آدرس صفحه وب انتخاب خوبی برای سئو است.
وقتی نوبت به محتوای موضوعی میرسد، نردهها را تاب دهید. با توجه به تعداد سایتهای دیگری که همین کار را انجام میدهند، ارزش آن را دارد که با محتوایی که به مخاطبان هدف شما مرتبط است، همهچیز استفاده کنید. حتی اگر آنطور که در نظر گرفته شده فرود نیاید، به اندازه کافی زودگذر است که بتوانید سریعاً بهبود پیدا کنید.
5. محتوای همیشه سبز: به دراز مدت فکر کنید
برای محتوای همیشه سبز، به پتانسیل ترافیک طولانی مدت فکر کنید. آیا محتوا برای پایگاه کاربری فعلی شما مفید است؟ آیا می توان آن را با تغییر بازار به روز کرد تا مرتبط باقی بماند؟
6. تعادل محتوا را پیدا کنید
به عبارت دیگر، این در مورد محتوای موضعی در مقابل محتوای همیشه سبز نیست: این در مورد یافتن راهی برای ایجاد تعادل بین هر دو است که بازدیدکنندگان را علاقه مند می کند و آنها را به بازگشت ادامه می دهد.
در حالت ایده آل، محتوای موضعی و همیشه سبز در هماهنگی به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند. مطمئن نیستید که در عمل چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا شش نکته برای شروع شما وجود دارد.
1. از قالب های برنامه ریزی محتوا برای محتوای موضوعی و همیشه سبز خود استفاده کنید
وقتی نوبت به بیشترین استفاده از محتوای موضوعی و همیشه سبز می رسد، الگوهای برنامه ریزی مکانی عالی برای شروع هستند، زیرا آنها پایه محکمی برای استراتژی ترافیک طولانی مدت شما فراهم می کنند.
به استفاده از محتوای موضوعی در سایت خود فکر می کنید؟ در اینجا دو جوانب مثبت و دو منفی این رویکرد وجود دارد.
طرفدار شماره 1: کار پا کمتر
محتوای موضوعی برای گرفتن وجود دارد. بررسی سریع وب سایت های صنعتی مرتبط یا رسانه های خبری دیجیتال می تواند الهام بخش پست بعدی شما باشد، به این معنی که تیم شما می تواند مدت زمان مورد نیاز برای یافتن تمرکز محتوای بعدی شما را کاهش دهد.
طرفدار شماره 2: فرصت های ترافیکی متعدد
در نهایت، تعادلی بین موضعی و همیشه سبز پیدا کنید. در حالی که یک رویکرد کاملاً موضعی میتواند نتایج سریعی ایجاد کند، موفقیت پایدار را به همراه نخواهد داشت. در همین حال، تلاشهای همیشه سبز، پیشرفت ثابتی را ارائه میدهند، اما برای افزایش علاقه مشتری یا سرمایهگذاری بر روندهای بازار کافی نیستند.