پادکست ها در طول سال ها به دلایل مختلف محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند. از آنجایی که افراد بیشتری از خانه کار می کنند، گوش دادن به پادکست ها به آنها کمک می کند تا احساس کنند که بخشی از یک بحث بین دوستان هستند. پادکستها نیز به راحتی قابل دسترسی هستند و میتوان آنها را در هر جایی گوش داد، چه در حال رفتوآمد طولانی یا دویدن سریع باشید.
همانطور که پادکستها مرتبطتر میشوند، به نظر میرسد که هر روز بیشتر منتشر میشوند – بنابراین اگر علاقهمند به شروع یک پادکست هستید، احتمالاً از خود میپرسید که چگونه مخاطبان پادکست خود را افزایش دهید و بالاتر از بقیه قرار بگیرید.
خوشبختانه، گام های ساده زیادی وجود دارد که می توانید برای گسترش دامنه دسترسی پادکست خود انجام دهید. از استفاده از بازاریابی ایمیلی گرفته تا ایجاد شبکه با سایر پادکست ها، رشد پادکست شما نباید چالشی باشد. بیایید چندین کار مختلف را که می توانید برای یافتن مخاطبان خود انجام دهید، بررسی کنیم.
- محتوای خود را به هر برنامه و دایرکتوری پادکست ارسال کنید.
- مخاطب هدف داشته باشید.
- ویدیو را به پادکست خود اضافه کنید.
- در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
- شبکه در جامعه پادکست.
- قسمت های پادکست قدیمی را به اشتراک بگذارید.
- یک تریلر پادکست ایجاد کنید.
- میزبانی یک مسابقه یا هدیه
- یک وب سایت راه اندازی و سازماندهی کنید.
- از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
- مهمانان را دعوت کنید.
- خودت مهمان شو
- سرمایه گذاری در تبلیغات
- از سئوی پادکست استفاده کنید.
- یک گردش کار بازاریابی بسازید.
- شامل یک تماس برای اقدام.
چگونه مخاطبان پادکست خود را در 16 مرحله افزایش دهید
فرقی نمیکند پادکستر جدیدی باشید که از ابتدا مخاطب ایجاد میکند یا پادکستر معتبرتری هستید که سعی میکند دسترسی خود را گسترش دهد، در اینجا چند روش وجود دارد که باید در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید:
1. محتوای خود را به هر برنامه و دایرکتوری پادکست ارسال کنید.
برای رشد مخاطبان، پادکست شما باید در هر کجا که شنوندگان هستند در دسترس باشد. برای دریافت چنین نمایشی، فید RSS پادکست خود را به هر فهرست پادکستی که می توانید پیدا کنید ارسال کنید.
با پلتفرم هایی مانند Apple Podcasts، Spotify و Google Podcasts شروع کنید، زیرا آنها محبوب ترین پلتفرم ها هستند – اما به همین جا بسنده نکنید. تعداد زیادی پلتفرم پادکست کوچکتر وجود دارد که شنوندگان هر روز از آن استفاده می کنند، بنابراین باید فید RSS خود را به آن مکان ها نیز ارسال کنید تا بیشترین تعداد شنونده را جذب کنید.
اگرچه ارسال پادکست خود به همه این مکانهای مختلف ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است. فقط یک حساب باز کنید و پادکست خود را برای هر نمایش با تکمیل فرم ارسال کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، هر بار که قسمت جدیدی را پست می کنید، نمایش شما به طور خودکار در هر پلتفرم به روز می شود.
2. مخاطب هدف داشته باشید.
ایجاد پادکستی که فکر میکنید همه میتوانند از آن لذت ببرند ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما بازاریابی پادکستهای بدون جا بسیار دشوار است – به خصوص اگر کاملاً جدید باشند. به جای تلاش برای جذابیت انبوه، تمرکز واضحی برای پادکست خود پیدا کنید.
برای مثال، For Colored Nerds یک پادکست هفتگی است که از فرهنگ پاپ به عنوان راهی برای تشریح جنبههای مختلف فرهنگ سیاهپوستان استفاده میکند. این پادکست به قدری موفق بود که باعث شد میزبانان برای پادکست دیگری به نام The Nod انتخاب شوند که در یک برنامه تلویزیونی در Quibi اقتباس شده بود.
3. ویدئو را به پادکست خود اضافه کنید.
ویدئو هنوز یک قالب ترجیحی برای بسیاری از مصرف کنندگان است، بنابراین باید راه هایی برای گنجاندن ویدئو در پادکست خود پیدا کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که به سادگی یک تصویر ثابت به فایل صوتی خود اضافه کنید تا بتوانید آن را به یک فایل ویدیویی تبدیل کنید.
راه دیگر این است که از خودتان در حال ضبط پادکست با مهمانان و میزبانان خود فیلم بگیرید. همچنین می توانید کلیپ های ویدیویی کوتاهی از لحظات برجسته از قسمت های خود ایجاد کنید. مهم نیست که چه تصمیمی می گیرید، همیشه محتوای ویدیویی را در YouTube و برنامه هایی مانند Instagram و TikTok ارسال کنید.
4. در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
با پاسخ دادن به نظرات در برنامه هایی مانند توییتر، اینستاگرام، تیک تاک و فیس بوک، مخاطبان خود را به صورت آنلاین جذب و درگیر کنید. برای مثال کریسل وست یکی از میزبانان پادکستی به نام The Read است.
در بین قسمتها میتوان او را در توییتر یافت که با دنبالکنندگانش ارتباط برقرار میکند، درباره هنرمندان مورد علاقهاش پست میگذارد و به سؤالات مربوط به قسمتها پاسخ میدهد. Read همچنین بخشی دارد که بر سلامت روان تمرکز دارد و کریسل گاهی اوقات توصیه های بهداشت روانی را در توییتر نیز ارسال می کند.
5. شبکه در جامعه پادکست.
به گروههای فیسبوک، انجمنهای Reddit و سایر انجمنهای پادکستر آنلاین برای شبکه بپیوندید. در این فضاهای دیجیتال، میتوانید به سؤالات پاسخ دهید، نکات مفیدی دریافت کنید، در موضوعات بحث مشارکت کنید و شخصیت خود را به نمایش بگذارید.
یکی دیگر از راههای درگیر شدن در جامعه پادکست، شرکت در کنفرانسها، نمایشگاهها و جلساتی است که برای پادکستها و تولیدکنندگان محتوا در جایگاه شما طراحی شده است. شبکهسازی در جامعه درها را به روی فرصتهای جدید باز میکند، به شما کمک میکند سخنرانان مهمان عالی پیدا کنید، و به شما کمک میکند در پادکستهای دیگر مهمان شوید.
6. قسمت های پادکست قدیمی را به اشتراک بگذارید.
تبلیغ آخرین قسمت مهم است، اما نباید در همین جا متوقف شوید. با به اشتراک گذاشتن کلیپ های قدیمی هر زمان که ممکن است، به قسمت های قدیمی خود زندگی دوباره آنلاین بدهید.
به عنوان مثال، اگر موضوعی در رسانههای اجتماعی پرطرفدار است که در یک قسمت قدیمی آن را پوشش دادهاید، یک کلیپ از آن قسمت را به اشتراک بگذارید که با بحث پرطرفدار مطابقت دارد. همچنین می توانید یک ویدیوی تلفیقی از برخی از لحظات مورد علاقه خود از قسمت های گذشته بسازید و آن را در YouTube ارسال کنید.
7. یک تریلر پادکست ایجاد کنید.
همانطور که تریلرهای فیلم میتوانند بینندگان را به تماشای یک فیلم جدید ترغیب کنند، تریلرهای پادکست نیز میتوانند شنوندگان را ترغیب کنند تا با آنها هماهنگ شوند.
در عوض، خلاقیت به خرج دهید و چیزی بسازید که ارزش پادکست شما را کاملاً جلب کند. شما می توانید این کار را با گردآوری یک مونتاژ از کلیپ ها یا استفاده از نریشن انجام دهید. مطمئن شوید که بهترین لحظات خود و بزرگترین مهمانانی که در برنامه داشته اید را به نمایش بگذارید.
هنگامی که تریلر سفارشی خود را ایجاد کردید، آن را در همه پلتفرم ها پست کنید – و تریلر را به بالای نمایه های خود سنجاق کنید تا اولین چیزی باشد که شنوندگان بالقوه می بینند.
8. یک مسابقه یا جایزه برگزار کنید.
تعداد کمی از مردم می توانند در برابر جذابیت چیزهای رایگان مقاومت کنند، بنابراین رقابت ها و هدایا یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مخاطب به پادکست شما هستند – اما توجه داشته باشید که برخی از افراد فقط برای شانس بردن چیزی با پادکست شما درگیر می شوند و نخواهند رسید. پس از پایان مسابقه یا هدایای تبلیغاتی، در کنار آن باشید.
برای اینکه مسابقه به نفع شما کار کند، از شنوندگان بخواهید نظرات خود را بنویسند یا در مورد پادکست شما سر و صدا ایجاد کنند تا شانس برنده شدن داشته باشند.
به عنوان مثال، جایزه را در برنامه خود و در رسانه های اجتماعی اعلام کنید. به شنوندگان خود بگویید که در مورد پادکست شما در پلتفرم هایی مانند Apple Podcasts و Google Podcasts نظر بدهند – سپس می توانید یک بازبین تصادفی را برای برنده شدن انتخاب کنید. حتی اگر آن شخص پس از برنده شدن جایزه دیگر هرگز آهنگ را تنظیم نکند، بازبینی مطلوب او برای همیشه باقی خواهد ماند.
9. یک وب سایت راه اندازی و سازماندهی کنید.
شنوندگان شما احتمالاً فقط به پادکست شما در پلتفرم های مورد علاقه خود گوش می دهند، اما داشتن یک وب سایت همچنان می تواند به افزایش مخاطبان پادکست شما کمک کند. یک وبسایت به شنوندگان بالقوه این فرصت را میدهد تا سایت شما را پیدا کنند، به نمونهای از یک یا دو قسمت گوش دهند و قبل از تصمیم به گوش دادن کامل، پادکست شما را بخوانند.
اطمینان حاصل کنید که از SEO برای تقویت وب سایت خود در نتایج جستجو استفاده کنید. برای انجام این کار، برای هر قسمت جدید یک صفحه منحصر به فرد در وب سایت خود ایجاد کنید. سپس یادداشت ها و رونوشت کامل قسمت خود را به صفحه اضافه کنید. از کلمات کلیدی در یادداشت ها، توضیحات و هر جا که مناسب است استفاده کنید.
10. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
مزیت دیگر داشتن یک وب سایت این است که می تواند آدرس های ایمیلی را جمع آوری کند که می توانید محتوای بازاریابی را به آنها ارسال کنید. کادرهای ثبت نام را در انتهای هر پست وبلاگ و به نمایه های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید، یا می توانید برای دریافت آدرس ایمیل طرفداران خود، کل وب سایت را پوشش دهید.
هنگامی که این اطلاعات را در اختیار دارید، میتوانید هر زمان که قسمت جدیدی منتشر شد، اعلانهای ایمیل ارسال کنید یا یک خبرنامه هفتگی ارسال کنید. از خلاقیت نترسید. برای مثال، اگر پادکستی درباره کتابهای مصور اجرا میکنید، میتوانید به شنوندگان ایمیلی بفرستید که فیلم جدیدی از مارول را به سینماها توصیه کند.
11. مهمانان را دعوت کنید.
با مهمانانی که در جایگاه شما هستند مصاحبه کنید تا بتوانید محتوای خود را در معرض دید مخاطبانشان قرار دهید. مهمان شما احتمالاً به رسانه های اجتماعی می رود تا ظاهر خود را در پادکست شما تبلیغ کند و در نتیجه بازاریابی رایگان را به همراه دارد.
همچنین لازم نیست افراد مشهور مشهور یا اینفلوئنسرهای برجسته را دعوت کنید. اگرچه مهمانهایی که تعداد زیادی طرفدار دارند ارزشمند هستند، اما هر کسی که داستان خوبی با موضوع شما داشته باشد، میتواند پادکست شما را متمایز کند. فقط مطمئن شوید که با سوالات خوب و موضوع بحث آماده شده اید.
12. خودتان مهمان شوید.
شما در جامعه پادکست شبکه شده اید و مهمانانی در پلتفرم خود داشته اید، پس چرا از ارتباطاتی که ایجاد کرده اید برای مهمان شدن خود استفاده نکنید؟ اگر به صورت ارگانیک دعوت نشدهاید، با نمایشهایی تماس بگیرید که فکر میکنید میتوانید به آن ارزش بیافزایید.
وقتی این کار را انجام میدهید، یک زمین آسانسور آماده کنید که توضیح میدهد شما چه کسی هستید، چه میکنید و چرا میتوانید یک مهمان عالی باشید. و هنگامی که مهمان شدید، تبلیغ پادکست، رسانه های اجتماعی و وب سایت خود را فراموش نکنید.
13. سرمایه گذاری در تبلیغات.
استراتژی هایی که فهرست کردم همگی پتانسیل رشد کانال شما را در طول زمان دارند، اما اگر می خواهید نتایج سریع تری داشته باشید، باید از تبلیغات پولی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید فضای تبلیغاتی را در پادکست دیگری که شبیه به پادکست شما است خریداری کنید.
اگر این مسیر را میروید، در حدود چهار قسمت فضا بخرید تا به اندازه کافی نوردهی کنید. همچنین می توانید تبلیغات گوگل و فیس بوک را برای افزایش دید خریداری کنید.
14. از سئوی پادکست استفاده کنید.
من به استفاده از سئو برای وب سایت پادکست خود اشاره کردم، اما سئوی پادکست به همان اندازه مهم است. از آنجایی که پادکستها یک رسانه صوتی هستند، فرصتهای زیادی برای سئو وجود ندارد – اما هنوز هم چند مورد وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.
نام هر مهمان، موضوع یا رویدادی را در قسمت خود بگنجانید که میتواند توجه شنوندگان را هنگام جستجوی فهرستهای پادکست جلب کند. همچنین باید کلمات و عباراتی را در توضیحات و عناوین خود بگنجانید که شنوندگان در موتورهای جستجو تایپ می کنند.
15. یک گردش کار بازاریابی ایجاد کنید.
هر بار که قسمت جدیدی را منتشر می کنید، یک چک لیست ایجاد کنید تا دنبال شود. این به شما کمک میکند در تلاشهای بازاریابی خود ثابت قدم بمانید و مطمئن شوید که هر قسمت شانس یکسانی برای شکوفایی آنلاین دارد.
با گذشت زمان، میتوانید جریان بازاریابی خود را اصلاح کنید و بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی خوب نیست. در اینجا چند کار وجود دارد که باید در گردش کار خود بگنجانید:
- برای TikTok، Twitter، Instagram و Facebook، پستها، گرافیکها و ویدیوهای تبلیغاتی بسازید.
- کیت های رسانه ای را با پست های رسانه های اجتماعی تحویل دهید و برای مهمانان کپی کنید تا بتوانند به راحتی قسمت را تبلیغ کنند.
- یک پست وبلاگ با توضیحات و رونویسی قسمت در وب سایت منتشر کنید.
- آخرین قسمت را به امضای ایمیل خود اضافه کنید.
16. شامل یک فراخوان برای اقدام.
در برخی از مراحل در هر قسمت پادکست، شما نیاز دارید که یک فراخوان برای اقدام قرار دهید. CTA درخواستی برای شنوندگان برای انجام کاری است. اکثر پادکست ها معمولاً آنها را در ابتدا و انتهای هر قسمت دارند. CTA شما باید جلب توجه کند اما کوتاه و ساده باشد. در اینجا چند نمونه هستند:
- “به یاد داشته باشید که دنبال کنید [Podcast Name] در اینستاگرام، توییتر و TikTok برای آخرین اخبار مربوط به قسمت ها و مسابقات.”
- “اگر قبلاً آن را انجام نداده اید، حتما دکمه اشتراک را بزنید تا هرگز قسمتی را از دست ندهید.”
- “از وب سایت ما دیدن کنید تا بتوانید در خبرنامه ما مشترک شوید و آخرین به روز رسانی های نمایش ما را مستقیماً به ایمیل خود دریافت کنید.”
یک بار دیگر، همیشه یک CTA را در هر قسمت پادکست قرار دهید، در واقع – آن را به بخشی از گردش کار بازاریابی خود تبدیل کنید.
به نظر می رسد هر روز یک پادکست جدید پخش می شود، اما این نکات به پادکست شما کمک می کند تا از رقبا جدا باشد. اکنون که می دانید چه کاری باید انجام دهید، آماده شروع تبلیغ پادکست و افزایش مخاطبان خود هستید.