ویژگیها در اینستاگرام میآیند و میروند – یکی از مواردی که ثابت مانده، گزینههای پیوند محدود است، با مارکها و سازندگان تنها میتوانند یک پیوند را در بیو اینستاگرام خود و در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
یک راه حل برای این کار ایجاد و افزودن Linktree به اینستاگرام شماست. کشف کنید که چگونه می تواند به شما کمک کند چندین پیوند با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید.
بهعلاوه، نمونههای باکیفیت از برندهایی را که قبلاً از این ابزار استفاده میکردند، کشف کنید.
Linktree در اینستاگرام چیست؟
Linktree پیوندی در بیو اینستاگرام شما است که به یک صفحه فرود حاوی چندین پیوند به محتوای مرتبط با تجارت شما، مانند وب سایت، یک ویدیو، یا حتی یک لینک تخفیف وابسته، منتهی می شود.
اگر در اینستاگرام فعال هستید، ممکن است عبارت «لینک در بیو» را دیده باشید.
این به این معنی است که شخصی کاربران را راهنمایی می کند که از صفحه پروفایل اینستاگرام خود بازدید کنند و روی URL موجود در بیو کلیک کنند. هدایت افراد به این پیوندها اغلب به کاربران اینستاگرام کمک می کند تا در وب سایت های مختلف، مانند کانال یوتیوب یا صفحه فرود وب سایت، ترافیک ایجاد کنند.
شاید تعجب کنید که چرا استفاده از این ابزار می تواند در اینستاگرام تفاوت ایجاد کند و در زیر به این موضوع خواهیم پرداخت.
آیا باید از Linktree برای بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنید؟
Linktree به شما امکان می دهد پتانسیل اشتراک گذاری خود را در اینستاگرام به حداکثر برسانید. در سالهای گذشته، برندها و سازندگان باید یک پیوند را در اولویت قرار میدادند و آن را در بیو خود قرار میدادند. معمولاً یک وب سایت بود.
به طور طبیعی، با تکامل پلتفرم، نیاز به فرصت های پیوند خارجی بیشتر نیز افزایش یافت.
کاربران میخواهند نه تنها به وبسایت خود، بلکه شاید به دیگر کانالهای اجتماعی، کمپینهای اخیر، راهاندازی محصول جدید یا شرکای خود پیوند دهند.
اگرچه اینستاگرام اکنون فرصتهای پیوند را در استوریهای اینستاگرام، استریمهای زنده و برگه فروشگاه ارائه میدهد، اما هنوز هیچ گزینهای در فید وجود ندارد. به این ترتیب، کاربران باید به برنامههایی مانند Linktree تکیه کنند تا مهمترین پیوندهای خود را در یک صفحه فرود با مشاهده آسان ادغام کنند.
در غیر این صورت، احتمالاً دائماً بیو خود را به روز می کنید و باید تصمیم بگیرید که کدام پیوند اولویت دارد.
علاوه بر این، Linktree تجزیه و تحلیل ارائه می دهد، که می توانید از آنها برای مشاهده لینک هایی که بیشترین کلیک را ایجاد می کنند استفاده کنید.
آیا ما هم به رایگان بودن آن اشاره کردیم؟ در حالی که نسخه پریمیوم ویژگی های اضافی مانند صفحات فرود سفارشی، لینک های زمان بندی شده، انیمیشن و موارد دیگر را ارائه می دهد، نسخه رایگان تمام چیزی است که برای شروع به آن نیاز دارید.
اگر رانندگی ترافیک خارجی اولویت اصلی نیست، Linktree احتمالاً برای شما مناسب نیست، زیرا به نگهداری نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که تعداد زیادی لینک را به اشتراک نمی گذارید که کاربران تحت تأثیر انتخاب های خود قرار نگیرند.
اگر می خواهید از این ابزار در استراتژی اینستاگرام خود استفاده کنید، بیایید نحوه ایجاد آن را در بخش بعدی مرور کنیم.
چگونه یک Linktree برای اینستاگرام بسازیم
1. برای ایجاد حساب رایگان خود به linktr.ee/ بروید.
2. برای تشریح دسته حساب خود، فرمان های روی صفحه را دنبال کنید.
3. طرح کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب کنید.
4. پس از انتخاب طرح خود، داشبورد خود را کاوش کرده و پیوندهای جدید اضافه کنید.
5. برای شروع اضافه کردن لینک به Linktree خود، دو گزینه دارید:
- انتخاب کنید لینک جدید اضافه کنید و یک کارت (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است) ظاهر می شود که در آن عنوان و URL مربوطه را پر می کنید.
- یا می توانید روی آن کلیک کنید پیوند را کاوش کنید برای مشاهده گزینه های مختلف پیوند بر اساس محتوا، مانند پیوندهای موسیقی یا ویدیو.
صرف نظر از روشی که انتخاب می کنید، پیوند تکمیل شده شما باید شبیه تصویر زیر باشد.
6. هنگامی که همه پیوندهای خود را اضافه کردید، آیکون های پایین کاشی ها به شما امکان می دهند ویرایش های مخصوص کارت را انجام دهید.
اگر یک حساب کاربری رایگان دارید، میتوانید تصویر کوچک کاشی خود را آپلود کنید، پیوند را برای مخاطبان خاص انتخاب کنید، و تعداد دفعاتی که روی کاشی شما کلیک شده است را مشاهده کنید.
با یک حساب پولی، میتوانید تمام اقدامات رایگان را انجام دهید، علاوه بر برجسته کردن پیوندهای خاص به عنوان پیوندهای اولویتدار، زمانبندی زمانی که برخی پیوندها فعال میشوند و به تجزیه و تحلیلهای عمیقتر دسترسی داشته باشید.
7. تمام پیوندهای مرتبطی را که امیدوارید در Linktree خود قرار دهید اضافه کنید.
هنگامی که همه پیوندهای خود را اضافه کردید، می توانید سفارشی سازی را شروع کنید.
توجه داشته باشید: ابزار ایجاد پیش نمایش های زنده را نشان می دهد تا بتوانید محصول نهایی خود را ببینید.
8. انتخاب کنید ظاهر در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش خود را انتخاب کنید.
9. در پنجره نمایه، اطلاعات مرتبط را به پیوندهایی که ارائه میدهید، وارد کنید، از جمله عنوان نمایه، یک بیوگرافی مختصر، و یک تصویر مرتبط با کسب و کار.
10. در تم ها برگه، یک تم Linktree را انتخاب کنید که با تنظیمات برگزیده شما مطابقت دارد. تصویر زیر نمونه ای از Linktree سفارشی شده است.
اگر یک حساب پولی دارید، میتوانید تم خود را طراحی کنید و رنگهای پسزمینه، شکل دکمهها و فونتها را ویرایش کنید.
در زیر برگه تنظیمات در بالای هدر سمت چپ، میتوانید Linktree خود را بیشتر ویرایش کنید و بنرهای پشتیبانی، ادغامهای تجارت الکترونیک و نمادهای رسانههای اجتماعی را برای پیوند به سایر پروفایلهای اجتماعی خود اضافه کنید.
با یک حساب پولی، می توانید تمام کارهایی را که قبلاً ذکر شد، علاوه بر افزودن لیست پستی برای ایمیل یا پیامک، انجام دهید.
هنگامی که از Linktree خود و ظاهر آن راضی شدید، زمان آن است که پیوند را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید.
چگونه Linktree را به اینستاگرام اضافه کنیم
1. در Linktree، را پیدا کنید اشتراک گذاری دکمه.
2. انتخاب کنید Linktree را به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید در منوی کشویی Share را فشار دهید.
3. کلیک کنید اینستاگرام.
4. از اینجا، دو گزینه دارید: 1) URL Linktree را کپی کنید و خودتان با کلیک بر روی “Edit Profile” آن را در اینستاگرام اضافه کنید و پیوند را در قسمت Website در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. یا 2) روی «برو به اینستاگرام من» کلیک کنید تا مستقیماً به آنجا بروید.
اکنون که می دانید چگونه Linktree خود را بسازید و آن را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید، بیایید به چند نمونه از برندهایی بپردازیم که قبلاً از Linktree در اینستاگرام برای رفع نیازهای تجاری خود استفاده می کردند.
نکات لینک تری اینستاگرام
- نام های مرتبط را برای پیوندهای خود انتخاب کنید: شما می خواهید از Linktree استفاده کنید تا مشتریان خود را به راحتی به سایت های مختلف بفرستید، بنابراین اطمینان از نامگذاری هر پیوند به گونه ای که به وضوح بگوید چه چیزی به آن پیوند داده می شود، اثربخشی را افزایش می دهد.
- عنوان خود را هوشمندانه انتخاب کنید: توضیحات واضح و مختصر بنویسید که مخاطب شما را به کلیک کردن ترغیب کند.
- فقط مرتبط ترین پیوندها را درج کنید: در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که تا حد امکان لینک های بیشتری داشته باشید، اما بهتر است فقط مرتبط ترین پیوندها را در Linktree خود قرار دهید، تا کاربران با گزینه ها غرق نشوند. به عنوان مثال، اگر کمپین جدیدی را اجرا می کنید، فقط به آن کمپین لینک دهید و پیوندها را از کمپین های قدیمی حذف کنید.
- از ابزارهای مارک دار استفاده کنید: اگر یک حساب پولی Linktree دارید، از ابزارهای مارک سفارشی استفاده کنید که به کاربران شما کمک می کند Linktree شما را به دارایی های برند شما که قبلاً می شناسند و می شناسند، مانند نمادها و طرح های رنگی سفارشی، محتوا کنند.
- Linktree خود را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید: به طور مداوم Linktree خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که با پیشنهادات تجاری فعلی شما به روز است. این به معنای حذف پیوندهای نامربوط است که تمرکز را از آنچه می خواهید متمرکز کنید منحرف کنید و تجزیه و تحلیل ها را زیر نظر بگیرید تا ببینید آیا نیاز به ایجاد هرگونه تغییر در استراتژی Linktree خود دارید یا خیر.
مثال های لینک تری اینستاگرام
1. سیاه مالک همه چیز بود
Black Owned Everything یک بازار آنلاین است که از مشاغل تحت مالکیت سیاهان و محصولات و خدماتی که آنها می فروشند حمایت می کند.
منبع تصویر
همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، از Linktree در پروفایل اینستاگرام خود برای جلب توجه به پیشنهادات مختلف خود استفاده می کند.
چرا ما این را دوست داریم:
Black Owned’s Everything’s Linktree موفقیت آمیز است زیرا شامل پیوندهایی است که به وضوح برای کاربران برچسب گذاری شده اند تا بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بفهمند و پیدا کنند و همچنین لینک های بسیار کمی وجود دارد.
در نتیجه، بینندگان احتمالاً فلج تصمیم را تجربه نمی کنند و می توانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
2. پتسی
پتسی یک تجارت دسر مستقر در بروکلین، نیویورک است که کیکهای رام کارائیب تهیه شده از ابتدا را میفروشد. آنها از Linktree برای کمک به مرورگرهای نمایه برای سفارش کیک و مشاهده همکاری های اخیر استفاده می کنند.
منبع تصویر
چرا ما این را دوست داریم:
پتسی از Linktree به عنوان روشی منحصر به فرد برای جلب توجه کاربران به راهنمای سفارش تعطیلات استفاده می کند که کاربران را در فرآیند ثبت سفارش راهنمایی می کند.
در حالی که می تواند به سادگی این اطلاعات را در یک پست اینستاگرام به اشتراک بگذارد، کاربران ممکن است تمایلی به خواندن یک کپشن طولانی نداشته باشند. در عوض، Patsy’s میتواند کاربران را به لینک موجود در بیو خود هدایت کند تا سریعاً به صفحه فرود سفارش هدایت شوند.
3. شان گرت
شان گرت یک زیبایی شناس و سازنده محتوا است که از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای مفید با مخاطبان خود استفاده می کند.
آنها همچنین یک Linktree مارک در بیو خود دارند که در آن پیوندهایی را به همکاری های اخیر و پیوندهای تخفیف مشارکت به اشتراک می گذارند.
منبع تصویر
چرا ما این را دوست داریم:
همیشه میتوانید در مورد شراکتهایی که دارید در اینستاگرام پست بگذارید، اما اگر این شراکتها طولانیمدت باشند، ممکن است مردم وجود آنها را فراموش کنند.
میتوانید پیوندهای وابسته را در Linktree خود قرار دهید تا به کاربران یادآوری کنید که شراکتهای شما هنوز در حال اجرا هستند و اگر با موفقیت کاربران را به Linktree خود هدایت کنید، تمام ترافیک شما با این پیوندها مواجه میشود.
4. گلد
Golde یک تجارت است که محصولات فوق العاده و سلامتی را به فروش می رساند. از اینستاگرام برای ارائه محتوای آموزشی و عکس های محصول استفاده می کند و لینک تری با نام تجاری را در بیو اینستاگرام خود دارد.
منبع تصویر
چرا ما این را دوست داریم:
در حالی که Golde پیوندهای بیشتری در Linktree خود دارد، کاربران غرق در انتخابها نمیشوند، زیرا هر پیوند به وضوح نشان میدهد که به کجا منتهی میشود و ایموجیها زمینه بیشتری را فراهم میکنند. اگر چندین لینک دارید که می خواهید با کاربران خود به اشتراک بگذارید بدون اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهید، از Golde’s Linktree به عنوان الهام بخش استفاده کنید.
5. TikTok
TikTok از اینستاگرام برای جلب توجه به روندها، به روز رسانی ها و ویدیوهای با عملکرد بالا در برنامه خود استفاده می کند. علاوه بر این، یک Linktree مارک در بیو دارد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.
منبع تصویر
چرا ما این را دوست داریم:
Linktree TikTok یک الهام بخش عالی است زیرا کاربران را به اقدامات مهم مرتبط با برنامه سوق می دهد: دانلود برنامه، درک لحظات و صداهای پرطرفدار، و تماس با پشتیبانی مشتری.
همچنین حاوی لینکهای مارکدار در پاورقی Linktree است که کاربران میتوانند به آنها رفته و به راحتی بفهمند که کلیک کردن آنها را به کجا میآورد.
اگر انتخاب کنید که از Linktree استفاده کنید، میتوانید چندین پیوند پر تاثیر را به طور همزمان با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و راههای بیشتری برای تعامل با کسبوکار شما و مشارکت در آنچه که شما ارائه میدهید در اختیار آنها قرار دهید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.