چگونه کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ کنیم


من تنها 12 سال داشتم که فیس بوک برای هر کسی که آدرس ایمیل معتبری داشت در دسترس قرار گرفت.

زمانی که من 14 ساله بودم، یکی از ترندهای برتر ایجاد یک صفحه هوادار بود که هر کسی بتواند آن را دنبال کند. به یاد دارم که دوستان از آن ویژگی به عنوان راهی برای گفتن جوک و ارسال مطالب خنده دار استفاده می کردند.

اما امروزه در دنیای رسانه های اجتماعی همه چیز کمی پیچیده تر شده است.

اکنون، فیس بوک مکانی عالی برای تبلیغ کسب و کار شما و تعامل با مشتریان احتمالی و فعلی است.

در زیر، بیایید در مورد چگونگی استفاده از فیس بوک برای تبلیغ کسب و کار خود بحث کنیم.

راهنمای رایگان: نحوه بازاریابی در فیس بوک و اینستاگرام

1. برای یک صفحه تجاری ثبت نام کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک صفحه تجاری است. این یک فرآیند ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد فیس بوک شوید، روی «صفحات» در نوار کناری سمت چپ و سپس «ایجاد صفحه جدید» کلیک کنید.

برای شروع، یک عکس نمایه، یک عکس روی جلد و اطلاعات اولیه درباره کسب و کار خود آپلود خواهید کرد. این شامل نوع کسب‌وکاری است که شما راه‌اندازی می‌کنید، چه کسب‌وکار B2B، یک کسب‌وکار محلی یا یک سایت تجارت الکترونیک.

پس از ثبت نام، شروع بهینه سازی صفحه خود هوشمندانه است.

2. پروفایل خود را بهینه کنید.

اکنون که نمایه شما راه اندازی شده است، می خواهید صفحه خود را بهینه کنید. این به این معنی است که بخش درباره خود را بنویسید، اطلاعات کسب و کار مانند وب سایت و ساعات کاری خود را اضافه کنید، و شامل یک دکمه تماس برای اقدام مانند «اکنون رزرو کنید»، «اکنون خرید کنید» یا «ثبت نام کنید».

علاوه بر این، می خواهید چندین پست پیش نویس تهیه کنید که مخاطبان شما را درگیر کند. به این فکر کنید که چه نوع پست هایی ممکن است در رسانه های اجتماعی دوست داشته باشند. تعامل آنها با رقبای شما چگونه است؟ چه پست هایی برای رقابت شما خوب عمل می کنند؟ این نوع محتوایی است که می‌خواهید از آن الگوبرداری کنید.

اکنون که صفحه کسب و کار خود را ساخته و بهینه کرده اید، زمان آن رسیده که با جامعه خود درگیر شوید.

3. در گروه های فیسبوک فعال باشید.

یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار خود در فیس بوک، شرکت در گروه های فیس بوک است. می توانید با گروه های عمومی درگیر شوید یا به گروه های خصوصی فیس بوک بپیوندید.

برای شروع این کار، باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما بخشی از چه گروه هایی هستند. پس از اتمام طوفان فکری، می توانید به همان انجمن هایی بپیوندید که مخاطبان شما در آنها فعال هستند.

4. گروه فیس بوک خود را ایجاد کنید.

در حالی که مهم است که با مخاطبان خود در جایی که در آن هستند تعامل داشته باشید، همچنین مهم است که مخاطبان خود را به صفحات خود جذب کنید. شما می توانید این کار را با گروه فیس بوک خود انجام دهید.

کریستال وو، مدیر جامعه رسانه‌های اجتماعی در HubSpot، می‌گوید: “گروه‌های فیس‌بوک به مخاطبان ما اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بحث‌های ارزشمندی داشته باشند. کسب‌وکارهایی که گروهی را حول برند یا صنعت خود متمرکز می‌کنند، می‌توانند جامعه‌ای را حول آن بسازند – برند ما و محصولات حتی برای مشتریان بالقوه ارزشمندتر هستند.”

5. رویدادها را تبلیغ کنید.

راه دیگر برای تبلیغ کسب و کار خود در فیس بوک استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی برای تبلیغ رویدادهای خود است. اگر یک کسب و کار محلی هستید، این امر به ویژه مهم است.

جذب افراد به یک رویداد می تواند مانند یک تعهد باشد و شما باید از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید برای تبلیغ آن استفاده کنید. به همین دلیل است که باید رویداد خود را در فیس بوک ارسال کنید و همچنین یک کمپین تبلیغاتی برنامه ریزی کنید.

6. با فالوورهای خود تعامل داشته باشید.

این ممکن است مانند رسانه اجتماعی 101 به نظر برسد، اما مهم است که با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید. بهترین راه برای جلب مشارکت در رسانه های اجتماعی این است که مطمئن شوید پست های شما برای دنبال کنندگان شما نمایش داده می شود. برای انجام این کار، باید تعامل ایجاد کنید. مطمئن شوید که به سوالات پاسخ می دهید، به نظرات پاسخ می دهید و در جامعه آنلاین خود شرکت می کنید.

7. از پخش زنده استفاده کنید.

فیس بوک لایو ابزاری عالی برای تبلیغ کسب و کار شما و ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان است. شما می توانید از این ویژگی برای نمایش فرهنگ شرکت خود، میزبانی میزگردی در مورد موضوعات صنعتی یا حتی نمایش تخصص در صنعت خود استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید رویدادها را به صورت مجازی در فیس بوک به صورت زنده میزبانی کنید تا با مخاطبان خود که نمی توانند شخصاً در یک رویداد حضور داشته باشند، تعامل داشته باشید. این یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما است زیرا پخش زنده به دنبال کنندگان شما اطلاع داده و آنها را وادار می کند تا با صفحه شما درگیر شوند.

8. تبلیغات فیس بوک را اجرا کنید.

یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار خود با فیس بوک استفاده از تبلیغات فیس بوک است. غول رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین راه ها را برای دستیابی به مخاطبان شما با گزینه های هدف گیری پیشرفته خود ایجاد کرده است.

برای شروع تبلیغات، می توانید این درس را مستقیماً از فیس بوک مرور کنید. مطمئن شوید که انواع تبلیغات فیس بوک و استراتژی های پیشنهادی مختلف را برای کمک به موفقیت شما مرور می کنید.

9. در مورد فرهنگ شرکت خود صحبت کنید.

وقتی در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنید، محتوای شما باید پیام‌های کلی برند شما را تبلیغ کند. یک راه عالی برای انجام این کار این است که در مورد فرهنگ شرکت خود صحبت کنید. کارمندان خود و وظایف روزمره آنها را به نمایش بگذارید.

همچنین می‌توانید از فیس‌بوک به‌عنوان ابزاری برای استخدام، میزبانی پانل‌هایی در مورد نحوه کار در شرکتتان یا پست کردن مشاغل درست در صفحه کسب‌وکارتان استفاده کنید.

10. مسابقات و هدایا را مدیریت کنید.

تشویق مشارکت یکی از اهداف اصلی تبلیغ فیس بوک است. برای انجام این کار، می توانید مسابقات و هدایایی را میزبانی کنید که مخاطبان شما مایل به شرکت در آنها هستند. این به افزایش آگاهی از برند و تشویق تعامل فالوورهای شما کمک می کند.

11. نظرات و درخواست های میدانی مشتریان را از یک نماینده خدمات مشتری داشته باشید.

رسانه های اجتماعی راهی عالی برای مشتریان شما برای ارتباط با شما هستند. با این حال، اگر آنها تصمیم گرفتند از طریق فیس بوک با شما ارتباط برقرار کنند، باید آماده پاسخگویی به سؤالات آنها و رسیدگی به درخواست های آنها باشید. برای انجام این کار، چند نفر از تیم خدمات مشتری خود را در نظر بگیرید که به پیام ها یا نظرات مشتریان خود پاسخ دهند.

12. مطالب با ارزش ارسال کنید.

در نهایت، بهترین راه برای تبلیغ کسب و کار خود در فیس بوک، ارائه محتوای ارزشمند برای مخاطبان است. محتوا چیزی است که افراد را به نمایه رسانه های اجتماعی شما جذب می کند و راهی است که شما به صورت آنلاین مخاطب ایجاد می کنید. شما می خواهید انواع مختلفی از محتوا از جمله تصاویر، فیلم ها، متن، داستان ها یا حتی نظرسنجی ها را در آن قرار دهید.

فیس بوک بخش مهمی از بازاریابی رسانه های اجتماعی شما است. مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، مهم است که استراتژی های رسانه های اجتماعی ارگانیک و پولی را برای تبلیغ کسب و کار خود در فیس بوک ایجاد کنید.

منبع رایگان: چگونه به مخاطبان خود در فیس بوک دسترسی پیدا کنید و آنها را جذب کنید



منبع