چگونه یادداشت بنویسیم [Template & Examples]

یادداشت (همچنین به عنوان یادداشت یا “یادآوری” شناخته می شود) برای ارتباطات داخلی در مورد رویه ها یا تجارت رسمی در یک سازمان استفاده می شود.

شخصی که یک یادداشت به بخش خود می نویسد

از جانب:

نحوه نوشتن اینفوگرافیک یادداشت با مراحل

4. موارد اقدام و جدول زمانی (اختیاری) را مشخص کنید.

همانطور که شرکت ما به رشد خود ادامه می دهد… [evidence or reason to support your opening paragraph].

مثال یادداشت تجاری برای به روز رسانی ساختمان

کسب و کار می‌تواند از یادداشت‌ها برای انتقال اطلاعات مربوط به سیاست‌های به‌روزرسانی‌شده، تغییرات در رویه، یا متقاعد کردن کارکنان برای انجام اقدامی مانند شرکت در یک جلسه آینده، همایش یا جشنی برای نقاط عطف سازمانی استفاده کند.

سایر تغییرات تاریخ، تبلیغات، نقاط عطف، یا اعلامیه های محصول نیز می توانند از این قالب استفاده کنند.

یادداشت به روز رسانی ساختمان

موضوع:

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع

آنچه ما دوست داریم: این یادداشت دارای دستورالعمل‌های روشنی برای یافتن رویدادی است که در حال وقوع است، چیزی که اگر فقط شماره طبقه را درج می‌کرد کمتر مؤثر بود.

یادداشت یا یادداشت، سندی است که با گروهی از افراد به اشتراک گذاشته می شود تا اطلاعات مربوط به یک کار، پروژه، رویداد یا موارد دیگر را پخش کنند. هدف یک یادداشت جلب توجه فوری به آن اطلاعات به شیوه ای سریع و مختصر است.

آیا می خواهید فرمت یادداشت فوق را در فرم نهایی خود ببینید؟ الگوهای یادداشت تجاری رایگان HubSpot را که در زیر نشان داده شده است دانلود کنید. این سند چارچوبی را در اختیار شما قرار می دهد که یادداشت شما را در موضوعات فرعی مرتب می کند تا به کارمندان کمک کند اطلاعات را بهتر هضم کنند و بفهمند پس از خواندن آن چه انتظاری از آنها می رود.

مهم نیست که چه نوع یادداشتی را می نویسید، باید یک عنوان نیز درج کنید. این بخش باید حاوی یادداشت برای چه کسی است (خواه یک فرد یا بخش)، تاریخ، یادداشت از چه کسی است، و یک خط موضوع.

صنایع یا موقعیت های مختلف به یادداشت های کمی متفاوت نیاز دارند. برخی از آنها باید طولانی تر یا کوتاه تر باشند، برخی دیگر ممکن است جدول زمانی نداشته باشند، و برخی اطلاعات پس زمینه گسترده ای دارند. فرمت یادداشت شما باید متناسب با پیامی که می خواهید کارکنانتان دریافت کنند تغییر کند.

Delay Memo را اجرا کنید

در پاراگراف سوم، می‌خواهید درخواست خاص خود را از هر کارمند درج کنید – اگر قصد یک گردش تیمی را دارید، این فضایی است که باید در آن گنجانده شود، “لطفاً با محدودیت‌های غذایی پاسخ دهید” یا “لطفاً به من ایمیل بزنید” سوالات.”

این قالب یادداشت را می‌توان برای سایر به‌روزرسانی‌های ساختمان، روزهای کاری از خانه، یا سایر اطلاعیه‌های گسترده اما جزئی اعمال کرد.

یادداشت انجمن

به:

آنچه ما دوست داریم: این یادداشت درک یک کسب و کار از تأثیری که نوسازی می تواند بر کارمندان داشته باشد را نشان می دهد و نشان دهنده احترام و توجه به نیازهای آنها است.

مثال یادداشت تجاری برای یادداشت متقاعدسازی

می توانید یک یادداشت را در چند مرحله کوتاه جمع آوری کنید. همه یادداشت ها باید شامل موارد زیر باشد:

1. یک عنوان بنویسید.

بیانیه پایانی شما شامل هر گونه اطلاعاتی است که می خواهید تقویت کنید. آیا مخاطب خاصی وجود دارد که خوانندگان باید برای سؤالات با آنها تماس بگیرند؟ اگر چنین است، آنها را در اینجا قرار دهید.

6. قبل از ارسال بررسی و تصحیح کنید.

تاریخ:

در هدر خود، می‌خواهید محتوای خود را به وضوح برچسب «Memorandum» بزنید تا خوانندگان شما بدانند دقیقاً چه چیزی دریافت می‌کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد، می‌خواهید «TO»، «FROM»، «DATE» و «SUBJECT» را وارد کنید. این اطلاعات برای ارائه محتوا مرتبط است، مثلاً چه کسی را مخاطب قرار می‌دهید و چرا.

بند اول:

جشن‌ها، رویدادها، روزهای موضوعی یا دیگر چیزهای سرگرم‌کننده برای کارمندان شما نیز می‌توانند از طریق یادداشت‌ها به اشتراک گذاشته شوند. یادداشت‌های انجمن مانند این مثال معمولاً کوتاه‌تر هستند، زیرا به اطلاعات پس‌زمینه یا جزئیات زیادی نیاز ندارند.

اگر لازم است کارمندان خود را از کسب و کار رسمی داخلی مطلع کنید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یادداشت بنویسید تا پیام خود را بهتر منتقل کنید. اما قبل از اینکه آن را تجزیه کنیم، اجازه دهید در مورد اهداف متعدد یادداشت ها صحبت کنیم.