در این مرحله، شما باید یک طرح کلی بودجه بازاریابی داشته باشید. بودجه بازاریابی شما احتمالاً به توضیح و استدلال متقاعدکننده نیاز دارد.
هنگامی که پول اختصاص داده اید، می توانید شروع به تقسیم هزینه ها کنید. به این فکر کنید که به طور طبیعی چه هزینه هایی در زندگی روزمره شما رخ می دهد و به چه منابعی برای تحقق بازاریابی خود نیاز دارید.
بین تورم و تغییرات اقتصادی، بودجه شما تقریباً به یک بررسی سالانه نیاز دارد.
قبل از نوشتن بودجه بازاریابی استارتاپی، نکات زیر را در نظر بگیرید.
1. بررسی کنید که سرمایه گذاری ها ارزشمند هستند.
این پست نحوه تعیین بودجه بازاریابی شما و آنچه باید شامل شود را پوشش می دهد.
اگر بودجه خود را از صفر شروع می کنید، از یک الگوی بودجه بازاریابی برای تشریح فعالیت ها و هزینه های بازاریابی فاز اول خود استفاده کنید.
اگر این مورد برای عملیات استارتاپ شما صادق نیست، ابتدا روی آنچه بیشترین درآمد را به همراه دارد تمرکز کنید. درآمد تعیین می کند که بودجه بازاریابی شما چقدر باید باشد و بودجه باید کجا تخصیص یابد.
بودجه های بازاریابی استارتاپی
به یاد داشته باشید، استارت آپ ها معمولاً برای رشد باید 11 درصد از درآمد خود را (قبل از مالیات) به بازاریابی اختصاص دهند. بنابراین تصمیم گیری در مورد بودجه به آسانی تعیین 11 درصد درآمد ناخالص شما است، درست است؟
بر اساس تحقیقات HubSpot، در واقع، 48 درصد از بازاریابان پیش بینی می کنند که بودجه آنها در سال 2023 افزایش یابد. چه بودجه شما رشد کند یا کاهش یابد، باید آماده انجام تنظیمات باشید.
دانلود قالب های بودجه بازاریابی رایگان
بودجه های بازاریابی به عنوان درصدی از درآمد
داشتن بودجه بازاریابی همچنین می تواند تضمین کند که شما آزادی لازم برای تصمیم گیری را بدون نیاز به اجرای هر ایده ای از مدیران قبلی دارید.
اکنون که اولین گام برای تهیه بودجه را فهمیدید، نیازهای بالقوه دیگری را که ممکن است داشته باشید بررسی کنید.
استارتآپها منابع محدودی دارند و به بردهای سریع نیاز دارند. اولین هدف شما همیشه باید به دست آوردن سرنخ برای فروش باشد. قبل از انجام یک هزینه، از خود بپرسید: “این چگونه فروش را تقویت می کند؟” اگر پاسخ واضح نیست، احتمالاً ارزش پول را ندارد.
2. تحقیق در مورد رقبا انجام دهید.
دلیلی وجود دارد که مشتریان شما را انتخاب کردند. درک سفر خریداران آنها اطلاعات ارزشمندی است. این دانش میتواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام کانالها موثر هستند و ارزش بودجهبندی را دارند.
4. برای گزارش ROI (بازده سرمایه) خود آماده شوید.
بودجه های بازاریابی استارتاپی، پولی را که یک شرکت جدید قصد دارد برای فعالیت های بازاریابی خرج کند، مشخص می کند. استارتآپها عموماً در هزینههای کلیدی بودجه خود مانند تبلیغات، بازاریابی محتوا، فناوری و نرمافزار اتوماسیون نقش دارند.
چگونه یک بودجه بازاریابی استارت آپی بنویسیم
بودجه بازاریابی باید میزان هزینهای که برای تبلیغات پولی خرج میکنید، با استراتژی کلی شما مطابقت داشته باشد و هزینههای ارزشمندی را بر اساس درآمد کسبشده ثابت کند.
شما در قبال نحوه مصرف بودجه بازاریابی خود پاسخگو خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که سرنخ هایی را که جمع آوری می کنید و درآمدی که می تواند به بازاریابی نسبت داده شود را پیگیری کنید.
شما می توانید این اطلاعات را در یک صفحه گسترده یا الگو قرار دهید، مانند این پیشنهادات بازاریابی رایگان از HubSpot. هیچ قانون واقعی در مورد طراحی بودجه وجود ندارد، به شرط اینکه به اندازه کافی قابل درک و دقیق باشد که مفید باشد.
هنگامی که برنامه کلی خود را مشخص کردید، می توانید یک تخمین بودجه را دریافت کنید. به عنوان یک راهنما، به اهداف تجاری و کمپین خود فکر کنید. از بین این اهداف، حوزه هایی را که می خواهید بیشتر در آن سرمایه گذاری کنید انتخاب کنید.
2. تحقیقات بازار انجام دهید.
به یاد داشته باشید: انجام تحقیقات بازار ممکن است برای شما هزینه داشته باشد و نیاز به یک نقطه در بودجه شما داشته باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که نیاز به تشویق مشتریان برای شرکت با کارت های هدیه یا تبلیغات داشته باشید.
3. برای شناسایی کمپین ها با محصول و فروش کار کنید.
به عنوان یک رهبر بازاریابی، باید بودجه تعیین کنید و تعیین کنید که پول چگونه خرج می شود. این راهنمای گام به گام نحوه نوشتن یک بودجه بازاریابی واضح و مختصر را برای استارت آپ خود به اشتراک می گذارد.
به یاد داشته باشید که هزینه های زیر را در نظر بگیرید، مانند:
- فن آوری. هنگامی که در حال ایجاد کمپین هستید، فناوری مورد نیاز برای استفاده را در نظر بگیرید، مانند نرم افزار برای ساخت صفحه محصول یا مدیریت یک برنامه قطره ای. ابزارهای بازاریابی زیادی در قیمت های مختلف (و حتی نرم افزار رایگان) وجود دارد، بنابراین حتماً بنویسید که چه نرم افزاری برای خرید نیاز دارید. برای تعیین اینکه کدام محصولات متناسب با بودجه شما هستند، این وبلاگ را بررسی کنید.
- پژوهش. اگر هنوز مخاطبان هدف خود را پیدا نکرده اید، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در تحقیقات بازار داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات بازار، بخش «چگونه یک بودجه بازاریابی استارتاپی بنویسیم» را در زیر بخوانید.
- اتوماسیون. خدماتی که فرآیندهای بازاریابی را خودکار می کنند می توانند زندگی شما را بسیار آسان تر کنند. آنها همچنین میتوانند برای استارتآپهایی که منابع لازم برای صرف هزینههای اضافی برای تکمیل پروژهها را ندارند، مفید باشند.
- تولید. اگر به قطعات محتوا، محصول یا ویدیوهای تبلیغاتی یا تصاویر نیاز دارید، باید برای این موارد نیز بودجه اختصاص دهید. به جای پرداخت هزینه برای چندین سرویس مختلف، می توانید فریلنسرهایی را برای پر کردن این نقش ها استخدام کنید.
- تبلیغات پولی آیا قصد دارید تبلیغات را در تلویزیون، رادیو یا آنلاین اجرا کنید؟ این مقوله ای است که در آن هزینه ها را در نظر می گیرید. جمع کردن تبلیغات پولی آسان است، به طوری که برخی از استارت آپ ها تا 20 درصد از بودجه سالانه خود را صرف تبلیغات می کنند. به یاد داشته باشید، می توانید هزینه تبلیغات پولی را تخمین بزنید. برای بررسی قیمتها از تبلیغات PPC گرفته تا تبلیغات رسانههای اجتماعی، به راهنمای تبلیغات ما نگاهی بیندازید.
- نام تجاری. دارایی هایی که اولین برداشت را ایجاد می کنند مستقیماً بر برند شما تأثیر می گذارند. این ممکن است شامل کارتهای ویزیت، بیلبوردها، سواگ و علائم باشد.
- بازاریابی محتوا. تصمیم بگیرید که چقدر به محتوای قابل تحویل اختصاص می دهید. خدمات اتوماسیون، مانند HubSpotorSprout Social، و ایده های محتوایی را که می توانید به صورت ارگانیک و رایگان تولید کنید، در نظر بگیرید.
- تبلیغات سنتی اگر برای کسب و کار شما مناسب است، تبلیغات سنتی را به عنوان یک آیتم خطی تبدیل کنید. تبلیغات پولی معمولاً به صورت آنلاین انجام می شود، اما تبلیغات سنتی به تبلیغاتی مانند چاپ و بیلبورد اشاره دارد.
- کارمندان جدید. اگر قصد دارید تیم خود را با کارکنان تمام وقت یا پاره وقت توسعه دهید، احتمالاً باید هزینه های آنها را در بودجه بازاریابی خود لحاظ کنید.
- هزینه های غیر منتظره هنگام تعیین بودجه خود منتظر موارد غیرمنتظره باشید. برای خراب شدن دستگاهها یا کمپینها برنامهریزی کنید که بیشتر از آنچه فکر میکنید طول بکشد و هزینههای بیشتری را به همراه داشته باشد.
پول به دست آمده از درآمد ناخالص شما باید بودجه بازاریابی شما را تامین کند. بنابراین، چه مقدار از درآمد ناخالص خود را نیاز خواهید داشت؟ متوسط بودجه بازاریابی برای استارت آپ ها باید 11.2 درصد از درآمد کلی باشد. این درصد به بازاریابان منابع کافی برای ایجاد آگاهی از برند و شروع جذب سرنخ می دهد.
کار بر روی اهداف کسب و کار به شما کمک می کند تا تصمیمات هدایت شده در مورد بودجه را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شرکت شما افزایش آگاهی از برند است، احتمالاً می خواهید بیشتر بودجه خود را به برندسازی، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی اختصاص دهید.
زمانی که نیاز دارید بازگشت سرمایه خود را در پایان سال گزارش دهید، از قبل اطلاعاتی را در اختیار دارید.
5. بودجه بازاریابی خود را سالانه مرور کنید.
مطمئن شوید که از اشتیاق شرکت استارتاپ شما به محصول خود استفاده می کنید تا بازاریابی را به یک تلاش موفق و هیجان انگیز تبدیل کنید.
در دنیایی که 82 درصد استارتآپها به دلیل مشکلات جریان نقدی شکست میخورند، ریسک برای این کسبوکارهای جدید بیشتر است. استارتآپها اغلب با منابع محدود و بودجههای کوچکتر مواجه هستند، که ادعای بودجه بازاریابی را دشوار میکند.
به یاد داشته باشید که برای اکثر این هزینه ها می توانید با روش های رایگان بازی کنید. برای مثال، اگر مطمئن هستید که نرمافزار خودکار به راهاندازی شما کمک میکند، آزمایشهای رایگان یا سرویسهای رایگانی را بررسی کنید که میتوانید برای تعیین ارزش هزینهها از آنها استفاده کنید.
نکاتی برای نوشتن بودجه بازاریابی استارتاپی
وب سایت ها و وبلاگ های رقبای اصلی خود را بررسی کنید. درباره چه مقالاتی می نویسند؟ چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند؟ و در نهایت، چگونه می توانید استراتژی آنها را بهبود بخشید؟
تیم های فروش و محصول استارتاپ شما بینش ارزشمندی در مورد محصولاتی که نیاز به توجه ویژه بازاریابی دارند، دارند. برای شناسایی کمپین هایی که می خواهید در طول سال راه اندازی کنید، از نزدیک با این تیم ها همکاری کنید.
4. یک تقویم بازاریابی ایجاد کنید.
هنگام پیشنهاد تبلیغات بالقوه در استارتاپ خود، یکی از اولین سوالاتی که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد این است که “هزینه این کار چقدر است؟” اگر بودجه بازاریابی استارت آپی مهلکی تهیه کرده اید، به خوبی مجهز خواهید بود تا به مدیران کمک کنید تا دیدگاه شما را درک کنند و به آن بپردازند.

تاریخ ها و هزینه های احتمالی کمپین های بازاریابی را تعیین کنید، آنها را در طول سال پخش کنید، تا یکباره از بودجه خود استفاده نکنید. هنگامی که یک تقویم بالقوه ایجاد کردید، وقت آن است که بودجه بازاریابی استارتاپ خود را تأیید کنید.
5. خرید اجرایی داشته باشید.
بنابراین، چه چیزی را باید در بودجه خود لحاظ کنید؟
اگر هنوز تخمین درآمد ناخالص ندارید، تعیین کنید که چقدر پیشبینی میکنید و از آن اعداد به عنوان معیار استفاده کنید. ابزارهایی را کاوش کنید تا به شما کمک کنند درآمد ناخالص خود را تخمین بزنید، مانند این ماشین حساب آنلاین از انجمن کسب و کار کوچک.
تحقیقات متفکرانه می تواند تعیین کند که کدام یک از محصولات شما بهترین پتانسیل را برای کمپین های بازاریابی پولی دارند. همچنین خواهید فهمید که کدام کانال ها بیشترین مخاطب را جذب می کنند.
وقتی شرکت شما جدید است، تعیین بودجه بازاریابی اولیه می تواند گیج کننده باشد. در برخی موارد، تصمیمات بودجه از بالا به پایین، با الهام از رقبا یا با تعیین هدف گرفته می شود.
اطمینان حاصل کنید که استراتژی پشت هر هزینه را بیان می کنید. در نهایت، مطمئن شوید که فرصتهای هیجانانگیز و نحوه نقش آنها در تصمیمگیریهای بودجه شما را برجسته کنید.
شروع شدن
ملاحظات بودجه بازاریابی استارتاپی
درآمد ناخالص درآمد کسب شده شما قبل از هر گونه کسر یا دستمزد است. درآمد تخمینی تعداد درآمدهایی است که انتظار دارید در یک دوره زمانی به دست آورید. به طور کلی، استارتاپ ها باید حدود 11 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی کنند.
شاید، اما بودجه بازاریابی شما احتمالا نیاز به تایید اجرایی دارد. بعلاوه، شما می خواهید از تصمیمات بودجه ای خود با آمار و یک برنامه محکم پشتیبانی کنید.
برای شناسایی درآمد ناخالص خود، تعداد کل فروش/افزایش خود را محاسبه کنید.
فهرست مطالب
هزینه های بازاریابی برای یک استارتاپ
یک بودجه بازاریابی مشخص می تواند به شما در رشد کسب و کار استارتاپی شما کمک کند. با پیگیری هزینه ها و تخصیص بودجه به نیازهای ضروری، می توانید به اهداف کمپین خود برسید.
منبع تصویر
1. درآمد خود را محاسبه کنید و بودجه خود را تعیین کنید.
به یاد داشته باشید که سئو یک بازی طولانی است و احتمالاً برنده های فوری را نخواهید دید. با این حال، شما باید مقالات خود را از ابتدا بهینه سازی کنید تا پایه و اساس سئوی مناسب ایجاد کنید.
3. سفر مشتری خود را درک کنید.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در مارس 2020 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.