چگونه یک بودجه باورنکردنی برای سال 2023 بنویسیم؟

هنگامی که پول اختصاص داده اید، می توانید شروع به تقسیم هزینه ها کنید. به این فکر کنید که به طور طبیعی چه هزینه هایی در زندگی روزمره شما رخ می دهد و به چه منابعی برای تحقق بازاریابی خود نیاز دارید.

منبع تصویر

1. درآمد خود را محاسبه کنید و بودجه خود را تعیین کنید.

مطمئن شوید که از اشتیاق شرکت استارتاپ شما به محصول خود استفاده می کنید تا بازاریابی را به یک تلاش موفق و هیجان انگیز تبدیل کنید.

یک بودجه بازاریابی مشخص می تواند به شما در رشد کسب و کار استارتاپی شما کمک کند. با پیگیری هزینه ها و تخصیص بودجه به نیازهای ضروری، می توانید به اهداف کمپین خود برسید.

شاید، اما بودجه بازاریابی شما احتمالا نیاز به تایید اجرایی دارد. بعلاوه، شما می خواهید از تصمیمات بودجه ای خود با آمار و یک برنامه محکم پشتیبانی کنید.

دانلود قالب های بودجه بازاریابی رایگان

دلیلی وجود دارد که مشتریان شما را انتخاب کردند. درک سفر خریداران آنها اطلاعات ارزشمندی است. این دانش می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام کانال‌ها موثر هستند و ارزش بودجه‌بندی را دارند.

4. برای گزارش ROI (بازده سرمایه) خود آماده شوید.

تیم های فروش و محصول استارتاپ شما بینش ارزشمندی در مورد محصولاتی که نیاز به توجه ویژه بازاریابی دارند، دارند. برای شناسایی کمپین هایی که می خواهید در طول سال راه اندازی کنید، از نزدیک با این تیم ها همکاری کنید.

4. یک تقویم بازاریابی ایجاد کنید.

شما می توانید این اطلاعات را در یک صفحه گسترده یا الگو قرار دهید، مانند این پیشنهادات بازاریابی رایگان از HubSpot. هیچ قانون واقعی در مورد طراحی بودجه وجود ندارد، به شرط اینکه به اندازه کافی قابل درک و دقیق باشد که مفید باشد.

به یاد داشته باشید، استارت آپ ها معمولاً برای رشد باید 11 درصد از درآمد خود را (قبل از مالیات) به بازاریابی اختصاص دهند. بنابراین تصمیم گیری در مورد بودجه به آسانی تعیین 11 درصد درآمد ناخالص شما است، درست است؟

کار بر روی اهداف کسب و کار به شما کمک می کند تا تصمیمات هدایت شده در مورد بودجه را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شرکت شما افزایش آگاهی از برند است، احتمالاً می خواهید بیشتر بودجه خود را به برندسازی، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی اختصاص دهید.

درآمد ناخالص درآمد کسب شده شما قبل از هر گونه کسر یا دستمزد است. درآمد تخمینی تعداد درآمدهایی است که انتظار دارید در یک دوره زمانی به دست آورید. به طور کلی، استارتاپ ها باید حدود 11 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی کنند.

استارت‌آپ‌ها منابع محدودی دارند و به بردهای سریع نیاز دارند. اولین هدف شما همیشه باید به دست آوردن سرنخ برای فروش باشد. قبل از انجام یک هزینه، از خود بپرسید: “این چگونه فروش را تقویت می کند؟” اگر پاسخ واضح نیست، احتمالاً ارزش پول را ندارد.

2. تحقیق در مورد رقبا انجام دهید.

بر اساس تحقیقات HubSpot، در واقع، 48 درصد از بازاریابان پیش بینی می کنند که بودجه آنها در سال 2023 افزایش یابد. چه بودجه شما رشد کند یا کاهش یابد، باید آماده انجام تنظیمات باشید.

در این مرحله، شما باید یک طرح کلی بودجه بازاریابی داشته باشید. بودجه بازاریابی شما احتمالاً به توضیح و استدلال متقاعدکننده نیاز دارد.

داشتن بودجه بازاریابی همچنین می تواند تضمین کند که شما آزادی لازم برای تصمیم گیری را بدون نیاز به اجرای هر ایده ای از مدیران قبلی دارید.

بودجه بازاریابی استارت‌آپ، این بودجه‌ها مشخص می‌کنند که یک شرکت جدید قصد دارد برای بازاریابی خرج کند.  استارت‌آپ‌ها معمولاً در هزینه‌هایی مانند تبلیغات، بازاریابی محتوا و نرم‌افزار اتوماسیون نقش دارند.

ملاحظات بودجه بازاریابی استارتاپی

شما در قبال نحوه مصرف بودجه بازاریابی خود پاسخگو خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که سرنخ هایی را که جمع آوری می کنید و درآمدی که می تواند به بازاریابی نسبت داده شود را پیگیری کنید.

پول به دست آمده از درآمد ناخالص شما باید بودجه بازاریابی شما را تامین کند. بنابراین، چه مقدار از درآمد ناخالص خود را نیاز خواهید داشت؟ متوسط ​​بودجه بازاریابی برای استارت آپ ها باید 11.2 درصد از درآمد کلی باشد. این درصد به بازاریابان منابع کافی برای ایجاد آگاهی از برند و شروع جذب سرنخ می دهد.

اگر هنوز تخمین درآمد ناخالص ندارید، تعیین کنید که چقدر پیش‌بینی می‌کنید و از آن اعداد به عنوان معیار استفاده کنید. ابزارهایی را کاوش کنید تا به شما کمک کنند درآمد ناخالص خود را تخمین بزنید، مانند این ماشین حساب آنلاین از انجمن کسب و کار کوچک.

چگونه یک بودجه بازاریابی استارت آپی بنویسیم

تاریخ ها و هزینه های احتمالی کمپین های بازاریابی را تعیین کنید، آنها را در طول سال پخش کنید، تا یکباره از بودجه خود استفاده نکنید. هنگامی که یک تقویم بالقوه ایجاد کردید، وقت آن است که بودجه بازاریابی استارتاپ خود را تأیید کنید.

5. خرید اجرایی داشته باشید.

وقتی شرکت شما جدید است، تعیین بودجه بازاریابی اولیه می تواند گیج کننده باشد. در برخی موارد، تصمیمات بودجه از بالا به پایین، با الهام از رقبا یا با تعیین هدف گرفته می شود.

تحقیقات متفکرانه می تواند تعیین کند که کدام یک از محصولات شما بهترین پتانسیل را برای کمپین های بازاریابی پولی دارند. همچنین خواهید فهمید که کدام کانال ها بیشترین مخاطب را جذب می کنند.

اگر این مورد برای عملیات استارتاپ شما صادق نیست، ابتدا روی آنچه بیشترین درآمد را به همراه دارد تمرکز کنید. درآمد تعیین می کند که بودجه بازاریابی شما چقدر باید باشد و بودجه باید کجا تخصیص یابد.