چگونه یک تأثیر اولیه خوب داشته باشیم: 14 نکته برای امتحان


چک لیست زبان بدن و وضعیت بدن برای ایجاد اولین تاثیر خوب

5. زیر و بم و لحن صدای خود را تعدیل کنید.

لحن صدای بلند می تواند شما را کودکانه یا عصبی به نظر برساند – به خصوص اگر تمایل به “حرف زدن” یا استفاده از عطف فزاینده در پایان جملات خود دارید. طبق گفته موسسه مالی شرکت، مصاحبه کنندگان شغلی ممکن است این تصور را داشته باشند که کاندیدا اگر با خمش رو به بالا صحبت کند از خودش مطمئن نیست یا مطمئن نیست. این به این دلیل است که عطف به سمت بالا باعث می شود جملات بیشتر شبیه به سؤال باشند تا گزاره.

مطمئن نیستید که آیا شما در این مقصر هستید؟ سعی کنید سخنرانی های خود را تمرین کنید یا از خواندن خود با صدای بلند ضبط کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر با دیگران در نظر خود متفاوت به نظر می رسید.

مطمئن شوید که واضح و با سرعت ثابت صحبت کنید (نه خیلی سریع و نه خیلی آهسته) و از کلمات پرکننده مانند “اوم”، “آه” و “مثل” اجتناب کنید زیرا این کلمات نشان دهنده تردید هستند. سعی کنید تمرین کنید که به پرکننده تکیه نکنید. کلمات جلوی دوربین برای آموزش خود

6. کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید.

کلمات حتی بیشتر از آنچه فکر می کنید اهمیت دارند. کلمات و عبارات مثبت و متقاعد کننده اغلب درها را باز می کنند و باعث می شوند افراد در حضور شما احساس راحتی کنند و در نهایت آنها را تمایل بیشتری برای همکاری با شما ایجاد می کند.

برای مثال، اجازه دهید به نمایش مورد علاقه بسیاری از بازاریابان نگاهی بیندازیم: مردان دیوانه. برخی از بهترین بازی های دان دریپر (مثلاً چرخ فلک و لاکی استرایک) پر از زبان مثبت بودند. همانطور که دریپر نشان می دهد، لازم نیست زبان مثبت، شیک یا مد روز باشد. درعوض، زبان مثبت می تواند مخاطبان شما را به سادگی و با صریح و واضح بودن ارتقا دهد.

این نکته به ویژه در صورتی ارزشمند است که در یک مصاحبه شغلی اولین تاثیر را ایجاد کنید. شما می خواهید کارفرمایان بالقوه شما را مثبت، منعطف و توانا بدانند، بنابراین به جای منفی نگری از زبانی استفاده کنید که نشان دهنده خوش بینی و عاملیت باشد.

7. قسمت را بپوشانید.

صرف نظر از اینکه شخصا چقدر به مد یا استایل اهمیت نمی دهید، لباسی که می پوشید مهم است. در حالی که می خواهید تمیز و مرتب به نظر برسید، همچنین ضروری است که با سطح رسمی نسبی فرد یا کسب و کاری که با آن ملاقات می کنید مطابقت داشته باشید یا کمی فراتر از آن باشید – چه رسمی، چه بسیار معمولی یا چیزی در این بین.

لورل مینتز، مدیرعامل Elevate My Brand توضیح می‌دهد: «شما برند خود هستید، به‌خصوص اگر صاحب کسب‌وکار هستید، بنابراین مطمئن شوید که ظاهرتان بهترین ارتباط شما را با شما نشان می‌دهد.»

اگر می خواهید شخصیت خود را به رخ بکشید، سعی کنید یکی از لوازم جانبی را که می تواند یک آیتم به یاد ماندنی یا حتی یک مکالمه در نظر گرفته شود، اضافه کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از یک جواهر منحصر به فرد گرفته تا یک کراوات فانتزی تا یک جفت جوراب سرگرم کننده.

به عنوان مثال، کن آمارو، گزارشگر تلویزیونی سابق جکسونویل، فلوریدا، در تمام برنامه های تلویزیونی خود از پاپیون استفاده می کند. در حالی که او لباس معمولی کت و شلوار حرفه ای خبرنگاران را می پوشد، پاپیون به او کمک کرد که برجسته شود. حتی به نام یک تورنمنت سالانه گلف در جکسونویل – The Ken Amaro Bow Tie Golf Classic – تبدیل شد.

8. تماس چشمی برقرار کنید.

روی شخص یا افرادی که با آنها صحبت می کنید تمرکز کنید. وقتی از پایین به صفحه نگاه می کنید، برقراری ارتباط با کسی سخت است، بنابراین سعی کنید با همه افراد حاضر در اتاق تماس چشمی برقرار کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر برخی از افراد قبلاً متقاعد نشده اند یا تمایلی به حضور در کنار شما ندارند، ممکن است به جای چشمان شما، بیشتر روی دهان شما یا هر گونه مطالب ارائه ای که به نمایش می گذارید تمرکز کنند. این می تواند حفظ تماس چشمی را دشوار کند، اما اگر واضح، مختصر و با اعتماد به نفس صحبت کنید – در نهایت باید بتوانید توجه مخاطبان خود را به اندازه کافی جلب کنید تا تمرکز آنها را به چشمان خود معطوف کنید.

9. مخاطبان خود را بشناسید.

تحقیق کن اگر جلسه شما از قبل برنامه ریزی شده است، باید قبل از ورود اطلاعات زیادی در مورد شخص یا کاری که با او ملاقات می کنید بدانید. قبل از اینکه وارد اتاق شوید، افرادی را که ملاقات خواهید کرد، بنیانگذاران/هم بنیانگذاران شرکت، تاریخچه آنها، رقابت آنها، محصولات اصلی آنها و هر اطلاعات مرتبط دیگری را در گوگل جستجو کنید.

برای جمع‌آوری اطلاعات پس‌زمینه‌ای که نیاز دارید، وب‌سایت شرکت یا نمایه لینکدین هر کسی که قصد صحبت با او را دارید، بررسی کنید. برخی از شرکت ها و سازمان ها دارای صفحات ویکی پدیا نیز هستند. من می‌دانم که همیشه بحث‌هایی بر سر قابلیت اطمینان ویکی‌پدیا وجود داشته است، اما با پیمایش به پایین به بخش «مرجع» یک مقاله ویکی‌پدیا، شما را به مقاله‌ها، ویدیوها و سایر منابع اطلاعاتی مختلف می‌برد.

10. آماده بیایید.

هیچ چیز بدتر از یک جلسه بی نتیجه نیست. برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی، به زمان همه احترام بگذارید. اگر با فردی که از راه دور کار می کند ملاقات می کنید، بر اساس آن برنامه ریزی کنید. آیا وای فای لپ تاپ شما قابل اعتماد است؟ آیا دستگاه شما (تلفن، کامپیوتر و …) شارژ شده و درست کار می کند؟ اگر از دوربین وب خود استفاده می کنید، آیا دوربین وب خود را آزمایش کرده اید؟

آخرین چیزی که می خواهید این است که یک جلسه یا مصاحبه طولانی باشد زیرا نیمی از زمان را صرف تعمیر یک اتفاق ناخوشایند کرده اید. گفته می‌شود، اگر سازنده هستید و همه پهنای باند را دارند، اگر جلسه طولانی باشد مشکلی ندارد – فقط مطمئن شوید که قبل از برقراری تماس با گروه تماس بگیرید. مدیریت زمان جلسه برای ایجاد گروهی متعهد از مشتریان یا همکاران کلیدی است. به علاوه، این نشان دهنده احترام به برنامه های آنها است.

چک لیست جلسه مجازی برای ایجاد اولین تاثیر خوب

11. معتبر باشید.

وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید، سعی نکنید کسی باشید که نیستید. اگر پاسخ چیزی را که می پرسند نمی دانید، جعل نکنید. توانایی تکیه بر نقاط ضعف خود نشان می دهد که شما خودآگاه هستید.

با این حال، بیش از حد بر کمبودهای خود تأکید نکنید. ممکن است به‌طور تکان‌دهنده‌ای ساده به نظر برسد، اما برجسته کردن بیش از حد نقاط ضعف و نحوه رفع آن‌ها می‌تواند باعث تمرکز شما بر روی نکات منفی شود و آنها را به مهم‌ترین بخش از برداشت کلی شما تبدیل کند.

در حالی که نمی خواهید هیچ نقطه ضعفی را پنهان کنید (مردم احتمالاً به هر حال متوجه آن خواهند شد)، اما می خواهید صادق باشید و به سمت ویژگی های خوب خود بروید – به خصوص در ابتدای یک رابطه کاری.

12. گوشی خود را کنار بگذارید.

این برای تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر لوازم الکترونیکی نیز صدق می کند. استفاده از فناوری برای ارائه ارائه یک چیز است، اما اگر به آنها نیازی نیست – صداها و لرزش ها را در دستگاه های تلفن همراه خود خاموش کنید و صفحه نمایش خود را کنار بگذارید. توجه کامل و بدون تقسیم خود را به افرادی که برای اولین بار با آنها ملاقات می کنید معطوف کنید تا تعهد، تمرکز و اخلاق خوب خود را بیان کنید.

13. ارتباط برقرار کنید.

به افرادی که برای اولین بار با آنها ملاقات می کنید بسیار توجه کنید و سعی کنید بر اساس آنچه که با شما به اشتراک می گذارند ارتباط برقرار کنید. فرقی نمی‌کند دانشگاه مادر یا زادگاهشان باشد، ایجاد یک ارتباط خارج از مکالمه حرفه‌ای می‌تواند راهی عالی برای ایجاد رابطه باشد.

فقط زیاد جلو نرو از اظهار نظر در مورد ظاهر آنها که ممکن است نامناسب تلقی شود خودداری کنید و به ارتباطات مشترکی که ممکن است داشته باشید بچسبید. به هر حال اینها بیشتر از تعارف هستند.

14. پیگیری را فراموش نکنید.

پس از یک جلسه اولیه، فراموش نکنید که با ارسال هرگونه اطلاعات ضروری مانند یادداشت ها، اسناد ارائه، مراحل بعدی یا یک ایمیل تشکر ساده پیگیری کنید.

این حرکات کوچک کمک می کند تا ثابت کنید که در مورد ارتباطات ایجاد شده و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده جدی هستید و آنها را به جای یک کار دیگر برای بررسی لیست کارهای خود در اولویت قرار می دهید.

ارسال اطلاعات به روز شده پس از یک جلسه نیز می تواند راهی برای به دست آوردن شانس دوم در برداشت اول باشد. چطور؟ این کمک می کند تا جنبه دیگری از شما یا کسب و کارتان را نشان دهید – شاید جنبه مسئولیت پذیرتری. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که هرگونه سوء تفاهم را برطرف کنید یا نکاتی را که در جلسه اولیه بیان کرده‌اید گسترش دهید.

اجازه ندهید اولین برداشت منفی مانع توانایی شما در شناخت کسی شود. این 14 نکته را دنبال کنید تا مطمئن شوید که اولین باری که با کسی ملاقات می کنید آخرین بار نخواهد بود.

اکنون، یاد بگیرید که چگونه یک هد شات حرفه ای جدید بگیرید که حتی قبل از اینکه با همکاران خود ملاقات کنید، اولین تاثیر عالی را ایجاد می کند.



منبع