اکنون که می دانید چگونه یک خلاصه اجرایی بنویسید، بیایید به جزئیات مواردی که باید اضافه شود، بپردازیم.
چه چیزی را در خلاصه اجرایی خود بگنجانید
یک طرح کسب و کار شامل یک مرور کلی از شرکت، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت شما، اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شما، اهداف فروش، بودجه هزینه ها، برنامه بازاریابی شما، و فهرستی شامل هر یک از اعضای تیم مدیریت شما می باشد. با این حال، یک مدیر عامل یا سرمایه گذار ممکن است علاقه یا زمان لازم برای خواندن طرح کسب و کار کامل شما را نداشته باشد، بدون اینکه ابتدا خلاصه ای از شرکت یا اهداف شما را از طریق یک خلاصه اجرایی دریافت کند.
زمان بیشتری را در بخشی بگذرانید که احساس می کنید مخاطبان شما بیشتر به آن اهمیت می دهند. اگر به سرمایه گذاران پیشنهاد می دهید، ممکن است زمان بیشتری را در بخش تجزیه و تحلیل بازار و بخش های مالی صرف کنید. اگر برای مخاطبان عام می نویسید، ممکن است بر پیشینه شرکت خود تمرکز کنید.
3. گروه فروشگاهی شرکت
برای درک بیشتر تاکتیکی یک خلاصه اجرایی، اجازه دهید چند مثال را مرور کنیم.
نمونه های خلاصه اجرایی
1. متصل است
خلاصه اجرایی Connected فوراً توجه شما را با عنوان خود جلب می کند که کارهای شرکت را به صورت مختصر و واضح توصیف می کند. حتی اگر بقیه خلاصه را نخوانید، متوجه خواهید شد که Connected تنها از سرفصل چه می کند. سپس شرکت به طور کامل به تاریخ، مأموریت و ارزش های خود می پردازد.
خودت آن را امتحان کن
در نهایت، خلاصه اجرایی به این منظور است که خوانندگان را از مهم ترین اطلاعات در طرح کسب و کار شما مطلع کند، بنابراین آنها مجبور نیستند همه آنها را بخوانند و به سرعت درگیر آن شوند.
هنگام نوشتن خلاصه اجرایی خود از وضعیت شرکت خود آگاه باشید. اگر به صورت عمومی معامله می شود، باید اطلاعات بیشتری مانند برنامه استراتژیک و فرصت های توسعه خود را در آن قرار دهید. اگر خلاصه اجرایی خود را در وب سایت خود منتشر می کنید، از یک نوار کناری استفاده کنید تا به خوانندگان اجازه دهید بدون ترک محل خود از صفحه ای به صفحه دیگر بپرند.
خلاصه اجرایی خود را شروع کنید
وقتی سرمایه گذاران یا مدیران اجرایی خلاصه اجرایی شما را می خوانند، باید بفهمند که تجارت شما در مورد چیست. این یکی از اولین عناصر طرح کسب و کار شما است، بنابراین باید لحن را تعیین کند.
از عنوان صفحه خود برای توصیف فوری کاری که انجام می دهید استفاده کنید، در مقابل استفاده از «درباره ما» یا «خلاصه اجرایی» به عنوان عنوان. به خوانندگان این فرصت را بدهید تا آنچه را که در بالای صفحه نیاز دارند به دست آورند و گزینه ای برای خواندن بیشتر. توجه داشته باشید که این در یک خلاصه اجرایی در یک طرح تجاری اعمال نمی شود.
2. شورای صنعت رویدادها 
در نهایت، یک خلاصه اجرایی باید یک پیش نمایش برای سرمایه گذاران یا مدیران عامل ارائه کند، تا بدانند از بقیه گزارش شما چه انتظاری دارند. خلاصه اجرایی شما باید شامل موارد زیر باشد:
- نام، مکان و مأموریت شرکت شما
- شرحی از شرکت شما، از جمله مدیریت، مشاوران و تاریخچه مختصر
- محصول یا خدمات شما، جایی که محصول شما در بازار قرار می گیرد و تفاوت محصول شما با رقبا در صنعت
- ملاحظات مالی، الزامات بودجه راه اندازی، یا هدف پشت طرح کسب و کار شما - آنچه را که امیدوارید خواننده به شرکت شما کمک کند را ذکر کنید
علاوه بر این، کلیشه ها تمایل دارند بیش از حد وعده داده شوند و کمتر ارائه شوند. به عنوان مثال، گنجاندن چیزی مانند "بهترین رستوران در شهر" درست نیست زیرا شما به عنوان یک تجارت آزمایش نشده اید. خلاصه اجرایی شما باید حقیقت و اینکه شما به عنوان یک شرکت هستید را نشان دهد.
5. پس از تکمیل طرح تجاری خود آن را بنویسید.
یک خلاصه اجرایی، اگرچه کوتاه است، باید شامل تحقیقات زیادی باشد. به عنوان مثال، خلاصه شما شامل ملاحظات مالی و تجزیه و تحلیل رقیب خواهد بود.
خلاصه اجرایی خلاصه ای از طرح کسب و کار شما است. با این حال، زمانی که هنوز طرح کسب و کار خود را ننوشته اید، نوشتن خلاصه کار دشواری است. به همین دلیل است که باید خلاصه اجرایی خود را در آخر بنویسید تا بدانید چه چیزی را می خواهید بگنجانید.
پس یک خلاصه اجرایی باید خلاصه ای کوتاه و حداکثر دو صفحه ای از اطلاعات ارائه شده در طرح کسب و کار شما باشد.
در خلاصه اجرایی خود، حتما داستان خود را بگویید. شرکت شما چه می کند و چرا آن را انجام می دهید؟ چه کسی در شرکت شما نقش دارد؟ پاسخ به این سؤالات به خوانندگان کمک می کند تا در مورد شرکت شما هیجان زده شوند و مشتاق خواندن بقیه طرح تجاری باشند.
2. تحقیقات خود را انجام دهید.

اساساً، یک خلاصه اجرایی جلد اول طرح کسب و کار شما است که خوانندگان را متقاعد می کند که ارزش وقتشان را برای خواندن کل مطلب دارد.
هنگام نوشتن یک خلاصه اجرایی، فراموش نکنید که لحن و نوشته شما در مورد شما و مخاطبانتان چه می گوید.
خلاصه اجرایی باید کوتاه و مختصر باشد، اما همچنان باید نشان دهد که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید. اگر در حال راه اندازی یک شرکت هستید، به یاد داشته باشید که داستان خود را بگویید، در حالی که اطلاعات مهم مالی و پیشینه را نیز درج کنید. یک خلاصه اجرایی قوی راه را برای سرمایه گذاران بیشتر در کسب و کار شما و اعتماد مشتریان بیشتر به برند شما هموار می کند.
احساس ضرر می کنید؟ یک قالب رایگان را در زیر دانلود کنید که شما را از طریق فرآیند ایجاد خلاصه اجرایی راهنمایی می کند.