چگونه یک خلاصه اجرایی قدرتمند بنویسیم [+4 Top Examples]
انتشار: شهریور 24، 1401
بروزرسانی: 24 تیر 1404

چگونه یک خلاصه اجرایی قدرتمند بنویسیم [+4 Top Examples]

در حالی که جامع است، خلاصه اجرایی کوتاه است و از نقاط گلوله و تصاویر برای تجزیه اطلاعات استفاده می کند و به خوانندگان این فرصت را می دهد تا با منوی نوار کناری بیشتر کاوش کنند.

خودت آن را امتحان کن

الگوی خلاصه اجرایی رایگان خود را از اینجا دانلود کنید

آماده؟ قالب خلاصه اجرایی رایگان خود را دانلود کنید.

در حالی که طرح کسب و کار شما جزئیات را مشخص می کند، مهم است که یافته های کلیدی خود را در خلاصه اجرایی خود بگنجانید. به این مانند یک زمین آسانسور فکر کنید. اگر کسی مطالعه را متوقف کند و شما فقط خلاصه اجرایی را برای توضیح شرکت خود داشته باشید، چه اطلاعاتی را وارد می کنید؟

3. به لحن خود توجه کنید.

یک خلاصه اجرایی خوب داستان شرکت شما را بیان می کند، حاوی تحقیقات عمیق است، اطلاعات را با لحنی مناسب منتقل می کند، فاقد کلیشه است و از ساختار طرح کسب و کار شما پیروی می کند. این عناصر تضمین می کنند که خلاصه اجرایی شما مؤثر، آموزنده و تأثیرگذار است.

اگر هنوز طرح تجاری ندارید، نگران نباشید. ما یک الگوی طرح کسب و کار جامع داریم که به شما کمک می کند آن را سریع و موثر ایجاد کنید.

منبع ویژه: الگوی طرح کسب و کار

یکی از اولین چیزهایی که هنگام بازدید از صفحه درباره ما گروه فروشگاهی شرکت می بینید، عنوان فرعی آن است: «گروه فروشگاهی پیشرو در توزیع مجدد مواد غذایی مازاد و محصولات خانگی در بریتانیا است.» مانند Connected، Company Shop Group شامل کارهایی است که در بالای صفحه انجام می دهد، به طوری که خوانندگان این گزینه را دارند که یا به خواندن ادامه دهند یا اینکه بدانند شرکت در مورد چیست. این سازمان همچنین شامل چند رسانه ای است تا بازدیدکنندگان را درگیر کند و مدل کسب و کار خود را در قالبی قابل هضم تر توضیح دهد.

خودت آن را امتحان کن

طرح کسب و کار شما باید ماموریت شرکت شما، محصول شما، برنامه ای برای متمایز شدن شما از رقبا، پیش بینی های مالی شما، اهداف کوتاه و بلند مدت شرکت، شخصیت خریدار و تناسب بازار شما را بیان کند.

قالب رایگان خود را از اینجا دانلود کنید

نحوه نوشتن خلاصه اجرایی: از الگوی طرح کسب و کار از hubspot استفاده کنید

کارهایی را که انجام می دهید در بالای صفحه قرار دهید و عناصر چندرسانه ای را اضافه کنید تا روشی جایگزین برای خوانندگان فراهم کنید تا درباره شما بیشتر بدانند. ویدئوها، تصاویر و سرفصل ها می توانند اسکن خلاصه اجرایی شما را بسیار آسان تر کنند، اما مراقب باشید که از این روش فقط برای مخاطبان مناسب و از طریق رسانه مناسب استفاده کنید. (ممکن است برای مثال، تصاویر را در داخل یک طرح تجاری رسمی قرار ندهید.)

4. FirstEnergyمثال خلاصه اجرایی: انرژی اول

لحن نوشته شما خود داستانی را بیان می کند. هنگامی که در حال نوشتن هر چیزی هستید، به خصوص یک سند تجاری، مطمئن شوید که لحن بیانگر داستان شما باشد. شما رسمی هستید یا غیر رسمی؟

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

یک خلاصه اجرایی کوتاه و جلب توجه بخش مهمی از طرح کسب و کار شما است. اگر به درستی انجام شود، اطمینان حاصل می شود که شرکت شما به یک بازیگر کلیدی در صنعت شما تبدیل می شود یا باقی می ماند. در این پست، می آموزید که خلاصه اجرایی چیست و چگونه می توانید خلاصه ای بنویسید که سرمایه گذاران، مشتریان و مخاطبان عمومی را درگیر خود کند.

در نهایت، لحن شما نه تنها باید نشان دهنده شخصیت شما به عنوان یک شرکت باشد، بلکه باید نشان دهنده مخاطبان هدف شما نیز باشد. چه سبک نوشتاری معرف مخاطب شما خواهد بود؟

قالب خلاصه اجرایی از HubSPOT

برای دانلود کلیک کنید