علاوه بر این، کلیشهها تمایل دارند بیش از حد وعده داده شوند و کمتر ارائه شوند. به عنوان مثال، گنجاندن چیزی مانند “بهترین رستوران در شهر” درست نیست زیرا شما به عنوان یک تجارت آزمایش نشده اید. خلاصه اجرایی شما باید حقیقت و اینکه شما به عنوان یک شرکت هستید را نشان دهد.
5. پس از تکمیل طرح تجاری خود آن را بنویسید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
طرح کسب و کار شما باید ماموریت شرکت شما، محصول شما، برنامه ای برای متمایز شدن شما از رقبا، پیش بینی های مالی شما، اهداف کوتاه و بلند مدت شرکت، شخصیت خریدار و تناسب بازار شما را بیان کند.
خلاصه اجرایی باید کوتاه و مختصر باشد، اما همچنان باید نشان دهد که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید. اگر در حال راهاندازی یک شرکت هستید، به یاد داشته باشید که داستان خود را بگویید، در حالی که اطلاعات مهم مالی و پیشینه را نیز درج کنید. یک خلاصه اجرایی قوی راه را برای سرمایهگذاران بیشتر در کسب و کار شما و اعتماد مشتریان بیشتر به برند شما هموار میکند.
برای نوشتن یک خلاصه اجرایی چشمگیر که به طور موثر تمام عناصر مهم طرح کسب و کار شما را در بر می گیرد، ما فهرستی از اجزای ضروری برای یک خلاصه اجرایی و همچنین مثالی برای شروع کار شما تهیه کرده ایم.
با الگوی خلاصه اجرایی HubSpot همراه باشید
اگر هنوز طرح تجاری ندارید، نگران نباشید. ما یک الگوی طرح کسب و کار جامع داریم که به شما کمک می کند آن را سریع و موثر ایجاد کنید.
منبع ویژه: الگوی طرح کسب و کار
در حالی که جامع است، خلاصه اجرایی کوتاه است و از نقاط گلوله و تصاویر برای تجزیه اطلاعات استفاده می کند و به خوانندگان این فرصت را می دهد تا با منوی نوار کناری بیشتر کاوش کنند.
خودت آن را امتحان کن
کارهایی را که انجام میدهید در بالای صفحه قرار دهید و عناصر چندرسانهای را اضافه کنید تا روشی جایگزین برای خوانندگان فراهم کنید تا درباره شما بیشتر بدانند. ویدئوها، تصاویر و سرفصلها میتوانند اسکن خلاصه اجرایی شما را بسیار آسانتر کنند، اما مراقب باشید که از این روش فقط برای مخاطبان مناسب و از طریق رسانه مناسب استفاده کنید. (ممکن است برای مثال، تصاویر را در داخل یک طرح تجاری رسمی قرار ندهید.)
4. FirstEnergy
خلاصه اجرایی خلاصه ای از طرح کسب و کار شما است. با این حال، زمانی که هنوز طرح کسب و کار خود را ننوشته اید، نوشتن خلاصه کار دشواری است. به همین دلیل است که باید خلاصه اجرایی خود را در آخر بنویسید تا بدانید چه چیزی را میخواهید بگنجانید.
پس یک خلاصه اجرایی باید خلاصه ای کوتاه و حداکثر دو صفحه ای از اطلاعات ارائه شده در طرح کسب و کار شما باشد.
خلاصه اجرایی FirstEnergy الهام بخش خوبی است اگر شما یک برند رسمی و شرکتی هستید. خلاصه اجرایی شرکت، ماموریت، شرکت های تابعه، عملیات، محصولات و خدمات، ارزش های مسئولیت شرکتی و اهداف برنامه استراتژیک آن را پوشش می دهد. این اطلاعات مفیدی برای سرمایه گذاران بالقوه است، زیرا شرکت به صورت عمومی معامله می شود.
هنگام نوشتن خلاصه اجرایی خود از وضعیت شرکت خود آگاه باشید. اگر به صورت عمومی معامله می شود، باید اطلاعات بیشتری مانند برنامه استراتژیک و فرصت های توسعه خود را در آن قرار دهید. اگر خلاصه اجرایی خود را در وب سایت خود منتشر می کنید، از یک نوار کناری استفاده کنید تا به خوانندگان اجازه دهید بدون ترک محل خود از صفحه ای به صفحه دیگر بپرند.
خلاصه اجرایی خود را شروع کنید
الگوی خلاصه اجرایی رایگان خود را از اینجا دانلود کنید
زمان بیشتری را در بخشی بگذرانید که احساس می کنید مخاطبان شما بیشتر به آن اهمیت می دهند. اگر به سرمایه گذاران پیشنهاد می دهید، ممکن است زمان بیشتری را در بخش تجزیه و تحلیل بازار و بخش های مالی صرف کنید. اگر برای مخاطبان عام می نویسید، ممکن است بر پیشینه شرکت خود تمرکز کنید.
3. گروه فروشگاهی شرکت
اکنون که میدانید چگونه یک خلاصه اجرایی بنویسید، بیایید به جزئیات مواردی که باید اضافه شود، بپردازیم.
چه چیزی را در خلاصه اجرایی خود بگنجانید
قالب رایگان خود را از اینجا دانلود کنید
در نهایت، لحن شما نه تنها باید نشان دهنده شخصیت شما به عنوان یک شرکت باشد، بلکه باید نشان دهنده مخاطبان هدف شما نیز باشد. چه سبک نوشتاری معرف مخاطب شما خواهد بود؟