چگونه یک شخصیت برند را برای شرکت خود شناسایی کنید


وقتی صحبت از برندسازی می شود، یکی از مهمترین جنبه ها ایجاد شخصیت برند است. این شخصیتی است که نماینده شرکت شماست. فکر کردن به این موضوع به عنوان بازیگری که نقش شرکت شما را در همه مواد و ارتباطات بازاریابی ایفا می کند، می تواند مفید باشد.

بازاریاب ایده های شخصیت برند را ترسیم می کند

اما چگونه می توان تشخیص داد که این شخصیت باید چه باشد؟ و هنگامی که آن را شناسایی کردید، چگونه آن را طراحی می کنید؟

در این مقاله، این سوالات را بررسی می کنیم و نمونه هایی از شخصیت های برند که به خوبی طراحی شده اند را ارائه می دهیم.

اکنون دانلود کنید: راهنمای ساخت برند رایگان

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند، شخصیت شرکت شماست. این گونه است که می‌خواهید مردم کسب‌وکار شما را درک کنند، و باید در همه چیز از مواد بازاریابی شما گرفته تا نحوه پاسخگویی به تماس‌های خدمات مشتری منعکس شود.

شخصیت برند شما باید در همه کانال ها ثابت و منحصر به شرکت شما باشد. مهم است که از کاراکترهای عمومی خودداری کنید، زیرا فراموش شدنی خواهند بود. یک شخصیت نامتعارف به شما کمک نمی کند از رقبا متمایز شوید.

شخصیت برند خود را به عنوان بازیگری که نقش شرکت شما را بازی می کند، در نظر بگیرید. آنها باید بتوانند تمام ارزش‌ها و ویژگی‌هایی را که می‌خواهید مردم با کسب‌وکار شما مرتبط کنند، تجسم دهند.

نمونه های شخصیت برند

کاراکترهای برند یک ابزار بازاریابی برای همه نیستند. شما می توانید شخصیت های کارتونی، حیوانات یا اشیاء انسانی یا حتی افراد خیالی را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما انواع شخصیت‌های برند را انتخاب کرده‌ایم تا خلاقیت شما را به جریان بیندازیم.

1. فلو از ترقی خواه

مثال شخصیت برند مترقی Flo

منبع تصویر

Flo یک مثال عالی از این است که یک فرد خیالی چقدر می تواند به عنوان یک شخصیت برند موثر باشد. او بسیار قابل تشخیص است و همیشه مزایای استفاده از Progressive را نسبت به سایر شرکت های بیمه بیان می کند.

Flo بیش از 70000 دنبال کننده دارد توییتر، نشان دهنده گستردگی شخصیت فراتر از تبلیغات سنتی است.

2. GEICO مارمولک

نمونه شخصیت برند Geico Gecko

منبع تصویر

نباید فراموش کرد، شخصیت گیکو دمدمی مزرعه شرکت بیمه همکار GEICO نیز پیروان خاص خود را دارد. او استرالیایی است یا بریتانیایی؟ هیچ کس با اطمینان نمی داند، اما ما می دانیم که می توانیم با تغییر به GEICO در بیمه خودرو صرفه جویی کنیم.

برای افزایش محبوبیت این شخصیت، GEICO حتی پرسش و پاسخ با او را از طریق رسانه‌های اجتماعی تسهیل می‌کند و باعث می‌شود که مردم به شیوه‌ای سرگرم‌کننده با نام تجاری درگیر شوند.

3. Reddit برف

مثال شخصیت برند Reddit Snoo

منبع تصویر

شخصیت بیگانه Snoo Reddit را می توان در سراسر وب سایت آن یافت و حتی تاپیک مخصوص به خود را دارد. بیگانه بی جنسیت و بی رنگ به نمایندگی از شرکت و مخاطبان هدفش آمده است: همه.

Reddit برای همه جذاب است و به عنوان یک انجمن عمل می‌کند که در آن کاربران با هر پیش‌زمینه‌ای می‌توانند اخبار، سرگرمی‌های خود، و انواع دیگر محتوا را به اشتراک بگذارند و بحث‌هایی را درباره هر موضوعی میزبانی کنند. این مرکز اینترنت برای “مردم روزمره” (البته به علاوه بیگانگان) است و Snoo این را منعکس می کند.

4. توییتر لری پرنده

نمونه شخصیت برند توییتر لری پرنده

منبع تصویر

به نظر مناسب است که سایتی به نام توییتر پرنده ای را برای شخصیت برند خود انتخاب کند. لری پرنده از لری برد بزرگ بسکتبال نامگذاری شد، زیرا یکی از بنیانگذاران آن، بیز استون از طرفداران سلتیکس است. این پرنده آبی کوچولو در حالی که کوچک است، مترادف با توییتر است، بدون اینکه نیازی به دیدن نام تجاری آن باشد.

لوگوی پرنده همه کاره است. این نه تنها در برندسازی وب سایت استفاده می شود، بلکه به طور یکپارچه در گوشه توییت هر فرد قرار می گیرد. همه جا هست اما سرزده نیست.

شخصیت برند در مقابل شخصیت برند

درک تفاوت بین شخصیت برند و شخصیت برند مهم است. شخصیت برند شخص خاصی است که شما برای نشان دادن برند خود ایجاد می کنید. شخصیت برند، از سوی دیگر، لحن و احساس کلی برند شماست.

شخصیت برند شما باید شخصیت برند شما را به روش منحصر به فرد خود تجسم بخشد. آن‌ها باید ارزش‌ها و ویژگی‌های مشابه برند شما را داشته باشند، اما شخصیت متمایز خود را نیز داشته باشند.

ویژگی های شخصیت برند

فلایویل کاراکتر مارک

منبع تصویر

هنگامی که شخصیت برند خود را طراحی می کنید، ویژگی های خاصی وجود دارد که باید آنها را داشته باشند. این ویژگی ها برای شرکت شما منحصر به فرد خواهد بود، اما برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • دوستی. شخصیت برند شما باید شخصی باشد که مردم بخواهند با او تعامل داشته باشند. آنها باید در دسترس باشند و به راحتی با آنها صحبت شود.
  • امانت. مردم باید احساس کنند که می توانند به شخصیت برند شما اعتماد کنند. آنها باید احساس کنند که می توانند برای اطلاعات دقیق به آنها اعتماد کنند.
  • تجربه و تخصص. شخصیت برند شما باید در زمینه خود متخصص باشد. آنها باید کسانی باشند که مردم بتوانند برای مشاوره و راهنمایی به او مراجعه کنند.
  • اشتیاق. شخصیت برند شما باید نسبت به محصولات یا خدمات شما مشتاق باشد. آنها باید پرشور و هیجان زده باشند و این را در تعاملات خود با مشتریان نشان دهند.

اینها تنها چند نمونه از ویژگی هایی هستند که شخصیت برند شما می تواند داشته باشد. مهم است که کیفیت هایی را انتخاب کنید که برای شرکت شما ارزشمند هستند و می خواهید مردم با برند شما ارتباط برقرار کنند.

شناسایی شخصیت برند برای شرکت شما

ایجاد یک شخصیت برند می تواند یک فرآیند سرگرم کننده و با ارزش باشد. این به شما این امکان را می دهد که واقعاً به این فکر کنید که چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند و می خواهید چه شخصیتی داشته باشد. همچنین این یک راه عالی برای مشارکت تیم شما در فرآیند برندسازی است.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، چند سوال کلیدی وجود دارد که می توانید از خود بپرسید تا شخصیت برند خود را شناسایی کنید.

  • نام تجاری من چیست؟
  • شخصیت برند من چیست؟
  • ارزش های اصلی برند من چیست؟
  • برند من چگونه می‌خواهد توسط عموم درک شود؟
  • می‌خواهم مشتریانم هنگام تعامل با برند من چه احساسی داشته باشند؟

پاسخ به این سوالات به شما درک بهتری از نوع شخصیتی می دهد که باید برای برند خود ایجاد کنید.

1. ارزش های شخصیت برند خود را انتخاب کنید.

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، باید تصمیم بگیرید که چه ارزش ها و ویژگی هایی را می خواهید شخصیت شما تجسم کند. اینها باید بر اساس ماموریت و هویت برند شرکت شما باشد. هنگامی که در مورد این موارد تصمیم گرفتید، می توانید شروع به بررسی نوع شخصیتی کنید که شرکت شما را به بهترین شکل نشان می دهد.

2. شخصیت برند خود را طراحی کنید.

هنگامی که شخصیت برند خود را شناسایی کردید، می توانید به این فکر کنید که چگونه می خواهید آنها را زنده کنید. اینجاست که باید خلاق باشید. می توانید از تصاویر، انیمیشن ها یا حتی عکس ها برای نشان دادن شخصیت برند خود استفاده کنید. نکته مهم این است که آنها از نظر بصری جذاب و قابل تشخیص هستند.

3. شخصیت برند خود را پیاده سازی کنید.

شخصیت برند شما باید در تمام مطالب بازاریابی و تبلیغات شما گنجانده شود. آنها باید به طور برجسته در وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی و وثیقه چاپی شما نمایش داده شوند.

اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما از شخصیت برند شما آگاه هستند تا بتوانند به طور مداوم از آنها در همه کانال ها استفاده کنند.

مزایای شخصیت برند

ساختن شخصیت برند مزایای زیادی برای شرکت شما دارد. شما می توانید چهره ای آشنا برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید تا با شرکت شما ارتباط برقرار کنند. سایر مزایای شخصیت های برند عبارتند از:

  • کمک به ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان. اگر کاراکتر شما به یک سفر می رود، مخاطبی که از نظر احساسی سرمایه گذاری می کند با آنها همراه می شود.
  • ارتباط بیشتر برند شما مخاطبان شما ممکن است بتوانند خود یا چالش هایشان را در شخصیت برند شما ببینند.
  • به مشتریان کمک کنید تا برند شما را به خاطر بسپارند. آنها ممکن است عبارت جذاب یا طراحی شخصیت شما را به خاطر بسپارند.
  • متمایز کردن برند خود از رقبا شرکت های دیگر ممکن است خدمات مشابهی ارائه دهند، اما شخصیت برند شما تنها به شما تعلق دارد.

گنجاندن یک شخصیت برند در برنامه بازاریابی شما

اگر به دنبال راهی برای به یاد ماندنی‌تر کردن و مرتبط‌تر کردن برند خود هستید، ایجاد یک شخصیت برند را در نظر بگیرید.

شما قادر خواهید بود با مخاطبان خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید و وفاداری مشتری را افزایش دهید. وقتی به درستی انجام شود، شخصیت های برند می توانند دارایی ارزشمندی برای برنامه بازاریابی شما باشند.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2018 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.

ثبات برند





منبع