نکته حرفه ای: به حساب های سایر شرکت های صنعت خود نگاه کنید تا ببینید آنها اغلب از چه کلمات کلیدی در محتوای اینستاگرام خود استفاده می کنند.
3. به نظرات و پیام های مستقیم پاسخ دهید.
در حالی که این اسرار تجاری از مدیران رسانه های اجتماعی برای هر کسی که در اینستاگرام شروع به کار می کند مفید است، به یاد داشته باشید که آنها را در حساب خود آزمایش کنید. ضروری است که هر استراتژی را که برای تیم رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی جواب می دهد.
با ترکیبی از فیلم ها یا عکس ها چرخ فلک ایجاد کنید تا داستانی را تعریف کنید. جذاب ترین محتوای خود را در اسلاید اول نمایش دهید و از زوایای مختلف برای برجسته کردن مزایا و ویژگی های محصول خود استفاده کنید.
اما چگونه میتوانید یک مدیر مؤثر اینستاگرام باشید که میتواند از مخاطبان هدف برند خود در پلتفرم استفاده کند؟ برای اینکه شما را برای موفقیت آماده کنید، در اینجا چند نکته، ابزار و توصیههای حرفهای وجود دارد که شما را به یک مدیر عالی اینستاگرام تبدیل میکند.
مطمئن شوید که همه پستهای شما دارای یک عنوان قانعکننده است که با مهمترین اطلاعات شروع میشود و کوتاه و دقیق است. از صدای برند ثابت استفاده کنید و مخاطبان خود را تشویق به اقدام کنید (“امروز تماس بگیرید!”؛ “هم اکنون خریداری کنید!”).
به گفته لزلی گرین، مدیر کمپین در تیم رسانه اجتماعی HubSpot، «اهمیت برندسازی بصری ثابت در سراسر اینستاگرام را نادیده نگیرید – که شامل پستها، استوریها، حلقهها، ویدیوی زنده و کاورهای برجسته شما میشود.»
وانا کوراپاتی، استراتژیست بازاریابی دیجیتال و مدیر رسانه های اجتماعی، می گوید: “من همیشه سعی می کنم با گنجاندن برخی از آنها در پست هایم، مخاطبانم را درگیر کنم. این کار مخاطبان من را برای گفتگوی معنادار دور هم جمع می کند.”
نکته حرفه ای: اینستاگرام حلقهها را در اولویت قرار میدهد، بنابراین سعی کنید اغلب از حلقهها در محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید، بهویژه حلقههایی که ویژگیهای کلیدی محصول یا خدمات شما را برجسته میکنند.
2. پروفایل خود را بهینه کنید.
اینستاگرام بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد و در میان پنج پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی قرار دارد. بنابراین، به جرات می توان گفت که مخاطبان سازمان شما در میان تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام هستند.
اگرچه ما از روزهای برنامه ریزی کامل شبکه اینستاگرام شما گذشته ایم، برندسازی بصری هنوز مهم است.
همچنین باید از کلمات کلیدی در بیو و کپشن های پروفایل خود استفاده کنید تا پروفایل خود را برای نتایج جستجو بهینه کنید و در صفحه کاوش اینستاگرام قرار بگیرید. کلمات کلیدی همچنین هشتگ های عالی را ایجاد می کنند که می تواند به کاربران کمک کند صفحه شما را کشف کنند.
یکی از راهکارهای اصلی ایجاد یک ارتباط عاطفی است. اینستاگرام این کار را آسان می کند زیرا می توانید مستقیماً با مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. میتوانید این کار را با استفاده از ویژگیهای تعاملی مانند نظرسنجی یا پاسخ دادن سریع به نظرات انجام دهید.
او میگوید: «مطمئن شوید که هر پست – هم خلاقیت و هم عنوان به عنوان عناصر مستقل – ارزشی برای مخاطبان شما فراهم میکند.»
در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید به عنوان مدیر اینستاگرام انجام دهید تا حضور برند خود را در این پلتفرم تقویت کنید.
1. بهترین شیوه های اینستاگرام را دنبال کنید.
مدیریت یک اکانت اینستاگرام فقط ارسال محتوا نیست، بلکه در مورد ایجاد جامعه نیز هست. برای توسعه و حفظ مخاطبان خود در اینستاگرام، به سوالات پاسخ دهید، از فالوورهای خود برای حمایت آنها تشکر کنید، آنها را از محصولات و خدمات آینده مطلع کنید و منبعی پاسخگو از دانش در مورد برند خود باشید.
به گفته کلسی یامادا، در تیم رسانه اجتماعی HubSpot، “ما استوری های اینستاگرام را دوست داریم، و احتمالاً مخاطبان شما نیز همینطور هستند. با ارسال مطالب خود، آنها را در آنجا ملاقات کنید و آنها را با نظرسنجی، آزمون ها و سوالات پلتفرم درگیر کنید. این استیکرها به ایجاد داستانهای شما سرگرمکننده، خاطرهانگیز و چیزی است که باید منتظر آن در فید باشید.”
5. همه چیز را تست کنید.
ابزارهای زیر به شما کمک می کنند تا نمایه برند خود را به طور مؤثر مدیریت کنید تا آن را متمایز کنید.
1. بینش اینستاگرام
در پادکست Skill Up HubSpot، متیو براون، یک تولید کننده ارشد پادکست در HubSpot، نحوه استفاده از اینستاگرام برای افزایش آگاهی و قصد خرید را مورد بحث قرار می دهد.
علاوه بر این، ایجاد یک ارتباط عاطفی به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان خود را افزایش دهید.
هندریکسون میگوید: “هرگز مخاطبان خود را فراموش نکنید. مردم میخواهند بخشی از مکالمه شما در اینستاگرام باشند. به آنها دلیل بیاورید.”
6. برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید در حالی که هوشمندانه کار می کنید، نه سخت تر.
این بدان معناست که باید از دستورالعملهای برند استفاده کنید، همانطور که ما در HubSpot انجام میدهیم تا به برندسازی ثابت در اینستاگرام کمک کنید.
او می گوید: “من از تجزیه و تحلیل اینستاگرام به طور فعال در کمپین هایم استفاده می کنم تا تعامل را درک کنم و به طور مداوم استراتژی خود را تغییر دهم. ارزیابی نکردن تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما می تواند منجر به هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه و جذب بازدیدکنندگان نامربوط شود.”
2. ارتباط عاطفی ایجاد کنید.
Ads Manager “ابزار همه کاره” متا برای ایجاد، مدیریت و ردیابی عملکرد تبلیغات در ویژگی های متا – از جمله اینستاگرام است. با مدیر تبلیغات، می توانید:
تبلیغات کاملاً جدید ایجاد کنید
مخاطبان خود را برای هدف گذاری هوشمندتر تعریف کنید
بودجه تبلیغات خود را تنظیم و مدیریت کنید
تبلیغات را در چندین برنامه اجرا کنید
اینستاگرام خود را بهینه کنید تا پیدا کردن آن آسان باشد و برند شما را متمایز کند. یک کلمه اصلی در نام و نام کاربری اینستاگرام برند قرار دهید. به عنوان مثال، اگر برند شما در طراحی داخلی کار می کند، عبارت اصلی «داخلی» را برای جذب کاربرانی که کلمه را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو می کنند، وارد کنید.
جنیفر استفانچیک، مدیر رسانه های اجتماعی اکانت اینستاگرام HubSpot Academy، می گوید بهترین کاری که می توان در اینستاگرام انجام داد این است که برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید.
در نهایت، از برچسب ها استفاده کنید تا پست های خود را راحت تر پیدا کنید. برچسبها شامل هشتگهای مرتبط با کسبوکار شما هستند، مانند #بهبود خانه اگر کالاهای بهبود میفروشید یا #مد اگر یک برند مد یا لباس هستید. همچنین باید شرکا و همکاران خود را در مواقع لزوم تگ کنید تا آنها را در گفتگو بگنجانید. برای کمک به مشتریان بالقوه برای یافتن کسب و کار شما، مکان کسب و کار خود را برچسب گذاری کنید.
علاوه بر این، Stefancik استفاده از یک پیوند در راه حل زیستی را توصیه می کند (HubSpot از LinkTree استفاده می کند)، بنابراین می توانید دنبال کنندگان را به قسمت های مختلف وب سایت خود هدایت کنید. این همچنین به ایجاد ارزش برای مخاطبان شما کمک می کند.
به احتمال زیاد با این ویژگی ها به اهدافی دست یابید.
پیشنهاد ارزش اصلی اینستاگرام این است که این پلتفرم افراد و چیزهایی را که دوست دارند گرد هم می آورد. به همین دلیل است که تعامل یک معیار برتر برای این پلتفرم است.
آنچه ما دوست داریم: مصرفکنندگان ترجیح میدهند با مردم و نه فقط با برندها تعامل داشته باشند، بنابراین دانستن اینکه فردی پشت حساب وجود دارد که به سؤالات پاسخ میدهد، تعامل میکند و اطلاعات را ارائه میدهد، آرامشبخش است و باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان شما میشود.
نکته حرفه ای: یک پالت رنگ ثابت نیز می تواند بخشی از صدای برند شما در اینستاگرام باشد.
ابزارهای مدیریت اینستاگرام
ابزارهای مدیریت اینستاگرام
Stefancik میگوید: “از Canva (یا ابزاری مشابه) برای ایجاد پستها و استوریهای خود از قبل استفاده کنید. ایجاد آنها در لحظه میتواند استرسزا باشد و جایی برای اشتباهات تایپی باز کند.”
هنگامی که به این نتیجه رسیدید، باید هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
همانطور که افراد بیشتری برای محصولات و برندها در پلتفرم جستجو می کنند، پروفایل اینستاگرام خود را مانند هر صفحه فرود دیگری در نظر بگیرید.
مطمئن شوید که تمام پستهای اینستاگرام شما از بهترین روشها برای افزایش قابلیت کشف و تعامل پیروی میکنند. یکی از بهترین روش ها ایجاد محتوای جذاب است. برای Reels، محتوای جذاب به معنای جلب توجه مخاطب با انتقال و جلوهها، متن زمانبندی شده و صدای جالب است.
کوراپاتی از یک تاکتیک واضح برای یک هدف خاص استفاده می کند، به این معنی که او یک هدف SMART ایجاد کرده است – هدفی که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است.
گرین می افزاید: “شما می خواهید صفحه شما به محض اینکه شخصی به صفحه شما رسید، به صورت بصری با نام تجاری شما ارتباط برقرار کند. اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است، بنابراین از آن با ظاهر و احساس ثابت برای افزایش یادآوری برند به نفع خود استفاده کنید.”
4. از استوری اینستاگرام استفاده کنید.
Ad Manager همچنین به کاربران اجازه می دهد تا کمپین ها را تنظیم کنند، عملکرد تبلیغات را آزمایش کنند و بینش در زمان واقعی را دریافت کنند.
چگونه یک مدیر اینستاگرام باشیم: نکات و ترفندهای حرفه ای
به عنوان مثال، هدف شما در اینستاگرام باید بیشتر از افزایش آگاهی باشد. شما باید بدانید که از چه تاکتیکهایی استفاده خواهید کرد و چگونه میتوانید آن را دقیقاً اندازهگیری کنید، خواه از طریق تعداد فالوور، برداشتها، دسترسی یا تعامل باشد.
وقتی از قبل پست ایجاد می کنید، می توانید از همان فونت ها و رنگ ها استفاده کنید و برای ویژگی های تعاملی مانند نظرسنجی یا سؤال برنامه ریزی کنید. این به شما کمک می کند تا فید خود را یکنواخت کنید.
نکات مدیریت اینستاگرام
به گفته کلی هندریکسون، مدیر رسانه های اجتماعی در HubSpot، “روندها را خریداری نکنید، آنها را آزمایش کنید. هرکسی که با آنها صحبت می کنید (از جمله همه افراد در این پست وبلاگ!) نکات و ترفندهای خود را خواهند داشت. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که که آنچه برای یک حساب کار می کند ممکن است برای شما کار نکند.”
ما با شش مدیر اینستاگرام صحبت کردیم تا بهترین نکات و ترفندهای خود را در مورد مدیریت اکانت اینستاگرام به ما ارائه دهند. بیایید به اسرار تجاری که مدیران اینستاگرام به آن سوگند می خورند بپردازیم.
1. روی تعامل تمرکز کنید.
ماموریت برند خود را درک کنید و صدای برند ثابتی را ایجاد کنید که با چشم انداز آن مطابقت دارد. برای ثابت نگه داشتن صدای برندتان، یک راهنمای سبک برای خود و تیمتان ایجاد کنید تا هر زمان که در اینستاگرام پست میکنید یا با فالوورها در تعامل هستید، آن را دنبال کنید.
Instagram Insights یک ابزار پلتفرمی است که به کاربران اجازه می دهد فالوورها و عملکرد را ردیابی کنند. با Instagram Insights میتوانید اطلاعات ارزشمندی در مورد حسابهایی که به آنها دسترسی پیدا کردهاید یا درگیر شدهاید، کل فالوورهایتان، محتوای به اشتراکگذاشتهشده، تعاملات و بازیهایتان را دریافت کنید. اطلاعات جمعآوریشده از این ابزار شما را در جریان روندها، محتوایی که مخاطبان شما از آن لذت میبرند و نوع محتوایی که حساب شما عملکرد خوبی دارد، بهروز نگه میدارد.
Iconosquare همچنین ابزارهای ردیابی رقبا و صنعت را برای پیگیری رقابت و نشان دادن مقایسه عملکرد شما با سایر بخشهای صنعت ارائه میدهد. سایر ابزارهای مفید عبارتند از یک زمانبندی بصری و توانایی مدیریت چندین پروفایل به طور همزمان.
3. مدیر تبلیغات
علاوه بر این، او همچنین روند خود را به طور مداوم ارزیابی می کند.
نکات مدیریت اینستاگرام
Iconosquare یک پلت فرم تجزیه و تحلیل و مدیریت رسانه های اجتماعی است که بینش های عمیقی را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند تا عملکرد ارگانیک و پولی را اندازه گیری کنند، محک بزنند و بهبود بخشند. این پلتفرم همچنین به اشتراک گذاری معیارهای کلیدی با تیم شما را با امکان ایجاد و خودکارسازی گزارش ها آسان می کند. این گزارشها همچنین میتوانند به صورت فایلهای PDF یا CSV برای تیم شما دانلود و به اشتراک گذاشته شوند.
این ابزار فقط در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام موجود است.
2. Iconosquare
به همین دلیل است که باید تست کنید، یاد بگیرید و تکرار کنید.
اینها برخی از موفق ترین استراتژی هایی هستند که ما استفاده کرده ایم. اما لازم نیست حرف ما را قبول کنید. میتوانید ببینید که چگونه تبدیلهای حساب اینستاگرام HubSpot Academy ما تنها با 6 دلار در ماه، 475 درصد افزایش یافت.
برای پیگیری ارتباط عاطفی با مخاطبان خود می توانید به نظرات خود نگاه کنید. اینها معیارهای خوبی هستند زیرا زمان زیادی را برای کاربر صرف می کند و الگوریتمی را نشان می دهد که مردم با محتوای شما درگیر هستند.
3. با برندسازی بصری خود سازگار باشید.
و به یاد داشته باشید، برای هر استراتژی که آزمایش و اجرا می کنید، می خواهید تمرکز مشتری خود را حفظ کنید.
4. صدای برند ثابتی داشته باشید.
چگونه یک مدیر اینستاگرام باشیم: نکات و ترفندهای حرفه ای
کوراپاتی هدف خود از آگاهی از برند را از طریق معیارهای تعامل اندازه گیری می کند. او میگوید: “انگیزه اصلی من در اینستاگرام افزایش آگاهی است، بنابراین تعداد فالوورها، برداشتها و دسترسی را دنبال میکنم.”
برای جذابتر کردن عکسهایتان، از رنگهایی استفاده کنید که با برند شما همخوانی دارند. اینستاگرام پیشنهاد می کند از نور طبیعی برای تصاویر روشن و متعادل استفاده کنید. این پلتفرم همچنین کسبوکارها و سازندگان را تشویق میکند تا محصولات خود را با نشان دادن در حال استفاده برجسته کنند.
اگر داستانهای شما تبدیل به داستانی شود که مخاطبان شما دائماً آن را تماشا میکنند، بیشتر در فید آنها نشان داده میشوید.
مانند هر روند دیگری، شما نباید فوراً به هر مدی بپردازید.
با استوریهای اینستاگرام، میتوانید هر روز برای مخاطبان خود ظاهر شوید – و باید این کار را انجام دهید زیرا استوری یکی از بهترین راهها برای جلب توجه مخاطبان است.