چگونه یک مصاحبه گر خوب باشیم

از بین بردن حواس پرتی برای شما و داوطلب مفید است زیرا هر چیزی که تمرکز را از مکالمه دور کند می تواند بر میزان خوب انجام مصاحبه تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، زنگ هشداری که به صدا در می‌آید می‌تواند باعث شود که کسی رشته فکر خود را در مورد یک اطلاعات ارزشمند از دست بدهد.

9. برای پاسخ دادن به سوالات آماده باشید.

سوالات بازاریابی



منبع

این به شما یک تجدید نظر در زمینه پیشینه آنها می دهد و به شما کمک می کند تا سؤالات متمرکزی در مورد آنچه قبلاً به اشتراک گذاشته اند ایجاد کنید که به شما کمک می کند علاقه و رابطه آنها با نقش را عمیق تر کنید.

3. سؤالات باز بپرسید.

به عنوان مثال، اگر یک نامزد متوجه شود که ممکن است برای شرکت شما مناسب نباشد، استرس ناشی از پذیرش پیشنهاد و ترک سریع شرکت را در صورت رسیدن به آن پس از شروع کار در شما کاهش می‌دهد. .

مصاحبه کننده خوب بودن به تیم شما کمک می کند تا به اهداف شما دست یابد.

بنابراین، سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید و از روی هم زدن بازوها یا بی قراری خودداری کنید. فقدان این چیزها می تواند باعث شود مصاحبه شونده احساس کند که نمی خواهید آنجا باشید، و باعث می شود که او احساس اضطراب کند و به حرف های او اهمیت می دهید.

8. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید.

مصاحبه کننده خوب بودن نیز نشان دهنده احترام به مصاحبه شونده است. این نشان می دهد که برای زمان و بینش آنها ارزش قائل هستید و مایلید برای شناخت بهتر آنها تلاش کنید.

چگونه یک مصاحبه گر موثر باشیم

سوالات باز داوطلبان را تشویق می کند تا پاسخ های خود را به تفصیل توضیح دهند و اطلاعات بیشتری را برای کار در اختیار شما قرار دهند. وقتی این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که به مصاحبه شونده زمان می دهید تا به طور کامل به سوال پاسخ دهد.

یادداشت برداری همچنین زمانی که در حال تصمیم گیری نهایی برای استخدام در آینده هستید، در مکالمات خود با نامزدها تجدید نظر می کند.

6. از زبان بدن خود آگاه باشید.

بیایید به نحوه انجام این کار بپردازیم.

1. مکالمه را با یک یادداشت سبک تر شروع کنید.

مصاحبه‌گر خوب بودن ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند افراد مناسب را برای کار استخدام کنید. بنابراین، مهارت برای هر کارفرمایی که می‌خواهد نامزدهای مناسبی را استخدام کند که با انگیزه هستند، قادر به انجام کار هستند و برای شرکت مناسب فرهنگی هستند، کلیدی است.

اکنون دانلود کنید: 100 سوال مصاحبه بازاریابی [Free Access]

چرا مصاحبه کننده خوب بودن مهم است؟

اکثر کاندیداها سوالاتی از شما خواهند داشت، مانند اینکه روز به روز برای نقشی که درخواست داده اند چگونه است، فرهنگ شرکت چگونه است و تیم شما چگونه است، و شما باید آماده پاسخگویی به آنها باشید.

نامزدها همچنین در حال مصاحبه با شما و کسب و کار شما هستند، بنابراین پاسخ به سوالات آنها و دادن اطلاعات مورد نیاز به آنها کمک می کند تا مطمئن شوند که مناسب هستند.

گوش دادن فعال همچنین بخش مهمی از مصاحبه کننده خوب بودن است زیرا نشان دهنده احترام به نامزد است. آنها احتمالاً می توانند تشخیص دهند که آیا شما به طور کامل در آنچه می گویند غرق نشده اید، و اگر احساس کنند شما علاقه ای ندارید، ممکن است در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد خود اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. در عوض، گوش دادن فعال به آن‌ها نشان می‌دهد که توجه کامل شما را به خود جلب کرده‌اند و شما واقعاً علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد آنها هستید.

5. یادداشت برداری کنید.

کاندیداها ممکن است در ابتدای مصاحبه عصبی باشند، بنابراین همیشه می‌تواند مفید باشد که قبل از شروع مصاحبه، صحبت‌های کوچکی انجام دهید و مکالمه را با یک نکته سبک‌تر شروع کنید. با این حال، مطمئن شوید که زمان زیادی را صرف صحبت‌های کوچک نمی‌کنید که بعداً لازم باشد مصاحبه را کوتاه کنید.

2. تحقیقات خود را انجام دهید.

بهترین مصاحبه‌گران باعث می‌شوند که مصاحبه‌ها به جای بازجویی شبیه به گفتگو باشد، و برای ایجاد ارتباط با نامزدها تلاش می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا در باز کردن و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد خودشان احساس راحتی کنند.

داشتن یک مکالمه خوب با یک نامزد به شما کمک می کند تا بفهمید آنها چه کسانی هستند، مجموعه مهارت های آنها و چه چیزی برای تیم شما به ارمغان می آورد.

گوش دادن فعال یک سبک ارتباطی است که شامل تمرکز کامل روی فردی است که صحبت می کند، بنابراین شما می توانید آنچه را که می گوید دریافت کنید و به شیوه ای معنادار در گفتگو شرکت کنید.

این همچنین به معنای اجتناب از سوالات بله یا خیر در مواقعی است که کاملاً ضروری نیست. به عنوان مثال، می توانید با شخصی تأیید کنید که سه سال در آخرین شرکت خود کار کرده است، اما پرسیدن یک سوال بله یا خیر در مورد نقش او در شرکت مذکور، اطلاعات مورد نظر شما را به شما نمی دهد.

3. بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش کنید.

سعی کنید بیشتر گوش کنید تا بتوانید تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کنید. این یک نکته سریع است زیرا مستقیماً به نکته بعدی منتهی می شود: تمرین گوش دادن فعال.

4. گوش دادن فعال را تمرین کنید.

دفعه بعد که مصاحبه ای دارید، از نکات ذکر شده در بالا استفاده کنید، و احتمالاً متوجه خواهید شد که مکالمات ارزشمندی دارید و نامزدهای تاثیرگذاری را استخدام می کنید که می توانند به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کنند.

کسی که بتواند نامزدها را راحت کند و به آنها کمک کند تا در مورد تجربه خود و به اشتراک گذاری مهارت های خود احساس راحتی کنند، یک مصاحبه کننده عالی است زیرا هرچه بیشتر در مورد نامزد بیاموزید، تصمیم گیری آگاهانه در مورد تناسب آنها برای نقش آسان تر است.

یادداشت برداری با گوش دادن فعال همراه است، زیرا نشان می دهد که شما فعالانه به آنچه نامزد می گوید گوش می دهید. همچنین راهی است که شما می‌توانید به چیزی که یک نامزد می‌گوید توجه کنید که می‌خواهید بعداً به جای اینکه رشته افکارشان را قطع کنید، درباره آن بپرسید.

در طول مصاحبه‌کنندگان مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند تا در مورد نامزدها اطلاعات بیشتری کسب کنید و هنگامی که آنها چیزی گفته‌اند که می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید، سؤالات بعدی را بپرسید.

برای یادگیری همه چیزهایی که در مورد تبدیل شدن به یک مصاحبه گر موثر باید بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

زبان بدنی که نشان دهنده توجه و احترام به نامزد است، می تواند به آنها کمک کند تا در باز کردن و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در نتیجه، زبان بدن شما در طول مصاحبه تفاوت زیادی در مصاحبه‌گر خوب یا بد بودن ایجاد می‌کند.

قبل از مصاحبه، درخواست، رزومه و نامه حمایتی نامزد را مجدداً بررسی کنید تا از صلاحیت آنها و دلیل علاقه آنها به این نقش مطلع شوید.

بنابراین، یک مصاحبه‌گر خوب با استخدام استعدادهای موفقی که می‌توانند به اهداف تجاری شما کمک کنند، کمک می‌کند.