چگونه یک پادکست را در Spotify به صورت رایگان راه اندازی کنیم


اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً موضوعی را پیدا کرده اید که می توانید ساعت ها در مورد آن صحبت کنید – و اکنون آماده راه اندازی یک پادکست هستید.

خبر خوب: Spotify در حال تبدیل شدن به مقصدی مناسب برای پادکست ها است. در سال 2021، شنوندگان Spotify هزینه کردند 78 درصد زمان بیشتر گوش دادن به پادکست نسبت به سال قبل

حتی خبر بهتر: شروع یک پادکست در Spotify نسبتاً آسان است – بدون نیاز به تجهیزات فانتزی یا مهارت های پیشرفته.

➝ راهنمای رایگان: چگونه یک پادکست راه اندازی کنیم

در اینجا، همه چیزهایی را که باید در مورد پادکست در Spotify بدانید، و نحوه آپلود قسمت بعدی خود در پلتفرم را پوشش خواهیم داد.

چگونه نیازهای پادکست Spotify را برآورده کنیم

اولین قدم برای شروع یک پادکست در Spotify این است که مطمئن شوید شرایط پادکست آن را برآورده می کنید. در اینجا خلاصه ای سریع است.

پادکست شما باید این موارد را داشته باشد:

  • عنوانی همراه با جزئیات مرتبط (به عنوان مثال، دسته و زبان اصلی).
  • پوشش هنری با نسبت 1:1 و فرمت PNG، JPEG، یا TIFF. هر چه رزولوشن بالاتر بهتر.
  • فرمت MP3 با نرخ بیت بالا (128 کیلوبیت بر ثانیه) یا MP4 با AAC-LC.
  • اپیزودهایی که از 12 ساعت تجاوز نمی کنند.

هنگامی که شرایط موجود در این چک لیست را برآورده کردید، رسما آماده آپلود پادکست خود در Spotify هستید. مراحل زیر را بررسی کنید.

1. یک حساب کاربری Spotify ایجاد کنید.

جای تعجب نیست که برای آپلود پادکست خود در پلتفرم به یک حساب Spotify نیاز دارید. اگر تازه وارد Spotify هستید، از این فرم برای ثبت نام استفاده کنید.

2. یک پلتفرم میزبانی پادکست را انتخاب کنید.

با وجود ماهیت پادکست پسند آن، در واقع نمی توانید پادکست خود را در Spotify میزبانی کنید. درست است: Spotify فقط به پادکست هایی دسترسی می دهد که در جای دیگری میزبانی می شوند.

گفتنی است، Spotify پلتفرم میزبانی خود را دارد – Anchor.fm – که به شما امکان می دهد پادکست را در یک مکان ضبط، ویرایش و به اشتراک بگذارید. همچنین تحلیل های زیادی را برای درک بهتر مخاطبان ارائه می دهد.

البته، تعداد زیادی پلتفرم میزبانی دیگر – هم رایگان و هم ممتاز – برای انتخاب وجود دارد، از جمله Buzzsprout، Podbean، و Castos. به یاد داشته باشید که همه سایت‌های میزبانی یکسان ایجاد نمی‌شوند، بنابراین به میزان فضای ذخیره‌سازی و تجزیه‌وتحلیل‌هایی که هر کدام ارائه می‌دهند، توجه زیادی داشته باشید.

3. پیوند فید RSS خود را کپی کنید.

پس از آپلود پادکست خود در یک پلتفرم میزبانی، گام بعدی این است که پیوند فید RSS را کپی کنید. می توانید فید RSS خود را به عنوان آدرس پادکست خود در نظر بگیرید. و مانند یک آدرس، تنها یک فید RSS در هر پادکست وجود دارد.

پادکست های RSS Feeds

4. Oخودکار Spotify برای پادکسترها.

در مرحله بعد، Spotify را برای Podcasters باز کنید و با حساب Spotify خود وارد شوید. سپس، “شروع به کار” را بزنید.

Spotify برای پادکسترهاسپس، پیوند فید RSS خود را در کادر متنی قرار دهید. “بعدی” را بزنید.

نحوه شروع یک پادکست در Spotify: پیوند RSS Feed

هنگامی که پیوند RSS را ارسال کردید، Spotify تأیید می کند که شما مالک پادکست هستید. این چگونه به نظر میرسد؟ به طور معمول، Spotify برای تأیید، کدی را از طریق ایمیل برای شما ارسال می کند. به احتمال زیاد، این همان ایمیلی است که برای ورود به سایت میزبانی خود استفاده می کنید.

5. اطلاعات پادکست خود را اضافه کنید.

پس از تأیید، گام بعدی این است که اطلاعات ضروری درباره پادکست خود را اضافه کنید – از جمله جایی که آن ساخته شده است، زبان اصلی آن، ارائه دهنده میزبانی شما و دسته اصلی آن.

شروع پادکست در Spotify: افزودن جزئیات پادکستهنگامی که یک دسته اصلی را انتخاب کردید، می توانید سه زیرمجموعه مربوطه را انتخاب کنید. اگر پادکست شما چندین موضوع یا ژانر را در بر می گیرد، این امر به ویژه مفید است.

پس از پر کردن فرم، “بعدی” را بزنید.

6. پادکست خود را مرور و ارسال کنید.

مرحله آخر بررسی اطلاعاتی است که در مرحله قبل پر کرده اید. وقتی خوشحال شدید، روی «ارسال» ضربه بزنید.

پس از ارسال پادکست، تیم Spotify اطلاعات شما را بررسی می کند و سپس پادکست شما را به صورت زنده پخش می کند. انتظار می رود این روند چند ساعت طول بکشد. همچنین شایان ذکر است که Spotify هنگام پخش زنده به شما هشدار نمی دهد، بنابراین مراقب قسمت جدید خود باشید.

برگردیم به تو

در شش مرحله آسان، می توانید پادکست خود را در یکی از بزرگترین پلتفرم های پادکست امروز به اشتراک بگذارید. هنگامی که پادکست شما پخش شد، به یاد داشته باشید که آن را در همه جا به اشتراک بگذارید. این تمرین را در هر قسمت به صورت منظم انجام دهید تا شنونده خود را تقویت کنید.

دعوت به اقدام جدید



منبع