در دو سال گذشته، فناوریهای نوظهور مانند NFT و متاورس تبلیغات زیادی به دست آوردهاند. اما برندها دقیقاً چگونه از آن استفاده می کنند؟ در این مقاله به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.
بهعلاوه، ما به این میپردازیم که کسبوکارهای کوچک در این فضا کجا قرار میگیرند و چگونه میتوانند از فناوریهای نوظهور استفاده کنند.
تجربیات مجازی
1.الگوی ارواح
در آگوست 2022، پاترون یک رویداد پاپ آپ مجازی را برای کمپین تابستانی در Metaverse برگزار کرد.
این رویداد با زمان محدود، که در دو آخر هفته متوالی برگزار شد، در Decentraland، یک پلت فرم مبتنی بر مرورگر مجازی، میزبانی شد.
کاربران شرکتکننده میتوانند از سه رویداد پاپآپ اختصاص داده شده به سه کوکتل تابستانی این برند دیدن کنند.
همچنین یک عنصر هدایایی در تجربه مجازی وجود داشت که در آن کاربرانی که نشانها را از طریق ماموریتها جمعآوری میکردند، برای برنده شدن در یک سفر و پوشیدنیهای NFT (لباسها و لوازم مجازی که برای آرایش آواتار شما استفاده میشوند) وارد میشدند.
مزیت میزبانی یک رویداد پاپ آپ مجازی فراگیر این است که برای همه قابل دسترسی است، که به برند اجازه می دهد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. متاورس نیز امسال موضوع داغی است، بنابراین برندهایی که از این فناوری بهره می برند می توانند از هجوم اجتماعی بهره ببرند.
2. نایک
در اواخر سال 2021، این برند کفش با معرفی نیکلند به دنیای مجازی پیوست.
نیکلند که با مشارکت پلتفرم بازی Roblox ساخته شده است، از کاربران دعوت می کند تا بدن خود را به حرکت درآورند.
در وبسایت، آنها میگویند که نیکلند به بازیهای کلاسیک تغییر جدیدی میدهد. در حالی که مخاطبان هدف نسل جوان هستند، هر کسی که بازی را دوست دارد می تواند از نیکلند لذت ببرد.
چه سودی برای نایک دارد؟ خوب، کاربران این بازیها را در حالی انجام میدهند که از لباسهای نایک استفاده میکنند – از کفش گرفته تا لباس و لوازم جانبی. این به عنوان یک بازی بازاریابی ظریف برای تبلیغ محصولات فعال برند عمل می کند.
NFT ها
3. پارامونت
در آوریل 2022، پارامونت اعلام کرد که با همکاری RECUR، اولین مجموعه دیجیتالی خود را که شامل Star Trek در paramount.xyz میشود، منتشر خواهد کرد.
پارامونت با ایجاد بازار NFT خود به کاربران اجازه می دهد کشتی های NFT را از Star Trek Universe جمع آوری کنند.
در یک بیانیه مطبوعاتی، رئیس بخش محصولات و تجارب مصرفی، پام کافمن، گفت که این مجموعه به عنوان بیان دیگری از هواداری است که به طرفداران اجازه می دهد بخشی از یک فرنچایز محبوب را در اختیار داشته باشند.
این شرکت با واکنشهایی مواجه شده است که برخی از طرفداران استدلال میکنند که Star Trek و NFT با هم هماهنگ نیستند، یعنی به دلیل تأثیرات زیستمحیطی.
نه نه نه نه نه نه. این برخلاف هر چیزی است که Trek باید از آن دفاع کند. این ضد ترک است.
— مایکل کرافورد (@MiklCraw4d) 4 آوریل 2022
از آن زمان این برند مجموعههای NFT دیگری را از برنامهها و برنامههای تلویزیونی محبوب مانند Top Gun، Rugrats و Hey! آرنولد
4. هاینکن
در یک نمایش مخالف، هاینکن از متاورس استفاده کرد تا نشان دهد که برخی از لحظات به بهترین شکل ممکن به صورت شخصی به اشتراک گذاشته می شوند.
در آوریل 2022، Heneiken Heneiken Silver را معرفی کرد، یک آبجو مجازی که دنیای دیجیتال را سرگرم می کند و کاربران را به لذت بردن از زندگی واقعی دعوت می کند.
سایت آنها دارای کپی سرگرم کننده مانند این است:
با توجه به اینکه بسیاری از برندها در تعجب هستند که چگونه یا حتی باید به این روند بپیوندند، هاینکن نشان می دهد که چگونه می توان با موفقیت این کار را انجام داد و در عین حال به برند خود وفادار ماند.
هوش مصنوعی
5. Airbnb
همه به شما می گویند «محتوا پادشاه است» اما چیزی که به اندازه کافی درباره آن صحبت نمی کنیم این است که تولید محتوای با کیفیت بالا چقدر زمان و منابع نیاز دارد.
برای شرکتهای کوچک و بزرگ، محتوا یک سرمایهگذاری بزرگ است که معمولاً ارزش بلندمدت را به جای مزایای کوتاهمدت ارائه میکند. در نتیجه، برندها اغلب این حوزه را نادیده می گیرند.
به دنبال حل این مشکل Frase.io، Jasper.ai و دیگر ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار هستند. در عرض چند ثانیه، نرمافزار نوشتن هوش مصنوعی میتواند هر چیزی را از یک عنوان رسانههای اجتماعی گرفته تا یک پست وبلاگ طولانی بنویسد – همه بر اساس اطلاعاتی که شما به آن میدهید.
چیزی که در مورد این ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی عالی است این است که کار پا را از نوشتن خارج می کنند و به شما امکان می دهند به جای ساختن از ابتدا بر روی پولیش تمرکز کنید.
شرکتهایی مانند Airbnb، Coursera، Google و Logitech همگی از هوش مصنوعی برای حمایت از تلاشهای بازاریابی محتوای خود استفاده میکنند.
نحوه استفاده از فناوری تجربی یا جدید در سطح SMB
این روزها، به نظر می رسد همه در مورد web3، متاورس و NFT صحبت می کنند. این ممکن است باعث ایجاد وحشت در بین صاحبان مشاغل کوچک شود که احساس می کنند قادر به ادامه دادن نیستند.
با این حال، حقیقت این است که این فضا بسیار تجربی است. در واقع، گزارش وضعیت مصرف کننده ما نشان داد که اکثر مصرف کنندگان نمی دانند یا نمی دانند که web3 اصلا چیست.
بنابراین، برای کسبوکارهای کوچک، هنوز هیچ فشاری برای پرش به دنیای متاورز وجود ندارد.
برندهای کوچک ممکن است منابع زیادی برای راه اندازی مجموعه های NFT و میزبانی رویدادهای مجازی نداشته باشند. با این حال، آنها میتوانند آزمایشها را بپذیرند و چیزهای جدیدی را به روشهایی امتحان کنند که با برندهایشان هماهنگ باشد.
برند تجاری لوکس حنیفه را در نظر بگیرید. در سال 2020، برندهای مد قادر به میزبانی نمایش های مد برای نمایش طرح های جدید نبودند.
در ماه می، این برند به صورت زنده در اینستاگرام راه اندازی شد و میزبان یک نمایش مد سه بعدی نوآورانه بود که مجموعه کپسولی جدید خود را معرفی کرد.
هر لباس به صورت سه بعدی به عنوان مدل های نامرئی در باند فرودگاه در مقابل پس زمینه ای سیاه و سفید دیده می شد و نمایشی خیره کننده ایجاد می کرد.
این رویکرد همه را در صنعت مد و فراتر از آن غافلگیر کرد، زیرا اولین در نوع خود بود. در مصاحبه ای با Vogue، بنیانگذار و طراح آنیفا موئومبا فاش کرد که همیشه می خواست نمایشی مانند این را اجرا کند و این همه گیری فرصت عالی را ارائه می دهد.
نکته مهم در اینجا این است که چه متاورز یا چیز دیگری، فناوری نوظهور همه چیز در مورد آزمایش و خلاقیت است.