چگونه Airbnb از گوش دادن اجتماعی برای ایجاد میلیون‌ها بازدید در ۲۴ ساعت استفاده کرد


به اخبار بازاریابی HubSpot خوش آمدید! برای غواصی عمیق کمپین، آخرین اخبار صنعت بازاریابی، و بینش های آزمایش شده و واقعی تیم رسانه ای HubSpot ضربه بزنید.

چگونه airbnb از گوش دادن اجتماعی برای مشارکت با یک اینفلوئنسر محبوب و ایجاد میلیون‌ها برداشت استفاده کرد

اگر در سال گذشته زمانی را در TikTok سپری کرده اید، احتمالاً نام Alix Earle را شنیده اید.

در سال 2022، ارل با ارسال ویدیوهای «با من آماده باش» و شرح تجربیات خود به عنوان دانشجو در دانشگاه میامی به شهرت TikTok رسید. Earle با بیش از 5.3 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم، یکی از سازندگان برتر TikTok است که درآمدی تا 70000 دلار در هر پست حمایت شده

ارل اخیراً با یک گروه 11 نفره از دوستان خود که برخی از آنها خود سازنده محتوا بودند به سفری به اروپا رفته است. پس از ورود به ایتالیا، این گروه متوجه شد که خانه ای که از طریق Booking.com رزرو کرده بودند، در واقع وجود ندارد و آنها را بدون جایی برای ماندن رها کرد.

به طور طبیعی، این گروه به TikTok رفت تا در مورد وضعیت پست بگذارد.

چگونه Airbnb از طریق شنیدن اجتماعی میلیون‌ها بازدید به دست آورد

ویدیوی ارل درباره سرگردان شدن این گروه بیش از 3.9 میلیون بازدید داشت و توجه تیم رسانه های اجتماعی در Airbnb را به خود جلب کرد که به سرعت وارد عمل شدند.

در عرض 24 ساعت، Airbnb ترتیبی داد که گروه در ویلایی در آن نزدیکی بمانند و ظاهراً روز را نجات داد. مجددا، ارل به TikTok رفت تا نحوه کمک Airbnb را به اشتراک بگذارد و یک تور از ویلا که گروه در طول مدت اقامت خود در ایتالیا به آنجا نقل مکان کرده بود، ارسال کرد. این ویدیو بیش از 3.8 میلیون بازدید داشته است و Airbnb را در یک نور مثبت نشان می دهد.

در حالی که جزئیات مبادله نامشخص است (آیا Airbnb اقامت گروه را در ویلا محاسبه کرد؟ ارزش اقامت گروه چقدر بود؟) Airbnb نزدیک به 4 میلیون بازدید از پست ارل به دست آورده است که احتمالاً کمتر از هزینه 70000 دلاری معمول او است.

پس از انتقال گروه به Airbnb، Booking.com در مورد پست اولیه ارل در مورد سرگردانی چند روز بعد نظر داد و به گروه گفت که برای حل این مشکل از طریق فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر تماس بگیرند.

در حالی که به نظر می رسد اظهار نظر رویه استانداردی است، اما برای کمک به مشکل اولیه گروه (سرگردان شدن) خیلی دیر آمد و فرصتی برای مطبوعات خوب پس از رزرو ناموفق بود. به دلیل پاسخ آهسته و ضعیف، Booking.com غیر قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد به نظر می رسد.

Airbnb به وضوح آماده بود تا توپ را پس از اینکه Booking.com دست و پا زد و از فرصت نمایش استفاده کرد، آماده بود.

تفاوت در پاسخ های دو شرکت نشان دهنده اهمیت آن است گوش دادن اجتماعی و مراقب مکالماتی باشید که در جایگاه برند شما اتفاق می افتد.

در این مثال، Airbnb گوش دادن اجتماعی را نشان داد. تیم اجتماعی این برند تجربه سفر یک خالق محبوب را به دقت زیر نظر داشت و آماده بود تا زمانی که فرصت پیش آمد اقدام کند. Booking.com نشان داد نظارت اجتماعیارائه پاسخ به جای راه حل.

در نهایت، هم گوش دادن اجتماعی و هم نظارت اجتماعی برای هر برندی مهم هستند، اما دانستن اینکه چه زمانی باید پاسخ داد و چه زمانی باید اقدام کرد، می‌تواند تفاوت در نحوه درک شرکت ایجاد کند.

جاهای دیگر در بازاریابی

آخرین اخبار بازاریابی و بینش استراتژی.

بازاریابی با بودجه: 73 درصد از CMO ها می گویند که بودجه کافی برای اجرای بودجه بازاریابی 2023 خود را ندارند.

تبلیغات بیشتر در ‘گرام: اینستاگرام تبلیغات خود را آغاز می کند نتایج جستجو.

یوتیوب برنامه های خود را برای غروب آفتاب اعلام کرد ویژگی داستان ها برای جلب توجه بیشتر به YouTube Shorts.

TikTok در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی به نام بنابراین که می تواند ویدیوها را به کاربران توصیه کند.

شهر نیویورک در حال آزمایش است تبلیغات برنامه ای در سیستم متروی خود

هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی: كشف كردن تحقیق جدید در مورد نحوه استفاده بازاریابان از هوش مصنوعی برای بازاریابی ایمیلی و ابزارهای با کیفیت بالا که می توانید برای انجام همین کار استفاده کنید.

دعوت به اقدام جدید



منبع