در اینجا، یاد خواهید گرفت که در هر بخش از یک سند الزامات تجاری چه چیزی بنویسید. برای درک آسان فرآیند، هر مرحله را در یک مثال توضیح خواهیم داد.
دست در دست مدیران پروژه خود برای تعیین ضرب الاجل برای هر مرحله از ابتکارات خود کار کنید. BRD برای مشتریان خارجی باید مهلت های نهایی و تاریخ های تحویل تخمینی را در حدود نقاط عطف داشته باشد.
چند مشکل فوری که قصد دارید با پروژه حل کنید نام ببرید. داده ها و تحقیقات را برای حمایت از بیانیه خود ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید هزینه های جاری و مورد انتظار را مقایسه کنید. حتماً خلاصه ای از آزمایشات یا پروژه های گذشته را در این قسمت قرار دهید.
در اینجا یک مثال عالی از مرزهای پروژه برای یک محصول فنی آورده شده است:
سازمان ما به دنبال سیستم مدیریت محتوای TikTok برای سنجش عملکرد تیم TikTok است. هدف ما تجزیه و تحلیل کمپین ها، هزینه های تبلیغاتی و بازگشت سرمایه به منظور مقیاس بندی سودمندترین کمپین ها است.
تمام ویژگی ها و عملکردهای ضروری محصول را فهرست کنید. این بخش شامل مواردی است که باید ساخته شود و هر ویژگی که پروژه جدید شما نیاز دارد. شما همچنین می توانید این بخش را تحت عنوان Scope of Work توضیح دهید.
این بخش از BRD شما سهامداران کلیدی پروژه شما را فهرست می کند. برای ترسیم نقش ها و مسئولیت های هر فرد وقت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف داخلی و خارجی را شامل می شود.
منبع تصویر
الگوی کلیک آپ BRD
اگر می خواهید یک BRD برای توسعه محصول تهیه کنید، این یک الگوی فوق العاده است. PandaDoc نمونه های ساده ای از متنی که باید در هر بخش قرار دهید ارائه می دهد. همچنین بهترین روش ها را برای هر موجودیت ذکر شده در الگو پیدا خواهید کرد.
برای پروژه TikTok CMS ما، خلاصه اجرایی به شرح زیر است:
تیم ما هیچ سابقه دقیقی از بازگشت سرمایه TikTok ما ندارد. یک سیستم مدیریت محتوا TikTok به کاهش هزینه های کمپین های TikTok و افزایش بازگشت سرمایه کمک می کند. ما همچنین بهترین کمپین ها را از نظر بازگشت سرمایه تعیین خواهیم کرد.
4. محدوده کاری خود را تعیین کنید.
منبع تصویر
8. یک برنامه زمانی تنظیم کنید.
سند الزامات تجاری (BRD) نقطه شروعی برای هر پروژه نرم افزاری یا راه حل تجاری است. این سند اعضای تیم را در مورد اینکه چه چیزی بسازند، چرا آن را بسازند و چگونه آن را انجام دهند هماهنگ می کند.
تعیین مرزهای موجود که بر توسعه پروژه تأثیر می گذارد، ضروری است. محدودیت های شما می تواند هر چیزی از بودجه، جعبه ابزار فعلی، محدودیت های فنی، در دسترس بودن تیم یا وابستگی ها باشد.
آسانا یک الگوی رایگان BRD ارائه می دهد که می توانید آن را در زمان واقعی ویرایش کنید. این الگوی فشرده فقط شامل فیلدهای ضروری است و هر بخش نکاتی در مورد آنچه باید بنویسد دارد. این الگو برای دریافت خرید از سهامداران داخلی بهترین است.
ساختار اسناد مورد نیاز تجاری ممکن است بسته به نوع پروژه متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر راه حلی که قصد ساخت آن را دارید نرم افزار نباشد، الزامات عملکردی فنی را قطع خواهید کرد.
منبع تصویر
قالب Smartsheet BRD
برای TikTok CMS ما، برنامه ما در اینجا آمده است.
- فاز 1. X را تا دسامبر 2022 تکمیل کنید
- فاز 2. توسعه و اجرای تضمین کیفیت ویژگی X تا مارس 2023
9. تجزیه و تحلیل هزینه و فایده خود را خلاصه کنید.
ما انتظار داریم این محصول تا پایان سه ماهه سوم ساخته شود.
2. ارتباط اهداف تجاری.
به دنبال یک BRD ساده برای هدایت پروژه های خود هستید؟ این الگو را از ClickUp امتحان کنید. فقط بخش های اولیه (با برگه ها) وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را به صورت آنلاین پر کنید. تیم های بازاریابی و فروش می توانند از این الگو برای دریافت توییک های CRM، توسعه رابط های API و غیره استفاده کنند.
بیایید اهدافی را برای TikTok CMS خود تعیین کنیم:
- ROI تبلیغات TikTok را در ماه نوامبر 10 درصد افزایش دهید.
- سرعت ایجاد پست را برای انتشار ۲ پست در روز افزایش دهید.
- یک گزارش تحلیلی برای دسترسی و تجزیه و تحلیل معیارهای TikTok در یک مکان بسازید.
- بهترین کمپین های TikTok را تعریف کنید تا آنها را بزرگ کنید.
این قالب به طور خاص برای راه حل های فناوری جدید طراحی شده است. TechWhirl شامل 17 بخش است که خلاصه پروژه، محدوده، نمای کلی فرآیند کسب و کار، الزامات تجاری و موارد دیگر را به تفصیل شرح می دهد. حتی می توانید داده ها را در نمودارها و نمودارها قرار دهید.

آیا می خواهید الگوهای بیشتری را ببینید؟ اینجا هستند 10 قالب رایگان BRD از Smartheet (همه از یک الگو پیروی می کنند).
بدون توجه به محدوده پروژه شما، یک سند الزامات تجاری می تواند به شما کمک کند روند را مرتب نگه دارید. با این سند، شما یک برنامه روشن برای هدایت پروژه خود خواهید داشت. به علاوه، شما یک خلاصه فشرده از پرونده تجاری خواهید داشت که به ابتکار عمل شما دامن می زند.
بیایید به مثال خود بپردازیم.
- مدیر ارشد بازاریابی: ایجاد TikTok CMS را تأیید کنید.
- مدیران پروژه: مسئول تجزیه پروژه، تخصیص اعضای تیم و اطمینان از تکمیل پروژه در برنامه زمانبندی هستند.
- سرپرست تیم TikTok: مسئول تولید محتوا و جمع آوری معیارهای عملکرد است.
7. ارتباط با محدودیت های پروژه.
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید شروع به تشریح الزامات تجاری خود کنیم.
چگونه یک سند مورد نیاز تجاری بنویسیم
- با خلاصه اجرایی خود شروع کنید.
- با اهداف تجاری ارتباط برقرار کنید.
- پیشینه پروژه و چرایی نیاز آن را توضیح دهید.
- محدوده کاری خود را تعیین کنید.
- الزامات عملکردی پروژه را تعریف کنید.
- ذینفعان کلیدی خود را شناسایی کنید.
- ارتباط با محدودیت های پروژه
- برنامه ای تنظیم کنید.
- تجزیه و تحلیل هزینه و فایده خود را خلاصه کنید.
1. با خلاصه اجرایی خود شروع کنید.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=QYkkDIXE8Ys[/embed]