اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خود به طور کلی هستید، الگوی پیشنهادی رایگان کسب و کار HubSpot را بررسی کنید. نحوه خلاصهسازی راهحلهای شما، اشتراکگذاری قیمتها و تعیین زمانبندی را توضیح خواهیم داد.
منبع تصویر
قالب آسانا BRD
برای راهنمای کامل به خواندن ادامه دهید.
فهرست مطالب
BRD ها تصویر کاملی از یک پروژه بالقوه ترسیم می کنند. این اسناد تمام تیم های درگیر در راه اندازی پروژه را گرد هم می آورد و از تحویل موفقیت آمیز پروژه اطمینان حاصل می کند.
این مقاله اصول اولیه اسناد مورد نیاز کسب و کار را بررسی می کند. این شامل این است که چرا به یکی نیاز دارید، چگونه به طور مؤثر بنویسید و موارد دیگر. ما همچنین 5 نمونه جالب BRD از شرکتهای بزرگ را گنجاندهایم.
این مهمترین بخش BRD شما است. این بخش باید شامل موارد زیر باشد:
مروری دقیق از اهداف پروژه
نقاط عطف.
تحویل پروژه.
ملاک پذیرش.
بنابراین برای شروع، تصور کنید که شرکت شما می خواهد یک سیستم مدیریت محتوا برای متخصصان TikTok ایجاد کند. چیزی که شما الان دارید، هولناکی از برگههای گوگل و یادداشتهای روی کاغذ است. هدف شما برنامه ریزی، مدیریت و اندازه گیری عملکرد TikTok در یک مکان است.
محدوده کاری شما مشخص می کند که در یک دوره خاص چه کاری باید انجام شود. مطمئن شوید که الزامات پروژه را برای هر مرحله از توسعه به وضوح بیان می کنید. این امر باعث ایجاد ارتباط شفاف بین ذینفعان و اعضای تیمی می شود که روی پروژه کار خواهند کرد. شما همچنین خطر انحراف پروژه را کاهش خواهید داد.
5. الزامات عملکردی پروژه را تعریف کنید.
اگر نمی توانید اعداد را مشخص کنید یا پیش بینی آنها دشوار است، نتایج خاصی را که امیدوارید از اجرای کامل پروژه به دست آورید، جزئیات دهید.
3. پیشینه پروژه و چرایی نیاز آن را توضیح دهید.
Smartsheet یک الگوی BRD یک اندازه برای همه ارائه می دهد. می توانید از آن برای پروژه های کوچک داخلی و برای پروژه های پیچیده و گران قیمت برای فروشندگان خارجی استفاده کنید. هر بخش با توضیح کوتاه یا مثالی از آنچه باید نوشته شود تکمیل می شود.
برای سیستم مدیریت محتوا TikTok ما به موارد زیر نیاز داریم:
نمای کار تقویم برای مدیریت محتوا.
تجزیه و تحلیل عملکرد ماهانه برای یک پست مستقل و یک گروه از پست ها.
فیلتر کردن بر اساس کمپین های مختلف
6. سهامداران کلیدی خود را شناسایی کنید.
خلاصه اجرایی شما باید به راحتی قابل درک باشد. خوانندگان شما باید با مطالعه این بخش یاد بگیرند که چرا پروژه مهم است و ارزش سرمایه گذاری را دارد.
اهداف تجاری که امیدوارید با پروژه به آنها برسید را فهرست کنید. هاب اسپات سیستم SMART یک روش هدف گذاری ساده را ارائه می دهد. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد.
در اینجا پیشزمینه نمونه TikTok ما آمده است:
خلاصه های اجرایی یک پروژه را به طور مختصر برای مدیران اجرایی شما یا سایر طرف های درگیر (مانند شرکای تجاری) توصیف می کنند. این بخش بیانیه سطح بالایی از اهداف پروژه را ارائه می دهد. یک خلاصه اجرایی باید موارد زیر را شامل شود:
نقاط درد فعلی و نحوه تأثیر آنها بر تجارت.
آنچه شما به عنوان راه حل ارائه می دهید.
دادههای مرتبط، مانند بازگشت سرمایه مورد انتظار.
مهلت اجرای پروژه
تجزیه و تحلیل هزینه و فایده تعیین می کند که آیا مزایای پروژه بیشتر از هزینه های آن است یا خیر. صفحه گسترده ای ایجاد کنید که هزینه های جاری و بودجه از دست رفته به دلیل ناکارآمدی ها را مشخص کند. مقدار پول و سایر مزایایی که یک شرکت به دست می آورد را پیش بینی کنید.
منبع تصویر
نوشتن سند مورد نیاز کسب و کار شما
بهترین برای: توضیح فرآیندهای پیچیده کسب و کار و وابستگی ها.
BRD همچنین به تیم شما اجازه می دهد:
بر سلامت کلی پروژه نظارت کنید.
ذینفعان و اعضای تیم را برای ایجاد اجماع و همکاری دور هم جمع کنید.
ریسک تغییرات غیرمنتظره پروژه را محافظت کنید.
بودجه و ROI پیش بینی شده خود را درک کنید.
محدودیت های پروژه خود را درک کنید و راه حل بهینه برای رفع آنها بیابید.
با تعیین اهداف واضح و شفاف، مسئولیت پذیری را در میان تیم خود تقویت کنید.
چگونه یک سند مورد نیاز تجاری بنویسیم
بهترین برای: پروژه های داخلی کوچک با الزامات و قابل تحویل کم.
یک سند الزامات تجاری (یا یک BRD) یک توصیف رسمی ساختار یافته از یک پروژه آینده است. توضیح می دهد که چرا یک شرکت باید یک نرم افزار جدید یا یک راه حل تجاری بسازد. BRDها همچنین مشکلاتی را که پروژه ها حل می کنند و مقدار پولی که به همراه خواهند داشت (یا اینکه اگر نرم افزار ساخته نشود، شرکت چقدر ضرر خواهد کرد) پوشش می دهد.
در اینجا، یاد خواهید گرفت که در هر بخش از یک سند الزامات تجاری چه چیزی بنویسید. برای درک آسان فرآیند، هر مرحله را در یک مثال توضیح خواهیم داد.
منبع تصویر
5 نمونه سند مورد نیاز تجاری برجسته
دست در دست مدیران پروژه خود برای تعیین ضرب الاجل برای هر مرحله از ابتکارات خود کار کنید. BRD برای مشتریان خارجی باید مهلتهای نهایی و تاریخهای تحویل تخمینی را در حدود نقاط عطف داشته باشد.
چند مشکل فوری که قصد دارید با پروژه حل کنید نام ببرید. داده ها و تحقیقات را برای حمایت از بیانیه خود ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید هزینه های جاری و مورد انتظار را مقایسه کنید. حتماً خلاصه ای از آزمایشات یا پروژه های گذشته را در این قسمت قرار دهید.
در اینجا یک مثال عالی از مرزهای پروژه برای یک محصول فنی آورده شده است:
سازمان ما به دنبال سیستم مدیریت محتوای TikTok برای سنجش عملکرد تیم TikTok است. هدف ما تجزیه و تحلیل کمپینها، هزینههای تبلیغاتی و بازگشت سرمایه به منظور مقیاسبندی سودمندترین کمپینها است.
تمام ویژگی ها و عملکردهای ضروری محصول را فهرست کنید. این بخش شامل مواردی است که باید ساخته شود و هر ویژگی که پروژه جدید شما نیاز دارد. شما همچنین می توانید این بخش را تحت عنوان Scope of Work توضیح دهید.
این بخش از BRD شما سهامداران کلیدی پروژه شما را فهرست می کند. برای ترسیم نقش ها و مسئولیت های هر فرد وقت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف داخلی و خارجی را شامل می شود.
منبع تصویر
الگوی کلیکآپ BRD
اگر می خواهید یک BRD برای توسعه محصول تهیه کنید، این یک الگوی فوق العاده است. PandaDoc نمونه های ساده ای از متنی که باید در هر بخش قرار دهید ارائه می دهد. همچنین بهترین روشها را برای هر موجودیت ذکر شده در الگو پیدا خواهید کرد.
برای پروژه TikTok CMS ما، خلاصه اجرایی به شرح زیر است:
تیم ما هیچ سابقه دقیقی از بازگشت سرمایه TikTok ما ندارد. یک سیستم مدیریت محتوا TikTok به کاهش هزینههای کمپینهای TikTok و افزایش بازگشت سرمایه کمک میکند. ما همچنین بهترین کمپین ها را از نظر بازگشت سرمایه تعیین خواهیم کرد.
4. محدوده کاری خود را تعیین کنید.
منبع تصویر
8. یک برنامه زمانی تنظیم کنید.
سند الزامات تجاری (BRD) نقطه شروعی برای هر پروژه نرم افزاری یا راه حل تجاری است. این سند اعضای تیم را در مورد اینکه چه چیزی بسازند، چرا آن را بسازند و چگونه آن را انجام دهند هماهنگ می کند.
تعیین مرزهای موجود که بر توسعه پروژه تأثیر می گذارد، ضروری است. محدودیتهای شما میتواند هر چیزی از بودجه، جعبه ابزار فعلی، محدودیتهای فنی، در دسترس بودن تیم یا وابستگیها باشد.
آسانا یک الگوی رایگان BRD ارائه می دهد که می توانید آن را در زمان واقعی ویرایش کنید. این الگوی فشرده فقط شامل فیلدهای ضروری است و هر بخش نکاتی در مورد آنچه باید بنویسد دارد. این الگو برای دریافت خرید از سهامداران داخلی بهترین است.
ساختار اسناد مورد نیاز تجاری ممکن است بسته به نوع پروژه متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر راه حلی که قصد ساخت آن را دارید نرم افزار نباشد، الزامات عملکردی فنی را قطع خواهید کرد.
منبع تصویر
قالب Smartsheet BRD
برای TikTok CMS ما، برنامه ما در اینجا آمده است.
فاز 1. X را تا دسامبر 2022 تکمیل کنید
فاز 2. توسعه و اجرای تضمین کیفیت ویژگی X تا مارس 2023
9. تجزیه و تحلیل هزینه و فایده خود را خلاصه کنید.
ما انتظار داریم این محصول تا پایان سه ماهه سوم ساخته شود.
2. ارتباط اهداف تجاری.
به دنبال یک BRD ساده برای هدایت پروژه های خود هستید؟ این الگو را از ClickUp امتحان کنید. فقط بخش های اولیه (با برگه ها) وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را به صورت آنلاین پر کنید. تیمهای بازاریابی و فروش میتوانند از این الگو برای دریافت توییکهای CRM، توسعه رابطهای API و غیره استفاده کنند.
بیایید اهدافی را برای TikTok CMS خود تعیین کنیم:
ROI تبلیغات TikTok را در ماه نوامبر 10 درصد افزایش دهید.
سرعت ایجاد پست را برای انتشار ۲ پست در روز افزایش دهید.
یک گزارش تحلیلی برای دسترسی و تجزیه و تحلیل معیارهای TikTok در یک مکان بسازید.
بهترین کمپین های TikTok را تعریف کنید تا آنها را بزرگ کنید.
این قالب به طور خاص برای راه حل های فناوری جدید طراحی شده است. TechWhirl شامل 17 بخش است که خلاصه پروژه، محدوده، نمای کلی فرآیند کسب و کار، الزامات تجاری و موارد دیگر را به تفصیل شرح می دهد. حتی می توانید داده ها را در نمودارها و نمودارها قرار دهید.
آیا می خواهید الگوهای بیشتری را ببینید؟ اینجا هستند 10 قالب رایگان BRD از Smartheet (همه از یک الگو پیروی می کنند).
بدون توجه به محدوده پروژه شما، یک سند الزامات تجاری می تواند به شما کمک کند روند را مرتب نگه دارید. با این سند، شما یک برنامه روشن برای هدایت پروژه خود خواهید داشت. به علاوه، شما یک خلاصه فشرده از پرونده تجاری خواهید داشت که به ابتکار عمل شما دامن می زند.
بیایید به مثال خود بپردازیم.
مدیر ارشد بازاریابی: ایجاد TikTok CMS را تأیید کنید.
مدیران پروژه: مسئول تجزیه پروژه، تخصیص اعضای تیم و اطمینان از تکمیل پروژه در برنامه زمانبندی هستند.
سرپرست تیم TikTok: مسئول تولید محتوا و جمعآوری معیارهای عملکرد است.
7. ارتباط با محدودیت های پروژه.
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید شروع به تشریح الزامات تجاری خود کنیم.
چگونه یک سند مورد نیاز تجاری بنویسیم
با خلاصه اجرایی خود شروع کنید.
با اهداف تجاری ارتباط برقرار کنید.
پیشینه پروژه و چرایی نیاز آن را توضیح دهید.
محدوده کاری خود را تعیین کنید.
الزامات عملکردی پروژه را تعریف کنید.
ذینفعان کلیدی خود را شناسایی کنید.
ارتباط با محدودیت های پروژه
برنامه ای تنظیم کنید.
تجزیه و تحلیل هزینه و فایده خود را خلاصه کنید.
1. با خلاصه اجرایی خود شروع کنید.
هدف شما این است که مدیران اجرایی را متقاعد کنید که یک پروژه جدید ارزش سرمایه گذاری را دارد. با ارائه حقایق و ارقام پرونده خود را تقویت کنید.
BRD ها هر مرحله از توسعه محصول، از خلاصه اجرایی تا نتایج مورد انتظار را به تصویر می کشند. اسناد مورد نیاز تجاری اغلب شامل موارد زیر است:
نقاط درد فعلی و اهداف پروژه
چه منابعی یک شرکت نیاز دارد.
مراحل تحویل و نقاط عطف یک پروژه.
الزامات عملکردی یک راه حل جدید (فنی و غیر فنی).
محدودیت های پروژه (هر چیزی که ممکن است پیشرفت یک پروژه را کند یا مانع شود).
سهامداران.
خطرات
ROI مورد انتظار
در واقع، موسسه مدیریت پروژه متوجه شد که تیم ها بدون برنامه ریزی قبلی پروژه های شکست خورده دو برابر بیشتر از تیم های آماده. PMI همچنین نشان داد که برنامه ریزی به تیم ها کمک می کند تا 77٪ از اهداف خود را برآورده کنند، در مقابل 56٪ برای تیم های با اهداف پایین. بلوغ مدیریت پروژه.
سند الزامات تجاری چیست؟
نحوه نوشتن BRD را به طور کامل توضیح خواهیم داد. در زیر می توانید نمونه ای از قالب را مشاهده کنید.
سند مورد نیاز تجاری چیست؟ چرا مستند کردن الزامات تجاری مهم است؟ نحوه نوشتن سند مورد نیاز کسب و کار در 9 مرحله آسان نمونه هایی از اسناد مورد نیاز تجاری
ما مجموعه ای از 5 الگوی سند الزامات تجاری را جمع آوری کرده ایم. هر کدام را بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که با پروژه شما مطابقت دارد. مطمئن شوید که هر قالب را مطابق با نیازهای پروژه خود تنظیم کنید.