چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

داده‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی محاوره‌ای جمع‌آوری می‌کنند می‌تواند منابع مفیدی برای کسب‌وکارها باشد تا در مورد مصرف‌کنندگان و آنچه می‌خواهند بیاموزند، خواه این سؤالات متداول باشد که می‌توان از آنها برای به‌روزرسانی صفحه سؤالات متداول استفاده کرد یا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه صحبت آنلاین مردم درباره شما.

3. هوش مصنوعی مکالمه ای می تواند باعث خرید شود.

یکی از کاربردهای بازاریابی رایج هوش مصنوعی محاوره‌ای، ابزارهای تولید محتوا است که به صورت آنلاین درباره موضوعات تحقیق می‌کند و خروجی‌های محتوا مانند پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها و حتی کپی آگهی ایجاد می‌کند.

سایر برنامه ها دستگاه های خانه هوشمند مانند Google Home و دستیارهای مجازی مانند سیری اپل هستند.

اینجاست که اشکالاتی برای هوش مصنوعی محاوره ای وجود دارد، زیرا هیچ چیز نمی تواند اهمیت درک انسان را تقلید کند.

چالش های هوش مصنوعی مکالمه ای

محبوبیت ChatGPT به شدت افزایش یافته است – تنها در پنج روز به 1 میلیون کاربر رسید.

محاوره ای

یادگیری ماشینی روشی است که یک ابزار هوش مصنوعی محاوره ای هوش خود را به دست می آورد. این با ورودی انسان شروع می شود، جایی که شخصی مجموعه داده های منحصر به فردی را برای یادگیری به ماشین می دهد. داده ها را مطالعه می کند، ارتباطات را درک می کند و در نهایت آماده گفتگوی واقعی با انسان های واقعی می شود.

دستیار محتوای هوش مصنوعی به طور بومی با ویژگی های HubSpot مورد علاقه شما ادغام می شود.

چت ربات های هوش مصنوعی می توانند انواع مختلفی از مکالمات و موضوعات را مدیریت کنند و از داده ها برای ارائه دقیق ترین پاسخ استفاده کنند.

هوش مصنوعی محاوره ای چگونه کار می کند؟

کاربرد دیگر ابزارهای تبدیل متن به گفتار است که متن را به گفتار با صدای طبیعی تبدیل می کند و دسترسی افراد را با استفاده از فناوری های کمکی بهبود می بخشد. ابزارهای گوش دادن و نظارت اجتماعی همچنین از NLP برای درک لحن و هدف مکالمات آنلاین استفاده می کنند تا درک کنند که مردم در مورد برند شما چه احساسی دارند.

ابزارهای هوش مصنوعی محاوره‌ای می‌توانند از NLP برای درک سؤالات مشتری، یادگیری نیازها و نکات دردناک، و تولید توصیه‌های محصول یا خدماتی که الهام‌بخش خرید هستند، استفاده کنند.

4. هوش مصنوعی مکالمه ای می تواند بهترین مشتریان را پیدا کند.

در این پست همه چیزهایی که باید در مورد هوش مصنوعی مکالمه بدانید، از جمله:

هوش مصنوعی مکالمه ای از طریق یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی (NLP) و تولید زبان طبیعی (NLG) وجود دارد.

ابزارهای منابع انسانی و استخدام نیز از طریق رزومه ها و نامه های پوششی کلمات و عبارات کلیدی را اسکن می کنند تا نامزدهای ایده آل برای آگهی های شغلی را شناسایی کنند.

دستیار محتوای HubSpot نمونه ای عالی از ابزاری است که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به بازاریابان برای ایجاد محتوای نوشتاری استفاده می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، هوش مصنوعی محاوره ای می تواند آنچه را که مردم در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین می گویند تجزیه و تحلیل کند و عبارات و کلمات کلیدی رایج را برای درک احساسات برند جستجو کند. این یک صرفه جویی در زمان قابل توجهی است، زیرا بازاریابان می توانند زمان کمتری را برای مرتب سازی صدها مکالمه و تعامل صرف کنند.

پردازش زبان طبیعی توانایی دستگاه برای تشخیص کلمات و عبارات از مکالمات با انسان به دلیل داده های اصلی است که از آن آموخته است. سپس این ابزار از NLG برای ایجاد بهترین پاسخ های ممکن به پرسش های انسانی استفاده می کند.

دعوت به اقدام جدید



منبع

با در نظر گرفتن این مثال ها، هوش مصنوعی محاوره ای چه مزایایی می تواند برای یک کسب و کار به ارمغان بیاورد؟

1. هوش مصنوعی مکالمه می تواند در زمان صرفه جویی کند.

برای ماندن در لبه یک بازار رو به رشد، لیست پخش HubSpot، The Business of AI را بررسی کنید، که ویژگی هایی را نشان می دهد که در مورد کاربردهای تجاری آینده هوش مصنوعی صحبت می کند.

مزایای هوش مصنوعی مکالمه ای

برخی از چالش های اضافی هوش مصنوعی مکالمه عبارتند از:

  • ورودی زبان: گویش‌ها، زبان‌های عامیانه و حتی نویز پس‌زمینه می‌توانند بر توانایی ماشین برای پردازش ورودی زبان تأثیر بگذارند.
  • حریم خصوصی: ابزارهای مکالمه برای بهبود فرآیندهای خود داده‌ها را ذخیره و جمع‌آوری می‌کنند، اما در صورت افشای اطلاعات شخصی مصرف‌کنندگان، نقض امنیت یا داده‌ها می‌تواند باعث نگرانی‌های ایمنی شود.
  • توسعه انسانی و فرهنگی: یادگیری ماشینی باید به طور مداوم پیشرفت کند تا در کنار توسعه فرهنگی انسانی، دانش عمومی فرهنگی یا چیزی خاص تر مانند زمان نمایش فیلم های تازه اکران شده، بیاموزد.

آمار هوش مصنوعی محاوره ای

چت بات ها یک برنامه کاربردی از هوش مصنوعی مکالمه هستند، اما همه ربات های چت از هوش مصنوعی مکالمه ای استفاده نمی کنند. بیشتر چت‌بات‌ها مبتنی بر قوانین هستند، جایی که با پاسخ‌ها و اسکریپت‌های خاص از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند و نمی‌توانند مکالمات پیچیده‌تری را مدیریت کنند.

هوش مصنوعی مکالمه ای و ربات های چت اغلب با هم مورد بحث قرار می گیرند، بنابراین دانستن نحوه ارتباط آنها مهم است.

هوش مصنوعی محاوره‌ای همچنین می‌تواند مقادیر زیادی از نقاط داده را پردازش کند و بینش و پاسخ‌ها را به سرعت به تیم‌های تجاری بیاورد و به تصمیم‌گیری مبتنی بر داده کمک کند و بار پردازش داده را آزاد کند.

2. هوش مصنوعی محاوره ای بینش های مبتنی بر داده را ارائه می دهد

هوش مصنوعی مکالمه تنها با گذشت زمان بهتر و دقیق تر می شود زیرا به طور مداوم از هر مکالمه یاد می گیرد.

هوش مصنوعی محاوره ای چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی مکالمه ای می تواند بسیاری از نقاط داده را مرتب کند تا به شما در یافتن مشتریان ایده آل کمک کند.

5. هوش مصنوعی مکالمه ای می تواند نظارت بر برند را انجام دهد.

شما به سادگی می توانید به HubSpot بگویید که می خواهید در مورد چه چیزی بنویسید، و دستیار محتوا می تواند کارهایی مانند:

  • لیستی از موضوعات وبلاگی که مخاطبان شما به آنها اهمیت می دهند ایجاد کنید
  • یک طرح کلی برای شروع فرآیند نوشتن خود ایجاد کنید
  • یک کپی واضح و قانع کننده بنویسید که برای خوانندگان و موتورهای جستجوی شما بهینه شده است.

روند کلی این است:

  1. ورودی به صورت متن یا صدا (کلمات گفتاری یا صداهای کلی) دریافت می شود.
  2. ماشین ورودی را با پردازش زبان طبیعی تجزیه و تحلیل می کند تا بفهمد ورودی چه معنایی دارد و چه پاسخی می تواند شامل شود.
  3. هنگامی که ورودی درک شد، هوش مصنوعی مکالمه بهترین و دقیق ترین اطلاعات (NLG) را برای کاربر به ارمغان می آورد.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

ChatGPT یک هوش مصنوعی محاوره‌ای است و شهرت آن در زمانی اتفاق می‌افتد که بسیاری از کسب‌وکارها از ابزارهای مشابه صرفه‌جویی در زمان در فرآیندهای بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، یک ابزار می تواند مکالمات آنلاین را کنترل کند، اما یک انسان می تواند نکات ظریفی را که یک ماشین قادر به انجام آن نیست، تشخیص دهد. یک ابزار منابع انسانی می‌تواند درخواست‌های شغلی را برای کلمات کلیدی و عبارات خاص بررسی کند تا بهترین کاندیداها را بیابد، اما یک بازبین انسانی می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی یک نامزد تجربه مناسبی دارد که آن‌ها را مناسب می‌کند، حتی اگر رزومه آنها حاوی کلمات کلیدی هدف نباشد. .

ماشین‌ها از داده‌های هر مکالمه برای ایجاد دانش و ایجاد پاسخ‌های دقیق‌تر استفاده می‌کنند.

نمونه هایی از هوش مصنوعی مکالمه ای

هوش مصنوعی یک حوزه همیشه در حال توسعه است. اگر در مورد پذیرش آن هستید یا صرفاً به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته هستید، در اینجا برخی از آمارهای حیاتی وجود دارد که باید بدانید.

  • پیش بینی می شود که اندازه بازار جهانی هوش مصنوعی مکالمه ای تا سال 2023 به 32 میلیارد دلار برسد. (تحقیقات بازار متفقین)
  • انتظار می رود تجارت الکترونیک صوتی دیجیتال تا سال 2023 سه برابر شود و به 80 میلیارد دلار برسد. (Juniper Research)
  • تعداد دستیارهای صوتی دیجیتال تا سال 2023 به 8.4 میلیارد دستگاه خواهد رسید. (Statista)
  • eMarketer پیش بینی می کند که 126 میلیون بزرگسال آمریکایی حداقل یک بار در ماه از دستیارهای صوتی استفاده خواهند کرد. (eMarketer)
  • از هر 5 مصرف کننده 1 نفر روزانه از چت زنده یا چت درون برنامه ای استفاده می کند. (وناژ)
  • 62 درصد از بازاریابان گزارش می دهند که از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند. (Statista)
  • بازاریاب هایی که از اتوماسیون در نقش های خود استفاده می کنند، احتمال بیشتری دارد که یک استراتژی بازاریابی موثر را گزارش کنند تا آنهایی که این کار را نمی کنند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • در سال 2021، پردازش زبان طبیعی محبوب ترین نوع پذیرش هوش مصنوعی برای مشاغل بود. (دانشگاه استنفورد AII)
  • سیستم‌های هوش مصنوعی با عملکرد برتر، احساسات را 9 از 10 بار به درستی تخمین می‌زنند. (دانشگاه استنفورد AII)
  • استنتاج زبان ابداعی با اطلاعات محدود معقول ترین نتیجه را می گیرد. خط پایه انسانی برای دقت 92.90٪ و سیستم های AI 91.87٪ است. (دانشگاه استنفورد AII)
  • در حالی که استفاده از هوش مصنوعی افزایش یافته است، از سال 2019 هیچ افزایش قابل توجهی در کاهش خطرات هوش مصنوعی مشاهده نشده است. (مک کینزی)
  • 15 درصد از آمریکایی ها بیشتر از اینکه نگران تأثیر هوش مصنوعی باشند هیجان زده هستند و 46 درصد به همان اندازه نگرانی و هیجان را ابراز می کنند. (مرکز تحقیقات پیو)

هوش مصنوعی مکالمه‌ای یک جبهه هیجان‌انگیز برای بازاریابان است، اما درک کل تصویر همیشه مهم است، زیرا هر سکه دو روی دارد.