از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
- قدرت تبلیغات عمدی را کشف کنید.
- به مخاطبان هدف ایده آل خود برسید.
- کارایی هزینه تبلیغات را به حداکثر برسانید.
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
این کوکیهای شخص ثالث به دلیل نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و امنیتی در مرحله حذف تدریجی هستند. اکنون فایرفاکس و سافاری بهطور پیشفرض کوکیهای شخص ثالث را مسدود میکنند و کروم متعهد شده است که استفاده از آنها را تا پایان سال ۲۰۲۴ متوقف کند.
این بدان معناست که کسبوکارها نمیتوانند از کوکیهای شخص ثالث برای ردیابی مشتریان یا تبلیغ برای آنها استفاده کنند.
برخلاف کوکیهای شخص ثالث، کوکیهای شخص اول تحت تأثیر استهلاک دادهها قرار نمیگیرند. این بدان معنی است که با حرکت به این نوع کوکی، می توانید به ردیابی، نظارت و استفاده از داده های مشتری به نفع خود ادامه دهید.
اگر می خواهید از ردیابی اجتماعی پولی بدون کوکی استفاده کنید، این نوع بازاریابی ایده آل است.
به عنوان مثال، کوکیهای شخص ثالث را که توسط کسبوکارها برای جمعآوری اطلاعات و تبلیغ برای مشتریان احتمالی استفاده میشوند، استفاده کنید. مرورگرهایی مانند سافاری و فایرفاکس اکنون کوکی های شخص ثالث را مسدود کرده اند و کروم قرار است تا پایان سال 2024 آنها را مسدود کند.
کاهش ارزش داده ها در افق است و نه تنها نوع جمع آوری داده ها، بلکه نحوه جمع آوری آنها را نیز مختل می کند.
همچنین می توانید از داده های شخص اول برای ایجاد بخش های مشتری استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید لیستی از مشتریانی که از بخش خاصی از وب سایت شما بازدید کرده اند یا سبد خرید خود را رها کرده اند، تهیه کنید. این به شما کمک می کند تبلیغات هدفمندی مانند بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد ایجاد کنید.
یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای آماده شدن برای تغییرات کوکی های شخص ثالث، استفاده از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ قابل اعتماد و با تجربه است.
به عنوان مثال، Google Analytics 4 یا GA4 برای استفاده از کوکی های شخص اول به جای کوکی های شخص ثالث طراحی شده است. همچنین از هوش مصنوعی برای پیشبینی رفتار کاربر در آینده استفاده میکند، به عنوان مثال، چقدر احتمال دارد مشتری در وبسایت شما تبدیل شود.
یک کوکی شخص اول مستقیماً توسط وب سایتی که در حال بازدید است ایجاد می شود.
از کوکی های شخص اول برای پیوند دادن نمایه های مشتری در پلتفرم های مختلف مانند وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه استفاده کنید. این به ارائه یک تجربه همهکاناله صاف و بدون درز کمک میکند.
این امکان وجود دارد که بتوانید همه این کارها را خودتان انجام دهید، به خصوص اگر یک تیم بازاریابی با تجربه دارید.
چرا انواع خاصی از داده های بازاریابی کاهش می یابد، و کاهش ارزش داده ها چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟ عوامل متعددی بر استهلاک داده ها تأثیر می گذارد:
هدف گذاری و شخصی سازی را می توان با استفاده از کوکی های شخص اول و بازاریابی بدون کوکی انجام داد. این فقط به این معنی است که مشاغل باید این داده ها را متفاوت از قبل جمع آوری کنند.
چه برنامه ای برای کمک به مقابله با استهلاک داده ها دارید؟
امیدوارم این مقاله توضیح داده باشد که استهلاک داده چیست، و چگونه میتوانید به جمعآوری دادههای ارزشمند مشتری ادامه دهید، در حالی که برای آینده کسبوکار خود را محافظت میکنید.
موضوع داغ در حال حاضر در مورد استهلاک داده ها، کوکی های شخص ثالث است.
معنای کاهش ارزش داده ها در بازاریابی دیجیتال این است که چگونه انواع خاصی از داده ها در طول زمان بی ربط و غیرقابل استفاده می شوند.
یکی از بهترین راهها برای استفاده از بازاریابی بدون کوکی، بازاریابی ایمیلی است. اگر مشتریان مایلند آدرس ایمیل خود را به شما بدهند، یک کانال بازاریابی کمهزینه و موثر باز کردهاید که میتوانید از آن برای تبلیغ برای آنها استفاده کنید.
هدف گذاری و شخصی سازی را در نظر بگیرید. در گذشته، کسبوکارها از دادههای کوکی شخص ثالث برای شناسایی کاربران و ارائه تبلیغات متناسب با آنها استفاده میکردند.
نکته مهم در مورد داده های شخص اول این است که شما خودتان آنها را جمع آوری می کنید، به این معنی که کنترل کاملی بر استفاده از آنها دارید. همچنین به احتمال زیاد دقیق تر است زیرا بازدیدکنندگان وب سایت شما به میل خود به شما داده شده است.
به عنوان مثال، فرض کنید شما لباس زنانه می فروشید. میتوانید در وبسایت، کانال یوتیوب یا حساب رسانههای اجتماعی که بین زنان محبوب است، تبلیغ کنید و شانس فروش را افزایش دهید. حتی می توانید از این نوع تبلیغات به صورت آفلاین استفاده کنید، مثلاً به صورت چاپی یا روی بیلبورد.
در غیر این صورت، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب در زمان شما صرفه جویی می کند، اطمینان حاصل می کند که مطابقت دارید و به شما کمک می کند تا حد امکان به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
تبلیغات همگروهی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای یافتن افرادی استفاده میکند که از شما خرید نکردهاند، اما با جمعیتشناسی، علایق و رفتار افرادی که خرید کردهاند، مطابقت دارد. سپس می توانید با استفاده از پلتفرم مورد نظر خود برای این افراد تبلیغ کنید.
اگر میپرسید استهلاک دادهها چیست و چگونه میتوانید آن را تهیه کنید، برای خودتان قهوه بنوشید و ادامه مطلب را بخوانید.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید. از کوکی های شخص اول برای ذخیره سبد خرید بازدیدکنندگان و ثبت خودکار آنها در وب سایت خود استفاده می کنید. آنها یک راه عالی برای ارائه یک تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان و خرید آنها از برند شما هستند.
با این حال، نحوه جمع آوری داده ها، به ویژه در قالب کوکی های شخص ثالث، در حال تغییر است.
همه کسب و کارها باید یک استراتژی استهلاک داده ها داشته باشند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که:
طبق گفتههای Adobe، از هر چهار بازاریاب، سه نفر هنوز به شدت به کوکیهای شخص ثالث متکی هستند و 66 درصد از رهبران میگویند که پایان کوکیهای شخص ثالث تأثیر منفی بر کسبوکارشان خواهد داشت.
کاهش ارزش داده ها همچنین به این معنی است که پرورش روابط با مشتری و باز بودن بیشتر در مورد نحوه استفاده از داده های شخصی مهم تر است. با صادق تر بودن و ایجاد اعتماد با بازدیدکنندگان وب، آنها به احتمال زیاد با استفاده از داده های خود موافقت می کنند.
آیا می خواهید مشتریان خود را بهتر درک کنید و از رقبای خود متمایز شوید؟
با بررسی کوکیهای شخص ثالثی که قبلاً استفاده میکنید، میتوانید ببینید که چگونه میتوانید با کمترین تأثیر روی استراتژی بازاریابی موجود خود تغییر دهید.
کوکی شخص ثالث قطعه کد ایجاد شده توسط یک دامنه است که برای ردیابی داده ها در دامنه دیگر استفاده می شود.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
آیا از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ تبلیغات رایگان Grader ما را امتحان کنید!
برای اطلاعات بیشتر با تیم من تماس بگیرید.
مزیت بازاریابی بدون کوکی این است که تنها دادههای کاربری که میگیرید، دادههایی است که مشتریان داوطلبانه ارائه میکنند. این به معنای کار کمتر برای شما است و به این معنی است که احتمال بیشتری دارد که مطابق با آن عمل کنید.
هنوز مهم است که کسب و کارها برای بررسی و بازرسی استفاده شخصی خود از کوکی های شخص ثالث اقداماتی را انجام دهند. دو راه وجود دارد که شرکت ها می توانند کوکی های شخص ثالث را جایگزین کنند: کوکی های شخص اول و بازاریابی بدون کوکی. بیایید هر دو گزینه را بررسی کنیم.
دادههای درست به این معنی است که میتوانید بفهمید مشتریانتان چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند، تصمیمات درستی بگیرید، فرآیندها را بهبود ببخشید و روندهای آینده را پیشبینی کنید.
یک آژانس باتجربه همچنین برای اطمینان از رعایت قوانین، شما را بهروز میکند و به شما کمک میکند دستورالعملها و استانداردهای حفظ حریم خصوصی را برای ایجاد اعتماد در میان کاربران وب خود اتخاذ کنید.
با این حال، لازم نیست این مورد باشد.
اگر پاسخ مثبت است، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما باشد.
کوکی ها کاربردهای خود را دارند، اما لزوماً برای تبلیغات به آنها نیاز ندارید. اینجاست که بازاریابی بدون کوکی وارد می شود.
شریک آژانس مناسب، داده های شخص اول مورد نیاز شما را ارزیابی می کند، منابع داده جایگزین را شناسایی می کند و تعیین می کند که از کدام سیستم ها می توانید برای جمع آوری و ذخیره این اطلاعات استفاده کنید. به عنوان مثال، آنها می توانند به شما کمک کنند تا پلتفرم CRM موجود خود را بهینه کنید تا مشتریان خود را به طور مؤثرتری تقسیم کنید.
اگر کسب و کار شما به شدت به کوکی های شخص ثالث متکی است، باید از یک آژانس برای کمک به بازنگری استراتژی قریب الوقوع استفاده کنید. اکثر آژانسها در طیف وسیعی از کسبوکارها تجربه دارند، به این معنی که میتوانند به سرعت یک استراتژی استهلاک دادهها را توسعه دهند که نتایجی را برای سازمان شما ارائه دهد.
مثال خوب دیگر تبلیغات متنی است که در آن شما مرتبط ترین تبلیغات را در مرتبط ترین زمینه قرار می دهید. این بدان معنی است که مخاطبی که به احتمال زیاد یک محصول یا خدمات را خریداری می کند، تبلیغات را می بیند.
مخاطبان گروهی نیز زیر چتر بازاریابی بدون کوکی قرار می گیرند. فرض کنید اطلاعاتی در مورد مشتریانی که از کسب و کار شما خرید می کنند جمع آوری کرده اید.
یک تماس رزرو کنید
خبر خوب این است که سازمانهایی مانند گوگل اقداماتی را انجام میدهند تا اطمینان حاصل شود که بازاریابان میتوانند به دریافت جریان ثابت دادهها ادامه دهند.
کوکی ها فقط خوراکی های خوشمزه نیستند، بلکه چیزی هستند که کسب و کارها باید به طور جدی درباره آن فکر کنند.
ارائه یک تجربه وب سایت شخصی تر، افزایش شانس یک تبدیل موفق. شصت و نه درصد از مشتریان از شخصیسازی وبسایت راضی هستند، اگر به اشتراکگذاری اطلاعات رضایت داده باشند.
با توجه به کاهش ارزش دادهها، مهم است که سازمانها برای تنظیم مجموعه دادهها و استراتژیهای هدفیابی خود حرکتهای مناسبی انجام دهند.
بنابراین، چگونه می توانید از کوکی های شخص اول به نفع خود استفاده کنید؟
با توجه به اینکه تقریباً دو سوم مردم در سال 2023 از کروم استفاده می کنند، بسیاری از بازاریابان اکنون به طور جدی به این فکر می کنند که چگونه از دست دادن کوکی های شخص ثالث ممکن است بر تجارت آنها تأثیر بگذارد.
استهلاک داده به این اشاره دارد که چگونه انواع داده های خاص ارزش خود را از دست می دهند و در طول زمان کمتر مفید و موثر می شوند.
به عنوان مثال، فرض کنید دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در پست های وبلاگ خود دارید. این کوکیها توسط پلتفرمهای شبکه اجتماعی یا ارائهدهنده اشتراکگذاری اجتماعی ایجاد میشوند و در سایت شما برای شناسایی دکمههایی که بازدیدکنندگان وب کلیک کردهاند، استفاده میشوند.
منسوخ شدن داده ها به این معنی است که ما باید در نحوه جمع آوری و استفاده از داده های مشتری تجدید نظر کنیم.
شریک آژانسی مانند NP Digital مهارت ها و دانش لازم را برای ادامه تبلیغ محصولات و خدمات خود به مشتریان خود، بدون از دست دادن درآمد بالقوه تبلیغات، خواهد داشت.