به عنوان مثال، کوکیهای شخص ثالث را که توسط کسبوکارها برای جمعآوری اطلاعات و تبلیغ برای مشتریان احتمالی استفاده میشوند، استفاده کنید. مرورگرهایی مانند سافاری و فایرفاکس اکنون کوکی های شخص ثالث را مسدود کرده اند و کروم قرار است تا پایان سال 2024 آنها را مسدود کند.
چیست و چگونه باید تهیه کرد؟
استراتژی استهلاک داده ها چیست؟
ارائه یک تجربه وب سایت شخصی تر، افزایش شانس یک تبدیل موفق. شصت و نه درصد از مشتریان از شخصیسازی وبسایت راضی هستند، اگر به اشتراکگذاری اطلاعات رضایت داده باشند.
این کوکیهای شخص ثالث به دلیل نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و امنیتی در مرحله حذف تدریجی هستند. اکنون فایرفاکس و سافاری بهطور پیشفرض کوکیهای شخص ثالث را مسدود میکنند و کروم متعهد شده است که استفاده از آنها را تا پایان سال ۲۰۲۴ متوقف کند.
مزیت بازاریابی بدون کوکی این است که تنها دادههای کاربری که میگیرید، دادههایی است که مشتریان داوطلبانه ارائه میکنند. این به معنای کار کمتر برای شما است و به این معنی است که احتمال بیشتری دارد که مطابق با آن عمل کنید.
برخلاف کوکیهای شخص ثالث، کوکیهای شخص اول تحت تأثیر استهلاک دادهها قرار نمیگیرند. این بدان معنی است که با حرکت به این نوع کوکی، می توانید به ردیابی، نظارت و استفاده از داده های مشتری به نفع خود ادامه دهید.
با بررسی کوکیهای شخص ثالثی که قبلاً استفاده میکنید، میتوانید ببینید که چگونه میتوانید با کمترین تأثیر روی استراتژی بازاریابی موجود خود تغییر دهید.
امیدوارم این مقاله توضیح داده باشد که استهلاک داده چیست، و چگونه میتوانید به جمعآوری دادههای ارزشمند مشتری ادامه دهید، در حالی که برای آینده کسبوکار خود را محافظت میکنید.
منسوخ شدن داده ها به این معنی است که ما باید در نحوه جمع آوری و استفاده از داده های مشتری تجدید نظر کنیم.
شریک آژانس مناسب، داده های شخص اول مورد نیاز شما را ارزیابی می کند، منابع داده جایگزین را شناسایی می کند و تعیین می کند که از کدام سیستم ها می توانید برای جمع آوری و ذخیره این اطلاعات استفاده کنید. به عنوان مثال، آنها می توانند به شما کمک کنند تا پلتفرم CRM موجود خود را بهینه کنید تا مشتریان خود را به طور مؤثرتری تقسیم کنید.
یک آژانس باتجربه همچنین برای اطمینان از رعایت قوانین، شما را بهروز میکند و به شما کمک میکند دستورالعملها و استانداردهای حفظ حریم خصوصی را برای ایجاد اعتماد در میان کاربران وب خود اتخاذ کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید. از کوکی های شخص اول برای ذخیره سبد خرید بازدیدکنندگان و ثبت خودکار آنها در وب سایت خود استفاده می کنید. آنها یک راه عالی برای ارائه یک تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان و خرید آنها از برند شما هستند.
استهلاک داده به این اشاره دارد که چگونه انواع داده های خاص ارزش خود را از دست می دهند و در طول زمان کمتر مفید و موثر می شوند.
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
- قدرت تبلیغات عمدی را کشف کنید.
- به مخاطبان هدف ایده آل خود برسید.
- کارایی هزینه تبلیغات را به حداکثر برسانید.