وقتی صحبت از بازاریابی رفتاری می شود، استراتژی های زیادی وجود دارد که یک شرکت می تواند اجرا کند.
با این حال، چند راه متداول وجود دارد که شرکت ها بازارها را تقسیم می کنند، از جمله:
- رفتار خرید
- وفاداری مشتری
- منافع مورد نظر
- مرحله سفر مشتری
- سطح مشارکت
- مناسبت
- استفاده
نمونه های بازاریابی رفتاری
- غارت ویسکی
- دایسون
- نایک
- تریواگو
- آمازون
1. غارت مشروب
و این تاکتیک فوق العاده موثر است. به گفته McKinsey & Company، تکنیک های فروش متقابل و نفوذ در دسته ها مانند پیشنهادات محصول می توانند فروش را تا 20 درصد و سود را 30 درصد افزایش دهند.
با اتوماسیون بازاریابی و فناوری یادگیری ماشینی، کسب وکارها می توانند از پایگاه داده های خود برای پیش بینی رفتار مصرف کننده حتی از ماه ها قبل استفاده کنند.
در واقع، با ارائه دلایل سرگرم کننده و سرگرم کننده که چرا یک مشتری بالقوه باید ثبت نام در جعبه لوت ویسکی را در نظر بگیرد، احتمالاً از کسانی که در وب سایت بوده اند اما خرید را کامل نکرده اند، جذب می شوند.
2. دایسون
با هدف قرار دادن مشتریانی که در حال حاضر اقلامی را برای مدت طولانی در سبد خرید خود دارند، تیم شما می تواند محتوا و ایمیل های مخصوص آن محصولات یا دسته ها را ارسال کند.




با این حال، نایک همچنین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باورنکردنی ایجاد کرده است.
از میان تمام تاکتیک های بازاریابی رفتاری، هدف گذاری جمعیتی یکی از پرکاربردترین تاکتیک ها در سراسر دنیای تجارت است. در نهایت، سازمان ها از معیارهایی مانند سن، موقعیت جغرافیایی، سطح تحصیلات و حتی جنسیت برای ایجاد تصویری از یک کاربر استفاده می کنند.
همچنین می توانید ببینید که خریداران قبلی چه چیزهایی را به عنوان مکمل کالای موجود در سبد خرید شما خریداری کرده اند.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.
منبع تصویر

چند دقیقه بعد، وقتی در فیس بوک در حال پیمایش هستید، تبلیغی برای موزه می بینید. تبلیغی که در فیس بوک دریافت می کنید بر اساس یک رفتار گذشته (بازدید از یک وب سایت) است. این بازاریابی مجدد در عمل است.
بازاریابی ایمیلی
در این پست، شما خواهید آموخت که بازاریابی رفتاری چیست، مزایای آن، و نمونه هایی از نحوه استفاده کسب و کارهای امروزی از استراتژی امروزی.
نایک مدت هاست که به عنوان یک رهبر در فضای بازاریابی دیده می شود. بیشتر مردم از استفاده خلاقانه شرکت از کمپین های تبلیغاتی با حضور ورزشکاران برای الهام بخشیدن به میلیون ها کودک و بزرگسال برای بلند شدن و فعال شدن می دانند.

تبلیغ بازاریابی مجدد ارائه شده در بالا ساده به نظر می رسد اما می تواند ابزاری قدرتمند برای بازگرداندن خریداران بالقوه برای خرید کفش به وب سایت نایک باشد.
4. تریواگو
یکی از جنبه های مهم روش بازاریابی رفتاری، تقسیم بندی نازک مخاطبان است. تقسیم بندی رفتاری ممکن است بسته به اهداف بازاریابی و بازار ایده آل سازمان شما متفاوت باشد.
پیشنهادات محصول در بازاریابی رفتاری قرار می گیرند زیرا یک عمل (قرار دادن چیزی در سبد خرید) منجر به پیشنهادهای فروش هدفمند می شود.
بازاریابی مجدد
برای شرکت هایی که از گوگل و فیسبوک برای تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند، استراتژی های بازاریابی مجدد و هدف گیری مجدد می تواند یک رویکرد منحصر به فرد برای افزایش فروش باشد.
منبع تصویر
- طبق تحقیقات سال 2021 مک کینزی و شرکت، شرکت هایی که سریع تر رشد می کنند، 40 درصد بیشتر از همتایان خود درآمد خود را از شخصی سازی به دست می آورند.
پیاده سازی بازاریابی رفتاری
بازاریابی ایمیلی تقسیم بندی شده مؤثر همیشه جدی نیست. فقط نگاهی به این ایمیل سبد خرید رها شده از Liquor Loot بیندازید. این ایمیل دارای لحن شوخی است زیرا مزایای خرید یک بطری ویسکی را فهرست می کند.
به دنبال اثبات بیشتری برای قدرت بازاریابی رفتاری هستید؟ این آمار محبوبیت و مزایای رو به رشد بازاریابی رفتاری را نشان می دهد.
- به گفته مایکروسافت، سازمان هایی که از داده های رفتار مصرف کننده برای ایجاد بینش استفاده می کنند، در رشد فروش ۸۵ درصد از رقبای خود بهتر عمل می کنند.
- 92 درصد از مصرف کنندگان موافق هستند که هر تعاملی که با یک برند دارند، در هر زمان یا هر کجا که تصمیم به خرید از یک برند یا خرده فروش اتفاق می افتد، بسیار مهم است.
- بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی 2022 Segment، 49 درصد از مشتریان می گویند که احتمالاً پس از یک تجربه خرید شخصی با یک برند خرده فروشی به خریداران مکرر تبدیل خواهند شد.
- بخش نیز گزارش می دهد 47 درصد از شرکت ها ارتباطات را بر اساس رفتار زمان واقعی شخصی می کنند.
مشتریان باید بدانند چه داده هایی جمع آوری می شوند و برند شما از آن برای چه منظوری استفاده می کند. با در نظر گرفتن این ملاحظات، شما به خوبی در راه ایجاد یک استراتژی بازاریابی رفتاری موثر خواهید بود.

همه دیده اند که هنگام خرید آنلاین این اتفاق می افتد: شما برای تسویه حساب می روید، و پنجره ای ظاهر می شود که اقلامی را که اغلب با آنچه در سبد خرید شما وجود دارد، به نمایش می گذارد. این تکنیک فروش پیشنهادی روشی عالی برای جذب مشتریان بالقوه در فرصت های فروش متقابل یا افزایش فروش است.
بسیاری از مردم از وب سایت Trivago بازدید می کنند تا مقصدهای تعطیلات را جستجو کنند، اما اغلب مردم اغلب اولین بار که به یک مکان نگاه می کنند خرید نمی کنند.
استراتژی های بازاریابی مجدد بر روی گرفتن صفحات یا محصولاتی که مشتری مشاهده کرده است و پس از خروج خریدار بالقوه وب سایت را دوباره نشان می دهد، تمرکز دارد. این فرصت اضافی برای مشتریان برای دیدن دوباره محصولات شما می تواند به افزایش ترافیک به وب سایت شما یا تبدیل فروش محصول کمک کند.
بازاریابی رفتاری همچنین می تواند به جلوگیری از غرق شدن مصرف کنندگان با تبلیغات ناخواسته یا نامرتبط کمک کند. با این نوع بازاریابی، کسب و کارها بر روی الگوهای فردی تعامل تمرکز می کنند تا نیازهای خاص مشتریان خود را شناسایی کنند.
با ارائه خلاصه ای از اقلامی که یک خریدار در مورد خرید آنها فکر می کرد و بازگشت آن ها به صفحه خرید را آسان می کند، Dyson می تواند فروش از دست رفته را قبل از اینکه برای همیشه از بین برود، بازیابی کند.
3. نایک
مشتریان شما انتظار یک تجربه شخصی را دارند. بازاریابی رفتاری یکی از راه هایی است که می توانید به آن برسید. همانطور که سفر خود را شروع می کنید، اهمیت شفافیت را به خاطر بسپارید.

در دنیای تجارت، اشکال زیادی از بازاریابی وجود دارد که شرکت ها می توانند برای تشویق مشتریان به خرید پیاده سازی کنند. بازاریابی رفتاری یکی از روش های قوی برای جمع آوری داده ها برای بخش بندی و مخاطبان هدف است.
با این حال، جمع آوری داده ها موضوعی پیچیده و ظریف است و حریم خصوصی آنلاین با پیشرفته تر شدن ابزارهای گوش دادن به مخاطب اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.
تقسیم بندی بازاریابی رفتاری
دایسون که به خاطر ترکیب خارق العاده جاروبرقی و جاروبرقی هایش شناخته می شود، کار بسیار خوبی در استفاده از بازاریابی رفتاری انجام داده است. در تصویر بالا نمونه ای از ایمیل های سبد خرید رها شده آنها را مشاهده می کنید.