چیست و چگونه مفید است؟ [+ Examples]

در واقع، با ارائه دلایل سرگرم‌کننده و سرگرم‌کننده که چرا یک مشتری بالقوه باید ثبت‌نام در جعبه لوت ویسکی را در نظر بگیرد، احتمالاً از کسانی که در وب‌سایت بوده‌اند اما خرید را کامل نکرده‌اند، جذب می‌شوند.

2. دایسون

فرض کنید برای برنامه ریزی برای سفر بعدی خود به سانفرانسیسکو از وب سایت موزه هنر آسیا بازدید می کنید.

بازاریابی رفتاری، آمازون

مشتریان شما انتظار یک تجربه شخصی را دارند. بازاریابی رفتاری یکی از راه هایی است که می توانید به آن برسید. همانطور که سفر خود را شروع می کنید، اهمیت شفافیت را به خاطر بسپارید.

بازاریابی رفتاری همچنین می تواند به جلوگیری از غرق شدن مصرف کنندگان با تبلیغات ناخواسته یا نامرتبط کمک کند. با این نوع بازاریابی، کسب و کارها بر روی الگوهای فردی تعامل تمرکز می کنند تا نیازهای خاص مشتریان خود را شناسایی کنند.

بازاریابی رفتاری، غارت ویسکی

آمازون بازار را در جهت تبلیغات پیشنهادی موثر تحت فشار قرار داده است. در سرتاسر وب‌سایت آن، تبلیغات و بخش‌هایی را می‌بینید که محصولات را بر اساس مواردی که در گذشته خریداری کرده‌اید، نگاه کرده‌اید یا در سبد خرید خود قرار داده‌اید، توصیه می‌کنند.

برای دانلود کتاب الکترونیکی مقدماتی رایگان ما در زمینه روانشناسی بازاریابی، اینجا را کلیک کنید.

به دنبال اثبات بیشتری برای قدرت بازاریابی رفتاری هستید؟ این آمار محبوبیت و مزایای رو به رشد بازاریابی رفتاری را نشان می دهد.

    • به گفته مایکروسافت، سازمان‌هایی که از داده‌های رفتار مصرف‌کننده برای ایجاد بینش استفاده می‌کنند، در رشد فروش ۸۵ درصد از رقبای خود بهتر عمل می‌کنند.
    • 92 درصد از مصرف‌کنندگان موافق هستند که هر تعاملی که با یک برند دارند، در هر زمان یا هر کجا که تصمیم به خرید از یک برند یا خرده‌فروش اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است.
    • بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی 2022 Segment، 49 درصد از مشتریان می گویند که احتمالاً پس از یک تجربه خرید شخصی با یک برند خرده فروشی به خریداران مکرر تبدیل خواهند شد.
    • بخش نیز گزارش می دهد 47 درصد از شرکت ها ارتباطات را بر اساس رفتار زمان واقعی شخصی می کنند.

با این حال، جمع‌آوری داده‌ها موضوعی پیچیده و ظریف است و حریم خصوصی آنلاین با پیشرفته‌تر شدن ابزارهای گوش دادن به مخاطب اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

تقسیم بندی بازاریابی رفتاری

با تقسیم دقیق مخاطبان بر اساس رفتارهای خاص یا نمایه های کاربر، سازمان ها می توانند به جای ارسال پیام های عمومی، محتوا و پیشنهادات مرتبط را ارائه دهند.

انواع بازاریابی رفتاری

و این تاکتیک فوق العاده موثر است. به گفته McKinsey & Company، تکنیک‌های فروش متقابل و نفوذ در دسته‌ها مانند پیشنهادات محصول می‌توانند فروش را تا 20 درصد و سود را 30 درصد افزایش دهند.

در عصر امروز، معمول است که مصرف کنندگان قبل از تصمیم به خرید چندین بار از وب سایت شرکت بازدید می کنند. این روند به ویژه برای مشاغلی که بر سفر و حمل و نقل تمرکز دارند صادق است – به همین دلیل بازاریابی مجدد تبلیغات ضروری است.

فهرست مطالب

در حالی که برخی از تاکتیک ها موثر هستند، بسیاری از آنها را می توان برای ایجاد یک برنامه بازاریابی رفتاری قوی ترکیب کرد. بیایید به چند مورد از محبوب ترین انواع تاکتیک ها نگاه کنیم.

پیشنهادات محصول

دایسون که به‌خاطر ترکیب خارق‌العاده جاروبرقی و جاروبرقی‌هایش شناخته می‌شود، کار بسیار خوبی در استفاده از بازاریابی رفتاری انجام داده است. در تصویر بالا نمونه ای از ایمیل های سبد خرید رها شده آنها را مشاهده می کنید.

بازاریابی ایمیلی تقسیم‌بندی شده مؤثر همیشه جدی نیست. فقط نگاهی به این ایمیل سبد خرید رها شده از Liquor Loot بیندازید. این ایمیل دارای لحن شوخی است زیرا مزایای خرید یک بطری ویسکی را فهرست می کند.

نایک مدت هاست که به عنوان یک رهبر در فضای بازاریابی دیده می شود. بیشتر مردم از استفاده خلاقانه شرکت از کمپین های تبلیغاتی با حضور ورزشکاران برای الهام بخشیدن به میلیون ها کودک و بزرگسال برای بلند شدن و فعال شدن می دانند.

در نهایت، این یک تجربه شخصی تر برای مصرف کننده ایجاد می کند.

هدف گذاری جمعیتی

بسیاری از مردم از وب سایت Trivago بازدید می کنند تا مقصدهای تعطیلات را جستجو کنند، اما اغلب مردم اغلب اولین بار که به یک مکان نگاه می کنند خرید نمی کنند.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.

یکی از جنبه‌های مهم روش بازاریابی رفتاری، تقسیم‌بندی نازک مخاطبان است. تقسیم بندی رفتاری ممکن است بسته به اهداف بازاریابی و بازار ایده آل سازمان شما متفاوت باشد.

داده‌ها برای بازاریاب‌ها ارزشمند هستند، و با ایجاد حافظه‌های پنهان اطلاعات عظیم، شرکت‌ها می‌توانند در تولید و ارائه محتوای مرتبط به مصرف‌کنندگان بهتر شوند.

بازاریابی رفتاری، پیشنهادات محصول در آمازون

پیشنهادات محصول در بازاریابی رفتاری قرار می گیرند زیرا یک عمل (قرار دادن چیزی در سبد خرید) منجر به پیشنهادهای فروش هدفمند می شود.

بازاریابی مجدد

همه دیده اند که هنگام خرید آنلاین این اتفاق می افتد: شما برای تسویه حساب می روید، و پنجره ای ظاهر می شود که اقلامی را که اغلب با آنچه در سبد خرید شما وجود دارد، به نمایش می گذارد. این تکنیک فروش پیشنهادی روشی عالی برای جذب مشتریان بالقوه در فرصت‌های فروش متقابل یا افزایش فروش است.

برای شرکت‌هایی که از گوگل و فیسبوک برای تلاش‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند، استراتژی‌های بازاریابی مجدد و هدف‌گیری مجدد می‌تواند یک رویکرد منحصر به فرد برای افزایش فروش باشد.

با این حال، نایک همچنین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باورنکردنی ایجاد کرده است.

بازاریابی رفتاری، نایک

شرکت‌ها حتی شروع به بررسی معیارهای دیگر، مانند وب‌سایتی که بازدید می‌کنید، می‌کنند تا به ایجاد دید بهتری از نوع محصولاتی که ممکن است به آن‌ها علاقه مند باشید کمک کنند.

اتوماسیون بازاریابی

آمازون با ایجاد این سطح از شخصی سازی، افراد را از خرید یک کالا به انجام بیشتر خرید خود از طریق خرده فروش آنلاین تبدیل کرده است.

آمارهای بازاریابی رفتاری