وقتی صحبت از بازاریابی رفتاری می شود، استراتژی های زیادی وجود دارد که یک شرکت می تواند اجرا کند.
با این حال، چند راه متداول وجود دارد که شرکت ها بازارها را تقسیم می کنند، از جمله:
- رفتار خرید
- وفاداری مشتری
- منافع مورد نظر
- مرحله سفر مشتری
- سطح مشارکت
- مناسبت
- استفاده
نمونه های بازاریابی رفتاری
- غارت ویسکی
- دایسون
- نایک
- تریواگو
- آمازون
1. غارت مشروب
و این تاکتیک فوق العاده موثر است. به گفته McKinsey & Company، تکنیکهای فروش متقابل و نفوذ در دستهها مانند پیشنهادات محصول میتوانند فروش را تا 20 درصد و سود را 30 درصد افزایش دهند.
با اتوماسیون بازاریابی و فناوری یادگیری ماشینی، کسبوکارها میتوانند از پایگاه دادههای خود برای پیشبینی رفتار مصرفکننده حتی از ماهها قبل استفاده کنند.
در واقع، با ارائه دلایل سرگرمکننده و سرگرمکننده که چرا یک مشتری بالقوه باید ثبتنام در جعبه لوت ویسکی را در نظر بگیرد، احتمالاً از کسانی که در وبسایت بودهاند اما خرید را کامل نکردهاند، جذب میشوند.
2. دایسون
با هدف قرار دادن مشتریانی که در حال حاضر اقلامی را برای مدت طولانی در سبد خرید خود دارند، تیم شما میتواند محتوا و ایمیلهای مخصوص آن محصولات یا دستهها را ارسال کند.
با این حال، نایک همچنین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باورنکردنی ایجاد کرده است.
از میان تمام تاکتیک های بازاریابی رفتاری، هدف گذاری جمعیتی یکی از پرکاربردترین تاکتیک ها در سراسر دنیای تجارت است. در نهایت، سازمان ها از معیارهایی مانند سن، موقعیت جغرافیایی، سطح تحصیلات و حتی جنسیت برای ایجاد تصویری از یک کاربر استفاده می کنند.
همچنین می توانید ببینید که خریداران قبلی چه چیزهایی را به عنوان مکمل کالای موجود در سبد خرید شما خریداری کرده اند.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.
منبع تصویر
چند دقیقه بعد، وقتی در فیس بوک در حال پیمایش هستید، تبلیغی برای موزه می بینید. تبلیغی که در فیس بوک دریافت می کنید بر اساس یک رفتار گذشته (بازدید از یک وب سایت) است. این بازاریابی مجدد در عمل است.
بازاریابی ایمیلی
در این پست، شما خواهید آموخت که بازاریابی رفتاری چیست، مزایای آن، و نمونه هایی از نحوه استفاده کسب و کارهای امروزی از استراتژی امروزی.
نایک مدت هاست که به عنوان یک رهبر در فضای بازاریابی دیده می شود. بیشتر مردم از استفاده خلاقانه شرکت از کمپین های تبلیغاتی با حضور ورزشکاران برای الهام بخشیدن به میلیون ها کودک و بزرگسال برای بلند شدن و فعال شدن می دانند.
تبلیغ بازاریابی مجدد ارائه شده در بالا ساده به نظر می رسد اما می تواند ابزاری قدرتمند برای بازگرداندن خریداران بالقوه برای خرید کفش به وب سایت نایک باشد.
4. تریواگو
یکی از جنبههای مهم روش بازاریابی رفتاری، تقسیمبندی نازک مخاطبان است. تقسیم بندی رفتاری ممکن است بسته به اهداف بازاریابی و بازار ایده آل سازمان شما متفاوت باشد.
پیشنهادات محصول در بازاریابی رفتاری قرار می گیرند زیرا یک عمل (قرار دادن چیزی در سبد خرید) منجر به پیشنهادهای فروش هدفمند می شود.
بازاریابی مجدد
برای شرکتهایی که از گوگل و فیسبوک برای تلاشهای بازاریابی خود استفاده میکنند، استراتژیهای بازاریابی مجدد و هدفگیری مجدد میتواند یک رویکرد منحصر به فرد برای افزایش فروش باشد.
منبع تصویر
- طبق تحقیقات سال 2021 مک کینزی و شرکت، شرکتهایی که سریعتر رشد میکنند، 40 درصد بیشتر از همتایان خود درآمد خود را از شخصیسازی به دست میآورند.
پیاده سازی بازاریابی رفتاری
بازاریابی ایمیلی تقسیمبندی شده مؤثر همیشه جدی نیست. فقط نگاهی به این ایمیل سبد خرید رها شده از Liquor Loot بیندازید. این ایمیل دارای لحن شوخی است زیرا مزایای خرید یک بطری ویسکی را فهرست می کند.
به دنبال اثبات بیشتری برای قدرت بازاریابی رفتاری هستید؟ این آمار محبوبیت و مزایای رو به رشد بازاریابی رفتاری را نشان می دهد.
- به گفته مایکروسافت، سازمانهایی که از دادههای رفتار مصرفکننده برای ایجاد بینش استفاده میکنند، در رشد فروش ۸۵ درصد از رقبای خود بهتر عمل میکنند.
- 92 درصد از مصرفکنندگان موافق هستند که هر تعاملی که با یک برند دارند، در هر زمان یا هر کجا که تصمیم به خرید از یک برند یا خردهفروش اتفاق میافتد، بسیار مهم است.
- بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی 2022 Segment، 49 درصد از مشتریان می گویند که احتمالاً پس از یک تجربه خرید شخصی با یک برند خرده فروشی به خریداران مکرر تبدیل خواهند شد.
- بخش نیز گزارش می دهد 47 درصد از شرکت ها ارتباطات را بر اساس رفتار زمان واقعی شخصی می کنند.
مشتریان باید بدانند چه دادههایی جمعآوری میشوند و برند شما از آن برای چه منظوری استفاده میکند. با در نظر گرفتن این ملاحظات، شما به خوبی در راه ایجاد یک استراتژی بازاریابی رفتاری موثر خواهید بود.
همه دیده اند که هنگام خرید آنلاین این اتفاق می افتد: شما برای تسویه حساب می روید، و پنجره ای ظاهر می شود که اقلامی را که اغلب با آنچه در سبد خرید شما وجود دارد، به نمایش می گذارد. این تکنیک فروش پیشنهادی روشی عالی برای جذب مشتریان بالقوه در فرصتهای فروش متقابل یا افزایش فروش است.
بسیاری از مردم از وب سایت Trivago بازدید می کنند تا مقصدهای تعطیلات را جستجو کنند، اما اغلب مردم اغلب اولین بار که به یک مکان نگاه می کنند خرید نمی کنند.
استراتژی های بازاریابی مجدد بر روی گرفتن صفحات یا محصولاتی که مشتری مشاهده کرده است و پس از خروج خریدار بالقوه وب سایت را دوباره نشان می دهد، تمرکز دارد. این فرصت اضافی برای مشتریان برای دیدن دوباره محصولات شما می تواند به افزایش ترافیک به وب سایت شما یا تبدیل فروش محصول کمک کند.
بازاریابی رفتاری همچنین می تواند به جلوگیری از غرق شدن مصرف کنندگان با تبلیغات ناخواسته یا نامرتبط کمک کند. با این نوع بازاریابی، کسب و کارها بر روی الگوهای فردی تعامل تمرکز می کنند تا نیازهای خاص مشتریان خود را شناسایی کنند.
با ارائه خلاصه ای از اقلامی که یک خریدار در مورد خرید آنها فکر می کرد و بازگشت آن ها به صفحه خرید را آسان می کند، Dyson می تواند فروش از دست رفته را قبل از اینکه برای همیشه از بین برود، بازیابی کند.
3. نایک
مشتریان شما انتظار یک تجربه شخصی را دارند. بازاریابی رفتاری یکی از راه هایی است که می توانید به آن برسید. همانطور که سفر خود را شروع می کنید، اهمیت شفافیت را به خاطر بسپارید.
در دنیای تجارت، اشکال زیادی از بازاریابی وجود دارد که شرکت ها می توانند برای تشویق مشتریان به خرید پیاده سازی کنند. بازاریابی رفتاری یکی از روش های قوی برای جمع آوری داده ها برای بخش بندی و مخاطبان هدف است.
با این حال، جمعآوری دادهها موضوعی پیچیده و ظریف است و حریم خصوصی آنلاین با پیشرفتهتر شدن ابزارهای گوش دادن به مخاطب اهمیت فزایندهای پیدا میکند.
تقسیم بندی بازاریابی رفتاری
دایسون که بهخاطر ترکیب خارقالعاده جاروبرقی و جاروبرقیهایش شناخته میشود، کار بسیار خوبی در استفاده از بازاریابی رفتاری انجام داده است. در تصویر بالا نمونه ای از ایمیل های سبد خرید رها شده آنها را مشاهده می کنید.