[embed]https://www.youtube.com/watch?v=qsVP8Q_cmOc[/embed]
در هر دو موقعیت، متقاعد کردن سرمایه گذاران برای حمایت از شرکت شما چالش برانگیز خواهد بود. صنعتی با اندازه بازار 5 میلیون دلار در سال به احتمال زیاد بسیار جا افتاده و صنعتی با اندازه بازار بیش از 1 میلیارد دلار احتمالاً بیش از حد اشباع شده است.
رویکرد بالا به پایین از داده های صنعت، گزارش های بازار و مطالعات تحقیقاتی برای شناسایی TAM استفاده می کند. در این رویکرد، می توانید از داده های صنعت گارتنر یا فورستر برای شناسایی زیربخش های صنعت شما با اهداف و پیشنهادات شما استفاده کنید.
60 ضرب در 35 دلار برابر است با ACV 2100 دلار. سپس، ACV خود (2100 دلار) را در تعداد کل فروشگاه های غواصی در کالیفرنیا (125) ضرب کنید تا کل بازار آدرس پذیر 262500 دلار باشد.

شروع یک کسب و کار یا پیش بینی رشد درآمد سال آینده همیشه هیجان انگیز است. اما اگر می خواهید مسیری واقع بینانه را به سوی موفقیت دنبال کنید، ابتدا باید بفهمید که واقعاً چه چیزی در بازار امکان پذیر است.
اگر جفت باله های معمولی به قیمت 35 دلار به فروش می رسد، آیا فروشگاه های غواصی برای یک جفت باله فوق سبک وزن شما 40 دلار یا حتی 45 دلار می پردازند؟
برای اینکه بفهمید چه مقدار از بازار را می توانید تضمین کنید - و کسب و کار شما چقدر می تواند درآمد ایجاد کند - به فرمول مناسب نیاز دارید.
با این حال، TAM هنوز مفید است. کسب وکارها می توانند از تحلیل کل بازار آدرس پذیر برای برآورد عینی پتانسیل رشد یک بازار خاص استفاده کنند.
رویکرد تئوری ارزش بر اساس میزان ارزشی است که مصرف کنندگان از محصول یا خدمات شما دریافت می کنند و چقدر حاضرند در آینده برای آن محصول یا خدمات بپردازند.
با این حال، در اینجا محدودیت هایی وجود دارد. داده های تولید شده توسط گروه های صنعتی ممکن است همیشه به روز نگه داشته نشوند و ممکن است عناصر خاص بازار شما را منعکس نکنند.
سه راه برای محاسبه کل بازار آدرس پذیر کسب و کار شما وجود دارد.
1. از بالا به پایین
پس از اینکه کل بازار آدرس پذیر خود را محاسبه کردید، زمان آن رسیده است که تعیین کنید آیا ارزش ورود به این صنعت را دارد یا خیر.
اجازه دهید کل بازار آدرس پذیر شما ستاره شمالی شما باشد و شما را در سفری راهنمایی کند که ریشه در واقعیت دارد، نه تبلیغات.

منبع ممکن است بخواهید یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار را برای انجام تحقیقات جدید که بر بازار شما متمرکز است استخدام کنید.
2. از پایین به بالا
شما ممکن است به طور متوسط \u200b\u200b60 جفت باله را به قیمت 35 دلار به ازای هر جفت به فروشگاه های غواصی در کالیفرنیا بفروشید.
در این پست، خواهید آموخت که کل بازار آدرس پذیر چیست و بهترین روش برای محاسبه آن چیست.

3. نظریه ارزش
ابتدا، میانگین قیمت فروش خود را در تعداد مشتریان فعلی خود ضرب کنید. این امر ارزش قرارداد سالانه شما را به همراه خواهد داشت.
شرکت ها می توانند بازار در دسترس خدمات (SAM) خود را اندازه گیری کنند تا تعیین کنند که به طور واقعی به چه تعداد مشتری می توانند دست یابند. علاوه بر این، آنها سهم خود را از بازار (SOM) می سنجند تا اندازه بازار هدف واقعی خود را درک کنند.
رویکرد پایین به بالا برای محاسبه TAM بر اساس فروش قبلی و داده های قیمت گذاری است.