با این حال، در اینجا محدودیت هایی وجود دارد. دادههای تولید شده توسط گروههای صنعتی ممکن است همیشه بهروز نگه داشته نشوند و ممکن است عناصر خاص بازار شما را منعکس نکنند.
شما ممکن است به طور متوسط 60 جفت باله را به قیمت 35 دلار به ازای هر جفت به فروشگاه های غواصی در کالیفرنیا بفروشید.
با این حال، TAM هنوز مفید است. کسبوکارها میتوانند از تحلیل کل بازار آدرسپذیر برای برآورد عینی پتانسیل رشد یک بازار خاص استفاده کنند.
شرکتها میتوانند بازار در دسترس خدمات (SAM) خود را اندازهگیری کنند تا تعیین کنند که به طور واقعی به چه تعداد مشتری میتوانند دست یابند. علاوه بر این، آنها سهم خود را از بازار (SOM) می سنجند تا اندازه بازار هدف واقعی خود را درک کنند.
فهرست مطالب
بازار آدرس پذیر کل (TAM) چیست؟
اکثر شرکت ها نمی توانند کل بازار آدرس پذیر را برای محصول یا خدمات خود تصاحب کنند، مگر اینکه انحصار باشند. حتی اگر یک شرکت فقط یک رقیب داشته باشد، باز هم متقاعد کردن کل بازار برای خرید محصول یا خدمات آن برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.
3. نظریه ارزش
اگر جفت باله های معمولی به قیمت 35 دلار به فروش می رسد، آیا فروشگاه های غواصی برای یک جفت باله فوق سبک وزن شما 40 دلار یا حتی 45 دلار می پردازند؟
ممکن است بخواهید یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار را برای انجام تحقیقات جدید که بر بازار شما متمرکز است استخدام کنید.
2. از پایین به بالا
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
شروع یک کسب و کار یا پیش بینی رشد درآمد سال آینده همیشه هیجان انگیز است. اما اگر میخواهید مسیری واقعبینانه را به سوی موفقیت دنبال کنید، ابتدا باید بفهمید که واقعاً چه چیزی در بازار امکانپذیر است.
صنعتی با اندازه بازار از 30 میلیون دلار تا 200 میلیون دلار در سال ممکن است ارزش ورود را داشته باشد. با این حال، اگر اندازه بازار صنعت زیر 5 میلیون دلار در سال یا بیش از 1 میلیارد دلار در سال باشد، احتمالاً اینطور نیست.
رویکرد تئوری ارزش بر اساس میزان ارزشی است که مصرفکنندگان از محصول یا خدمات شما دریافت میکنند و چقدر حاضرند در آینده برای آن محصول یا خدمات بپردازند.
60 ضرب در 35 دلار برابر است با ACV 2100 دلار. سپس، ACV خود (2100 دلار) را در تعداد کل فروشگاه های غواصی در کالیفرنیا (125) ضرب کنید تا کل بازار آدرس پذیر 262500 دلار باشد.
رویکرد بالا به پایین از داده های صنعت، گزارش های بازار و مطالعات تحقیقاتی برای شناسایی TAM استفاده می کند. در این رویکرد، میتوانید از دادههای صنعت گارتنر یا فورستر برای شناسایی زیربخشهای صنعت شما با اهداف و پیشنهادات شما استفاده کنید.
اجازه دهید کل بازار آدرس پذیر شما ستاره شمالی شما باشد و شما را در سفری راهنمایی کند که ریشه در واقعیت دارد، نه تبلیغات.
کل بازار آدرس پذیر یا TAM به کل تقاضای بازار برای یک محصول یا خدمات اشاره دارد. این بیشترین میزان درآمدی است که یک کسب و کار می تواند با فروش محصول یا خدمات خود در یک بازار خاص ایجاد کند.
برای اینکه بفهمید چه مقدار از بازار را می توانید تضمین کنید – و کسب و کار شما چقدر می تواند درآمد ایجاد کند – به فرمول مناسب نیاز دارید.
ابتدا، میانگین قیمت فروش خود را در تعداد مشتریان فعلی خود ضرب کنید. این امر ارزش قرارداد سالانه شما را به همراه خواهد داشت.
فرض کنید باله های غواصی را به مغازه های غواصی در ایالت کالیفرنیا می فروشید.
رویکرد پایین به بالا برای محاسبه TAM بر اساس فروش قبلی و داده های قیمت گذاری است.
برای بازگشت به مثال غواصی خود، فرض کنید شما نوعی باله میسازید که سبکتر از رقبای شماست. شما می توانید نظریه ارزش خود را با تخمین اینکه فروشگاه های غواصی حاضرند برای حمل محصول برتر شما چقدر بپردازند، شناسایی کنید.
نحوه محاسبه TAM
در این پست، خواهید آموخت که کل بازار آدرس پذیر چیست و بهترین روش برای محاسبه آن چیست.