چیست و چگونه می توانید آن را محاسبه کنید

اکثر شرکت ها نمی توانند کل بازار آدرس پذیر را برای محصول یا خدمات خود تصاحب کنند، مگر اینکه انحصار باشند. حتی اگر یک شرکت فقط یک رقیب داشته باشد، باز هم متقاعد کردن کل بازار برای خرید محصول یا خدمات آن برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.

کل بازار آدرس پذیر یا TAM به کل تقاضای بازار برای یک محصول یا خدمات اشاره دارد. این بیشترین میزان درآمدی است که یک کسب و کار می تواند با فروش محصول یا خدمات خود در یک بازار خاص ایجاد کند.

صنعتی با اندازه بازار از 30 میلیون دلار تا 200 میلیون دلار در سال ممکن است ارزش ورود را داشته باشد. با این حال، اگر اندازه بازار صنعت زیر 5 میلیون دلار در سال یا بیش از 1 میلیارد دلار در سال باشد، احتمالاً اینطور نیست.

برای بازگشت به مثال غواصی خود، فرض کنید شما نوعی باله می‌سازید که سبک‌تر از رقبای شماست. شما می توانید نظریه ارزش خود را با تخمین اینکه فروشگاه های غواصی حاضرند برای حمل محصول برتر شما چقدر بپردازند، شناسایی کنید.

اکنون دانلود کنید: الگوهای تحقیقات بازار [Free Kit]

به همین دلیل است که اکثر شرکت ها از معیارهای دیگری نیز برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده می کنند.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

سپس، ACV خود را در تعداد کل مشتریان ضرب کنید. این کل بازار آدرس پذیر شما را به دست می آورد. بیایید ببینیم این در یک مثال چگونه به نظر می رسد.

چه بخواهید یک شرکت جدید راه اندازی کنید یا رشد درآمد واقعی را پیش بینی کنید، اندازه گیری کل بازار آدرس پذیر شما اولین قدم بسیار مهم است.

محاسبه کل بازار آدرس پذیر قبل از جلسه

فرض کنید باله های غواصی را به مغازه های غواصی در ایالت کالیفرنیا می فروشید.

فهرست مطالب