چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید

تبلیغات آنلاین در حال رونق است.

سهم برداشت

هر بار که تبلیغ شما در یک صفحه وب نمایش داده می شود، به عنوان یک نمایش به حساب می آید. تبلیغات به دلایل مختلف پتانسیل نمایش بیشتر را دارند، به خصوص زمانی که با کلمات کلیدی زیرک، جذاب و مرتبط باشند.

فرض کنید یک تبلیغ ایجاد کرده ایم و گوگل می گوید 5000 نمایش بالقوه در دسترس است. پس از یک ماه نظارت بر عملکرد تبلیغ خود، حدود 4000 نمایش ثبت کردیم. این بدان معنی است که سهم برداشت ما 80٪ است (4000 نمایش ثبت شده / 5000 نمایش در دسترس = 80٪ سهم برداشت).

سهم تاثیر یک معیار تبلیغاتی است که عملکرد تبلیغات شما را با عملکرد سایر تبلیغات در دسته خود مقایسه می کند. این با مقایسه تعداد کل نمایش‌های آن با تعداد نمایش‌هایی که پتانسیل دریافت آن را دارد، محاسبه می‌شود.

این معیار به شدت تحت تأثیر بودجه است. اگر بودجه روزانه کمی در Google دارید، پس از رسیدن به بودجه، تبلیغ شما دیگر نمایش داده نمی شود. این بدان معناست که تبلیغ شما ممکن است در حال بازدید باشد، اما همچنان به دلیل محدودیت روزانه، تعامل بیشتری را از دست می‌دهد.

impression-share-available

فرمول تاثیر-سهم

سهم تأثیر هدف یک رویکرد خودکار برای پیشنهاد قیمت در تبلیغات ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار، می توانید قیمت های خودکار را برای کمپین خود تنظیم کنید، که به تبلیغ شما شانس بیشتری برای رسیدن به بالای SERP می دهد. و با داشتن موقعیت برجسته تر در صفحه نتایج جستجو، احتمالاً تبلیغ شما در طول زمان تأثیر بیشتری به دست می آورد.

سهم نمایش با تقسیم تعداد نمایش‌های دریافتی بر تعداد کل نمایش‌هایی که آگهی واجد شرایط آن بود، محاسبه می‌شود.

ستون “Search Lost Impression Share (budge)” درصد نمایش هایی را که به دلیل بودجه خود از دست داده اید را به شما نشان می دهد. درصد بالا در اینجا ممکن است به این معنی باشد که سرمایه گذاری در بودجه بیشتر می تواند تلاش های تبلیغاتی و فروش شما را در بلندمدت افزایش دهد.

اما، وقتی کمپین‌های دیجیتالی را راه‌اندازی می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که تلاش‌ها – و سودتان – را با افزایش سهم تأثیر تبلیغات خود به حداکثر می‌رسانید. سهم تأثیر شما به شما می گوید که تبلیغ شما در مقایسه با کل مخاطبان بالقوه خود چقدر خوب عمل می کند و افزایش آن می تواند به افزایش تعامل و همچنین سود کمک کند.

اگر به دنبال صرف هزینه بیشتر در کمپین خود نیستید، راه دیگری برای بهبود سهم تاثیر جستجو تمرکز بر امتیاز کیفیت، هدف، قیمت پیشنهادی و نرخ تبدیل تبلیغاتتان است. این معیارها اثربخشی تبلیغ شما را می سنجند و بهبود آنها منجر به تعامل بیشتر می شود.

نمایش اشتراک گذاری

منبع تصویر

نمونه فرمول اشتراک گذاری

سهم تأثیر معیاری مفید برای تعیین میزان عملکرد یک کمپین تبلیغاتی و آنچه تیم شما می‌تواند انجام دهد تا به آن کمک کند تا به پتانسیل کامل خود برسد، است. با ردیابی سهم تأثیر، می‌توانید پیشنهادها را خودکار کنید، بودجه خود را تنظیم کنید، و کلمات کلیدی و امتیاز کیفیت را دنبال کنید تا بیشتر به مخاطبان هدف خود برسید و آگاهی و سود بیشتری از برند ایجاد کنید.

اگرچه سهم برداشت فقط برای هر کمپین در دسترس است، شما می‌توانید سهم تأثیر هدف را برای همه کمپین‌های خود به طور همزمان پیگیری کنید. گزینه های زیادی برای سفارشی سازی آن نیز وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که برای بخش خاصی از صفحه – مانند نیمه بالایی – یا برای زمان‌ها و مکان‌های خاصی پیشنهاد قیمت بدهد.

اشتراک گذاری در ادوردز

برای آشنایی با انواع مختلف سهم تاثیری که کسب‌وکار شما می‌تواند برای ایجاد تعامل بیشتر برای کمپین‌های تبلیغاتی‌اش دنبال کند، ادامه دهید.

انواع اشتراک گذاری

جستجوی اشتراک گذاری

منبع تصویر

اگر فقط بخش کوچکی از مخاطبان هدف خود را درگیر می کنید، تجزیه و تحلیل سهم برداشت شما معمولاً محل خوبی برای شروع است. افزایش این مقدار به شما کمک می کند تا تبلیغات را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) هدایت کنید. و در نهایت باعث ایجاد تعامل بیشتر برای کمپین های شما می شود.

منبع تصویر

در این پست، ما توضیح خواهیم داد که سهم تاثیر چیست و همچنین انواع مختلفی که تیم بازاریابی شما می تواند در طول کمپین های تبلیغاتی آنلاین شما ردیابی کند.راهنمای رایگان، الگو و برنامه ریز: نحوه استفاده از تبلیغات گوگل برای تجارت