اگر به دنبال صرف هزینه بیشتر در کمپین خود نیستید، راه دیگری برای بهبود سهم تاثیر جستجو تمرکز بر امتیاز کیفیت، هدف، قیمت پیشنهادی و نرخ تبدیل تبلیغاتتان است. این معیارها اثربخشی تبلیغ شما را می سنجند و بهبود آنها منجر به تعامل بیشتر می شود.
نمایش اشتراک گذاری
وقتی سهم برداشت را ردیابی می کنید، نمایش واضحی از عملکرد تبلیغ خود دارید و چگونه می توانید آن را در طول زمان بهبود بخشید. – به ویژه از طریق کلمات کلیدی در حالی که معیارهای زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد تبلیغات شما را ردیابی کند، سهم تاثیر به شما کمک می کند کاستی های تبلیغ خود را شناسایی کنید تا بتوانید آن را برطرف کنید و آن را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید.
همچنین میتوانیم این فرمول را تغییر دهیم تا تعداد کل نمایشهایی را که آگهی ما واجد شرایط آن است، بیابیم. به عنوان مثال، اگر ما از قبل سهم برداشت خود را میدانیم، میتوانیم فرمول را دوباره به شکل زیر درآوریم.
سهم تأثیر جستجو، سهم تأثیر آگهی شما در یک شبکه جستجو است. به گفته گوگل، شبکه جستجو عبارت است از “گروهی از وب سایت های مرتبط با جستجو که در آنها تبلیغات شما نمایش داده می شود” از جمله نتایج جستجوی Google، برنامه های Google مانند Maps و Shopping، و در وب سایت های شرکای جستجوی Google. این معیار، نمایشهایی را که آگهی شما دریافت میکند بر تعداد نمایشهایی که میتواند در شبکه جستجو دریافت کند، تقسیم میکند.
اکنون، سهم برداشت شما در جدولی ظاهر می شود که می توانید دانلود کنید.
اشتراک نمایش منطبق دقیق
منبع تصویر
سهم تأثیر هدف یک رویکرد خودکار برای پیشنهاد قیمت در تبلیغات ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار، می توانید قیمت های خودکار را برای کمپین خود تنظیم کنید، که به تبلیغ شما شانس بیشتری برای رسیدن به بالای SERP می دهد. و با داشتن موقعیت برجسته تر در صفحه نتایج جستجو، احتمالاً تبلیغ شما در طول زمان تأثیر بیشتری به دست می آورد.
در مثال زیر می بینیم که این فرمول چگونه نوشته شده است.
ستون “Search Lost Impression Share (رتبه)” تعداد نمایش هایی را که بر اساس رتبه پایین از دست می دهید به شما نشان می دهد. اگر این درصد بالا باشد، تبلیغکنندگان باید در نظر بگیرند که چگونه رتبه را از طریق امتیاز کیفیت و نرخ هزینه به ازای کلیک افزایش دهند. امتیاز کیفیت عملکرد قبلی کلمات کلیدی، ارتباط تبلیغات، تجربه صفحه فرود و نرخ کلیک مورد انتظار شما را ارزیابی می کند.
برای راههای بیشتر برای افزایش تعامل تبلیغات آنلاین، این فهرست مفید را بخوانید نکات سئو.
منبع
اگر سهم (رتبه) از دست رفته جستجوی شما زیاد است، تغییراتی را در کلمات کلیدی و دارایی های خلاقانه کمپین خود در نظر بگیرید. یک تبلیغ مرتبط با کلمات کلیدی عالی رتبه بالاتری در SERP خواهد داشت که می تواند منجر به بازدید، کلیک و فروش بیشتر شود.
سهم تاثیر یک معیار تبلیغاتی است که عملکرد تبلیغات شما را با عملکرد سایر تبلیغات در دسته خود مقایسه می کند. این با مقایسه تعداد کل نمایشهای آن با تعداد نمایشهایی که پتانسیل دریافت آن را دارد، محاسبه میشود.
فرض کنید یک تبلیغ ایجاد کرده ایم و گوگل می گوید 5000 نمایش بالقوه در دسترس است. پس از یک ماه نظارت بر عملکرد تبلیغ خود، حدود 4000 نمایش ثبت کردیم. این بدان معنی است که سهم برداشت ما 80٪ است (4000 نمایش ثبت شده / 5000 نمایش در دسترس = 80٪ سهم برداشت).
برای آشنایی با انواع مختلف سهم تاثیری که کسبوکار شما میتواند برای ایجاد تعامل بیشتر برای کمپینهای تبلیغاتیاش دنبال کند، ادامه دهید.
انواع اشتراک گذاری
جستجوی اشتراک گذاری
منبع تصویر
نمونه فرمول اشتراک گذاری
این معیار به شدت تحت تأثیر بودجه است. اگر بودجه روزانه کمی در Google دارید، پس از رسیدن به بودجه، تبلیغ شما دیگر نمایش داده نمی شود. این بدان معناست که تبلیغ شما ممکن است در حال بازدید باشد، اما همچنان به دلیل محدودیت روزانه، تعامل بیشتری را از دست میدهد.
اما، وقتی کمپینهای دیجیتالی را راهاندازی میکنید، میخواهید مطمئن شوید که تلاشها – و سودتان – را با افزایش سهم تأثیر تبلیغات خود به حداکثر میرسانید. سهم تأثیر شما به شما می گوید که تبلیغ شما در مقایسه با کل مخاطبان بالقوه خود چقدر خوب عمل می کند و افزایش آن می تواند به افزایش تعامل و همچنین سود کمک کند.
هر بار که تبلیغ شما در یک صفحه وب نمایش داده می شود، به عنوان یک نمایش به حساب می آید. تبلیغات به دلایل مختلف پتانسیل نمایش بیشتر را دارند، به خصوص زمانی که با کلمات کلیدی زیرک، جذاب و مرتبط باشند.
پس از ورود به حساب تبلیغاتی خود، کافیست به مسیر Campaigns > Columns > Modify Columns > Competitive Metrics > Impression Share بروید، سپس روی ذخیره کلیک کنید.
سهم برداشت منطبق دقیق دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است. این معیار، نمایشهایی را که آگهی شما دریافت کرده است، با تعداد افرادی که برای جستجوهایی که دقیقاً با کلمات کلیدی شما مطابقت دارند، واجد شرایط دریافت را مقایسه میکند. میتوانید از اشتراکگذاری دقیق منطبق بر روی کلمات کلیدی خود و بهبود تبلیغات خود استفاده کنید.
جستجوی اشتراکگذاری گمشده
آیا نمی دانید چگونه به داده های سهم برداشت خود در تبلیغات گوگل دسترسی داشته باشید؟
سهم تأثیر معیاری مفید برای تعیین میزان عملکرد یک کمپین تبلیغاتی و آنچه تیم شما میتواند انجام دهد تا به آن کمک کند تا به پتانسیل کامل خود برسد، است. با ردیابی سهم تأثیر، میتوانید پیشنهادها را خودکار کنید، بودجه خود را تنظیم کنید، و کلمات کلیدی و امتیاز کیفیت را دنبال کنید تا بیشتر به مخاطبان هدف خود برسید و آگاهی و سود بیشتری از برند ایجاد کنید.
با کمپینهای نمایشی، میتوانید مکانهای تبلیغاتی خود را افزایش دهید تا سهم برداشت را بهبود ببخشید، اما باید بودجه خود را نیز تنظیم کنید تا با این افزایش نیز سازگاری داشته باشید. یا، میتوانید تعداد مکانهای خود را کاهش دهید تا کمپینتان مقرونبهصرفهتر شود، اما این کار باعث کاهش تعداد دفعات نمایش آگهیتان میشود. بهترین رویکرد این است که تعداد مکانها را آزمایش کنید تا زمانی که به نقطهای برسید که بدون پرداختن به بودجه کمپین، سهم برداشت را بهینه کنید.
سهم برداشت هدف
اگر میخواهید به صورت دستی سهم نمایش یک آگهی را تعیین کنید، در زیر فرمولی وجود دارد که میتواند به شما در محاسبه آن کمک کند.
فرمول اشتراک گذاری Inpression
سهم نمایش با تقسیم تعداد نمایشهای دریافتی بر تعداد کل نمایشهایی که آگهی واجد شرایط آن بود، محاسبه میشود.
همانطور که گوگل توضیح می دهد، “نمایش های واجد شرایط با استفاده از عوامل زیادی از جمله تنظیمات هدف، وضعیت تایید و کیفیت تخمین زده می شوند.” پس از تعیین حداکثر تعداد نمایشها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعداد نمایشهایی را که آگهی دریافت میکند بر حداکثر تعداد نمایشهایی که Google تشخیص میدهد برای آن واجد شرایط است، تقسیم کنید.
گوگل شبکه نمایش خود را به عنوان گروهی متشکل از بیش از دو میلیون وبسایت، ویدیو و برنامه تعریف میکند که در آن تبلیغات میتوانند نمایش داده شوند. سایت های شبکه نمایش تا 90 درصد از کاربران اینترنت را در اختیار دارند و می توانند تبلیغات شما را در یک زمینه خاص یا به یک مخاطب خاص نشان دهند.
ستون “Search Lost Impression Share (budge)” درصد نمایش هایی را که به دلیل بودجه خود از دست داده اید را به شما نشان می دهد. درصد بالا در اینجا ممکن است به این معنی باشد که سرمایه گذاری در بودجه بیشتر می تواند تلاش های تبلیغاتی و فروش شما را در بلندمدت افزایش دهد.
در این پست، ما توضیح خواهیم داد که سهم تاثیر چیست و همچنین انواع مختلفی که تیم بازاریابی شما می تواند در طول کمپین های تبلیغاتی آنلاین شما ردیابی کند.
Share Impression چیست؟
تبلیغات آنلاین در حال رونق است.
منبع تصویر
اگرچه سهم برداشت فقط برای هر کمپین در دسترس است، شما میتوانید سهم تأثیر هدف را برای همه کمپینهای خود به طور همزمان پیگیری کنید. گزینه های زیادی برای سفارشی سازی آن نیز وجود دارد. به عنوان مثال، میتوانید آن را طوری تنظیم کنید که برای بخش خاصی از صفحه – مانند نیمه بالایی – یا برای زمانها و مکانهای خاصی پیشنهاد قیمت بدهد.
اشتراک گذاری در ادوردز
اگر فقط بخش کوچکی از مخاطبان هدف خود را درگیر می کنید، تجزیه و تحلیل سهم برداشت شما معمولاً محل خوبی برای شروع است. افزایش این مقدار به شما کمک می کند تا تبلیغات را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) هدایت کنید. – و در نهایت باعث ایجاد تعامل بیشتر برای کمپین های شما می شود.