کانال های برتر که مصرف کنندگان برای اطلاع از محصولات استفاده می کنند [New Data]


تصور کنید در حال پیمایش در اینستاگرام هستید و تبلیغ محصولی را می بینید که ممکن است به آن علاقه مند باشید.

در حالی که اولین فکر شما ممکن است این باشد که هدف گذاری تبلیغات در حال پیشرفت بیش از حد است، اما همچنان می خواهید درباره محصول و شرکت سازنده آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. پس کجا را نگاه می کنید؟

آیا مستقیماً به صفحه اینستاگرام آن‌ها می‌روید، از وب‌سایت آن‌ها بازدید می‌کنید، برای بررسی‌های آنلاین جستجو می‌کنید یا یک ویدیوی جعبه‌گشایی YouTube را تماشا می‌کنید؟

اینها سوالاتی است که ما در نظرسنجی وضعیت وضعیت مصرف کنندگان در سال 2022 از 1000 مصرف کننده پرسیدیم تا بفهمیم مردم پس از کشف محصولی که ممکن است بخواهند چگونه رفتار می کنند.

البته، این به شدت در هر نسل متفاوت خواهد بود، بنابراین ما برخی از بینش‌ها را که بر اساس گروه سنی تقسیم می‌شوند، اضافه می‌کنیم. همچنین می‌توانید گزارش کامل ما را در مورد عادت‌های خرید مصرف‌کننده بر اساس نسل برای اطلاعات بیشتر مربوط به سن بررسی کنید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

چگونه مصرف کنندگان می خواهند در مورد محصولات در سال 2022 بیاموزند؟

مصرف کنندگان از طریق کانال های متنوعی در مورد محصولات و ویژگی های آنها یاد می گیرند. از جمله محبوب ترین آنها می توان به جستجو در وب، رفتن به فروشگاه های خرده فروشی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شفاهی و نقدهای آنلاین اشاره کرد.

چگونه مصرف کنندگان ترجیح می دهند در مورد محصولات بیاموزند

در حالی که رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات یوتیوب، جعبه‌گشایی ویدیوها، و سرویس‌های استریم با نگاهی به همه نسل‌ها از محبوبیت کمتری برخوردار هستند، تقسیم این موارد بر اساس گروه سنی تصویر بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد.

چگونه مصرف کنندگان ترجیح می دهند در مورد محصولات بیاموزندGen Z، Millennials و Gen X به دلیل ترجیحشان برای یادگیری محصولات از طریق رسانه های اجتماعی و تبلیغات YouTube، خود را از Boomers متمایز می کنند. Gen Z همچنین بیش از هر نسل دیگری از جعبه گشایی ویدیوها حمایت می کند.

در همین حال، Gen X و Boomers ترجیح آشکاری برای یادگیری محصولات از طریق تبلیغات تلویزیونی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی نشان می‌دهند. بومورها نیز بیش از هر نسل دیگری از تبلیغات شفاهی حمایت می کنند.

اما شباهت هایی نیز وجود دارد — یادگیری در مورد محصولات از طریق جستجو در اینترنت و از طریق بررسی های آنلاین در بین همه نسل ها محبوب است.

بنابراین بیایید عمیق‌تر به هر یک از محبوب‌ترین کانال‌هایی که مصرف‌کنندگان برای آشنایی با محصولات استفاده می‌کنند، بپردازیم.

سئو کلیدی برای کشف محصول است

36 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با جستجو در اینترنت در مورد محصولات بیاموزند و اهمیت بهینه سازی وب سایت شما برای سئو را برجسته می کند.

جستجو در اینترنت راه شماره یک برای اطلاع از محصولات در میان تمام گروه های سنی است، به جز ژنرال Z که ترجیح می دهند تنها با 1 درصد از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. در حالی که جستجوی آنلاین در بین همه گروه‌های سنی بسیار محبوب است، به تدریج مورد توجه هر نسل قدیمی‌تر قرار می‌گیرد.

کدام درصد از هر نسل از اینترنت برای اطلاع از یک محصول استفاده می کند

از آنجایی که می‌دانیم مصرف‌کنندگان برای درک بهتر محصولات و ویژگی‌های آن‌ها در وب جستجو می‌کنند، درک این موضوع نیز بسیار مهم است از کدام دستگاه ها برای ایجاد بهترین تجربه کاربری استفاده می کنند.کدام دستگاه بیشتر برای پرس و جوهای جستجو استفاده می شود

تلفن های همراه نه تنها دستگاه انتخابی بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان هنگام جستجوی سؤال آنلاین هستند، بلکه بیشترین استفاده را در هنگام خرید آنلاین نیز دارند.

کدام دستگاه بیشتر هنگام خرید آنلاین استفاده می شود

مخصوصاً وقتی صحبت از نسل‌های جوان‌تر می‌شود، استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای جست‌وجوی کوتوله‌ها در رایانه جستجو می‌کند، به این معنی که باید وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید که اول از همه تلفن همراه باشد.

دستگاه پرس و جو جستجو بر اساس نسل

خرده فروشی همچنان مرتبط است، به خصوص برای نسل های قدیمی

با قرار گرفتن در رتبه دوم، 27 درصد از مصرف کنندگان می گویند که ترجیح می دهند در مورد محصولات در فروشگاه های خرده فروشی اطلاعات کسب کنند. جای تعجب نیست که رویکرد حضوری در میان گروه‌های سنی مسن‌تر محبوب‌تر است، اگرچه در Gen Z کاملاً از بین نمی‌رود و هنوز هم تقریباً یک نفر از هر پنج هزاره مورد علاقه است.

تبلیغات تلویزیونی برای Boomers و Gen X کلیدی هستند

از هر چهار مصرف‌کننده، یک نفر می‌گوید تبلیغات تلویزیونی روش ترجیحی آنها برای یادگیری بیشتر در مورد یک محصول و ویژگی‌های آن است. تبلیغات تلویزیونی در سه کانال برتر برتر برای اطلاع از محصولات Gen X و Baby Boomers قرار می گیرند، اما طرفداران Gen Z و Millennials را که به شدت سایر کانال های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند، از دست می دهند.

درصد از گروه های سنی که از فروشگاه های خرده فروشی برای اطلاع از محصولات استفاده می کنند

تبلیغات دهان به دهان مرتبط است، اما ژنرال Z در عوض به اینفلوئنسرها نگاه می کند

23 درصد از مصرف کنندگان می گویند که ترجیح می دهند در مورد محصولات از طریق دهان به دهان یاد بگیرند. جالب اینجاست که تبلیغات دهان به دهان در 5 کانال برتر برای یادگیری محصولات برای هر نسل به جز Gen Z قرار دارد. گزارش خرید مصرف کننده ما در سال 2022 حتی نشان داد که Gen Z به توصیه های اینفلوئنسرها بیش از دوستان و خانواده آنها اهمیت می دهد.

بررسی های آنلاین توسط همه نسل ها جستجو می شود

از هر پنج مصرف‌کننده، یک نفر می‌گوید که ترجیح می‌دهد بدون توجه به نسل، محصولات را از طریق بررسی آنلاین بیاموزد. البته، اینکه آیا آنها برای دریافت این بینش به YouTube، بررسی های آمازون یا یک وبلاگ اختصاصی مراجعه می کنند به سن آنها بستگی دارد.

درصد افرادی که می خواهند از طریق بررسی در مورد محصولات بیاموزند

رسانه های اجتماعی برای Gen Z و Millennials کلیدی هستند

به طور کلی، تنها 17 درصد از مصرف کنندگان می گویند رسانه های اجتماعی کانال ترجیحی آنها برای یادگیری در مورد محصولات و ویژگی های آنها است. با این حال، رسانه های اجتماعی در رتبه اول برای Gen Z، دوم برای Millennials و چهارم برای Gen X قرار دارند.

چند درصد از گروه های سنی ترجیح می دهند در مورد محصولات در رسانه های اجتماعی بیاموزند

در مرحله بعد، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه مصرف کنندگان می خواهند در مورد محصولات در رسانه های اجتماعی بیاموزند.

چگونه مصرف کنندگان در مورد محصولات در رسانه های اجتماعی یاد می گیرند

پست‌های فید، تبلیغات و داستان‌ها سه فرمت برتر برای یادگیری محصولات در رسانه‌های اجتماعی هستند. 36 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند از طریق ویدیوهای کوتاه مانند TikToks یا Reels درباره محصولات بیاموزند و 27 درصد دیگر ترجیح می‌دهند از طریق اینفلوئنسرها استفاده کنند که به ویژه در بین نسل‌های جوان محبوبیت دارد.

چگونه مردم در مورد محصولات از تأثیرگذاران یاد می گیرند

همچنین ممکن است تعجب کنید که مصرف کنندگان می خواهند چه نوع محتوایی را از برندها در رسانه های اجتماعی ببینند.

چه نوع رسانه های اجتماعی مارک دار به یاد ماندنی است

تقریبا نیمی از مصرف کنندگان می گویند محتوای خنده دار به یاد ماندنی ترین است و پس از آن محتوایی که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. ساخت محتوایی که محصول یا خدمات شما را به نمایش بگذارد نیز برای 36 درصد از مصرف کنندگان بسیار خاطره انگیز است.

تبلیغات YouTube برای Gen Z و Millennials کلیدی است

به طور کلی، تنها 13 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ترجیح می‌دهند درباره یک محصول و ویژگی‌های آن از طریق تبلیغات یوتیوب بیاموزند، اما پلتفرم ویدیویی در بین کانال‌های برتر Gen Z و Millennials قرار دارد.

جعبه گشایی ویدیوها یک چیز Gen Z است

در حالی که فقط 9٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از طریق جعبه گشایی ویدیوها در مورد یک محصول و ویژگی های آن بیاموزند، آنها به طور منحصر به فردی در Gen Z محبوب هستند.

درصدی از نسل هایی که از ویدیوهای جعبه گشایی برای اطلاع از محصولات استفاده می کنند

ایجاد حس در داده های مصرف کننده

آیا می‌خواهید درباره آخرین روندها و عادات خریدی که مصرف‌کنندگان در حال جستجو هستند بیشتر بدانید و چگونه برند شما می‌تواند از آنها برای رسیدن به اهدافتان در سال 2022 استفاده کند؟

گزارش خرید مصرف کننده ما و همچنین گزارش وضعیت روند مصرف کننده ما را که در اواخر جولای ارائه می شود، بررسی کنید.

در همین حال، با گزارش وضعیت روندهای بازاریابی ما در زیر، ببینید که چگونه بازاریابان در سال 2022 حرکت می کنند.

دعوت به اقدام جدید



منبع