چه لوگو، شعار، یا پالت رنگی شما باشد، میخواهید در یک تازهسازی قابل تشخیص باشید. اگر در حال حاضر قدیمی، بیصدا یا شلوغ است، سعی کنید با رنگ، هندسه یا انتخاب قلم شیکتر آن را از نظر بصری جذابتر کنید.
با جذابیت احساسی به پیام های برند خود نزدیک شوید.
با تحقیقات بازار و تحلیل رقابتی شروع کنید.
پیام شما باید برای شخصیت های خریدار شما ساخته شود و از نظر کیفیت محتوا و احساسات ارزشی را نشان دهد. یک تجدید موفقیت آمیز با پیام های صادقانه و قابل اعتماد، هوش هیجانی شرکت شما را منعکس می کند و آن را از رقبا متمایز می کند.
قبل از عرضه، محتوای مهم و وثیقه را حسابرسی کنید.
چرا ابتدا باید این کار را انجام دهید؟ تغییر نام تجاری به این سادگی نیست که به یک لوگوی جدید ضربه بزنید یا نام خود را تغییر دهید. شرکت ها باید تمایل داشته باشند که کل چشم انداز شرکت خود، از جمله اهداف، پیام و فرهنگ شرکت را تغییر دهند.
به عنوان مثال، اپل یک نمونه عالی از تغییر نام تجاری موفق است. در اوایل دهه 1990، اپل به آرامی از بازار کامپیوتر خارج شد. اپل لوگوی نمادین خود را از رنگین کمان قدیمی به ظاهری شیک تر و تک رنگ به روز کرد تا نشان دهنده تغییر در تصویر برند خود باشد. البته این تنها تغییر نبود، اما آغاز عصر جدیدی برای اپل بود. امروزه آنها یکی از شناخته شده ترین برندها در جهان هستند.
Soft به روز رسانی خود را با وثیقه به روز یا UI/UX راه اندازی کنید. برای صاحبان مشاغل امروزی، استفاده از سایت هایی مانند لینکدین، توییتر و فیس بوک از محبوب ترین ها برای دستیابی به مخاطبان هدف هستند.
پس از اینکه تیم شما تصمیم گرفت که چه چیزی در به روز رسانی برند باید تغییر کند، باید با اجرای این تغییرات به درستی ارتباط برقرار کرد و با یک برنامه اجرایی مناسب، در داخل و خارج از کشور عمل کرد.
هویت برند خود را تازه نگه دارید
یک شرکت موفق یک هدف کلی برای تیم شما است. و با یک تغییر نام تجاری یا تازه سازی به خوبی اجرا شده، می توانید برند خود را در موقعیتی قرار دهید که در آزمون زمان مقاومت کند. تغییر خوب است و اگرچه ممکن است برای دیدن نتایج زمان ببرد، اما سازگاری برند شما پاداش خواهد گرفت.
به زمان، پول و تلاش زیادی نیاز است تا برندسازی مجدد با موفقیت انجام شود، و آنهایی که به طور کامل متعهد نیستند، با نام تجاری ضعیفی که در بازار رقابتی امروزی متمایز نیست، گیر میکنند.
با چیزی کوچک شروع کنید، مانند تغییر فونت مورد استفاده در اسناد، و از آنجا کار کنید. واکنش ها را اندازه گیری کنید و در صورت امکان تنظیم کنید. اگر بازخورد منفی بیش از حد وجود دارد، به مخاطبان خود نزدیک شوید تا موضوع را درک کنند و ببینید آیا تغییر برخی چیزها بر برندسازی مجدد شما تأثیر می گذارد یا خیر.
بنابراین، راه حل مناسب برای مشتری شما چیست؟ در این پست، دقیقاً به معنای تغییر نام تجاری یا تازه کردن کسب و کارتان به صورت استراتژیک و ایستادگی در آزمون زمان خواهیم بود.
رفرش برند چیست؟
بهروزرسانی خود را بر اساس تغییراتی که در بازار دیدهاید، قرار دهید. این می تواند شامل کشف و تحقیقی باشد که به صورت داخلی یا از طریق اشخاص ثالث انجام می شود و باید تغییرات در نیازهای مشتری و عوامل خارجی مانند اقتصاد و سایر اخبار پرطرفدار را در نظر بگیرد.
تجزیه و تحلیل رقابتی همچنین به شما این امکان را می دهد که از موفقیت ها و شکست های رقبای خود الهام بگیرید، زیرا آنها نیز سعی می کنند ارتباط خود را حفظ کنند.
هویت بصری خود را تقویت کنید – نه یک ظاهر کاملاً جدید.
راکد ماندن یک کسب و کار بیشتر از تلاش برای تغییر در هر بازار در حال توسعه یک خطر است. با آمدن و رفتن روندهای تجاری، کسب و کارهایی که به دنبال تجدید هویت خود هستند، عناصری مانند:
- لوگو
- فونت
- پالت رنگ
- شعار برند
- سبک نوشتن
هنگام برنامه ریزی برای انجام تازه سازی، کاری که نباید فراموش کنید اجرای ممیزی محتوا است. در اغلب موارد، خلاص شدن از شر پستها، وبسایت یا سایر عناصر برند از قبل موجود یا ویرایش آن میتواند ردپای دیجیتالی شما را بهبود بخشد.
با یک برنامه اجرایی، به روز رسانی برند خود را اجرا کنید.
شاید مشتری شما تمایل خود را برای برندسازی مجدد به صورت شفاهی بیان کرده باشد، اما شما باید قبل از اینکه مستقیماً به تغییر برند بپردازید، هدف آن را کشف کنید. اگر مشتری شما نمی تواند دلیل مشخصی ارائه دهد (و “من حوصله ندارم” به حساب نمی آید، باید راه های دیگری را در نظر بگیرید).
از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مخاطبان خود از تغییرات آتی و نظرسنجی غیررسمی از آنها در مورد افکارشان در مورد تجدید نظر استفاده کنید. شما می توانید از این طریق با درگیر شدن در گوش دادن اجتماعی و در نظر گرفتن بازخورد مخاطبان خود و گنجاندن آنها در ظاهر جدید خود، تحقیق جمع آوری کنید.
4. در استراتژی خود احساسات یا خواسته های مخاطبان خود را در نظر بگیرید.
پاسخهای آنها را در تصویر برند خود بگنجانید تا نیازی به تجدید در آینده نباشد.
3. از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید.
مسئولیت تجدید یک نام تجاری نباید بر دوش افراد معدودی باشد، بلکه باید شامل تیم شما برای ارائه ایده های جدید برای آینده برند باشد. شما باید تصمیم بگیرید که کدام عناصر می توانند فرصتی برای جلب توجه بیشتر داشته باشند.
- لوگو: لوگوی خود را مدرن کنید تا منحصر به فردتر باشد و در مقابل رقبا متمایز شود.
- فونت: فونت انتخابی خود را در دسترس، حرفه ای و متمایز کنید.
- پالت رنگی: اجازه دهید پالت رنگ شما با تئوری رنگ ها برای برند شما صحبت کند.
- شعار برند: شعارهای برند جدید باید به نیازهای مربوطه اشاره کنند.
- سبک نوشتن: سبک نوشتن خود را طوری تنظیم کنید که سازگارتر باشد و با شخصیت های خریدار که به دنبال محصول یا خدمات شرکت هستند صحبت کنید.
تجدید نام تجاری مجموعه ای استراتژیک از تغییراتی است که در هویت یک برند ایجاد می شود تا با روندهای فعلی بازار مطابقت داشته باشد.
تغییر نام تجاری را به عنوان مجموعه ای از تغییرات اساسی در نظر بگیرید که برای بازگرداندن زندگی به یک شرکت در حال مبارزه ایجاد شده است. این فرآیند عمیق تر است و می تواند عناصر کسب و کار را تغییر دهد از جمله:
- موقعیت یابی برند
- ارزش های برند
- دستورالعمل های برند
- بیانیه ماموریت و چشم انداز
برندهایی که دائماً در حال تکامل نیستند، در معرض خطر منسوخ شدن یا نامربوط شدن قرار دارند. برخی از محبوبترین برندهای امروزی دستخوش تغییراتی نمیشدند، مگر اینکه تغییر برند یا تازهسازی شده بودند.
یادداشت سردبیر: این مقاله در ابتدا در سپتامبر 2014 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
منبع
اگر اینطور است، به راهنمای ما برای یک برندسازی مجدد موفق مراجعه کنید تا نیازهای آنها را بهتر برآورده کند. و اگر نیاز مبرمی وجود ندارد که نیاز به تغییر نام تجاری داشته باشد، با انجام یک بهروزرسانی پیش بروید.
2. با تیم خود طوفان فکری کنید تا تصور کنید که آنها می خواهند شرکت به چه چیزی تبدیل شود.