
![کدام برای بازاریابی موثرتر است [+Consumer Data]](https://blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/ikea-1-1.jpg?width=274&height=593&name=ikea-1-1.jpg)
انتشار: فروردین 08، 1402
بروزرسانی: 22 تیر 1404
بروزرسانی: 22 تیر 1404
کدام برای بازاریابی موثرتر است [+Consumer Data]
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=ivIx-RBBzko[/embed]
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=ivIx-RBBzko[/embed]
با توجه به کاربردهای بازاریابی آنها، کنجکاوی در مورد افکار مصرف کنندگان منطقی است.
منبع تصویر
این دنیاها روشی جدید، منحصربه فرد و هیجان انگیز برای تعامل با برندهای مورد علاقه شان هستند که از تماشای TikTok، بازدید از یک فروشگاه یا خواندن خبرنامه ایمیل به دست نمی آیند.
جلوتر ماندن از روندها به سادگی به معنای توجه است. اگر تجربه های بازاریابی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده محبوبیت زیادی پیدا کنند و به یک استراتژی ضروری تبدیل شوند، از قبل می دانید که کسب وکارتان چگونه باید پاسخ دهد.
منبع تصویر
در مورد واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بسیار صحبت شده است.
تجربه های واقعی واقعیت مجازی همهجانبه حسی می تواند پرهزینه باشد و مصرف کنندگان را ملزم به داشتن دستگاه های مناسب برای استفاده از آن ها کند، اما نتایج نظرسنجی ما نشان داد که بیشتر مصرف کنندگان روی آن ها سرمایه گذاری نکرده اند. با این حال، جهان های مجازی مانند Horizon Worlds و Roblox به دستگاه های حسی نیاز ندارند.
وقتی از آنها پرسیده شد که آیا AR یا VR را ترجیح می دهند، اکثریت گفتند VR. دلایل آنها برای ترجیح آن عبارت بود از:
تعداد زیادی از پاسخ دهندگان نیز گفتند که آنها هیچ کدام را ترجیح نمی دهند یا علاقه ای به استفاده از آنها ندارند. برخی به صراحت اظهار داشتند که نمی دانند هیچ کدام چیست، و برخی نشان دادند که ممکن است تفاوت را با گفتن اینکه VR واقعی تر از AR است، در حالی که AR گزینه ای شبیه به زندگی است، درک نمی کنند.
به عنوان مثال، AR یک ابزار با کیفیت بالا برای بازاریابی محصول است. این فناوری می تواند عناصر مجازی را روی واقعیت واقعی قرار دهد و به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا محصولات را در سناریوهای واقعی آزمایش کنند تا ببینند چگونه آن را دوست دارند.
برای مثال، مطالعه ای که توسط تیم هیلکن در هلند انجام شد، نشان داد که هم واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی، قصد خرید مشتریان را افزایش می دهند. AR در تحریک خرید مؤثرتر بود، اما VR در ایجاد نگرش مثبت به برند مؤثرتر بود. هر دو در تحقق یک هدف بازاریابی موثر بودند، اما هر کدام برای یک هدف هدف خاص.
یک کاربرد AR و VR بازاریابی تجربی است که در آن مخاطبان خود را به تعامل با برند شما به عنوان نوعی بازاریابی دعوت می کنید. این یک برنامه با ارزش است زیرا انسان ها می خواهند چنین رابطه ای را با یک برند ایجاد کنند و یک تجربه سرگرم کننده و غوطه ور در دنیای واقعی می تواند یک ارتباط عاطفی ایجاد کند.
با این حال، 14 درصد از بازاریابان برای اولین بار در سال 2023 برای استفاده و کاوش VR/AR برنامه ریزی می کنند.
می توانید آن را آزمایش کنید و به مخاطبان خود راه جدیدی برای تعامل با کسب و کار خود بدون اتکا به آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود ارائه دهید. همچنین می تواند پرهزینه باشد، بنابراین بودجه های بازاریابی را حفظ می کنید و تمام پول خود را صرف کانال هایی نمی کنید که ممکن است آنطور که انتظار داشتید مؤثر نباشند.
برنامه IKEA Place یک نمونه عالی از بازاریابی محصول AR است. کاربران برنامه می توانند مبلمانی را که دوست دارند انتخاب کنند و مدلی را در مقیاس واقعی در فضای واقعی خود قرار دهند تا ببینند قبل از خرید چگونه به نظر می رسد. این فرصت می تواند اعتماد خریدار و فروش را افزایش دهد، اگر مردم ببینند که چگونه یک محصول را با سبک زندگی آنها می پسندند.
قابل توجه ترین و قابل توجه ترین تفاوت بین AR و VR این است که AR چیزهایی را به دنیای موجود افراد اضافه می کند و VR شخص را در دنیای جدیدی غوطه ور می کند. دنیای VR یک واقعیت جدید است و واقعیت افزوده واقعیت موجود را تکمیل می کند.
AR و VR مدت هاست که وجود داشته اند، اما همچنان ابزارهای نوظهوری برای بازاریابان هستند. نیازهای کسب و کار خود را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که مارک های دیگر چه می کنند و مردم در مورد تجربیات خود چه می گویند.
گزارش استراتژی بازاریابی ما در سال 2021 نشان داد که 35 درصد از بازاریابان از AR یا VR در استراتژی های خود استفاده می کردند، اما در سال 2023، بیش از یک چهارم بازاریابان قصد دارند استفاده از VR و AR را متوقف کنند. هنوز هم برای بازاریاب ها جذاب است، اما اجرای آن می تواند چالش برانگیز باشد زیرا تجهیزات ممکن است گران باشند.
برای الهام گرفتن، توجه داشته باشید که برندهای دیگر چه می کنند و مردم درباره تجربیاتشان چه می گویند.
علاوه بر این، بسیاری از تجربه های واقعیت مجازی برای کار کردن به هدست یا دستگاه های حسی نیاز دارند، در حالی که واقعیت افزوده اینطور نیست. همچنین معمولاً گفته می شود که AR 75٪ واقعیت و 25٪ مجازی است و VR 25٪ واقعیت و 75٪ مجازی است.
آنها در ارائه غوطه وری برای کاربران، VR در دنیای کاملاً جدید و محتوای سه بعدی و مجازی مشابه هستند.
این یک شبیه سازی کامپیوتری است و هر دنیای واقعیت مجازی به مردم اجازه می دهد تا به طور کامل در دنیای منحصر به فرد شرکت کنند.
کسانی که AR را ترجیح می دادند گفتند که از آن استقبال می کردند زیرا واقعیت یکپارچه تر بود و احساس واقعی تر داشت، دوست داشتند چگونه چیزهای مجازی را به نماهای دنیای واقعی اضافه کنند و اینکه AR برای برنامه های کاربردی کیفیت زندگی (QoL) مانند آموزش، خرید، بهتر است. ناوبری و مراقبت های بهداشتی
واقعیت افزوده (AR) عناصر مجازی را در بالای صحنه دنیای واقعی لایه بندی می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا در فضایی که از نظر فیزیکی در آن هستند حضور داشته باشند اما از عناصر افزوده شده در تجربه خود بهره ببرند.
واقعیت مجازی (VR) هر نرم افزاری است که کاربران را در یک محیط مجازی تعاملی سه بعدی غوطه ور می کند، معمولاً از یک دستگاه حسی VR استفاده می کند که اقدامات دنیای واقعی را به دنیای مجازی می آورد. بسیاری از تجربیات VR 360 درجه هستند.
Stranger Things Experience نتفلیکس یک تجربه بازاریابی تجربی AR برای تبلیغ فصل آینده سریال بود. طرفداران از یک مکان حضوری بازدید کردند و بخشی از یک تجربه بازی تعاملی AR شدند تا احساس کنند در دنیای چیزهای غریبه هستند.