کدام برای بازاریابی موثرتر است [+Consumer Data]

اولویت‌های مصرف‌کننده برای AR در مقابل VR

با توجه به کاربردهای بازاریابی آنها، کنجکاوی در مورد افکار مصرف کنندگان منطقی است.

منبع تصویر

AR در مقابل VR: کدام یک برای بازاریابی موثرتر است [Data]

این دنیاها روشی جدید، منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز برای تعامل با برندهای مورد علاقه‌شان هستند که از تماشای TikTok، بازدید از یک فروشگاه یا خواندن خبرنامه ایمیل به دست نمی‌آیند.

جلوتر ماندن از روندها به سادگی به معنای توجه است. اگر تجربه‌های بازاریابی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده محبوبیت زیادی پیدا کنند و به یک استراتژی ضروری تبدیل شوند، از قبل می‌دانید که کسب‌وکارتان چگونه باید پاسخ دهد.

ar در مقابل vr

منبع تصویر

در مورد واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بسیار صحبت شده است.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

تجربه‌های واقعی واقعیت مجازی همهجانبه حسی می‌تواند پرهزینه باشد و مصرف‌کنندگان را ملزم به داشتن دستگاه‌های مناسب برای استفاده از آن‌ها کند، اما نتایج نظرسنجی ما نشان داد که بیشتر مصرف‌کنندگان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. با این حال، جهان های مجازی مانند Horizon Worlds و Roblox به دستگاه های حسی نیاز ندارند.

وقتی از آنها پرسیده شد که آیا AR یا VR را ترجیح می دهند، اکثریت گفتند VR. دلایل آنها برای ترجیح آن عبارت بود از:

  • این یک تجربه فراگیرتر است که آنها را به دنیایی سرگرم کننده می برد،
  • گرافیک و حرکات نرم تر و جلوه های بصری بهتر است.
  • کاربردهای بیشتری نسبت به واقعیت افزوده دارد و برای بازی های ویدیویی و سرگرمی های تعاملی بهتر است،
  • آنها بیشتر با VR آشنا هستند تا AR.

تعداد زیادی از پاسخ دهندگان نیز گفتند که آنها هیچ کدام را ترجیح نمی دهند یا علاقه ای به استفاده از آنها ندارند. برخی به صراحت اظهار داشتند که نمی‌دانند هیچ کدام چیست، و برخی نشان دادند که ممکن است تفاوت را با گفتن اینکه VR واقعی‌تر از AR است، در حالی که AR گزینه‌ای شبیه به زندگی است، درک نمی‌کنند.

به عنوان مثال، AR یک ابزار با کیفیت بالا برای بازاریابی محصول است. این فناوری می‌تواند عناصر مجازی را روی واقعیت واقعی قرار دهد و به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا محصولات را در سناریوهای واقعی آزمایش کنند تا ببینند چگونه آن را دوست دارند.

برای مثال، مطالعه‌ای که توسط تیم هیلکن در هلند انجام شد، نشان داد که هم واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی، قصد خرید مشتریان را افزایش می‌دهند. AR در تحریک خرید مؤثرتر بود، اما VR در ایجاد نگرش مثبت به برند مؤثرتر بود. هر دو در تحقق یک هدف بازاریابی موثر بودند، اما هر کدام برای یک هدف هدف خاص.

یک کاربرد AR و VR بازاریابی تجربی است که در آن مخاطبان خود را به تعامل با برند شما به عنوان نوعی بازاریابی دعوت می‌کنید. این یک برنامه با ارزش است زیرا انسان ها می خواهند چنین رابطه ای را با یک برند ایجاد کنند و یک تجربه سرگرم کننده و غوطه ور در دنیای واقعی می تواند یک ارتباط عاطفی ایجاد کند.

سرمایه گذاری کمتر در متاورس

با این حال، 14 درصد از بازاریابان برای اولین بار در سال 2023 برای استفاده و کاوش VR/AR برنامه ریزی می کنند.

می توانید آن را آزمایش کنید و به مخاطبان خود راه جدیدی برای تعامل با کسب و کار خود بدون اتکا به آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود ارائه دهید. همچنین می‌تواند پرهزینه باشد، بنابراین بودجه‌های بازاریابی را حفظ می‌کنید و تمام پول خود را صرف کانال‌هایی نمی‌کنید که ممکن است آنطور که انتظار داشتید مؤثر نباشند.

برنامه IKEA Place یک نمونه عالی از بازاریابی محصول AR است. کاربران برنامه می توانند مبلمانی را که دوست دارند انتخاب کنند و مدلی را در مقیاس واقعی در فضای واقعی خود قرار دهند تا ببینند قبل از خرید چگونه به نظر می رسد. این فرصت می تواند اعتماد خریدار و فروش را افزایش دهد، اگر مردم ببینند که چگونه یک محصول را با سبک زندگی آنها می پسندند.

قابل توجه ترین و قابل توجه ترین تفاوت بین AR و VR این است که AR چیزهایی را به دنیای موجود افراد اضافه می کند و VR شخص را در دنیای جدیدی غوطه ور می کند. دنیای VR یک واقعیت جدید است و واقعیت افزوده واقعیت موجود را تکمیل می کند.

AR و VR مدت‌هاست که وجود داشته‌اند، اما همچنان ابزارهای نوظهوری برای بازاریابان هستند. نیازهای کسب و کار خود را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که مارک های دیگر چه می کنند و مردم در مورد تجربیات خود چه می گویند.

دعوت به اقدام جدید



منبع

گزارش استراتژی بازاریابی ما در سال 2021 نشان داد که 35 درصد از بازاریابان از AR یا VR در استراتژی های خود استفاده می کردند، اما در سال 2023، بیش از یک چهارم بازاریابان قصد دارند استفاده از VR و AR را متوقف کنند. هنوز هم برای بازاریاب ها جذاب است، اما اجرای آن می تواند چالش برانگیز باشد زیرا تجهیزات ممکن است گران باشند.

برای الهام گرفتن، توجه داشته باشید که برندهای دیگر چه می‌کنند و مردم درباره تجربیاتشان چه می‌گویند.

به شما

علاوه بر این، بسیاری از تجربه‌های واقعیت مجازی برای کار کردن به هدست یا دستگاه‌های حسی نیاز دارند، در حالی که واقعیت افزوده اینطور نیست. همچنین معمولاً گفته می شود که AR 75٪ واقعیت و 25٪ مجازی است و VR 25٪ واقعیت و 75٪ مجازی است.

آنها در ارائه غوطه وری برای کاربران، VR در دنیای کاملاً جدید و محتوای سه بعدی و مجازی مشابه هستند.

فهرست مطالب

واقعیت افزوده (AR) چیست؟

از Cases برای AR و VR استفاده کنید

این یک شبیه سازی کامپیوتری است و هر دنیای واقعیت مجازی به مردم اجازه می دهد تا به طور کامل در دنیای منحصر به فرد شرکت کنند.