کدام کانال های رسانه های اجتماعی استیم را به دست می آورند و از دست می دهند؟ [New Consumer and Platform Data]


این روزها انگار همه در شبکه های اجتماعی حضور دارند. اما اشتباه نکنید، همه فعال نیستند هر کانال

به عنوان بازاریاب، مهم است که کانال های اجتماعی مورد علاقه مخاطبان خود را بشناسید. برای مثال، اگر خانه‌های سالمندان می‌فروشید، می‌توانید از اسنپ‌چت صرفنظر کنید، زیرا تنها 3.7 درصد از کاربران بالای 50 سال دارند.

HubSpot بیش از 1000 مصرف کننده در سراسر ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد تا دریابد که کدام کانال های رسانه های اجتماعی در حال افزایش است – و کدام یک عقب مانده اند. در ادامه بخوانید تا بدانید کدام پلتفرم‌ها در سال 2022 بین مصرف‌کنندگان محبوب‌تر هستند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

کانال های رسانه های اجتماعی در سال 2022 استیم را به دست می آورند

فیس بوک

فیس بوک در حال حاضر ۲.۸۹ میلیارد کاربر ماهانه جذب می کند که بیشتر از هر پلتفرم اجتماعی دیگری است. تمرکز بالایی از مخاطبان آن متعلق به Millennials، Gen X-ers و Baby Boomers است.

در سه ماه گذشته، 91 درصد از بیبی بومرها، 88 درصد از هزاره ها و 83 درصد از نسل ایکس ها از فیس بوک بازدید کرده اند.

علاوه بر این، Gen X و Baby Boomers فیس بوک را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه و پربازدیدترین برنامه خود رتبه بندی می کنند. اگر به دنبال هدف قرار دادن جمعیت‌های مسن‌تر با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستید، فیسبوک بهترین گزینه برای شماست.

کانال های اجتماعی مورد علاقه مصرف کنندگان: فیس بوک

با این حال، تعامل برای مخاطبان Gen Z به طور قابل توجهی کاهش می یابد. تنها 12 درصد از ژنرال Z می گویند که از فیس بوک بیش از هر پلتفرم دیگری استفاده می کنند و تنها 55 درصد از آنها در سه ماه گذشته از فیس بوک بازدید کرده اند.

TikTok

TikTok به عنوان پلتفرم Gen Z شناخته می شود – و داده ها آن را تأیید می کنند. در واقع، بیش از نیمی از مصرف کنندگان Gen Z در TikTok هستند. به علاوه، ژنرال Z می‌گوید که TikTok پلتفرمی است که بیشتر از آن استفاده می‌کنند و از اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب جلوتر است.

این به همین جا ختم نمی شود: TikTok همچنین با سایر اطلاعات جمعیتی در حال افزایش است. 36 درصد از کاربران TikTok در سال 2021 بین 35 تا 54 سال سن داشتند که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. با این حال، استفاده در میان بیبی بومرها هنوز کم است و تنها 7 درصد از این برنامه در سه ماه گذشته بازدید کرده اند.

همچنین لازم به ذکر است که TikTok بالاترین نرخ تعامل را در بین سایر پلتفرم‌های اجتماعی دارد که به طور میانگین 10.85 دقیقه در هر جلسه است. به طور خلاصه، محتوای خوراکی TikTok برای گروه‌های سنی مختلف اعتیادآور است.

یوتیوب

بر اساس داده‌هایی که از SimilarWeb جمع‌آوری کردیم، YouTube پایگاه کاربر بیش از ۲ میلیارد نفر دارد و ماهانه بیش از ۳۴ میلیارد بازدیدکننده دارد.

کانال های اجتماعی مورد علاقه مصرف کنندگان: YouTubeYouTube تقریباً به همان اندازه بین مخاطبان Gen Z، Millennial و Gen X محبوب است. در سه ماه گذشته، 83 درصد از هزاره ها از یوتیوب بازدید کرده اند، پس از آن 81 درصد از نسل Z، و 79 درصد از نسل X.

یوتیوب همچنین در بین بازاریابان ویدیویی محبوب ترین است. بر اساس گزارش بازاریابی ویدیویی HubSpot، در واقع، بیش از یک چهارم بازاریابان ویدیویی قصد دارند در سال 2022 بیش از هر پلتفرم دیگری در یوتیوب سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این، بازاریابان ویدیو، YouTube را به عنوان دومین پلتفرم برتر برای بازگشت سرمایه (ROI) رتبه بندی کردند.

اینستاگرام

طبق گزارش SimilarWeb، اپلیکیشن اینستاگرام بیش از ۷۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که آن را به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های امروزی تبدیل کرده است.

اگرچه Gen Z بیشتر از TikTok بازدید می کند، اما آنها اینستاگرام را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود رتبه بندی می کنند – مانند Millennials.

کانال های اجتماعی مورد علاقه مصرف کنندگان: اینستاگراماینستاگرام همچنین با مخاطبان مسن‌تر ثابت نگه داشته است. در سه ماه گذشته، 55 درصد از نسل ایکس‌ها از اینستاگرام بازدید کرده‌اند و پس از آن بیش از یک چهارم (27 درصد) از بیبی بومرها قرار دارند. با این حال، اگر به دنبال هدف قرار دادن این مخاطبان به طور خاص هستید، فیس بوک یا یوتیوب می توانند گزینه بهتری باشند.

در بخش بازاریابی، بیش از نیمی از بازاریابان ویدیو، اینستاگرام را به عنوان بهترین پلتفرم برای بازگشت سرمایه، تعامل و تولید سرنخ رتبه بندی می کنند. اگر می خواهید بیشتر در بازاریابی ویدیویی غوطه ور شوید، اینستاگرام گزینه جذابی است.

کانال های رسانه های اجتماعی در سال 2022 از دست می دهند

وبلاگ Tumblr

پس از خریدهای متعدد و تقریباً احیا، تامبلر هنوز نتوانسته محبوبیت خود را در اوایل تا اواسط دهه 2000 بازسازی کند.

طبق گزارش ما، Tumblr در میان Millennials محبوب ترین است، اما تنها 11٪ از این پلتفرم در سه ماه گذشته بازدید کرده اند.

Tumblr 2022با کمال تعجب، ژنرال Z تقریباً با همان نرخ (10٪) از Tumblr بازدید کرده است. در واقع، گزارش کوارتز نشان داد که 61 درصد از کاربران جدید Tumblr در سال 2022 کمتر از 24 سال سن داشتند. این سؤال مهمی را مطرح می کند: آیا احیای دیگری در راه است؟

در حالی که هنوز برای تماس زود است، توصیه می‌کنیم روی پلتفرم‌هایی تمرکز کنید که اعداد قوی‌تری را برای مخاطبانی که می‌خواهید هدف قرار دهید جذب می‌کنند.

تکان دادن

اگرچه Twitch برترین سگ در فضای پخش زنده است، اما همه پلتفرم های پخش جریانی اصلی – از جمله Twitch، Facebook Gaming و YouTube Live – در کل ساعت تماشای امسال کاهش یافته اند.

در سه ماه گذشته، تنها 15 درصد از هزاره ها از یوتیوب بازدید کرده اند، پس از آن 13 درصد از نسل Z، و 11 درصد از نسل X.

کاهش بیننده تنها نگرانی Twitch نیست – مردم نیز کمتر پخش جریانی دارند. از سال 2021 تا 2022، ساعت‌های پخش شده در این پلتفرم 16 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بازاریابی ویدیویی HubSpot، بازاریابان ویدیویی تعامل و بازگشت سرمایه پایین را در پلتفرم گزارش می‌کنند و تنها 10 درصد از بازاریابان قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از Twitch استفاده کنند.

برگردیم به تو

یک سوال باقی می ماند: کدام کانال ها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی شما بهترین هستند؟ آیا باید به پلتفرم‌های بالغی مانند فیس‌بوک و یوتیوب پایبند باشید یا با پلتفرم‌های جدید مانند TikTok آزمایش کنید؟

در نهایت، تصمیم شما باید به یک عامل مهم بستگی داشته باشد: مخاطب هدف شما. قرار دادن مخاطبان خود در مرکز استراتژی رسانه های اجتماعی به معنای اولویت بندی پلتفرم هایی است که به طور موثر به آنها دسترسی پیدا می کند.

و به یاد داشته باشید، بازاریابی رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد آزمایش است. نیازی به متعهد شدن به یک پلتفرم برای بقیه زمان نیست – در واقع، ممکن است انجام آزمایش‌های جانبی بر روی پلتفرم‌های مختلف برای دیدن نتایجی که می‌گیرید مفید باشد.

دعوت به اقدام جدید



منبع