کپی رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا: تفاوت چیست؟


گرافیکی که می گوید "تفاوت بین کپی رایتینگ با نوشتن محتوا چیست؟"

آیا از این دو به جای یکدیگر استفاده کرده اید؟ شما به کسب و کار خود بدی می کنید.

کپی رایتینگ و نوشتن محتوا دو مجموعه مهارت بسیار متفاوت هستند، اما هر دو برای یک استراتژی بازاریابی موفق ضروری هستند.

کپی رایترها مسئول ایجاد یک کپی موثر هستند – متنی در وب سایت شما که مرورگرها را به خریداران تبدیل می کند. اینها کلماتی هستند که در تبلیغات دیجیتال، بیلبوردها، ایمیل ها و موارد دیگر مشاهده می کنید.

از طرف دیگر، نویسندگان محتوا، محتوای ارزشمندی ایجاد می کنند که مخاطبان شما را درگیر می کند و به آنها اطلاع می دهد. وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و وایت‌پیپرهای طولانی و کوتاه اغلب توسط نویسندگان محتوا نوشته می‌شوند.

بنابراین تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا چیست؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

مبانی کپی رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا

درک اصول کپی رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا اولین گام برای تعیین اینکه کدامیک به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد، است.

کپی رایتینگ همه چیز در مورد متقاعد کردن است. کپی رایترها در استفاده از کلمات برای ترغیب افراد به انجام یک اقدام دلخواه- چه خرید یک مورد، ثبت نام در لیست ایمیل یا دانلود کتاب الکترونیکی، متخصص هستند.

کپی رایتینگ اغلب به شکل کوتاه‌تر نوشته می‌شود و در کلمات کمتر تأثیر بیشتری می‌گذارد. علاوه بر این، کپی رایتینگ اغلب عمر کوتاه تری دارد و برای یک کمپین یا هدف خاص استفاده می شود.

یک گرافیک یتی که می گوید، "کولری به یخبندان همسر سابقتان تصور کنید.  با دهانی که مهر می زند."
https://petewinecke.space/yeti

این تبلیغ از Yeti نمونه ای از کپی رایتینگ است. کوتاه، موجز و دارای پیامی قوی است که مستقیماً با مخاطبان هدف خود صحبت می کند.

نوشتن محتوا بیشتر در مورد آموزش و ایجاد روابط است. نویسندگان محتوا برای کمک به خوانندگان برای درک بهتر موضوع، حل مشکل یا تصمیم گیری محتوا تولید می کنند.

نوشتن محتوا اغلب در قالب وبلاگ است، به این معنی که حداقل 500 کلمه است و طول ایده آل آن بین 2100 تا 2400 کلمه است. عمر طولانی تری دارد، اغلب خانه ای دائمی در وبلاگ یا صفحه منبع یک وب سایت پیدا می کند.

اسکرین شات از وبلاگ نیل پاتل که نمونه‌ای از کپی‌رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا را نشان می‌دهد.

مثال بالا یکی از پست های من از وبلاگ نیل پاتل است. این یکی از شناخته شده ترین اشکال نوشتن محتوا است که روزانه 7.5 میلیون پست وبلاگ منتشر می شود. این قطعه خاص برای کمک به بازاریابان نوشته شده است تا بفهمند قطعه‌های ویژه Google چگونه کار می‌کنند و بهترین راه‌های رتبه‌بندی برای آنها چیست.

وقتی به نوشتن محتوا و کپی رایتینگ فکر می کنید، چه تصاویری به ذهنتان خطور می کند؟ ما اغلب کپی رایتینگ را به خاطر استفاده از آن در تبلیغات و نوشتن محتوا به یاد می آوریم، زمانی که چیزی از یک مقاله یاد می گیریم.

اهداف این دو نوع نوشتار کاملاً متفاوت است و اغلب هدف کلمات را تغییر می دهد. هدف نهایی کپی رایتر این است که خواننده را وادار به اقدام کند، در حالی که هدف نویسنده محتوا ایجاد اعتماد و اعتبار نزد خواننده است.

کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است: کپی رایتینگ یا نوشتن محتوا؟

پاسخ به این سوال به اهداف تجاری شما بستگی دارد.

اگر می خواهید فروش را افزایش دهید یا سرنخ های بیشتری به دست آورید، کپی رایتینگ راهی است که می توانید انجام دهید. اگر می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید، پس نوشتن محتوا گزینه بهتری است.

هم کپی رایتینگ و هم نوشتن محتوا برای یک استراتژی بازاریابی موفق مهم هستند. نگران نباشید، در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

نوشتن عالی پایه و اساس کپی رایتینگ و نوشتن محتوا است. نکته کلیدی این است که بفهمید کدام یک به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری خاص خود برسید.

مهارت های پشت محتوا نویسی در مقابل کپی رایتینگ

مهارت های مورد نیاز برای کپی رایتینگ و نوشتن محتوا کاملا متفاوت است.

کپی رایترها باید در متقاعدسازی، فروش و بازاریابی متخصص باشند. آنها باید روانشناسی انسان را درک کنند و بتوانند از کلمات برای تأثیرگذاری بر احساسات خواننده و سوق دادن آنها به عمل استفاده کنند. با راهنمای من برای کپی‌رایتینگ، درباره نحوه نوشتن یک نسخه جذاب بیشتر بیاموزید.

برخی از انواع رایج نوشتن کپی رایترها عبارتند از:

  • کپی سئو
  • کپی آگهی
  • کمپین های ایمیلی
  • کپی صفحه فرود
  • کپی صفحه وب
  • اسکریپت های ویدئویی
  • بیلبوردها
  • ارسال کننده های مستقیم
  • رسانه های اجتماعی
گرافیکی که تفاوت‌های بین کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوا را نشان می‌دهد.

نویسندگان محتوا باید بتوانند خوب بنویسند و تحقیقات گسترده ای انجام دهند. آنها همچنین باید در ایجاد محتوای ارزشمند و آموزنده بدون فروش زیاد متخصص باشند.

برخی از انواع رایج نوشتن محتوای نویسندگان عبارتند از:

  • مقالات
  • پست های وبلاگ
  • بیانیه های مطبوعاتی
  • کاغذهای سفید
  • خبرنامه ها
  • پادکست ها
  • چاپ مجلات
  • کتابهای الکترونیکی

درک تفاوت بین کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوا و اینکه چگونه آنها اهداف تجاری خاص شما را برآورده می‌کنند، در نهایت به شما کمک می‌کند نویسنده سازنده‌تری شوید و در کنار تیم‌های نویسندگی خود کار کنید. شما می توانید تعیین کنید که به چه نوع دارایی هایی نیاز دارید و فرآیند نوشتن موثرتر و کارآمدتری ایجاد کنید.

ادغام کپی رایتینگ و محتوا نویسی برای بازاریابی

بهترین استراتژی های بازاریابی هم از کپی رایتینگ و هم از نوشتن محتوا استفاده می کنند.

کپی رایتینگ برای وادار کردن افراد به اقدام عالی است، اما نمی توان همیشه از آن استفاده کرد. اگر فقط از کپی رایتینگ استفاده کنید، به سرعت اعتبار خود را نزد مخاطبان خود از دست خواهید داد. تنها چیزی که آنها فکر می کنند شما نگران آن هستید این است که چیزهایی را به آنها بفروشید. اینجاست که محتوا نویسی وارد می شود.

محتوا نویسی ارزش ایجاد می کند و با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. این به شما کمک می کند تا اعتماد و اعتبار ایجاد کنید تا زمانی که از کپی رایتینگ استفاده می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد اقدام مورد نظر را انجام دهند.

چه به دنبال یک حس اینترنتی با محتوای ویروسی باشید و چه به دنبال افزایش تبدیل سرنخ خود در وب سایت خود هستید، استفاده از کپی رایتینگ و نوشتن محتوا با هم در استراتژی بازاریابی خود به شما کمک می کند تا به بهترین نتایج برسید.

به عنوان مثال، می‌توانید یک پست وبلاگی عالی ایجاد کنید – که نوشتن محتوا است – که می‌خواهید آن را با جهان به اشتراک بگذارید. برای به اطلاع رساندن این کلمه، باید زیرنویس‌های هوشمندانه‌ای در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید – که همان کپی‌نویسی است – تا خوانندگان را به کلیک کردن علاقه مند کنید. ترکیب هر دو سبک نوشتاری به شما کمک می کند تا به هدف نهایی خود یعنی جذب بازدیدکنندگان بیشتر در وب سایت برسید.

مطمئن شوید که همیشه ارزشی در محتوای خود ارائه می دهید. فقط برای ارسال پست پست نکنید هیچ کس از محتوای زباله لذت نمی برد.

چگونه برای کسب و کار خود استعداد نویسندگی پیدا کنید

اگر به دنبال اضافه کردن کپی رایتینگ یا نوشتن محتوا به استراتژی بازاریابی خود هستید، چند راه برای یافتن استعداد وجود دارد.

یکی از راه‌ها این است که یک شغل در یک پلتفرم فریلنسر مانند Upwork پست کنید.

هنگام ارسال شغل خود، حتما موارد زیر را درج کنید:

– نوع نوشتاری که نیاز دارید (کپی رایتینگ یا محتوانویسی)

– شرح وظایف دقیق

– بودجه ی تو

همچنین می توانید از یک پلتفرم شبکه مانند لینکدین برای انتشار مطالب مورد نیاز خود استفاده کنید. اگر در صنعت خود ارتباطاتی دارید، تماس بگیرید و ببینید آیا آنها کسی را می شناسند که ممکن است مناسب باشد.

همچنین می توانید با یک آژانس بازاریابی محتوا که در زمینه کپی رایتینگ و نوشتن محتوا تخصص دارد تماس بگیرید. اگر هم در زمینه کپی رایتینگ و هم برای نوشتن محتوا به کمک نیاز دارید، اما زمان یا منابع لازم برای انجام همه این کارها را خودتان ندارید، این یک گزینه عالی است.

در حالی که ممکن است خودتان بتوانید محتوایی بنویسید، بلاک نویسنده شوخی نیست و می تواند به عنوان یک مانع بزرگ برای تولید شما عمل کند، بنابراین یافتن استعداد بسیار مهم است. مهم نیست که کدام مسیر را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برای یافتن نویسنده ای که مناسب برای کسب و کار و اهداف بازاریابی شما باشد، وقت بگذارید.

سوالات متداول

یک کپی رایتر چه می کند؟

کپی رایتر شخصی است که کپی یا محتوا را برای اهداف بازاریابی می نویسد. کپی رایترها مسئول ایجاد کمپین های تبلیغاتی، نوشتن محتوای وب سایت و ارائه مفاهیمی برای بازاریابی ایمیلی یا سایر انواع وثیقه بازاریابی هستند.

نویسنده محتوا چه می کند؟

نویسنده محتوا شخصی است که محتوا را با هدف ارائه ارزش به خوانندگان می نویسد. نویسندگان محتوا مسئول ایجاد پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید یا سایر انواع محتوایی هستند که به مخاطبان خود آموزش و اطلاع رسانی می‌کنند.

تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا چیست؟

تفاوت اصلی بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا در هدف محتواست. کپی رایتینگ برای متقاعد کردن یا فروش نوشته شده است، در حالی که نوشتن محتوا برای آموزش یا ایجاد روابط نوشته شده است.

بهترین راه برای استفاده از کپی رایتینگ و نوشتن محتوا با هم چیست؟

بهترین راه برای استفاده از کپی رایتینگ و نوشتن محتوا با هم، استفاده کم از کپی رایتینگ است. از آن برای دعوت به اقدام خود یا سایر مواقعی که نیاز دارید افراد را وادار به اقدام کنید، استفاده کنید. بیشتر اوقات از نوشتن محتوا برای ایجاد ارزش و ایجاد روابط با مخاطبان خود استفاده کنید.

آیا می توانید یک کپی رایتر آزاد باشید؟

بله، شما می توانید یک کپی رایتر آزاد باشید. بسیاری از کپی رایترها خوداشتغال هستند و با مشاغل مختلف بر اساس پروژه به پروژه کار می کنند.

آیا می توانید یک نویسنده محتوای آزاد باشید؟

بله، شما می توانید یک نویسنده محتوای آزاد باشید. مانند کپی رایترها، بسیاری از نویسندگان محتوا خوداشتغال هستند و بر اساس پروژه به پروژه نیز کار می کنند.

نویسنده محتوای سئو چیست؟

نویسنده محتوای سئو نوعی محتوا نویس است که در ایجاد محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو تخصص دارد. این شامل استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مناسب و همچنین پیروی از سایر بهترین شیوه های سئو می شود.

نتیجه

کپی رایتینگ و محتوانویسی دو نوع مختلف از نوشتن هستند که اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

یکی بهتر از دیگری نیست. آنها به سادگی به دلایل مختلف استفاده می شوند.

کپی رایتینگ برای متقاعد کردن یا فروش نوشته شده است، در حالی که نوشتن محتوا برای آموزش یا ایجاد روابط نوشته شده است. هم از کپی رایتینگ و هم نوشتن محتوا می توان برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کرد، اما استفاده کم و استراتژیک از آنها مهم است.
هنگامی که شک دارید، همیشه در نوشتن محتوا اشتباه کنید تا ارزش ایجاد کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. و اگر به کمک نیاز دارید، در تماس با کارشناس بازاریابی محتوا یا آژانسی که در کپی رایتینگ و نوشتن محتوا تخصص دارد، دریغ نکنید.

چگونه از کپی رایتینگ و نوشتن محتوا در کسب و کار خود استفاده می کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع