گردش کار مدیریت محتوا چیست؟ چرا در سال 2022 به یکی نیاز دارید؟
تولید محتوا ساده نیست. عناصر زیادی در انتشار محتوا و اجرای موفقیت آمیز استراتژی محتوای شما وجود دارد. ایجاد یک جریان کاری محتوا به تیم شما کمک می کند تا با افزایش بهره وری، کاهش خطاها و بهبود همکاری در محل کار، در کار خود باقی بماند. جریان از پیش تعیین شده هر فرآیند آن را آسان می کند، اما مدیریت وظایف فردی بدون نرم افزار جریان کار محتوا به طور فزاینده ای آشفته می شود.
استراتژی > برنامه ریزی > ایجاد > ویرایش > انتشار > تجزیه و تحلیل
برای مدیریت گردش کار محتوای خود، مراحل مورد نیاز برای ایجاد محتوا را مشخص کنید. آن ها هستند:
- راهبردی کردن
- برنامه ریزی
- پدید آوردن
- در حال بررسی
- انتشار
- در حال تجزیه و تحلیل
در ارتباط با مدیریت افراد و فرآیندهای آنها، مدیریت گردش کار محتوا ابزارهای مورد نیاز برای تکمیل کار را نیز پوشش می دهد.
ابزار
اگر رام نشوید، گردش کار محتوای شما می تواند برای تیم شما پیچیده و گیج کننده شود. برای مدیریت موفقیت آمیز گردش کار خود، با تشریح فرآیندها، افراد و ابزارهای دخیل در فرآیند تولید محتوا شروع کنید.
فرآیندها
پس از تعیین مسئولیت برای هر کار، تعیین کنید که چقدر زمان برای تکمیل لازم است.
زمان مورد نیاز برای هر کار را مشخص کنید.
افراد، فرآیندها و ابزارهای لازم برای اجرای استراتژی محتوای شما، نشانگرهای مفیدی در ایجاد گردش کار محتوای شما هستند. برای ایجاد یک گردش کار محتوا، باید:
- تصمیم بگیرید که چه محتوایی ایجاد کنید.
- یک تفکیک از وظایف قابل اجرا ایجاد کنید.
- نقش ها را تعیین کنید.
- زمان مربوط به هر کار را تعیین کنید.
- گردش کار محتوای خود را مستند کنید.
تصمیم بگیرید که چه محتوایی ایجاد کنید.
مزایای اضافه شده استفاده از نرم افزار گردش کار محتوا عبارتند از:
- افزایش بهره وری
- کاهش خطاها
- بهبود همکاری در محل کار
افزایش بهره وری
بسته به نوع محتوا، گردش کار شما تغییر می کند. کسبوکارها میتوانند محتوای مختلفی مانند خبرنامه، پستهای وبلاگ و پستهای رسانههای اجتماعی منتشر کنند. گردش کار محتوا برای هر دارایی متفاوت است. به عنوان مثال، انتشار یک خبرنامه و یک پست رسانه های اجتماعی را مقایسه کنید. بارزترین تفاوت در این فرآیند این است که انواع محتوا از کانال های مختلفی عبور می کند. هنگامی که گردش کار را تجزیه کنید، متوجه خواهید شد که هر یک ممکن است به افراد، فرآیندها، ابزارها و منابع جداگانه ای نیاز داشته باشد.
هنگامی که فرآیندی را برای وظایف، افراد و مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد محتوای خود مشخص کردید، گردش کار محتوای شما کامل می شود.
گردش کار محتوای خود را مستند کنید.
ابتدا تصمیم بگیرید که “چه چیزی” را ایجاد می کنید. آیا این یک پست در شبکه های اجتماعی است؟ آیا این یک خبرنامه است؟ شرکت شما انتخاب ایجاد انواع محتوا مانند اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ، محتوای ویدیویی و موارد دیگر را دارد و شما باید برای هر کدام یک گردش کار ایجاد کنید.
یک تفکیک از وظایف قابل اجرا ایجاد کنید.
استراتژیست ها، نویسندگان، ویراستاران و مدیران افرادی هستند که شما در تیم محتوای خود خواهید داشت. وظایف آنها، که در یک گردش کار دیده می شود، شامل برنامه ریزی، نوشتن، ویرایش، انتشار و غیره است. با این حال، هر تابع برای هر نوع محتوا ضروری نیست.
با رونق صنعت بازاریابی محتوا، کسب و کار شما نیاز به گسترش دارد تا بتواند با این رشد سازگار شود. این گسترش نشان دهنده افزایش افراد، فرآیندها و ابزارهای مرتبط با جریان کاری محتوای شما است. هرچه گردش کار شما جامع تر شود، مدیریت آن دلهره آورتر است. با این حال، یکپارچه سازی نرم افزار گردش کار محتوا می تواند مشکل را حل کند.
نرم افزار گردش کار محتوا
بعد از اینکه وظایف مربوط به فرآیند محتوای خود را انجام دادید، وقت آن است که تصمیم بگیرید چه کسی آنها را انجام می دهد. این مرحله می تواند به شناسایی اینکه آیا کسی در نقش خود توانایی دارد یا خیر و اینکه آیا شما نیاز به آوردن اعضای اضافی دارید یا خیر کمک کند. با استفاده از مثال وبلاگ ما در بالا، به این صورت ممکن است نقش ها را تعیین کنید.
- راهبردی کردن > استراتژیست محتوا
- برنامه ریزی > مدیر محتوا
- نوشتن > کپی رایتر
- ویرایش > ویرایشگر
- انتشار > مدیر محتوا
- در حال تجزیه و تحلیل > مدیر محتوا
هنگامی که بر روی یک نوع محتوای خاص تمرکز کردید، مراحل لازم برای انتقال آن از استراتژی به انتشار را مشخص کنید. این نمونه گردش کار را برای یک پست وبلاگ در نظر بگیرید. روند آن ممکن است به این صورت باشد:
هنگام مدیریت نحوه تبدیل محتوای شما از یک ایده به انتشار، جریان کار محتوا از عهده کارهای سنگین بر می آید.
گردش کار محتوا مجموعه ای از وظایف است که تیم شما انجام می دهد تا محتوای شما را از ایده پردازی به تحویل تا حد امکان به صورت کارآمد برساند. اگرچه فرآیندها را تشریح می کند، گردش کار محتوا نیز به شدت به افراد، ابزارها و منابع مورد نیاز برای ایجاد محتوا وابسته است.