اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا بررسی ها برای کسب و کار شما اهمیت دارند، تحقیقات Brightlocal نباید شکی برای شما ایجاد کند، به خصوص با توجه به نقشی که گوگل ایفا می کند.
اگر به بررسی های تقلبی مشکوک هستید، آنها را به Google گزارش دهید. می توانید این کار را با رفتن به نمایه کسب و کار خود، کلیک کردن بر روی نظرات و انتخاب موردی که می خواهید گزارش دهید انجام دهید. سپس، گزینه “بیشتر” را انتخاب کنید و “گزارش بررسی” را انتخاب کنید. در نهایت، تخلفی را که گزارش میدهید انتخاب کنید.
مطابق با برودی کلارک مشاور سئو در توییتر، چرخ و فلک ها در مناطق مختلف و در تلفن همراه نیز آزمایش می شوند.

در نهایت، هر آنچه مشتریان در مورد شما میگویند، در اینجا چند الگو برای کمک به پاسخگویی به شما آورده شده است.
سوالات متداول
Google برای پاسخ دادن به نظرات منفی این توصیه را دارد:
- نظرات را شخصی نگیرید من می دانم که سخت است، به خصوص زمانی که قلب و روح خود را در کسب و کار خود گذاشته اید. با این حال، به یاد داشته باشید که بیشتر بررسی ها حملات شخصی نیستند: این فقط یک تجارت است.
- قبل از پاسخ دادن مطمئن شوید که تجربه مشتری را درک کرده اید. اگر مشتری با خدمات یا محصول شما مشکلی داشت، حق دارد آن تجربه را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. از بازخورد منفی به عنوان فرصتی برای بررسی اتفاقات رخ داده استفاده کنید، اشتباهاتی را که مرتکب شدهاید (در صورت وجود) در اختیار داشته باشید و اقداماتی را که برای جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه انجام دادهاید، شرح دهید.
- در صورت لزوم عذرخواهی کنید یک «متاسفم» ساده و واقعی می تواند تا حد زیادی به جلب مشتری کمک کند. با این حال، برای چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید، عذرخواهی نکنید.
- صحبت کن گاهی اوقات مردم فقط هواگیری می کنند. همه ما عصبانی و ناامید می شویم و گاهی اوقات بیش از حد واکنش نشان می دهیم. خود را به جای مشتری بگذارید، درک کنید که آنها ممکن است از شما عصبانی نباشند، فقط از موقعیت، و پیشنهاد دهید از طریق ایمیل، تلفن یا حتی رو در رو با آنها صحبت کنید.
- این روزها، خرید اغلب یک تجربه غیرشخصی است. از نام خود در ایمیلها و تماسهای تلفنی استفاده کنید تا بازبین شما بداند که با یک شخص واقعی صحبت میکند که به درست کردن همه چیز اهمیت میدهد.
وقتی به نظرات پاسخ می دهید، نشان می دهد که برای مشتریان و بازخورد آنها ارزش قائل هستید. نظرات با کیفیت بالا و مثبت از مشتریان شما می تواند دید کسب و کار شما را بهبود بخشد و احتمال اینکه یک خریدار از مکان شما بازدید کند را افزایش می دهد.
این ویژگی جدیدی است که گوگل در حال آزمایش آن است تا جستجوگران را قادر سازد تا از طریق بررسی های آنلاین یک کسب و کار محلی را پیدا کنند.
هرچه سریعتر به نظرات پاسخ دهید، بهتر است. مشتریان تقریباً همیشه از یک پاسخ سریع قدردانی می کنند، به خصوص اگر این پاسخ به بازخورد منفی آنها باشد.
گونزالس اظهار داشت که این تصویر زمانی ظاهر شد که او به دنبال یک دامپزشک محلی بود. همانطور که می بینید، یافتن مکان ها از طریق نظرات تقریباً همان کاری را که روی برچسب می گوید انجام می دهد.

مکانهایی که از طریق بررسیها پیدا میشوند چه معنایی برای کسب و کار شما دارند؟

به نظر می رسد گوگل در حال آزمایش ویژگی «یافتن مکان ها از طریق بررسی» است. تعدادی از سئوکارها توییت هایی را در مورد آن به اشتراک گذاشته اند و به نظر می رسد این ویژگی یک افزونه عالی برای جستجوی محلی باشد.
با این حال، واضح است که اهمیت بیشتری برای دستیابی به نظرات مثبت خواهد داشت، و کارهای زیادی برای آماده شدن می توانید انجام دهید.
ابتدا، بیایید به آنچه گوگل در مورد نظرات مشتریان می گوید نگاه کنیم:
دلیل دیگری برای پاسخ به نظرات می خواهید؟ باشه پس چگونه افزایش نرخ تبدیل شما را جذب می کند؟ Uberall همچنین دریافت که نرخ تبدیل (کلیک بر روی شماره تلفن، مسیرهای رانندگی، و وب سایت ها) زمانی که شرکت ها پاسخ می دهند به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
همچنین می توانید پایگاه داده خود را بررسی کنید تا ببینید آیا بازبینی کننده مشتری شماست یا خیر.
به نظرات سریع پاسخ دهید
پاسخ مودبانه به بازخوردهای منفی و ارائه راهحلهای ممکن برای حل مشکل نیز نشاندهنده حرفهای بودن و این است که شما مشتاق به درست کردن کار هستید.
برخورد با نقدهای منفی چیزی است که هر صاحب کسب و کاری باید در مقطعی با آن روبرو شود. با این حال، همانطور که گوگل بیان میکند، پاسخ دادن به اعتمادسازی کمک میکند، و دلیل سادهای برای آن وجود دارد: نشان میدهد شخصی پشت برند وجود دارد که به نظر مردم اهمیت میدهد و کسبوکار شما را انسانی میکند.
بله، این گوگل با 73 درصد است و دیگرانی مانند Yelp را ترک کرده است! و Tripadvisor خیلی عقب تر است.

اطلاعات محدودی وجود دارد، بنابراین تشخیص اینکه این افزودن چه معنایی برای کسبوکارها خواهد داشت و تأثیری که بر آنها میگذارد دشوار است.
تحلیلهای Review Trackers تخمین میزند که 75 درصد از کسبوکارهای جدید تحت تأثیر تعداد انگشت شماری از سایتهای بررسی کسبوکار قرار میگیرند، و شما هیچ جایزهای برای حدس زدن اینکه کدام یک بر آن برتری است، دریافت نمیکنید.
با ویژگی پرچم گذاری آنچه دیگران در مورد شما به صورت آنلاین می گویند وقتی مردم به دنبال کسب و کار محلی می گردند، بازخورد مثبت ضروری است.
نشانههایی که نشان میدهد یک بررسی ممکن است جعلی/تقلبی باشد عبارتند از:
- اطلاعات محدود یا اظهارات متناقض
- نام های عمومی، بدون نام و بدون تصویر
- جملات تکراری یا نظرات عمومی
- کاربری که نظرات متعددی را به جای گذاشته است
خوب، تمرکز بر بررسی های آنلاین است، و منظور من از آن است مثبت بررسی ها
این تغییر چگونه می تواند بر بررسی نمایه کسب و کار Google شما تأثیر بگذارد؟
توئیت ها به زودی توسط Seoroundtable.com انتخاب شدند.
یک تماس رزرو کنید
بر اساس تحقیقات Review Tracker، 53 درصد از مشتریان انتظار دارند در عرض یک هفته به نظرات منفی پاسخ دهند، در حالی که 1 از 3 انتظار دارند در عرض سه روز یا کمتر پاسخ دهند.
اگر بازبینی تقلبی باشد، Google یک گزینه درخواست حذف دارد که در آن میتوانید تخلف احتمالی را گزارش کنید.
نتیجه
برای اینکه از نظرات خود بیشترین بهره را ببرید، مشتریان را تشویق کنید تا آنها را ترک کنند، برای آنها پیوندی ارسال کنید تا کار را آسان تر کند، کلمات کلیدی مرتبط را در پاسخ ها قرار دهید و نظرات را به وب سایت خود اضافه کنید.