یادگیری عمیق چیست؟ در اینجا همه چیزهایی است که بازاریابان باید بدانند

مطالعه اخیر توسط McKinsey نشان می دهد که 71٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها تعاملات شخصی ارائه دهند و 76٪ وقتی این اتفاق نمی افتد ناامید می شوند. در حالی که شخصی سازی برای تجربه مشتری بسیار مهم است، زمانی که اطلاعات زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد، اجرای آن دشوار است.

جیم لسینسکی، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «یادگیری ماشینی را می‌توان برای افزایش بهره‌وری یا بهینه‌سازی استفاده کرد. بوم بازاریابی هوش مصنوعی: نقشه راه پنج مرحله ای برای پیاده سازی هوش مصنوعی در بازاریابی، در مصاحبه با Kellogg Insight.

یادگیری عمیق زیرمجموعه ای از یادگیری ماشینی است و رشته ای در هوش مصنوعی است که از الگوریتم های تقلید از مغز انسان استفاده می کند. الگوریتم های یادگیری عمیق از شبکه های عصبی برای یادگیری یک کار خاص استفاده می کنند. شبکه های عصبی متشکل از نورون های به هم پیوسته ای هستند که داده ها را هم در مغز انسان و هم در رایانه پردازش می کنند.

در RTB، ما از نرم‌افزار استفاده می‌کنیم تا تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم برای یک تبلیغ خاص پیشنهاد بدهیم یا خیر – نرم‌افزار با پیش‌بینی میزان احتمال خرید یکی از محصولات ما توسط بازدیدکنندگان وب‌سایت تصمیم می‌گیرد. ما آن را “میل به خرید” می نامیم.

شبکه عصبی داخل نرم افزار RTB ما از نورون ها و اتصالات بین آنها تشکیل شده است. شبکه عصبی در تصویر بالا تنها تعداد انگشت شماری نورون دارد.

در این سناریو، ما می‌خواهیم بفهمیم که آیا یک بازدیدکننده وب‌سایت خاص احتمالاً خودرویی را خریداری می‌کند یا خیر و آیا باید برای یک تبلیغ برای هدف قرار دادن بازدیدکننده هزینه کنیم. نتیجه به علایق و اقدامات بازدیدکننده وب سایت بستگی دارد.

RTB یک فرآیند خودکار است که در یک بازه زمانی کوتاه زیر 100 میلی ثانیه انجام می شود. هنگامی که کاربر از یک وب سایت بازدید می کند، به تبلیغ کننده هشدار داده می شود و مجموعه ای از اقدامات تعیین می کند که آیا آن تبلیغ کننده برای نمایش آگهی پیشنهاد قیمت می دهد یا نه.

شخصی سازی بیش از حد می تواند به ویژگی های ارتباطی مانند چت های زنده نیز گسترش یابد و یادگیری عمیق می تواند جمع آوری اطلاعات از این چت های زنده را آسان کند. برای مثال، هوش مصنوعی تشخیص نام چت زنده ما، می‌تواند اطلاعات تماس با ارزش (مانند نام‌ها) را جمع‌آوری کند و بدون نیاز به ادغام چیزی در HubSpot CRM به‌روزرسانی کند.

پیش بینی رفتار مصرف کننده

نمونه ای از یادگیری عمیق در بازاریابی و تبلیغات

شبکه عصبی تمام این داده ها را پردازش می کند، وزن هر نورون را تا زمانی که شبکه عصبی محاسبات مناسب را برای هر فرد در داده های آموزشی انجام دهد، تنظیم می کند. هنگامی که آن مرحله کامل شد، وزن ها ثابت می شوند و شبکه عصبی می تواند نتایج بازدیدکنندگان وب سایت جدید را با دقت بیشتری پیش بینی کند.

چگونه بازاریابان می توانند از یادگیری عمیق استفاده کنند

برای پیش‌بینی تمایل خرید، ابتدا چندین «ویژگی» را انتخاب می‌کنیم که برای تعریف رفتار دیجیتالی این شخص کلیدی هستند. این ویژگی ها شامل کدام یک از چهار صفحه وب زیر است:

  1. قیمت گذاری
  2. پیکربندی خودرو.
  3. مشخصات فنی.
  4. تامین مالی

هر چه مقدار خروجی بالاتر باشد، احتمال اینکه این خروجی صحیح باشد بیشتر است -یا هرچه شبکه با دقت بیشتری رفتار کاربر را پیش بینی کند.

یادگیری ماشینی در مقابل یادگیری عمیق

در اینجا چند راه وجود دارد که بازاریابان می توانند از یادگیری عمیق برای تقویت رشد استفاده کنند.

تقسیم بندی

در این مثال، ما از یادگیری عمیق برای انجام این پیش‌بینی استفاده می‌کنیم. این بدان معناست که نرم افزار RTB ما از یک شبکه عصبی برای پیش بینی تمایل خرید استفاده می کند.

برای هر ورودی، از 0 یا 1 استفاده می کنیم.

هوش مصنوعی (AI) اخیراً مورد توجه قرار گرفته است زیرا بسیاری از شرکت‌ها و برندها مانند Zara و H&M هوش مصنوعی را در مدل‌های تجاری خود گنجانده‌اند. به عنوان یک بازاریاب، ممکن است تعجب کنید که آیا این موضوع باعث نگرانی است یا خیر. آیا هوش مصنوعی مشاغل ما را تصاحب خواهد کرد؟ در واقعیت، هوش مصنوعی می‌تواند بازاریابی را از طریق فناوری یادگیری عمیق برای بازاریابان آسان‌تر و کارآمدتر کند.

تعداد زیادی از نورون های دیجیتال آبی در کنار هم قرار می گیرند تا تصویر دیجیتالی مغز را برای نماد یادگیری عمیق تشکیل دهند.

یادگیری ماشینی در مقابل یادگیری عمیق

در این مثال، یکی از بازدیدکنندگان وب سایت به صفحات Pricing و Car Configurator نگاه کرد، اما مشخصات و تامین مالی را نادیده گرفت. با استفاده از سیستم عددی بالا، “امتیاز” 0.7 را دریافت می کنیم، به این معنی که 70٪ احتمال دارد این کاربر “آماده خرید” محصول ما باشد.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی