۱۸ استراتژی بازاریابی فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش + فیلم آموزشی

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری learn-marketing لطفا به بازدید از وب سایت ما.

بنابراین، باید حداکثر تلاش برای حفظ این مشتریها صورت بگیرد زیرا آنها به راحتی به دست نیامدهاند. بنابراین، بازاریابی ایمیلی از جمله روشهای مناسب برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی به شمار میآید. به همین دلیل، از جمله پلتفرمهای مناسب برای تبلیغات هدفمند آنلاین میتوان به «کاپریلا» اشاره کرد. برای این کار، رویدادهایی را بیابید که احتمال میرود در آن رویداد، کاربران به محصولات شما علاقه بیشتری داشته باشند. البته یکی از ابزارهای رایگان برای این کار، گوگل آنالیتیکس است که به کمک آن، اطلاعات مختلفی را میتوان استخراج کرد. امتیاز: اگر کاربر با هر خرید، امتیازی دریافت کند و به کمک امتیازات دریافت شده، خدمات مختلفی مانند کدهای تخفیف، ارسال رایگان و … البته توجه داشته باشید که در هر لحظه فقط باید یک موضوع را مورد آزمایش قرار دهید. چنین کلمات کلیدی را کاربرانی جستجو میکنند که دقیقا میدانند که از این جستجو چه چیزی میخواهند. به طور مثال، برای اینکه در رابطه با کسب و کار خود با افراد صحبت کنید و به نوعی داستان کسب و کار خود را برایشان شرح دهید، برخی از جذابترین محصولات خود را معرفی کنید تا مجبور به صحبت در رابطه با محصول شما شوند.

بمنظور بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود کافی است که شخص مناسب این کار را پیدا کنید. علاوه بر این، در کنار فروشگاههای بزرگ نیز مکانهایی برای همین کار اجاره داده میشوند. علاوه بر این، تولید محتوای متنی امکان اشتراکگذاری آن را در شبکههای اجتماعی افزایش میدهد و به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو میانجامد. اگر به تازگی یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کرده باشید به طور قطع برای توسعه آن به روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی نیاز دارید تا از این راه، علاوه بر معرفی فروشگاه خود، فروش محصولات را نیز افزایش دهید. کاربران با استفاده از اپلیکیشن موبایل دسترسی بیشتری به کالاهای شما خواهند داشت و بدون نیاز به گشت و گذار در موتورهای جستجو و مشاهده سایتهای رقیب، به طور مستقیم با کالاها و خدمات شما مواجه میشوند. البته به جای اینکه تنها از مخاطب درخواست کنید تا ثبتنام انجام دهد، بهتر است او را به نوعی تشویق به این کار مجله خبری learn-marketing کنید.

این روشها، هزینههای بسیاری را شامل میشوند و اگر بعد از صرف این هزینهها، مشتری تنها یک بار از شما خرید کند، سود چندانی به دست نخواهد آمد. اگر مشتری بالقوهای داشته باشید، باید روشهای خلاقانهتری را برای جذب او انتخاب کنید. به کمک تاسیس باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه، علاوه بر افزایش حس اعتماد مشتری، به دلیل خدمات ارائه شده، تمایل مشتری برای خرید دوباره افزایش پیدا میکند. به کمک بازاریابی پیامکی، فرآیند «آگاهی از برند» (Brand Awareness) و افزایش فروش شکل میگیرد. در مقابل، شما نیز درصدی از فروش حاصل را به آنها اختصاص میدهید. فرقی نمیکند که چه کالایی را به فروش میرسانید یا اینکه در چه حوزهای فعالیت میکنید، در هر حالت، کسبوکارهای مشابهی وجود دارند که باید رابطه مناسبی را با آنها برقرار کنید. فروش آنلاین کالا با بازاریابی آن شروع میشود و به همین دلیل، در ادامه استراتژیهای را برای فروش بیشتر مطرح میکنیم. در اینجاست که «بهینهسازی نرخ تبدیل» (Conversion Rate Optimization | CRO) مطرح میشود. برای اینکه آشنایی بیشتری با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن پیدا کنید، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد میشود.

همچنین، برای آشنایی بیشتر با روشهای دیجیتال مارکتینگ و مسیر یادگیری آن، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد میشود. از صفر تا صد» پیشنهاد میشود. درصورتیکه نمونهای رایگان از محصولات خود را برای چنین افرادی ارسال کنید، با هدیهای کوچک، احترام و علاقه خود را نسبت به کار آنها نشان دادهاید. نکته مهم در برقراری ارتباط این است که با افرادی در ارتباط باشید که کسب و کار آنها در راستای فعالیتهای شما قرار داشته باشند اما رقیب مستقیم یکدیگر نباشید. بازاریابی فروشگاه اینترنتی پیش از آنکه به دانستههای شما مرتبط باشد بیشتر بر این نکته تمرکز دارد که چه افرادی را میشناسید و چه شناختی از آنها دارید. اگر بتوانید با نظم مشخصی، تولید محتوایی با کیفیت داشته باشید، بعد از مدتی با قدرت بازاریابی محتوا آشنا خواهید شد و میزان اشتراکگذاری این مطالب نیز در نهایت به بهبود رتبه سایت شما میانجامد. حتی انجام مصاحبهها به صورت پادکست با روندی مشخص میتواند در تولید محتوای ارزشمند، موثر باشد. با توجه به فعالیتهای مختلفی که در رابطه با بازاریابی دیجیتال صورت میگیرد، درک تفاوت میان این روشها دشوار است.