10 استارتاپ اقتصاد خلاق که بازاریابان باید بدانند


همانطور که اقتصاد سازندگان در حال گسترش است، نیازهای سازندگان محتوا نیز افزایش می یابد. خواه تأمین مالی جمعی، راهنمایی مالی، یا راه‌های جدید برای اتصال باشد – بسیاری از سازندگان محتوای بخش‌های متحرک وجود دارند که باید برای موفقیت در نظر بگیرند. خوشبختانه، استارت‌آپ‌های جدید اقتصاد خالق ابزارها، منابع و پلتفرم‌های مورد نیاز را برای آسان‌تر کردن جنبه تجاری تولید محتوا برای خلاقان دیجیتال فراهم می‌کنند.

از بازارها گرفته تا ابزارهای ساخت وب‌سایت گرفته تا فرصت‌های تازه برای ارتباط با دنبال‌کنندگان – بیایید چندین استارت‌آپ اقتصاد سازندگان را که تغییردهنده بازی برای سازندگان محتوا هستند، بررسی کنیم.

اکنون دانلود کنید: بیش از 150 الگوی ایجاد محتوا [Free Kit]

10 استارتاپ که به اقتصاد خالق کمک می کنند

  1. Huddles
  2. قهوه
  3. فن هاوس
  4. چراغ های دریایی
  5. گلابی پاپ
  6. برای من یک قهوه بخر
  7. کامئو
  8. Passionfroot
  9. قیراط
  10. Bildr

برترین استارت‌آپ‌های اقتصاد خلاق

در اینجا 10 مورد از برترین استارت آپ های اقتصاد خلاق که اقتصاد خلاق را تقویت می کنند آورده شده است:

1. هادل

این برنامه میزبانی ویدیویی که در ابتدا “Clash” نام داشت، ابتدا در ژانویه 2020 به عنوان جانشین Vine منتشر شد. مانند Vine، Clash به کاربران این امکان را می داد که ویدیوهای کوتاهی را بین ۲ تا ۱۶ ثانیه آپلود کنند. Clash در آگوست 2022 به Huddles تغییر نام داد، زمانی که شرکت تصمیم گرفت از فیدهای “پیمایش بی نهایت” فاصله بگیرد و از رقابت با TikTok اجتناب کند.

در عوض، Huddles به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه را مستقیماً در نمایه‌های خود یا چت‌های گروهی Huddles خود آپلود کنند. سازندگان همچنین می‌توانند با واداشتن طرفداران به پرداخت اشتراک ماهانه برای محتوای دارای دیوار پرداخت یا مکالمات خصوصی، از محتوای خود در این پلتفرم کسب درآمد کنند. اپلیکیشن Huddles هم برای آیفون و هم برای اندروید در دسترس است.

بهترین برای: ایجاد یک جامعه فشرده با فالوورها و کسب درآمد از محتوای انحصاری.

IMG_8740

2. تسلیم نشوید

Ko-fi پلتفرمی است که به افراد اجازه می‌دهد به کاربران خود که بسیاری از آنها خالق هستند کمک مالی کنند. سازندگان اغلب از این پلت فرم برای تکمیل درآمد خود و تامین مالی پروژه های آینده استفاده می کنند. Ko-fi همچنین دارای کمیسیون‌ها و گزینه‌های ویترین است که ویژگی‌های محبوبی در میان هنرمندانی است که به دنبال ارتباط با مخاطبان خود هستند.

در مورد اتصال، Ko-fi همچنین می‌تواند به عنوان یک وبلاگ شخصی برای سازندگان عمل کند تا به‌روزرسانی‌ها را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند و با کمک‌های مالی کلمات تشویقی دریافت کنند. همچنین، سازندگان برای دریافت دستمزد نیازی به پست کردن محتوا به طور منظم ندارند و به آنها اجازه می‌دهد با سرعت خودشان کار کنند و ارتباط برقرار کنند.

Ko-fi به گزینه های اشتراک نیاز ندارد، به این معنی که می تواند به عنوان یک انعام دیجیتال یکبار مصرف عمل کند. اما شاید محبوب ترین جنبه Ko-fi این باشد که هزینه ای دریافت نمی کند، به این معنی که برنامه درصدی از کمک های مالی کاربران را دریافت نمی کند.

بهترین برای: تأمین مالی جمعی برای پروژه‌ها، تکمیل درآمد، و به‌روز نگه داشتن دنبال‌کنندگان از آخرین رویدادهای مربوط به سازندگان مورد علاقه‌شان.

قهوهمنبع تصویر

3. فن هاوس

Fanhouse یک پلت فرم مبتنی بر اشتراک است که در آن سازندگان محتوا می توانند از حضور خود در رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنند. سازندگان می‌توانند محتوایی مانند ویدیوها، عکس‌ها و به‌روزرسانی‌های وضعیت را برای دنبال‌کنندگانی که در حساب Fanhouse آنها مشترک هستند، پست کنند. این اپلیکیشن توسط شخصیت رسانه های اجتماعی یاسمین رایس و اعضای مشترک توییتری او، خوی لی و جری منگ به عنوان جایگزینی برای OnlyFans تاسیس شد.

OnlyFans همچنین یک پلت فرم مبتنی بر اشتراک است، اما اغلب با سازندگان در صنعت سرگرمی بزرگسالان مرتبط است – اگرچه انواع دیگر سازندگان مانند افراد مشهور و تأثیرگذاران تناسب اندام نیز از آن استفاده می کنند. رایس از محتوای بزرگسالان در Onlyfans ناراحت بود، بنابراین تصمیم گرفت Fanhouse را ایجاد کند که برهنگی و محتوای جنسی را ممنوع می کند.

در عوض، اگر این برنامه‌ها صرفاً مبتنی بر اشتراک باشند، Fanhouse تقریباً مانند توییتر یا اینستاگرام عمل می‌کند. علاوه بر این، سازندگان 90٪ از هر تراکنش پرداخت شده را روی پلتفرم نگه می دارند. فن هاوس تنها 10 درصد هزینه راه اندازی پلتفرم را پوشش می دهد.

بهترین برای: کسب درآمد از محتوای رسانه های اجتماعی و ایجاد جامعه. اگر تمایل دارید در توییتر وایرال شوید یا مردم واقعاً از شخصیت آنلاین شما لذت می برند، این پلتفرم می تواند راهی عالی برای درآمدزایی باشد.

پنکهمنبع تصویر

4. فانوس دریایی

Beacons یک پلتفرم “link-in-bio” است – مانند Linktree – سازندگان می توانند از آن برای نشان دادن دنبال کنندگان خود به یک صفحه فرود با همه پیوندهای مربوطه خود، مانند حساب های رسانه های اجتماعی، فروشگاه های آنلاین و وب سایت خود استفاده کنند. مانند دیگر پلتفرم‌های لینک در بیو، Beacons به کاربران اجازه می‌دهد پروفایل خود را بسازند و ظاهر آن را مطابق میل خود سفارشی کنند.

با این حال، چیزی که Beacons را از سایر پلتفرم های مشابه جدا می کند، کمک های مالی و ویژگی های تجارت الکترونیک آن است. این ویژگی‌ها به سازندگان اجازه می‌دهد تا از طریق کمک‌های مالی پول جمع‌آوری کنند یا محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی، آثار هنری و ویدیوها را بفروشند.

بهترین برای: نگه داشتن تمام حساب های آنلاین خود در یک مکان برای دسترسی فالوورها، و این مکان عالی برای جمع آوری پول یا فروش اقلام دیجیتال است.

چراغ های دریاییمنبع تصویر

5. عروسک گلابی

Pearpop یک بازار آنلاین است که برندها و سازندگان را برای پروژه‌هایی مانند کمپین‌ها و معاملات برندها به هم متصل می‌کند. قابل توجه ترین ویژگی آن Pearpop Challenges است که به برندها این امکان را می دهد که فوراً کمپین های سازنده را بر اساس تقاضا راه اندازی کنند. از چهره های معروف Pearpop می توان به تونی هاوک، هایدی کلوم و اسنوپ داگ اشاره کرد.

بهترین برای: سازندگان محتوا و برندهایی که به دنبال همکاران برای کمپین ها و معاملات هستند.

عروسک گلابیمنبع تصویر

6. برای من یک قهوه بخر

برای من قهوه بخر، یک شرکت تامین مالی جمعی است که به سازندگان اجازه می دهد کمک های مالی را از طرفداران جمع آوری کنند. مشابه Ko-fi، اهداکنندگان همچنین می‌توانند پیام‌های تشویقی همراه با کمک‌های مالی ارسال کنند. شرکت هیچ هزینه ای ماهانه دریافت نمی کند. با این حال، 5 درصد از حمایتی که سازنده محتوا دریافت می کند، کارمزد تراکنش دریافت می کند.

بهترین برای: تامین مالی جمعی برای پروژه ها و دریافت بازخورد از حامیان.

برام قهوه بخرمنبع تصویر

7. کمئو

Cameo یک برنامه منحصر به فرد است که در آن سازندگان محتوا، تأثیرگذاران و افراد مشهور در صورت درخواست، پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای طرفداران ضبط می‌کنند. کاربران می توانند حداقل 20 دلار بپردازند تا درخواست هایشان پذیرفته شود. محبوب ترین درخواست ها عبارتند از فریادهای تولد، عبارات جالب و تبریک.

بهترین برای: ارتباط با طرفداران و افزایش درآمد.

کوتاهمنبع تصویر

8. Passionfroot

Passionfroot یک فضای کاری دیجیتالی است که سازندگان می توانند پروژه ها و مشتریان را پیگیری کنند و امور مالی آنها را مدیریت کنند. این پلتفرم مبتنی بر مرورگر و یک ابزار بدون کد است. Passionfroot بر اساس ساختار قیمت گذاری سه لایه برای نرم افزار خود از سازندگان هزینه می گیرد.

سازندگان همچنین می‌توانند یک ویترین فروشگاه دیجیتال را برای درخواست‌های میدانی باز کنند و عملیات‌هایی مانند صورت‌حساب را مدیریت کنند. سازندگان باید توجه داشته باشند که پلتفرم همچنین درصد کمی از هر تراکنش را می گیرد.

بهترین برای: سازماندهی و گسترش کسب و کار خود

شور و شوقمنبع تصویر

Karat یک سرویس مالی برای تولیدکنندگان محتوا است. طبق وب‌سایت آن، «کارات تأمین مالی، پاداش‌ها و پشتیبانی سفارشی‌سازی شده را برای سازندگان فراهم می‌کند تا بتوانید در حین رشد به پول بیشتری دسترسی داشته باشید».

Karat خدمات حسابداری، تهیه مالیات، کارت های هزینه کسب و کار و موارد دیگر را ارائه می دهد که در جهت نیازهای مالی منحصر به فرد سازندگان محتوا است.

بهترین برای: مدیریت امور مالی و ارسال اظهارنامه مالیاتی به درستی زیرا بسیاری از تولیدکنندگان محتوا منابع لازم برای ثبت درآمد خود را به عنوان یک کارآفرین به درستی ندارند.

قیراطمنبع تصویر

10. Bildr

Bildr یک وب‌سایت و برنامه‌ساز بدون کد با ابزارهای بسیاری است که سازندگان می‌توانند از آن برای ایجاد فضای دیجیتالی خود استفاده کنند. سازندگان می‌توانند از Bilder برای ساخت برنامه‌های وب، محصولات Saas و افزونه‌های Chrome استفاده کنند.

بهترین برای: ساخت و سفارشی سازی وب سایت و برنامه های خود، به خصوص اگر نمی دانید چگونه کدنویسی کنید.

bildr

منبع تصویر

اکنون که ابزارها و منابع در دسترس سازندگان را از طریق استارت آپ های اقتصاد خلاق بالا می شناسید، می توانید راه های جدیدی برای گسترش کسب و کار خود و رسیدن به اهداف خود بیابید. کدام یک از استارت آپ های فوق را می خواهید امتحان کنید؟

قالب های محتوا



منبع