Bildr یک وبسایت و برنامهساز بدون کد با ابزارهای بسیاری است که سازندگان میتوانند از آن برای ایجاد فضای دیجیتالی خود استفاده کنند. سازندگان میتوانند از Bilder برای ساخت برنامههای وب، محصولات Saas و افزونههای Chrome استفاده کنند.
منبع تصویر
10. Bildr
Pearpop یک بازار آنلاین است که برندها و سازندگان را برای پروژههایی مانند کمپینها و معاملات برندها به هم متصل میکند. قابل توجه ترین ویژگی آن Pearpop Challenges است که به برندها این امکان را می دهد که فوراً کمپین های سازنده را بر اساس تقاضا راه اندازی کنند. از چهره های معروف Pearpop می توان به تونی هاوک، هایدی کلوم و اسنوپ داگ اشاره کرد.
در اینجا 10 مورد از برترین استارت آپ های اقتصاد خلاق که اقتصاد خلاق را تقویت می کنند آورده شده است:
1. هادل
بهترین برای: سازندگان محتوا و برندهایی که به دنبال همکاران برای کمپین ها و معاملات هستند.
در عوض، Huddles به سازندگان محتوا اجازه میدهد ویدیوهای کوتاه را مستقیماً در نمایههای خود یا چتهای گروهی Huddles خود آپلود کنند. سازندگان همچنین میتوانند با واداشتن طرفداران به پرداخت اشتراک ماهانه برای محتوای دارای دیوار پرداخت یا مکالمات خصوصی، از محتوای خود در این پلتفرم کسب درآمد کنند. اپلیکیشن Huddles هم برای آیفون و هم برای اندروید در دسترس است.
منبع تصویر
5. عروسک گلابی
منبع تصویر
7. کمئو
Passionfroot یک فضای کاری دیجیتالی است که سازندگان می توانند پروژه ها و مشتریان را پیگیری کنند و امور مالی آنها را مدیریت کنند. این پلتفرم مبتنی بر مرورگر و یک ابزار بدون کد است. Passionfroot بر اساس ساختار قیمت گذاری سه لایه برای نرم افزار خود از سازندگان هزینه می گیرد.
با این حال، چیزی که Beacons را از سایر پلتفرم های مشابه جدا می کند، کمک های مالی و ویژگی های تجارت الکترونیک آن است. این ویژگیها به سازندگان اجازه میدهد تا از طریق کمکهای مالی پول جمعآوری کنند یا محصولات دیجیتالی مانند کتابهای الکترونیکی، آثار هنری و ویدیوها را بفروشند.
همانطور که اقتصاد سازندگان در حال گسترش است، نیازهای سازندگان محتوا نیز افزایش می یابد. خواه تأمین مالی جمعی، راهنمایی مالی، یا راههای جدید برای اتصال باشد – بسیاری از سازندگان محتوای بخشهای متحرک وجود دارند که باید برای موفقیت در نظر بگیرند. خوشبختانه، استارتآپهای جدید اقتصاد خالق ابزارها، منابع و پلتفرمهای مورد نیاز را برای آسانتر کردن جنبه تجاری تولید محتوا برای خلاقان دیجیتال فراهم میکنند.

برای من قهوه بخر، یک شرکت تامین مالی جمعی است که به سازندگان اجازه می دهد کمک های مالی را از طرفداران جمع آوری کنند. مشابه Ko-fi، اهداکنندگان همچنین میتوانند پیامهای تشویقی همراه با کمکهای مالی ارسال کنند. شرکت هیچ هزینه ای ماهانه دریافت نمی کند. با این حال، 5 درصد از حمایتی که سازنده محتوا دریافت می کند، کارمزد تراکنش دریافت می کند.
در مورد اتصال، Ko-fi همچنین میتواند به عنوان یک وبلاگ شخصی برای سازندگان عمل کند تا بهروزرسانیها را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند و با کمکهای مالی کلمات تشویقی دریافت کنند. همچنین، سازندگان برای دریافت دستمزد نیازی به پست کردن محتوا به طور منظم ندارند و به آنها اجازه میدهد با سرعت خودشان کار کنند و ارتباط برقرار کنند.
Fanhouse یک پلت فرم مبتنی بر اشتراک است که در آن سازندگان محتوا می توانند از حضور خود در رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنند. سازندگان میتوانند محتوایی مانند ویدیوها، عکسها و بهروزرسانیهای وضعیت را برای دنبالکنندگانی که در حساب Fanhouse آنها مشترک هستند، پست کنند. این اپلیکیشن توسط شخصیت رسانه های اجتماعی یاسمین رایس و اعضای مشترک توییتری او، خوی لی و جری منگ به عنوان جایگزینی برای OnlyFans تاسیس شد.
Karat یک سرویس مالی برای تولیدکنندگان محتوا است. طبق وبسایت آن، «کارات تأمین مالی، پاداشها و پشتیبانی سفارشیسازی شده را برای سازندگان فراهم میکند تا بتوانید در حین رشد به پول بیشتری دسترسی داشته باشید».
منبع تصویر
8. Passionfroot
OnlyFans همچنین یک پلت فرم مبتنی بر اشتراک است، اما اغلب با سازندگان در صنعت سرگرمی بزرگسالان مرتبط است – اگرچه انواع دیگر سازندگان مانند افراد مشهور و تأثیرگذاران تناسب اندام نیز از آن استفاده می کنند. رایس از محتوای بزرگسالان در Onlyfans ناراحت بود، بنابراین تصمیم گرفت Fanhouse را ایجاد کند که برهنگی و محتوای جنسی را ممنوع می کند.
Karat خدمات حسابداری، تهیه مالیات، کارت های هزینه کسب و کار و موارد دیگر را ارائه می دهد که در جهت نیازهای مالی منحصر به فرد سازندگان محتوا است.
Beacons یک پلتفرم “link-in-bio” است – مانند Linktree – سازندگان می توانند از آن برای نشان دادن دنبال کنندگان خود به یک صفحه فرود با همه پیوندهای مربوطه خود، مانند حساب های رسانه های اجتماعی، فروشگاه های آنلاین و وب سایت خود استفاده کنند. مانند دیگر پلتفرمهای لینک در بیو، Beacons به کاربران اجازه میدهد پروفایل خود را بسازند و ظاهر آن را مطابق میل خود سفارشی کنند.
منبع تصویر
بهترین برای: مدیریت امور مالی و ارسال اظهارنامه مالیاتی به درستی زیرا بسیاری از تولیدکنندگان محتوا منابع لازم برای ثبت درآمد خود را به عنوان یک کارآفرین به درستی ندارند.
بهترین برای: ارتباط با طرفداران و افزایش درآمد.
منبع تصویر
3. فن هاوس
2. تسلیم نشوید
منبع تصویر
منبع تصویر
در عوض، اگر این برنامهها صرفاً مبتنی بر اشتراک باشند، Fanhouse تقریباً مانند توییتر یا اینستاگرام عمل میکند. علاوه بر این، سازندگان 90٪ از هر تراکنش پرداخت شده را روی پلتفرم نگه می دارند. فن هاوس تنها 10 درصد هزینه راه اندازی پلتفرم را پوشش می دهد.
سازندگان همچنین میتوانند یک ویترین فروشگاه دیجیتال را برای درخواستهای میدانی باز کنند و عملیاتهایی مانند صورتحساب را مدیریت کنند. سازندگان باید توجه داشته باشند که پلتفرم همچنین درصد کمی از هر تراکنش را می گیرد.