10 استراتژی ضروری جستجوی شغل برای کمک به اجرای کنسرت بزرگ بعدی شما
شکار شغل فرآیندی زمان بر است. معمولا چند هفته یا چند ماه طول می کشد تا شغلی پیدا کنید. اگر میخواهید زمان استخدام را کاهش دهید و تمام فرصتهای شغلی خود را کشف کنید، ارزش دارد که از یک استراتژی جستجوی شغل پیروی کنید.

همچنین پیام خود را کوتاه نگه دارید. لینکدین آن را به اشتراک می گذارد InMail کوتاه تر است، نرخ باز شدن بالاتر است. به اندازه کافی بنویسید که باعث ایجاد علاقه و پیوند به وب سایت، نمونه کارها و/یا تقویم شما شود.
قبل از شروع جستجوی خود، اهداف شغلی خود را مشخص کنید. هنگامی که مشخص کردید به دنبال چه نوع شغلی هستید، روی پیشنهاداتی تمرکز کنید که بیشتر این کادرها را علامت گذاری می کنند. همچنین، رویکرد خود را برای هر شرکتی که با آن صحبت می کنید، تنظیم کنید. این به آنها میگوید که به شغل باز شده فکر کردهاید.
ارسال رزومه خود به تعداد زیادی شرکت ممکن است وسوسه انگیز باشد تا شانس خود را برای استخدام افزایش دهید. با این حال، چنین رویکردی می تواند کاملاً برعکس باشد.
نکات استراتژی جستجوی شغل
در حالی که نمونه کارهای آنلاین یک استاندارد در بین طراحان و توسعه دهندگان نرم افزار است، اما برای سایر حرفه ای ها نیز عالی هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک کپی رایتر هستید، می توانید برخی از بهترین نوشته های خود را اضافه کنید. یا اگر ویرایشگر ویدیو هستید، میتوانید پیوندهای کلیپهایی را که تولید کردهاید به اشتراک بگذارید.
نکته: از وب سایت شغلی شرکت دیدن کنید، آگهی شغلی مورد علاقه خود را پیدا کنید و بررسی کنید چه کسی استخدام می کند. اگر نام وجود ندارد، بررسی کنید که آیا همان تبلیغ در لینکدین وجود دارد یا خیر. معمولاً شامل نام مدیر استخدام می شود. از ابزاری مانند hunter.io برای دریافت ایمیل آنها استفاده کنید و با آنها تماس بگیرید.
7. یک جدول زمانی ایجاد کنید و به خود پاداش دهید.
استخدام کنندگان از اصطلاحات مختلفی برای توصیف همان نوع فرصت شغلی استفاده می کنند. هنگامی که شروع به جستجوی آنلاین می کنید، از رایج ترین عناوین مرتبط با نقش هدف خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برای نقش نویسنده محتوا درخواست می دهید، با یک جستجوی ساده «نویسنده محتوا» شروع کنید. در اینجا چند اصطلاح دیگر وجود دارد که ممکن است نتایج مرتبط را به همراه داشته باشد:
نکته: می توانید دو روش را امتحان کنید. پست های خود را بنویسید و از دیگران دعوت کنید تا به بحث بپیوندند. در مورد پست های دیگران نظر دهید. به یاد داشته باشید که آن را به طور منظم انجام دهید.
4. انتظارات خود را مشخص کنید.
نکته: اگر به آن “لایه اضافی” فاصله نیاز دارید، خود را به عنوان یک بازیگر هالیوود تصور کنید. مامور خیالی شما چگونه شما را به چالش می کشد؟ هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. این می تواند به شما کمک کند استراتژی جستجوی شغل خود را حول نقاط قوت خود بسازید و ناامنی ها را تحت کنترل داشته باشید.
نکات استراتژی جستجوی شغل
منبع تصویر
استراتژی جستجوی شغل شما باید در مورد کیفیت باشد نه کمیت
منبع تصویر
منبع تصویر
Hunter.io
اگر می خواهید شغل رویایی ای را که برای آن درخواست کرده اید به دست آورید، آمادگی بسیار مهم است. در حالی که خواندن در مورد شرکت نقطه شروع خوبی است، فراتر از آن بروید. به شرح نقش نگاهی بیندازید و سعی کنید سوالاتی را که ممکن است در طول مصاحبه پیش بیاید، پیش بینی کنید. همه آنها را همراه با پاسخ ها یادداشت کنید. به این ترتیب، حداقل تا حدودی از غافلگیری جلوگیری می کنید.
همچنین ارزش این را دارد که نوع شرکتی را که می خواهید بخشی از آن باشید پی ببرید. آیا شما مشتاق یک شرکت، یک استارت آپ یا شاید یک غیر انتفاعی هستید؟ آیا صنعت خاصی وجود دارد که دوست دارید؟
مدیریت محتوا
تمام تغییرات احتمالی عنوان شغلی را یادداشت کنید تا فرصت های بیشتری را که متناسب با نمایه شما است بیابید.
اکنون بارگیری کن
Jobscan
پاسخ به همه این سوالات به شما کمک می کند تا جستجوی خود را محدود کنید و آن را موثرتر کنید.
بازاریاب محتوا
شکار شغل یک فرآیند طولانی است. اگر آن را طاقت فرسا میدانید، آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید و برای هر کدام یک مهلت تعیین کنید. لیست کارهای شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
- ایجاد CV
- فهرست کردن شرکت هایی برای کار
- نوشتن تابلوهای شغلی برای بررسی
- به روز رسانی پروفایل لینکدین و غیره
کارشناس بازاریابی محتوا
ارسال ایمیل یا پیام در لینکدین می تواند راه خوبی برای دور زدن فرآیند استاندارد درخواست باشد. برای دریافت درست، به چیزی که شرکت یا نقش خاص در پیام خود دارد مراجعه کنید. این کار را در پاراگراف اول انجام دهید یا آن را با متن پررنگ بنویسید.
در اینجا لیستی از نکات استراتژی جستجوی شغل وجود دارد که می توانید بلافاصله شروع به اجرای آنها کنید.
- بین سه شنبه و پنجشنبه تماس بگیرید. از درخواست در روز جمعه و تا آخر هفته خودداری کنید.
- بهترین ماهها برای جستجوی شغل جدید ژانویه و فوریه هستند، زیرا مدیران از قبل بودجههای استخدامی جدید دارند.
- فهرستی از سوالاتی که می خواهید در طول مصاحبه از مدیر منابع انسانی بپرسید تهیه کنید.
- به طور مداوم شبکه لینکدین خود را بسازید و با نظر دادن در مورد پست های آنها با آنها در ارتباط باشید.
- یک مسیر آسانسور 30 ثانیه ای ایجاد کنید که شامل این باشد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چرا شخصی باید شما را استخدام کند.
- در انجمنهای آنلاین مانند Quora و Reddit تحقیق کنید تا نکاتی را در مورد نحوه استخدام در شرکت رویایی خود دریافت کنید.
- همیشه بعد از درخواست کار پیگیری کنید و بازخورد بخواهید.
- صبر را تمرین کنید. برخی از روشها مانند شبکهسازی هفتهها، اگر نگوییم ماهها طول میکشد تا نتیجه دهند.
اگر نمی توانید کار خود را به نمایش بگذارید، نگران نباشید. همیشه میتوانید یک صفحه «درباره من» ایجاد کنید. توضیح کوتاهی در مورد اینکه چه کسی هستید، چه مهارتها و تجربههایی دارید و میخواهید شغلتان به کجا برسد، بنویسید. رزومه خود را اضافه کنید، یا بهتر از آن، یک ضبط کوتاه که در آن کارفرمایان بالقوه را تشویق میکنید تا با آنها تماس بگیرند.
نکته: بررسی کنید که آیا چیزی مشترک با شما و مدیر استخدام وجود دارد. به عنوان مثال، اگر کارفرمای احتمالی شما یک عکس چتربازی را در نمایه توییتر خود به اشتراک گذاشته است و شما خودتان یک چترباز مشتاق هستید، در پیام خود به آن مراجعه کنید. شما قطعا برجسته خواهید شد.
10. خود را به عنوان مدیر فروش خود در نظر بگیرید.
منبع تصویر
به عنوان مثال، اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید، با افراد سایر بخش ها معاشرت کنید. یا، فرض کنید شما بخشی از یک جامعه Slack هستید و می بینید که یک نویسنده محتوا به دنبال نقل قول از کارشناسان موضوعی مانند شما برای مقاله آینده است. با آنها تماس بگیرید و پنج دقیقه از وقت خود را به آنها اختصاص دهید. نه تنها شما را به یاد خواهند آورد. قطعه ای که آنها می نویسند ممکن است توسط یک کارفرمای آینده نیز خوانده شود.
نکته: به فرصت ها «بله» بگویید، حتی اگر مستقیماً به پیشنهاد شغلی منتهی نشود. هدف این است که بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و به خاطر بسپارید – هم در شرکت فعلی و هم خارج از آن.
6. مستقیماً با شرکت ها تماس بگیرید.
در اینجا گزیده ای از روش های آزمایش شده و آزمایش شده به همراه ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین کار خود را پیش ببرید.
فهرست مطالب
برای اینکه رزومه خود را کامل کنید، آن را از طریق Jobscan، جستجوگر سیستم ردیابی متقاضی (ATS) اجرا کنید. این ارزیابی میکند که چگونه مهارتهای سخت، مهارتهای نرم و کلمات کلیدی صنعت شما با آنچه در رزومه خود وارد کردهاید مقایسه میشود. همچنین قالب بندی و لحن صدایی که استفاده می کنید را بررسی می کند. بر اساس بازخورد، میتوانید رزومه خود را برای افزایش شانس استخدام خود بهینه کنید.
نکته: مطمئن شوید که لیست شما شامل موارد زیر است:
- سوالات عمومی، مانند “بزرگترین نقطه قوت شما چیست؟”
- سوالات مربوط به نقش، مانند “سه چیز در مورد وب سایت ما که نیاز به تغییر دارند چیست؟”
3. دانش خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید.
نکته: بعد از اینکه مشخص کردید به دنبال چه هستید، این خبر را بین دوستان و شبکه حرفه ای خود پخش کنید. بررسی اینکه آیا شغلی که با انتظارات شما مواجه می شود مطابقت دارد یا خیر، برای دیگران آسان کنید. ایده خوبی است که یک لیست گلوله ای که اطلاعات کلیدی را خلاصه می کند برای آنها ارسال کنید. موقعیت شغلی مورد نظر، سال ها تجربه، مهارت ها و صنعتی که می خواهید در آن کار کنید را شامل کنید.
5. در صورت امکان شبکه کنید.
ده استراتژی موثر در جستجوی شغل
این فراتر از توصیه های استاندارد “شبکه در کنفرانس ها و نمایشگاه های شغلی” است.
این ممکن است به عنوان یک نکته اساسی استراتژی جستجوی شغل به نظر برسد، اما یک نکته بسیار مهم است. قبل از شروع درخواست برای مشاغل، باید بدانید که چه می خواهید. آیا به یک نقش تمام وقت، پاره وقت یا آزاد علاقه مند هستید؟ آیا از اینکه در دفتر کار می کنید خوشحال هستید یا اینکه کار از راه دور گزینه مطلوب شماست؟
نکته: اطمینان حاصل کنید که نمونه کارها به راحتی قابل جستجو هستند. اگر تعدادی رابط طراحی کرده اید، آنها را از طریق صنعت، نوع دستگاه و غیره دسته بندی کنید.
2. سعی کنید سوالات مصاحبه را پیش بینی کنید.
از این بسته جستجوی کار رایگان و قابل دانلود برای شروع حرفه جدید خود استفاده کنید. با همه چیزهایی که برای انتقال صاف نیاز دارید همراه است:
- پنج الگوی نامه استعفا
- پنج الگوی نامه پوششی
- 12 قالب رزومه قابل تنظیم و خواننده پسند برای متخصصان بازاریابی، فروش و خدمات مشتری.
همچنین میتوانید به آنچه افراد در انجمنهایی مانند Reddit یا Glassdoor میگویند نگاه کنید. آنها تجربیات خود را با شرکت های مختلف به اشتراک می گذارند و حتی سوالات مصاحبه ای را که دریافت کرده اند ذکر می کنند.