همچنین میتوانید به آنچه افراد در انجمنهایی مانند Reddit یا Glassdoor میگویند نگاه کنید. آنها تجربیات خود را با شرکت های مختلف به اشتراک می گذارند و حتی سوالات مصاحبه ای را که دریافت کرده اند ذکر می کنند.
آیا عالی نخواهد بود، اگر به جای جستجوی شغل، فرصت مناسب “در خانه شما را زد”؟ این سناریو با قرار گرفتن در معرض کافی امکان پذیر است. از لینکدین برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود استفاده کنید. در مورد موفقیت ها و شکست های خود صحبت کنید. اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، مردم متوجه شما خواهند شد. حتی ممکن است یک متخصص صنعت شوید. در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جامعه لینکدین اطلاع دهید که در جستجوی یک چالش جدید هستید و فرصتها در راه شما خواهند بود.
اگر می خواهید شغل رویایی ای را که برای آن درخواست کرده اید به دست آورید، آمادگی بسیار مهم است. در حالی که خواندن در مورد شرکت نقطه شروع خوبی است، فراتر از آن بروید. به شرح نقش نگاهی بیندازید و سعی کنید سوالاتی را که ممکن است در طول مصاحبه پیش بیاید، پیش بینی کنید. همه آنها را همراه با پاسخ ها یادداشت کنید. به این ترتیب، حداقل تا حدودی از غافلگیری جلوگیری می کنید.
همچنین پیام خود را کوتاه نگه دارید. لینکدین آن را به اشتراک می گذارد InMail کوتاه تر است، نرخ باز شدن بالاتر است. به اندازه کافی بنویسید که باعث ایجاد علاقه و پیوند به وب سایت، نمونه کارها و/یا تقویم شما شود.
نکته: به فرصت ها «بله» بگویید، حتی اگر مستقیماً به پیشنهاد شغلی منتهی نشود. هدف این است که بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و به خاطر بسپارید – هم در شرکت فعلی و هم خارج از آن.
6. مستقیماً با شرکت ها تماس بگیرید.
از این بسته جستجوی کار رایگان و قابل دانلود برای شروع حرفه جدید خود استفاده کنید. با همه چیزهایی که برای انتقال صاف نیاز دارید همراه است:
- پنج الگوی نامه استعفا
- پنج الگوی نامه پوششی
- 12 قالب رزومه قابل تنظیم و خواننده پسند برای متخصصان بازاریابی، فروش و خدمات مشتری.
نکته: می توانید دو روش را امتحان کنید. پست های خود را بنویسید و از دیگران دعوت کنید تا به بحث بپیوندند. در مورد پست های دیگران نظر دهید. به یاد داشته باشید که آن را به طور منظم انجام دهید.
4. انتظارات خود را مشخص کنید.
نکته: هر قدر که دوست دارید ریزه کاری کنید، به خصوص اگر کارهای بزرگ بر شما غلبه کند. موارد کوچکتر سریعتر تکمیل می شوند و حذف آنها از لیست انگیزه شما را افزایش می دهد.
8. به تغییرات عنوان شغلی توجه کنید.
ابزارهای مفید
نکته: از علامت نقل قول در موتورهای جستجو استفاده کنید. با این کار منطبقهای دقیقی برای نقشی که به دنبال آن هستید ترسیم میشود و یافتن پیشنهادهای مناسب را آسانتر میکند.
قبل از شروع جستجوی خود، اهداف شغلی خود را مشخص کنید. هنگامی که مشخص کردید به دنبال چه نوع شغلی هستید، روی پیشنهاداتی تمرکز کنید که بیشتر این کادرها را علامت گذاری می کنند. همچنین، رویکرد خود را برای هر شرکتی که با آن صحبت می کنید، تنظیم کنید. این به آنها میگوید که به شغل باز شده فکر کردهاید.
نکات استراتژی جستجوی شغل
کارشناس بازاریابی محتوا
این ممکن است به عنوان یک نکته اساسی استراتژی جستجوی شغل به نظر برسد، اما یک نکته بسیار مهم است. قبل از شروع درخواست برای مشاغل، باید بدانید که چه می خواهید. آیا به یک نقش تمام وقت، پاره وقت یا آزاد علاقه مند هستید؟ آیا از اینکه در دفتر کار می کنید خوشحال هستید یا اینکه کار از راه دور گزینه مطلوب شماست؟
پاسخ به همه این سوالات به شما کمک می کند تا جستجوی خود را محدود کنید و آن را موثرتر کنید.
منبع تصویر
استراتژی جستجوی شغل شما باید در مورد کیفیت باشد نه کمیت
به عنوان مثال، اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید، با افراد سایر بخش ها معاشرت کنید. یا، فرض کنید شما بخشی از یک جامعه Slack هستید و می بینید که یک نویسنده محتوا به دنبال نقل قول از کارشناسان موضوعی مانند شما برای مقاله آینده است. با آنها تماس بگیرید و پنج دقیقه از وقت خود را به آنها اختصاص دهید. نه تنها شما را به یاد خواهند آورد. قطعه ای که آنها می نویسند ممکن است توسط یک کارفرمای آینده نیز خوانده شود.
مدیریت محتوا
نکته: اگر به آن “لایه اضافی” فاصله نیاز دارید، خود را به عنوان یک بازیگر هالیوود تصور کنید. مامور خیالی شما چگونه شما را به چالش می کشد؟ هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. این می تواند به شما کمک کند استراتژی جستجوی شغل خود را حول نقاط قوت خود بسازید و ناامنی ها را تحت کنترل داشته باشید.
نکات استراتژی جستجوی شغل
بله، این یک استراتژی کاریابی طولانی مدت است. ممکن است امروز یا حتی تا یک سال دیگر پیشنهاد کاری از این ارتباطات جدید دریافت نکنید. با این حال، ارزش امتحان کردن را دارد، زیرا به کسی فشار نمی آورد.
اگر در تلاش برای “فروش” خود هستید، به فکر خود باشید جستجوی کار به عنوان کمپین فروش قبل از شروع درخواست برای مشاغل یا انتشار این خبر در شبکه خود، از خود بپرسید:
- پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما چیست؟
- شما خودتان را به چه کسی می فروشید (یعنی شخصیت مدیر استخدامی خود)؟
- استخدام شما به آنها در دستیابی به چه اهدافی کمک می کند؟
نکته: بررسی کنید که آیا چیزی مشترک با شما و مدیر استخدام وجود دارد. به عنوان مثال، اگر کارفرمای احتمالی شما یک عکس چتربازی را در نمایه توییتر خود به اشتراک گذاشته است و شما خودتان یک چترباز مشتاق هستید، در پیام خود به آن مراجعه کنید. شما قطعا برجسته خواهید شد.
10. خود را به عنوان مدیر فروش خود در نظر بگیرید.
شکار شغل یک فرآیند طولانی است. اگر آن را طاقت فرسا میدانید، آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید و برای هر کدام یک مهلت تعیین کنید. لیست کارهای شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
- ایجاد CV
- فهرست کردن شرکت هایی برای کار
- نوشتن تابلوهای شغلی برای بررسی
- به روز رسانی پروفایل لینکدین و غیره
استخدام کنندگان از اصطلاحات مختلفی برای توصیف همان نوع فرصت شغلی استفاده می کنند. هنگامی که شروع به جستجوی آنلاین می کنید، از رایج ترین عناوین مرتبط با نقش هدف خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برای نقش نویسنده محتوا درخواست می دهید، با یک جستجوی ساده «نویسنده محتوا» شروع کنید. در اینجا چند اصطلاح دیگر وجود دارد که ممکن است نتایج مرتبط را به همراه داشته باشد:
نکته: از وب سایت شغلی شرکت دیدن کنید، آگهی شغلی مورد علاقه خود را پیدا کنید و بررسی کنید چه کسی استخدام می کند. اگر نام وجود ندارد، بررسی کنید که آیا همان تبلیغ در لینکدین وجود دارد یا خیر. معمولاً شامل نام مدیر استخدام می شود. از ابزاری مانند hunter.io برای دریافت ایمیل آنها استفاده کنید و با آنها تماس بگیرید.
7. یک جدول زمانی ایجاد کنید و به خود پاداش دهید.
پس از یافتن شرکتی که میخواهید در آن کار کنید، میتوانید از Hunter.io برای دریافت ایمیل مدیر استخدام استفاده کنید. همه ایمیلها تأیید شدهاند، بنابراین لازم نیست نگران باشید که پیام شما بازتاب میکند. استفاده از آن برای حداکثر 25 جستجو در ماه رایگان است.