اما حتی باتجربهترین متخصصان نیز در رزومه اشتباه میکنند که میتواند به قیمت تمام شدن کارشان تمام شود.
حقیقت همیشه بهترین راه برای رفتن است.
7. افشای اطلاعات شخصی
برای افزایش شانس خود برای رفتن به دور بعدی، رزومه خود را بر اساس شرح شغل شخصی سازی کنید. بهتر است، بر اساس نوع نقشی که به دنبال آن هستید، چندین سطل رزومه داشته باشید.
دلیل اهمیت این موضوع این است که توجه شما را به جزئیات نشان می دهد و می تواند به اعتبار شما به عنوان یک نامزد لطمه بزند. اشتباهات همچنین می تواند حواس خوانندگان را پرت کند – شما این خطر را دارید که آنها به جای ارزش خود محتوا، روی اشتباهات شما تمرکز کنند.
اما یک تفاوت اساسی بین برجسته کردن نقاط قوت و افزایش آنها وجود دارد.
این به شما کمک می کند تا بدون هیچ گونه جایی برای تعبیر نادرست یا سردرگمی، شخصیت شما را به نمایش بگذارید.
9. ایمیل غیر حرفه ای
اما آنها نمی توانند به شما دسترسی پیدا کنند زیرا شما:
- فراموش کرده اید اطلاعات تماس خود را فهرست کنید.
- در آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود اشتباه تایپی داشته باشید.
- یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن قدیمی داشته باشید که دیگر کار نمی کند.
تصحیح برای جلوگیری از اشتباه در رزومه شما کلید خواهد بود. شما هم چنین باید:
- آن را از طریق یک برنامه نوشتاری مانند Grammarly، Hemingway Editor یا Microsoft Word اجرا کنید، که زیر اشتباهات تایپی، جملات ناخوشایند و موارد دیگر خط خواهد کشید.
- از یک دوست بخواهید رزومه شما را بررسی کند.
- حداقل یک ساعت از رزومه خود فاصله بگیرید و با چشمانی تازه به آن بازگردید.
2. تجربه شغلی نامرتبط
اما اگر در حال تغییر شغل باشم یا تجربه محدودی داشته باشم، چه؟ در هر یک از این موارد، روی برجسته کردن وظایف و مهارتهای قابل انتقال تمرکز کنید – یعنی مناطقی که شغل مورد نظر و گذشته شما تلاقی میکنند.
3. طول رزومه
یک ایمیل حرفه ای نشانگر حرفه ای بودن شماست و اگر حاوی چیزهای نامناسب باشد – حتی اگر از روی شوخ طبعی انجام شود – ممکن است به قیمت کار شما تمام شود.
10. اطلاعات تماس از دست رفته است
هنگامی که در حال تهیه رزومه خود هستید، هدف شما این است که بهترین خود را ارائه دهید. شما کلمات اکشن را انتخاب می کنید و اثر خود را برجسته می کنید.
برای نقش استراتژیست، رزومه شما بیشتر بر مهارت های شما در ایده پردازی، بهینه سازی و اجرا محتوا تمرکز می کند، در حالی که موقعیت رهبری ممکن است بر مهارت های رهبری و مشارکتی شما تمرکز کند.
6. دروغ یا ادعاهای اغراق آمیز
طراحی حواس پرتی شامل:
- رزومه چند رنگ – به جای آن به یک رنگ، حداکثر دو رنگ بچسبید و رنگ دوم به عنوان رنگ برجسته عمل کند.
- تصویری از خودت – آن را برای صفحه لینکدین خود بگذارید و آن فضا را با تجربه/مهارت های مرتبط پر کنید.
- فونت غیر معمول – به آثار کلاسیک مانند Arial، Helvetica و Tahoma بچسبید. خواندن آنها آسان و حرفه ای است.
- طراحی رو به پایین – مطالعات اسکن چشم نشان داده است که در غرب، مردم با استفاده از الگوی F یا E مطالعه می کنند. رزومه خود را با در نظر گرفتن این موضوع طراحی کنید، مگر اینکه رزومه شما برای مخاطبان غیر غربی طراحی شده باشد.
5. عدم شخصی سازی
آیا در حال به روز رسانی رزومه خود هستید؟ چه برای یک شغل جدید درخواست دهید، چه صنعت را تغییر دهید یا بعد از مدتی دوباره وارد نیروی کار شوید، داشتن یک رزومه به روز و جلا ضروری است.
با رزومه، کمتر اغلب بیشتر است. اگرچه طراحی خلاقانه می تواند توجه مدیر استخدام را جلب کند، اما اگر خیلی شلوغ باشد، آنها برای تمرکز روی محتوا مشکل خواهند داشت.
رزومه شما احتمالاً اولین تاثیری است که روی یک مدیر استخدامی ایجاد می کنید. یکی از راههای مطمئن برای اینکه شما را در شمع «رد کردن» قرار دهید، داشتن اشتباهات گرامری در سراسر آن است.
از طرف دیگر، اگر تجربه کاری محدودی دارید، همچنان باید سعی کنید آن صفحه را پر کنید. جزئیات مربوط به سوابق تحصیلی خود و گنجاندن در باشگاه ها و سازمان های مربوطه را درج کنید. همچنین میتوانید پروژههایی را که ایجاد کردهاید یا در آن مشارکت کردهاید، بگنجانید.
4. طراحی حواس پرتی
یکی از بدترین کارهایی که هنگام جستجوی کار می توانید انجام دهید ارسال رزومه های مشابه برای هر شرکتی است.